3,5 vuotias haluaa korvikset...laittaisitko ?

• Viestiketjun aloittaja katri
  • Ensimmäinen viesti
Ei kaikkea tarvitse aina saada, varsinkaan nyt ja heti.
Mutta kai lapsi joskus voi saada jotain haluamaansa, muutenkin kuin jouluna ja synttärinä.

Varsinkin jos on valmis odottamaan ja tietää, mitä nyt esim. tämä korvakorujen laitto ja hoito käytännössä tarkoittaa.

Ei meidän vajaa 4v. ainakaan mikään idiootti ole, kyllä se tietää, mitä haluaa.
Korviksista oli meilläkin puhetta, likan toimesta. Kun sanoin, että se sitten sattuu, niin neiti itse ilmoitti, että ei laiteta vielä.

voi taivaan vallat
korvikset 3.5 vuotiaana, napakoru 5.5 vuotiaana (ku se on niin kivan näköinen) ja häppärin lävistys kymmenvuotiaana?

On totta ettei kaikki ole niin kovin vakavaa, mutta 3.5 vuotias ei ehkä vielä tiedä mitä oikeasti haluaa.

tp
Alkuperäinen kirjoittaja voi taivaan vallat:
korvikset 3.5 vuotiaana, napakoru 5.5 vuotiaana (ku se on niin kivan näköinen) ja häppärin lävistys kymmenvuotiaana?

On totta ettei kaikki ole niin kovin vakavaa, mutta 3.5 vuotias ei ehkä vielä tiedä mitä oikeasti haluaa.
*iskenpäätäseinäänhymiö*

No, en kyl 3,5 vuotiaalle viel laittais. Mun tyttö on 4.v eikä ole vielä edes kysellyt. Isosiskonsa sai 5.v lahjaksi (itse toivoi synttärilahjaksi korviksia). Ja mun kummitäti laitatti mulle 15.v.
Äitini vastusti kaikkea maan ja taivaan väliltä.... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Lollo:
Niin ja kyllä munkin 2,5v tyttö puhuu aina niska-,huuli-,tissi-,korva-, ja napakoruista.

Mutta ei ole tullut mieleenkään niihin suostua. :)
ihan tosisssasko kirjotit?onkohan vähän eri asia kuin korvakorut... ;) ei tarvii mennä aina äärimmäisyyksiin,ei kuulosta kovin fiksulta ;)

ap
Just, no meidän tyttö ei ole kyllä puhunutkaan muista lävistyksistä kuin korviksista.....
Ei ole mun mielestä kauhean paha juttu jos nyt johonkin lapsen toiveeseen suostutaan, ei se tarkoita ainakaan meidän perheessä sitä että saa kaiken haluamansa periksi.
Eikä tuo meidän tyttö niin tyhmä ole etteikö tietäisi mitä haluaa....tietää sen että korvaan tehdään ampumalla reikä ja se sattuu, mutta silti on sitä mieltä että voi ne ottaa

Bonita
En laittaisi. Vasta koululaisena; kun osaa ja pystyy itse niistä huolehtimaan (putsaaminen) ja varomaan etteivät tartu mihinkään, kun osaa varoa ettei koru painu reiän sisään ja sen takia korva tulehdu. Serkkuni tytölle laitettiin korvikset tuossa iässä ja olivat kipeät kun tulehtuivat, putsauksesta huolimatta. Nimittäin korut painuivat rei'än sisään... Ei ole lapsella korviksia enää, kinusi niitä puoli vuotta ja sai ne (koska häneltä ei koskaan kielletä MITÄÄN). Nyt ei puhu tyttö korviksista mitään ;o) Tiesitkö muuten, että ihotautilääkärit eivät suosittele lävistyksiä alle 15v koska ihon lävistäminen altistaa nikkeli-allergialle? Itselläni on nikkeliallergia ja se vaikuttaa jokapäiväiseen elämään ja ammatin valintaan vaikutti myös! Mielestäni alle 10v ei oikeasti edes tiedä, mitä on haluamassa kun korviksia kinuaa... Jokainen päättää lapsensa asioista itse, mutta henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että lapsen tulee olla tarpeeksi kypsä ennenkuin hän on valmis tiettyihin asioihin, korvalävistys on yksi näistä asioista- 3,5v ei ole kypsä miltään kannalta katsottuna... Sen ikäinen tyttö on "prinsessa" iässä, jolloin kaikki kiiltävä ja vaaleanpunainen on niiiin iiiihanaa! Lävistykset ei ole ihan niin "pikku"juttu kuin hulmuava prinsessamekko tai taikasauva ;o)

