3,5v:n raivarit

Onko tää ihan normaalia? Kun tyttö on todella usein alkanut saada raivareita jos ei saa tahtoaan läpi, tai jos komennan jostain kielletystä asiasta. Sitten saattaa aluksi vaan hymyillä kiellolle ja kun loppujen lopuksi otan syliin rauhoittumaan (kun jäähyllä ei pysy) alkaa potkia lyödä ja huutaa. Vaatii täydet voimat saada tyttö rauhoittumaan. Myös päikyssä tullut vastaava tilanne esim pukemisen yhteydessä jos ei ole halunnut jotai tiettyjä housuja haalarin alle, tai jos pienempi on tullut sotkemaan hänen piirrustusta. Isäänsä kuulemma uskoo (isällään joka toinen v.loppu) minua ei. Muista asioista esim pukeminen, syöminen, riisuminen, tavaroiden keräily joutuu sanomaan n. 6t kertaa ja sitten korottamaan ääntä. JOs ei äänen korotus toimi niin lasketaan kolmeen ja uhkaillaan. Oon ihan loppu!
 
Meillä
on pojan kanssa samanlaista. Tosin ei usko enää meistä kumpaakaan. Päikkärit pitäisi nukkua, mutta kun ei nuku, niin iltapäivästä on melkosen tuskaa. Leluja on lähtenyt jäähylle lähes päivittäin, mutta sekään ei tunnu auttavan.
 
"vieras"
Meillä on ollu ihan samaa ja ihan normaali lapsi on kuitenkin vain erittäin voimakas luontoinen edelleenkin ja ikää on nyt 6. Meillä tarrataulu toimi ja palkinnoksi jotain erittäin mieluisaa tekemistä. Ja ensimmäinen tarrataulu niin, että ei tarvi kerätä kuin 3-5 tarraa ja sitten palkinto ja sitten taas uusi tarra taulu. Meillä palkintona oli uimahalli, leipomista..
Ja samalla paljon kehuja kuin iso on ja kuin mukavaa kotona on kun on rauhallista. Mahdollisimman vähän kielteistä palautetta, että päästään kielteisestä kierteestä irti.
 
[QUOTE="vieras";22973883]Meillä on ollu ihan samaa ja ihan normaali lapsi on kuitenkin vain erittäin voimakas luontoinen edelleenkin ja ikää on nyt 6. Meillä tarrataulu toimi ja palkinnoksi jotain erittäin mieluisaa tekemistä. Ja ensimmäinen tarrataulu niin, että ei tarvi kerätä kuin 3-5 tarraa ja sitten palkinto ja sitten taas uusi tarra taulu. Meillä palkintona oli uimahalli, leipomista..
Ja samalla paljon kehuja kuin iso on ja kuin mukavaa kotona on kun on rauhallista. Mahdollisimman vähän kielteistä palautetta, että päästään kielteisestä kierteestä irti.[/QUOTE]


Suurkiitos <3 otan tämän heti huomenna käyttöön!
 
ddddd
Meilläkin oli tosi raivoavat lapset ja mikään jäähypenkki tai palkinto ei vaan toiminut, kerran löi sisartaan niin lujaa jollakin kaulimella että taju melkein lähti niin tukistin kunnolla ja eipä ole sen jälkeen tehnyt mitään, loppui kuin seinääse niskoittelu ja riehuminen kummallakin, nykyään tulee halaamaankin ja sanoo miten rakastaa minua että joskus se toimii tuo tukistaminenkin. =)
 
Meilläkin oli tosi raivoavat lapset ja mikään jäähypenkki tai palkinto ei vaan toiminut, kerran löi sisartaan niin lujaa jollakin kaulimella että taju melkein lähti niin tukistin kunnolla ja eipä ole sen jälkeen tehnyt mitään, loppui kuin seinääse niskoittelu ja riehuminen

kummallakin, nykyään tulee halaamaankin ja sanoo miten rakastaa minua että joskus se toimii tuo tukistaminenkin. =)

No itse en usko ruumiilliseen kuritukseen. Kerran annoin kuunapin kun pinna paloi ja sekin oli jo ihan liikaa ja erittäin ei toimiva keino. Jos ei pysty rajoja vetämään ilman väkivaltaa on ihan hyvä varmasti hakea ulkopuolista apua.
 
"vieras"
Suurkiitos <3 otan tämän heti huomenna käyttöön!
Niin sen verran lisään vielä, että me sovittiin lapsen kanssa yhdessä tästä tarrataulusta ja palkinnosta silloin kun lapsi oli hyvän tuulinen.

Tsemppiä ja toivotaan, että teiläkin auttaa. Mä nimittäin olin itse ennen tarrataulun käyttöön ottoa ihan loppu jokapäiväisiin tunninkin kerrallaan kestäviin raivareihin.
 
meillä se toimi
No itse en usko ruumiilliseen kuritukseen. Kerran annoin kuunapin kun pinna paloi ja sekin oli jo ihan liikaa ja erittäin ei toimiva keino. Jos ei pysty rajoja vetämään ilman väkivaltaa on ihan hyvä varmasti hakea ulkopuolista apua.
Enpä nyt sanoisi sitä yhtä tukistusta väkivallaksi vaan kurin palauttamiseksi, tehän tietenkin tulkitsette miten sattuu mitäkin asioita ja sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mikksi meillä menee erittäin hyvin lasten kanssa ja ne on rauahllisia amlli oppilaita koulussa.
 
Mieki
Ei vaan tukistus ON väkivaltaa. Siinä aikuinen käyttää valtaansa ja satuttaa fyysisesti lasta. Se on aivan sama ja siis helevetin surullista ja väärin että lapsi pysyy rauhallisena väkivallan ja sattumisen pelon vuoksi.
 

Yhteistyössä