3,5v rattailla päiväkotiin?

  • Viestiketjun aloittaja määä
  • Ensimmäinen viesti
määä
Pyöräily kausi on nyt ohi ja matkaa pk:hon on n. 1km.
Tänään valitti ettei jaksa kävellä, sanoin että otetaan huomenna rattaat. Hän sano että kaverit nauraa...
mitä täs sit tekis?
 
Lapsi kävelemään tai jos on lunta niin pulkkaan. Matka sujuu nopeammin ja rattoisammin kun keksitte jonkun leikin. Jos on kerrostaloja matkalla niin bongailette vaikka jouluvaloja, autotien varressa kulkevalla reitillä voi bongailla vaikka punaisia autoja, metsäreitillä taas vaikka eläinten jälkiä tms.
 
"vieras"
No eipä tuossa ole muuta mahdollisuutta kuin kävellä, jos ei rattaissa kehtaa istua, lapsella on kaksi vaihtoehtoa, joko kävellä tai istua rattaissa.
Toi 1km voi aamutuimaan olla aika pitkältäkin tuntuva matka, meillä ei ainakaan toi kävellen onnistuisi, jouduttaisiin lähtemään niin kamalan aikaisin kotoa liikkeelle.
 
herttileijaa
eipä ihme että nykyään nuoret kun menevät inttiin ei he pärjää kunto testeissäkään ja ylipainokin lisääntynyt ym. kun mammat kuljettaa pikku mussukoitaan rattaissa ties kuinka pitkään onhan sentään 1km matkasta kyse voi voi
 
Blue
No ymmärtäähän sen väsymyksen tähän aikaan vuodesta. En usko etteikö siis jaksaisi kävellä vaan taitaa olla ihan synkän syksyn väsymystä. Sano että jos nyt tämän välikauden jaksaa reippaasti kävellä niin heti kun alkaa pulkkakausi niin pääsee sitten taas pulkan kyytiin ja matka sujuu taas joutuisammin.
 
"a.p"
No ymmärtäähän sen väsymyksen tähän aikaan vuodesta. En usko etteikö siis jaksaisi kävellä vaan taitaa olla ihan synkän syksyn väsymystä. Sano että jos nyt tämän välikauden jaksaa reippaasti kävellä niin heti kun alkaa pulkkakausi niin pääsee sitten taas pulkan kyytiin ja matka sujuu taas joutuisammin.
Näin mäkin vähän ajattelin :)
Lunta on vielä liian vähän pulkkailuun, ellei sitä sitten todellakin ensi yönä sada tänne Turun seudulle....
 
"a.p"
[QUOTE="vieras";27614077]No eipä tuossa ole muuta mahdollisuutta kuin kävellä, jos ei rattaissa kehtaa istua, lapsella on kaksi vaihtoehtoa, joko kävellä tai istua rattaissa.
Toi 1km voi aamutuimaan olla aika pitkältäkin tuntuva matka, meillä ei ainakaan toi kävellen onnistuisi, jouduttaisiin lähtemään niin kamalan aikaisin kotoa liikkeelle.[/QUOTE]

Juu, matkaan pitää kyllä varata enemmän aikaa :)
 
..
Riippuu vähän lapsesta. Minulla menisi hermot kävelyttää 3,5v:tä päivittäin 1km päiväkotiin. Kävelee vielä sen verran hitaasti, onkin kyllä reilusti alle 95cm eli ei niillä jaloilla kovaa kipitetä. No, meillä pidempi matka ja autolla mennään joka tapauksessa.

Käske kysyä niiltä kavereilta, tulevatko he kävellen ja mistä saakka?
 
