3,50e sillä pitäis pärjätä

  • Viestiketjun aloittaja köyhä mamma
  • Ensimmäinen viesti
köyhä mamma
ens viikolla ma-to. toivoa saa että vaipat riittää tuolla pienellä. kävin siis tänään kaupassa ja ruokaa sain sen verran ostettua että selvitään tää viikonloppu. Paskamaista...
 
Me aukastiin kauppaan tili "pahanpäivän varalle". Jos joskus käy niin että tulis joku sairas tilanne tai iso lasku ni ruoka ei loppus ku tilille sais ostaa. Eikä se oo seuraavalta kuulta pois.Kun sen laskun maksaa ni tili on taas nollasta käytettävissä itse määräämään summaan saakka (kait siinäkin joku raja kuitenkin on :D).

Ei se sua tähän hätään auta ku sitä tiliä ei oo, mut jatkossa...
 
"Jonna"
Me aukastiin kauppaan tili "pahanpäivän varalle". Jos joskus käy niin että tulis joku sairas tilanne tai iso lasku ni ruoka ei loppus ku tilille sais ostaa. Eikä se oo seuraavalta kuulta pois.Kun sen laskun maksaa ni tili on taas nollasta käytettävissä itse määräämään summaan saakka (kait siinäkin joku raja kuitenkin on :D).

Ei se sua tähän hätään auta ku sitä tiliä ei oo, mut jatkossa...
Ihan kysymys kaupas "tilistä". Siis et tarkoita maksukorttia? saako kaupungissakin tilin lähikauppaan? Ja mitä siinä vaaditaan?
 
"vieras"
[QUOTE="Jonna";23627058]Ihan kysymys kaupas "tilistä". Siis et tarkoita maksukorttia? saako kaupungissakin tilin lähikauppaan? Ja mitä siinä vaaditaan?[/QUOTE]

en ole se keltä kysyit mutta meilläkin on kauppaan tili. (kysessä s-kauppa) hakemus paperit saatin sieltä ja täytettynä takas. siitä tosin jo niin monta vuotta etten tarkkaan muista mitä kysyivät. ja rajan sille sai, esim.300e ja yli ei mene. ja uskon että luottotiedot tarkistavat ennen kuin hyväksyvät (tai ovat hyväksymättä)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23627081]en ole se keltä kysyit mutta meilläkin on kauppaan tili. (kysessä s-kauppa) hakemus paperit saatin sieltä ja täytettynä takas. siitä tosin jo niin monta vuotta etten tarkkaan muista mitä kysyivät. ja rajan sille sai, esim.300e ja yli ei mene. ja uskon että luottotiedot tarkistavat ennen kuin hyväksyvät (tai ovat hyväksymättä)[/QUOTE]

Jatkan että sitten saa sellasen numeron joka aina kassalla sanotaan myyjälle.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23627154]Ai, mulla ennemmin jopa 52.0 tonnia. Oletpa köyhä.[/QUOTE]

No siis onhan mulla toisella tilillä paljon enemmän, mutta en olisi rikas ellen eläisi budjetin mukaan ja tuhlaisi kaikkea. Raha täytyy laittaa kasvamaan.
 
Meillä on K-kaupan tili..En tiedä onko kauppa vai ketju kohtainen :confused: mutta mielestäni tuossa lähikaupungissakin on ainakin S-ketjulla niitä tilejä. Hlö tunnus piti laittaa, nimet ja työpaikat ja syntymäkaupunki. Niistä vois päätellä et tarkistaa luottotiedot ja työpaikka ois kait suotavaa ainakin puolisolla jos itse on kotiäiti..
 
juus joo
Anteeks, mut mä en käsitä et miks ihmiset päästää raha-asiansa tohon malliin. Luulis et lapsiperhe ajattelis lapsia ja ennen kaikkea et on rahaa ruokaan yms muihin yllätäviinkin menoihin...
Ottakaa vähän vanhemmat vastuuta rahoistanne, jatkuvasti täällä on tälläsiä alotuksia.
En nyt halua moralisoida, eikä tässä itsekkään rikkaita olla, mut kyllä me asiat niin hoidetaan et rahat riittää.
 
ap.
Anteeks, mut mä en käsitä et miks ihmiset päästää raha-asiansa tohon malliin. Luulis et lapsiperhe ajattelis lapsia ja ennen kaikkea et on rahaa ruokaan yms muihin yllätäviinkin menoihin...
Ottakaa vähän vanhemmat vastuuta rahoistanne, jatkuvasti täällä on tälläsiä alotuksia.
En nyt halua moralisoida, eikä tässä itsekkään rikkaita olla, mut kyllä me asiat niin hoidetaan et rahat riittää.
ei se oo niin helppoa saada rahat riittämään opiskelevana yh:na. sairastelee muutaman kerran itse ja lapsikin niin menee helposti talous päin mäntyä...
 
Keittiönoita
ei se oo niin helppoa saada rahat riittämään opiskelevana yh:na. sairastelee muutaman kerran itse ja lapsikin niin menee helposti talous päin mäntyä...
Toi on ihan totta. Kun esikoinen oli pieni, ei ollut vielä mitään pintakuivia housuvaippoja. Jos rahat oli vähissä, leikkasin muovikassista vaippamuovin ja käytin sideharsoa tai forteepyyhettä vaippana.
 

Yhteistyössä