kipsutin
Onko se pyytänyt niitä kuinka kauan? Voisit antaa sen miettiä niitä pari kuukautta, voi vaikka unohtaa ne kokonaan.
Mun kaverin tyttö pyysi vähän alle 3-vuotiaana korviksia ja sai...no tosin toisen anto laittaa vaan kun sattui ja sillekkin kyllä selitettiin et kuinka paljon sattuu.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kipsutin:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miks joulun aikaan oltaisiin pulassa ? En nyt ihan ymmärtänyt.
Eikä se lapsi sitä päätä, vaan minä tässä olen sitä päätöstä tekemässä. Mietin vaan sitä että ne laitetaan kuitenkin joskus, enemmin tai myöhemmin...onko sillä väliä että laittaako ne nyt sitten jo kun lapsi ne haluaa. Tulisi ainakin kunnolla hoidettua kun vanhemmat hoitaisivat ne
Ihan kai sen takia että jos nyt saa ne korvikset koska kaverillakin on,niin mitä ne vaatimukset on sitten jouluna, vuoden päästä ja niin edelleen.
Tätä juur tarkoitin ;) Eli jos välttämättä haluat ne korvikset noin pienelle niin lupaa vaikka synttäriksi, jos silloin enää haluaakaan :) Sillon se kuitenkin on enemmän sun päätös.

jhfgd
laittaisin, jos kerrran olisi itse valmis, vaikka sattuisikin.
Mulla ei kyllä se laittaminen tuntunut oikeestaan miltään, vähän jälkeenpäin kuumotti ei muuta ja kokemukseni on ihan aikuisiältä.
Kannattaa muuten laittaa ne muoviset ensikorut.

Bonita
ja joskus käy sitten niin, että ne reiät kipeytyvät, eikä lapsi anna koskea korviinsa kun pitäisi putsata niitä reikiä... Seurauksena tulehtuneet ja ERITTÄIN kipeät korvat ja korvisten poistaminen kokonaan. Jospa kertoisitte myös tästä mahdollisuudesta lapselle eikä pelkästään siitä, että laittaminen nipistää (?)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja kipsutin:
Onko se pyytänyt niitä kuinka kauan? Voisit antaa sen miettiä niitä pari kuukautta, voi vaikka unohtaa ne kokonaan.
Mun kaverin tyttö pyysi vähän alle 3-vuotiaana korviksia ja sai...no tosin toisen anto laittaa vaan kun sattui ja sillekkin kyllä selitettiin et kuinka paljon sattuu.
On pyydellyt niitä nyt kuukauden verran. Taidan tosiaan antaa nyt hetken aikaa olla ja josko se unohtuisi koko asia....voisin vaikka sanoa että katsotaan synttärilahjaksi sitten ( voisi unohtua siihen mennessä)
Tuota minä mietinkin että ei olisi kiva jos on vaan toinen korvis.
Enkä haluaisi että tyttöön sattuu...tietenkään, sillä sattuuhan se laittaminen kuitenkin

