Voih....musta sun ei tarvee huolestua, se tuntuu olevan nii henk koht jokaisella. Esim. ihtel on kavereil ja siskoil ja sukulaisis yhteensä noit n. 3 vuotiaita 9 täs lähel, ja heidän muksut panee unille 8-9 aikaan ja heräävät sit samoihin aikoihin ellei joskus myöhempään ja päikkäritkin osa nukkuu, kun taas ihte olen kärsiny siit että minul kaks tosi tempperamenttista lasta, joiden uni on sit sen mukaista. Pätkivää ja ei mitenkään huippu piktiä unia. Olen kokeillut vaikka ja mitä, jotta saisin aamusta nukkumaan ipanukset pidempään mut ei, heräävät (ja ovat vauvasta saakka heränneet) 5.00 - 6.30, nyt olen vain hätää kärsimäs, ku en tiä miten saisin ne nukkumaan pidempään.
Eli panevat unille 9 aikaan, ja heräävät tosiaan tos 5.00 - 6.30, sit aamut ovat usein kiukkuisia, koska uni ilmeisesti ei ole tarpeeks mut monista kokeiluista huolimatta, eivät unta enää ole saaneet heräämisen jälkeen. Noh, sit kumpikin olis kerhos 12.30 - 15.00, mut ku samaan aikaan myös olisi päiväunien aika (nukkuvat n. tunnin unet tos 12.30 - 13.30) mut noina kerhopäivinä ei sit niit päikkäreitä nukuta ja se näkyy niin kerhossa, kuin kotona koko päivän. Kerhossakin sit menee ihan lööperiks hommat ku lapset ovat väsyneitä ja muutenkin vilkkaina lapsina eivät osaa rauhottua sit väsyneinä senkään vertaa. Tuntuu et olen helisemässä.....mut ku keinot on ihtel loppuneet.
Vinkkei, keinoi, kokemuksia?!?!?!