3-5 vuotiaat, jotka eivät nuku päiväunia....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nukkumaan noin 20-21 ja aamulla herää 9-11 välillä. Tuo keskimmäinen eli 4,5v on niin armottoman aamu-uninen, me muut ollaan hereillä ja yksi senkun nukkua pötköttää. Välillä huutaa sängystä että hiljaa kun täällä koitetaan nukkua.

Odotamme innolla kun esikoinen aloittaa koulun ja joka aamu mentävä kasiin. :o

Meillä 2v herää 8-9 aikoihin ja nukahtaa viimeistään klo: 22. Ja ihan siksi on pakko ollut jättää päikkärit pois, että ikinä en varmasti muutoin saisi poikaa nukahtamaan klo:22. Tämä siis ehdoton takaraja, siksi että asumme pahvisessa kerrostalossa, kera v-mäisten naapurien :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Kesälomarytmi, unet n. klo 21-09. Talviaikaan kun hoidossa ollaan, yöunet on 21-16.30, silloin nukkuu päikkärit.

No jo on pitkät yöunet talviaikana:D Ja siihen vielä päikkärit päälle...hän taitaa olla karhu, joka on päiväunilla<3

Alkuperäinen kirjoittaja Hih:
Kesälomarytmi, unet n. klo 21-09. Talviaikaan kun hoidossa ollaan, yöunet on 21-16.30, silloin nukkuu päikkärit.

No jo on pitkät yöunet talviaikana:D Ja siihen vielä päikkärit päälle...hän taitaa olla karhu, joka on päiväunilla<3

Korjaan, siis talviunilla oleva karhu:D

Alkuperäinen kirjoittaja Hih:

Otso-karhu :)

oho, mä oon luullu että meillä nukutaan huonosti kun moni "tuttu" sanonut että kyllä heidän lapset nukkuu sen 12h yöllä ja pari tuntia päivällä (mua on vissiin hieman johdettu harhaan).

meillä 3,5v nukahtaa n.20-21 ja heräilee 07-08.30 riippuen edellispäivän ohjelmasta.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma-73:
Herää kasin aikaan ja menee nukkuu kasin-ysin aikaan. Eriasia taas kun hoito alkaa niin nukkuu päikkärit. Niitä en tajua, jotka kieltää lapseltansa päikkärit tai rajoittavat niitä hoidossa, mut se onkin mun(hoitoalan ihmisen) mielipide+myös faktatietoa....

saanko kysyä, että mikset tajua päikkäreiden rajoittamistakaan?

Entä jos tilanne on se, että hoidossa oleva lapsi nukahtaa illalla
- ilman päivällä nukuttuja päikkäreitä klo 20.30 ja nukkuu klo 7.00 asti
- jos nukkuu tunnin päikkärit, siirtyy nukahtaminen suurin piirtein klo 23.00 ja silti täytyy herätä klo 7.00 (jolloin päivän kokonaisuniaika jää lyhyemmäksi kuin ilman päikkäreitä)?

yleensä meidän 3v nukkuu,ainakin menee lepään. kummin vaan niin nukahtaa yöunille siinä 20-21 ja herää 09-10
esikoinen lopetti päiväunet 2vuotiaana,siitä asti menny nukkuun joskus yhdeksämaissa illalla ja herää kahdeksan ja kymmenen välillä. tosin saattaa heräillä yölläkin. on huono nukkuja. ikää 6v

Kaikilta klmelta jääny päikkärit pois n.1½veenä. Nukkumaan ovat menneet n.klo 20 ja kellonympäri nukkuneet(kotona hoidettu) Kuopus nyt reilu 3v ja heräilee aamulla 8-10 ja menee nukkumaan n.klo 21-22.30.

Yhteistyössä