3,5 vuotias ei halua kerhoon....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minttu

Vieras
Meillä siis kerho 2 kerta viikossa ja nyt poika ei ole halunnut mennä sinne 2,5 viikkoon. Kerhossa on tyhmää ja kerhotätit on tyhmiä. Ei auta vaikka kuinka maanittelisi ja juttelisi mitä kaikkea kivaa siellä on tehty.

Pakottaisitteko lapsen kuitenkin?

Mun äiti vaan totesi että onhan se pakko mennä kun on sovittu, miten se oppii esim.koulussa käymään, mutta itse koen että on kuitenkin eriasia...

Ei 3,5v:n tarvitse vielä koulunkäyntiä harjoitella :)
Onko perhekerho vai sellainen, jonne lapsi jätetään yksin pariksi tunniksi? Jos jälkimmäinen, auttaisiko jos hetkeksi jäisit mukaan?

No ei tosiaan ole pakko. Itse olen kerhotäti, ja omani aikoinaan ilmaisi selvästi ettei tahdo enää, eikä tarvinnut mennä. Mukavaa sen kuuluu olla eikä mitään pakkoa, sen aika ehtii tulla sitten kun "joutuu" päiväkotiin & koulu alkaa. Tietty jos lapsesi on tällainen periaatteen vastarannankiiski kaikkea kohtaan, niin se on eri. Mutta pakkoa en suosittele.

meillä poika on kapinoinut päiväkotiin menoa vastaan varsinkin 3-3,5 vuotiaana kovastikin.. no pakko oli mennä, kun en itse voinut jäädä lapsen kanssa kotiin.. kuitenkin päivän päätteksi kun tädeiltä päivästä kyselin niin kivaa oli ollut ja tyytyväisen oloinen poika kotiin tuli.. ja seuraavana aamuna sama kiukuttelu uudestaan.. kuuluu ehkä vähän ikäänkin kapinoida lähtemistä vastaan, mutta jos tuntuu pahalta pakottaa lasta ja on mahdollisuus jättää kerho väliin niin jätä väliin.

Ei ole pakko mennä. Meidän tytöllä oli kanssa viimetalvena tuo kausi, ettei halunnut mennä kerhoon. Meni sit ohi kun oli ollut parikertaa kerhosta pois. Nyt on liiankin innoissaan menossa kerhoon :D

Meillä on tuolle 4 v myönnetty tarhassa puolipäivä paikka 3 ketaa viikossa ja lopetti käymästä. No minä sitten soitin johtajalle että nyt riittää iritisanon paikan kun poika ei halua tulla vaan haluaa olla kotona meidän muiden kanssa.
Olipas muuten vaikeeta saada paikka pois. Kokoajan vaan olivat että kannattaa koittaa poika houkutella tarhaan leikkimään muiden kanssa ja olishan se helponpaa mulle kun olis edes yksi hoidossa.
Mä vaan että juu mutta me jäädään nyt kotiin siellä ei ole pakko nyt hoitoon mennä ensi syksynä se sitten onkin edessä kun töihin lähden. Joten nyt vaan irti koko paikka kiitos...

Yleensä yli 3-vuotiailla on kerho vain kerran viikossa. Oli ehkä syytä tietää, miksi lapsi ei viihdy kerhossa ("tyhmä" kertoo sopeutumisvaikeudesta) tai vaihtaa se kerhoo, jossa aikuinen on paikalla.

Se on sellainen minne viedään yksin. En tiedä auttaisiko se että sinne kanssa jäisin, pelkään vaan että sitten pitäisi jäädä joka kerta. Lapsi kyllä on vastarannankiiski ja meillä on ollut tosi vaikeat 3 viikkoa, että en tiedä kuuluuko sekin nyt tähän kauteen vai ei. Kurjalta tuntuu kun tietää että poika nauttisi siellä olostaan, on aiemminkin ollut niin että ei ole halunnut lähteä, mutta suostuu pukemaan ja lähtemään ja kerhossa onkin ollut tosi kivaa.

Nyt sitten ei suostu pukemaan ja viimeistään kerhon pihalla tekee stopin eikä halua mennä... Kai se on vain katsottava milloin taas kiinnostaisi..