Mä vien vieläkin välillä tytön 4v rattailla päiväkotiin, matkaa on n 2km ja ihan siksi, että muuten myöhästyisin taatusti junasta. :D Joku mulle siitä pk:lla ihmettelikin, että miksi isoa tyttöä rattailla kuskataan, ihmettelijä itse tietysti toi lapsensa autolla.:rolleyes:
 
"a.p"
[QUOTE="vieras";27614249]Miten 3-4 vuotiaat voivat jo olla niin ilkeitä, että nauraa jos joku tulee rattailla? Kyllä meillä poika vietiin rattailla vielä noin 3 vuotiaana tarhaan.[/QUOTE]

Ei sinne tule rattailla kuin alle 3v ryhmäläisiä, näin oon ainakin huomannut. Ja en kyllä tiedä mistä tyttö päättelee että kaverit nauraa, ei ole siis rattailla edes kuljettu päiväkotiin pitkään aikaan.
 
eipä ihme että nykyään nuoret kun menevät inttiin ei he pärjää kunto testeissäkään ja ylipainokin lisääntynyt ym. kun mammat kuljettaa pikku mussukoitaan rattaissa ties kuinka pitkään onhan sentään 1km matkasta kyse voi voi
Entäs jos niitä lapsia kuljetaan autolla rattaiden sijasta? Olisko se hyväksytympää?
Ajatella että monet aikuisetkin menevät ratikalla/bussilla sen 1km matkan tai jopa alle sen vaikka sen matkan voisi kävellä tai vaikka hiihtää.
 
Ratastelija
Kyllä minun lapseni kulkee kiireisinä aamuina vielä rattailla ja ikää on 3,5 v. Emme aina yksinkertaisesti ehdi kävelemään. Mun mielestä kaverit eivät ole kuittailleet. Tosin ovatkin yleensä vielä sisällä, kun menemme päiväkotiin.
Vähän ohitse aiheen, mutta kumma juttu tosiaan, että joku autolla lapsia kuskaava ihmettelee tuota ratastouhua... Ja meillä tosiaan mahdutaan vielä ihan hyvin rattaisiin.
 
:O Kuinka sä saat sen vielä rattaisiin?

Meillä tirppana menee vieläkin pyörällä (voi mennä vielä siihen asti, kunnes on kunnolla lunta ja jäätä). Jos on jo lunta, molemmat menevät Stigalla hoitoon. Ja jos ei mikään muu kulkuneuvo onnistu sääolosuhteiden vuoksi (Stiga tai pyörä siis), jalat kyllä kantaa ja vaikka vähän pidemmänkin matkan.
 
T.I.A.
Meillä on saman ikäinen tyttö, tosin matka päiväkotiin on lyhyempi, mutta tavoitteena on mennä aina kävellen. Tosin sitten kun tulee lunta voidaan ottaa pulkka mukaan. Nuorempi sisko (1 v10 kk) kulkee vielä rattaissa.

Tyttö valittaa usein ettei muka jaksaisi kävellä, mutta kyse ei varmastikaan ole siitä etteikö kunto kestäisi - vaan kyse on lähinnä siitä että tyttö ei haluaisi kävellä. Välillä tehdään myös ihan iltakävelyjä ja nyt ollaan samalla katseltu pihoilla olevia jouluvaloja. Yritämme saada tyttöä vähän liikkeelle, jos vaikka se marina jaksamisesta loppuisi, kun kunto kohenisi! ;) Tosin tytöllä on astma, mutta vauhti ei ole todellakaan kova, ja tytöllä kuitenkin lääkitys astmaan.

Eli ei muuta kuin kävellen vaan! Hyvä idea oli se että yrittää pitää huomion matkan aikana jossain muualla kuin siinä itse kävelimisessä. Olen huomannut sen toimivan. Katselette vaikka lintuja ja milloin mitäkin! Tai kerro jotain satua jossa olette itse mukana siinä sadussa!
 
"Miiu"
3,5-vuotias jaksaa kyllä kävellä kilometrin matkan. Jos on kiire, niin vanhemmalta se vaatii tietty vähän hermoja. Ei veisi enää rattailla, jos aikataulu vaan antaa myöden. Kävellään oman 2,5-vuotiaan kanssa hoitoon samanmoinen matka.
 

Yhteistyössä