limukka
Just, no meidän tyttö ei ole kyllä puhunutkaan muista lävistyksistä kuin korviksista.....
Ei ole mun mielestä kauhean paha juttu jos nyt johonkin lapsen toiveeseen suostutaan, ei se tarkoita ainakaan meidän perheessä sitä että saa kaiken haluamansa periksi.
Eikä tuo meidän tyttö niin tyhmä ole etteikö tietäisi mitä haluaa....tietää sen että korvaan tehdään ampumalla reikä ja se sattuu, mutta silti on sitä mieltä että voi ne ottaa
Tietysti lapsen kuuluu saada jotain haluamaansa. Reiät korvissa on kuitenkin eri juttu kuin nukke kaupan hyllyltä. Niistä jää "pysyvät" jäljet, ja vastuullisuuttakin tarvitaan. Musta tää kuuluu saman kategoriaan kuin et lapsi haluaisi oman lemmikin. Ei sitäkään päätöstä noin vain voi tehdä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja limukka:
Tietysti lapsen kuuluu saada jotain haluamaansa. Reiät korvissa on kuitenkin eri juttu kuin nukke kaupan hyllyltä. Niistä jää "pysyvät" jäljet, ja vastuullisuuttakin tarvitaan. Musta tää kuuluu saman kategoriaan kuin et lapsi haluaisi oman lemmikin. Ei sitäkään päätöstä noin vain voi tehdä.

No ei nyt ehkä ihan sama asia kuin lemmikin ottaminen, sehän nyt on paljon isompi asia...tai olisi ainakin meille

siru
Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
en laittais, koska liian pieni vielä ite puhistelemaan ja huoltamaan hommaa. lisäksi minusta noin pienellä ne on kuin kutsuis pedofiileja...örk. 8-10 vee sopiva ikä.
Hui, kutsuuko muutkin korut pedofiileja ? Kaulaketjut ja muutkin vai ?

en laittais, koska liian pieni vielä ite puhistelemaan ja huoltamaan hommaa. lisäksi minusta noin pienellä ne on kuin kutsuis pedofiileja...örk. 8-10 vee sopiva ikä.
täh??
täällä näyttää tosiaankin olevan kiinni päivästä ja kuka paikalla, et millaisii vastauksii saa.montakohan kertaa tääl on kysytty tästä samasta asiasta ja aiemmin tullu tosi kannustavii vastauksii,suurin osa laittanut pienille lapsilleen korut...
=)

nepunee
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
täh??
täällä näyttää tosiaankin olevan kiinni päivästä ja kuka paikalla, et millaisii vastauksii saa.montakohan kertaa tääl on kysytty tästä samasta asiasta ja aiemmin tullu tosi kannustavii vastauksii,suurin osa laittanut pienille lapsilleen korut...
=)

Oletko sä ap vai miksi niin innokkaasti hypit kaikkien silmille ?

no en
No en.
meidän 3,5v ei ainakaan todella ymmärrä korviksista sen enempää kuin että ne ovat hienot korvissa. Vaikka kuinka yrittäisin selittää että se sattuu ja niitä pitää putsata ym ja ne ovat ikuiset ym ym, ei ihan varmana menisi oikeasti perille.

Kyllä meillä halutaan joka päivä jotain ja useimmiten vastaukseksi riittä että sitten kun olet isompi.

niina
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Voisin laitattaa jos olisi varma asiastaan. Eli muutaman kuukauden kyllä kyselisin, että vieläkö haluat, ja kertoisin, että laitto nipistää kyllä reippaasti.

Jos tosissaan edelleen haluaisi, niin sitten laitettaisiin.
Heh, tuonikäinen on tosi VARMA kaikista asioista mitä sanoo.
Minun mielestä noin pienellä ei ole vielä arviointikykyä tuommosissa asioissa, joten en laittaisi. Sitten vasta kun oikeesti tajuaa mitä ne tarkoittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja nepunee:
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
täh??
=)

Oletko sä ap vai miksi niin innokkaasti hypit kaikkien silmille ?
en ole ap.meillä on otettu korvikset 4 vuotiaalle =)niinkuin jo aiemmin tonne kirjoitin. mua vaan suunnattomasti ihmetyttää ja huvittaa tää keskustelu :D

Yhteistyössä