Itse juttelisin mikä kerhossa niin harmittaa. Taustalta saattaa esimerkiksi löytyä uusi täti, kiusaava kaveri tai muu vastaava. Meillä oli 4 vuotiaalla kausi, jolloin kerhoon ei haluttu mennä tai oikeastaan sinne pelotti mennä. Kerhoon oli tullut pari kuukautta sitten uusi täti, joka minusta oli ihan kiva, mutta pojan mielestä komenteli ja teetätti liikaa askarteluja. No, ehkä täti oli hiukan kunnianhimoinen eikä aina tykännyt pikkupojista, jotka olisi mieluummin ajelleet junaradalla kuin tehneet isoja ohjattuja töitä. Yhtenä viikkona sitten 5 lasta ilmoitti, ettei halua tehdä mitään vaan leikkiä :D No, tuo meni jo ohi aiheen, mutta kannattaa miettiä löytyykö taustalta jotain muuta. Ja itse harkitsisin myös sitä, että lapsi on kerhossa välillä, mutta ei jätä kokonaan kesken.

Me käytiin 3,5v.tytön kanssa tutustumassa tanssituntiin ja tunnin jälkeen ilmaisi asian ettei halua enää mennä sinne.No,ajattelin että menee ohi.Tanssipäivä taas lähestyi ja kerroin että ylihuomenna olisi tanssituntti ja tyttö melkein itki ja sanoi ettei halua.Tanssipäivänä vielä kysyin miten on,pakataanko reppu ja mennään niin taas sama.Silloin päätin että se on hänen tahtonsa ja ettei ole vielä kypsä siihen.Käy siis päiväkodissa reippaasti.

mun 3 puol vuotias tykänny kauheesti kerhosta, mut nyt ykskerta yllättäin roikku kaulassa ja itki kun olin lähössä sieltä, poristiin siinä tovi jos toinenki, eikä syytä löytyny.
Loppujen lopuksi toinen kerhotäti otti syliin, mä lähin käymään ulkona...
Kävin sitten hetken päästä kurkkaamassa, niin oli jo leikeissä mukana.
Niin, ja en ois itkevänä jättäny, jos ei veljensäkin ois siellä, ja jos ei tykkäis tosi paljo kerhosta, ja jos olisi itkenyt kun kävin uudelleen kurkkaamassa, olisin hakenut pois.
Kerhossa oli ollut kivaa...
Kotona sitte kyselin vielä mikä mättää, ja vastaus oli: Mul ei oo punaisia kerhotossuja :D
Hommasin sellaiset, ja taas on tyttö jäänyt mielellään kerhoon =)
Että ei nää lasten "jäämis-ongelmat" välttis niin isoja oo, toki tuo tossu-juttu saattoi tytäöstä tuntua isolta asialta, hällä siis oli pojan vanhat siniset tossut...

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mun 3 puol vuotias tykänny kauheesti kerhosta, mut nyt ykskerta yllättäin roikku kaulassa ja itki kun olin lähössä sieltä, poristiin siinä tovi jos toinenki, eikä syytä löytyny.
Loppujen lopuksi toinen kerhotäti otti syliin, mä lähin käymään ulkona...
Kävin sitten hetken päästä kurkkaamassa, niin oli jo leikeissä mukana.
Niin, ja en ois itkevänä jättäny, jos ei veljensäkin ois siellä, ja jos ei tykkäis tosi paljo kerhosta, ja jos olisi itkenyt kun kävin uudelleen kurkkaamassa, olisin hakenut pois.
Kerhossa oli ollut kivaa...
Kotona sitte kyselin vielä mikä mättää, ja vastaus oli: Mul ei oo punaisia kerhotossuja :D
Hommasin sellaiset, ja taas on tyttö jäänyt mielellään kerhoon =)
Että ei nää lasten "jäämis-ongelmat" välttis niin isoja oo, toki tuo tossu-juttu saattoi tytäöstä tuntua isolta asialta, hällä siis oli pojan vanhat siniset tossut...

Juu,tuonikäiset osaa olla jo tarkkoja vaatteista.Meillä tyttö ei millään haluaisi valkoisia kenkiä laittaa jalkaansa,mutta nyt on tottunut.

Meidän juuri 4vee täyttänyt tyttö kysyy välillä että miksi täytyy mennä kerhoon ja sanoo ettei halua. Olen sanonut että ei ole pakko ja voi jäädä kotiin jos haluaa. Ei kuitenkaan ole oikeasti koskaan halunnut jäädä kotiin. Minä en ainakaan halua pakottaa lasta kerhoon koska kotihoidossa on mielestäni juuri se idea että saa olla rauhassa kotona ja ei tarvitse väkisin joka aamu lähteä jonnekin :) Mutta meilläkin voisi olla toinen juttu jos huomaisin lapsen vaan haluavan kiukutella joka asissa...

Yhteistyössä