Taalla on tapahtunut niin paljon sitten viime kirjottamisen, etta mitenkaan ei pysty kommentoimaan kaikkea! Oltiin tossa lomailemassa etelassa ja edelleen on niin vaikea loytaa aikaa tahan koneella istumiseen, etta vaikea kirjottaa. Meidan poitsu edelleen nukkuu paivisin vaan niita puolen tunnin patkia... Paitsi tana aamuna nukku 1.5 tunnin unet!
Yot meilla on kanssa ihan mahdottomia.... Ukkeli herailee 1-2 tunnin valein ja aamuyosta on alkanut paatymaan meidan sankyyn, siina toivossa, etta nukkuis edes vahan pitemman patkan siina.... Mutta eipa tuo ole kovin vaikuttanut asiaan... Luulen, etta mita on alkanu tapahtuun yollakin, on se, etta aina kun pikkunen tulee siihen kevyen unen vaiheeseen, han heraa ja haluaa rintaa paastakseen takasin uneen... *huokaus*
Sitten ei aamulla ole oikein nalka, kun on yo syoty. Kiva kiva.
Mutta huomenna aateltiin alottaa unikoulu! Pistetaan omaan huoneeseen samaan syssyyn, niin ei tartte siita sitten huolehtia erikseen joskus myohemmin. Vahan haikea olo tuosta, mutta samalla puoli vuotta tata unettomuutta nyt alkais riittaa... Mun puolesta sais olla viela vaikka meidan sangyssa (kun se on niin kiva kun han siina tuhisee vieressa....), mutta kun ei nuku!!
Noista yosyonneista olis kanssa siis tarkotus paasta eroon, mutta en oikein oo viela paattany miten tekisin eka yona.. Todnak annan maitoa kun heraa 23-01 aikaan ja sitten en ennen kun aamulla.
Meilla on herra neljalla aterialla per paiva. Oon yrittany nyt laittaa juustoa ja rasvaa ruokiin, etta tayttaa enemman. Jogurttia oon myos antanu (Suomessa ei vissiin maitotuotteita suositella ennen kun myohemmin, mutta taalla sanotaan, etta saa alottaa 6kk iassa) ja herran herkkua tuntuu olevan paahtoleipa!
Sormiruoista oli taalla puhe, niin ma oon tosiaan nyt antanu sellasia "paahtoleipatikkuja" kateen ja niita sitten jayskyttaa menemaan.
Viiva kirvotti hyvat naurut tuolla nukkumiskyparalla!
Meidan herralla kanssa muuten rutisee luut! Monesti oon tuntenu, kun oon nostanu kainaloiden alta.
Ja taalla kanssa purraan nannia (tosin vahemman nykyaan, kun oon vissiin huutanu tarpeeks monta kertaa kivusta ja saikayttany tarpeeksi!
) ja raavitaan ja nipistellaan! Tosi arsyttavaa. Mulla on monesti ollu rinnukset mustelmilla. Toinen "kiva" juttu on pomppiminen sylissa. Kaivaa sitten varpailla mukavasti tonne nahkaan (reisiin siis) ja siitakin tullu kivoja mustelmia! :O
Taalla ollaan syoty jo vaikka mita makuja! Bataattia, kesakurpitsaa, kukkakaalia, herneita, perunaa, porkkanaa, luumua, mustikkaa, omenaa, paarynaa, mansikkaa, banaania.... jne..
Meidan herra on kylla onneksi hyva syomaan noita kiinteita. Maidon kanssa on vahan niin ja nain. Yritankin sita laittaa sitten kaikkiin ruokiin.
Mika muuten Suomessa on suositus
maitomaarille kiinteiden alotuksen jalkeen? Taalla sanotaan, etta pitais saada viela 500-600ml/vrk.
Montako kertaa paivassa ootte antaneet maitoa ja missa vaiheessa paivaa?
Netsuli mulla huono omatunto siita, etta alotin kiinteat niin aikasin... Taalla on kauhea varottelu paalla, etta ei pitais alottaa liian aikasin. Voi VAKAVASTI vaurioittaa lasta!! :stick: Munuaiset voi karsia, allergioita tulla, suolisto karsia... Jne...
Suomessa ollaan vissiin aika paljon rennompia taman asian suhteen.
Kiva oli muuten lukea
Masuilijan kokemuksia tuosta unikoulusta! On niin ajankohtanen juttu nyt taalla meilla. Teilla vissiin menny tosi hienosti. Saas nahda miten meilla kay... Sako sitten lopetit yosyotot kertalaakista?? Tosi hyva muuten, etta teilla jarjestettu tuo uni-ihminen puhumaan! Olis tosi kiva, kun joku antais ihan face to face -neuvoja ennemmin kun etta kirjasta vaan lukee..... Noh, ma kanssa raportoin viikonlopun jalkeen miten meilla sujuu........
Mutta nyt ma lahden tasta lukemaan kirjaa! Luksusta!