3,5 vuotiaan varastaminen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua

Vieras
Mitä tuolle tekee???

Mä olen ihan loppu ja väsynyt tähän tilanteeseen, tuntuu että mikään mitä yrittää ei auta.

Alussa oli itsellä hirveä tsemppi päällä että nyt jaksetaan ja jatketaan niin kauan että tajuaa että se on VÄÄRIN. Mutta nyt 2 viikkoa jo mennyt eikä mitään tulosta!!!

Aloitettiin siis niin, että sovittiin että joka hyvästä päivästä saa tarran ja viidestä tarrasta saa karkkipussin... yhtään tarraa ei ole tähän päivään mennessä kertynyt! Jää kiinni ja vielä päälle valehtelee asiasta. Joka varastamisesta selitettiin että miksi ei saa yms. ja pistettiin 4min jäähylle.

Nyt on parin päivän ajan lipsunut jäähylle laitto, koska mä en jaksa enää!!! Sitä vastaan inttämistä ja takaisin taluttamista ja kun siitä ei tunnu olevan mitään hyötyä. On sitten sanottu tyyliin että 'nyt jos et mene ja kärsi tätä rangaistusta niin sitten et saa....' Tänään ei sitten katsota enää lastenohjelmia.

Mulla on hirveän suuri vitutus päällä, ihan onneton ja masentunut olo kun jätkä on 3,5 vee eikä mulla näköjään ole mitään auktoriteettiä siihen.... Mä en tiedä enää mitä teen....

Ei poika koko aikaa ole näin paha ja onhan meillä hyviäkin hetkiä arjessa, mutta nyt on tullut eteen se että enemmän on kurjaa.... aina kun jää kiinni niin itse sanoo että en mä enää varasta ja alussa tuli tosi hyvä mieli, että ehkä se nyt tajusi mutta olen jo todennut että toi on tyhjä lause.

Muutenkin helvetin moinen uhma päällä ja joka asia on ei, ei halua, ei tahdo.

Anteeksi pitkä teksti, mutta olen ihan oikeasti jo neuvoton ja pakko purkaa asiaa johonkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sinterella:
Mitä se varastelee?

Karkkia jos on kaapissa, vaikka laittas ylähyllyille keittiön kaappiin, banaania, muita hedelmiä, mitä kulhossa on, sokeria, mehuja, ylipäänsä kaikki makeampi syötävä ja juotava.

Ruokaa ei tietysti nykyään suostu syömään oikeastaan ollenkaan.... kaikki on pahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
Muakin kiinnostaa tietää, käyttekö te joka päivä kaupassa ja kylässä? Oisko huomionkipeä?

Siis varastaa meiltä kotoa. Mutta joo, joka päivä tehdään jotain, ollaan puistossa, käydään kylässä kavereilla yms. Olen vielä yrittänyt antaa lisähuomiota, ostanut uusia kirjoja, mitä luettu yhdessä yms.

Pystyisitkö laittaan kaappien ovia jollain lailla lukkoon? Vaikka teipillä yläreunasta niin ettei yllä siihen. Jos saa jonku otettua, otat pois sen ja sanot että ei sovittu tämän syömisestä ja jätät huomiotta jos alkaa huutamaan. Mä olen jotenki oppinu sulkemaan korvani lasten kiukuttelulta ja huudolta, vaikka joskus se onki ihan hullun vaikeaa eikä kyllä aina onnistukaan. Ruokaa annat ku on ruoka aika ja jos ei syö niin et anna muutakaan tilalle. Kyllä se nälkä vielä tulee että kelpaa tarjolla olevaki. Helppohan se on neuvoa, mutta kannattaa kokeilla eri juttuja. Tsemppiä!!

No herranjestas, eihän tuo oo varastamista. Ihan suht normaalia käytöstä tuon ikäiseltä. Jotkut tekeee sitä paljon, jotkut ei laisinkaan. Mulla on kans yks tuttu, jolla reilu 4v ja se kiipee kaikenmaailman kaapit heti kun silmä välttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Sinterella:
Pystyisitkö laittaan kaappien ovia jollain lailla lukkoon? Vaikka teipillä yläreunasta niin ettei yllä siihen. Jos saa jonku otettua, otat pois sen ja sanot että ei sovittu tämän syömisestä ja jätät huomiotta jos alkaa huutamaan. Mä olen jotenki oppinu sulkemaan korvani lasten kiukuttelulta ja huudolta, vaikka joskus se onki ihan hullun vaikeaa eikä kyllä aina onnistukaan. Ruokaa annat ku on ruoka aika ja jos ei syö niin et anna muutakaan tilalle. Kyllä se nälkä vielä tulee että kelpaa tarjolla olevaki. Helppohan se on neuvoa, mutta kannattaa kokeilla eri juttuja. Tsemppiä!!

Me meinattiin laittaa keittiön oveen hakalukko ja sinne mennään sitten vaan syömään ja ollaan vieressä koko ajan. Kiitos tsemppauksesta :)

Ja muut jotka on sitä mieltä että tämä ei ole varastamista vaan multa ylireagointia, niin ehkä mä sitten ole tiukkis, mutta mun mielestä ruoka syödään kun on sen aika, eikä tota hedelmääkään tartte joka ruualla syödä ja sillä elää. Jätkä on jokaisen meidän muun suklaakalenterit varastanut ja syönyt salaa piilossa, vaikka ekan kalenterin sietyä ne laitettiin kaappiin ylähyllylle, jonne mäkään en ilman penkkiä yletä ja sanottiin että ne ei ole hänen vaan xx ja xx:n ja niitä EI OTETA.

Nyt olen jotain amkeisia ostanut ja lisäillyt/tehnyt joululahjoja, jämät on laitettu kaappiin seuraavaa lahjaa varten odottamaan ja sanotaan että EI OTA ja silti sinne mennään ja viedään.

Eikä me kokonaan poikaa kielletä herkuttelemasta, saa kyllä namia yms. että ei me niitä tänne kanneta ja syödä kaikki muut niin että hän ei saa.

Minusta on hyvä, että opetat "varastelun" olevan väärin, mutta 3,5 vuotiaan on vielä vaikea hallita halujaan ja siksi lukkosysteemi helpottanee arkeanne ja hermojasi. Meillä oli jotain muuta vastaavaa temppuilua, jolla sai huomiota ja äidin hauskasti "hulluksi". Paras olisi, jos voisit suhtautua aika viileesti, mutta helpommin sanottu kuin tehty!
PS: Kyllä jokainen joskus laihduttanut tietää miten vastustamattomia herkut ovat...

Itselläni myös tuon ikäinen poika ja voin luvata, että jos meillä olisi kaapissa karkkia niin ihan sama meininki olisi. Kukapa sitä meistä ei olisi karkkia lapsena himoinnut? No, minä ainakin keinolla millä hyvänsä (ja vieläkin) :D

Luulin otsikon perusteella, että lapsi varastelee kavereilta leluja tms. tai kaupasta karkkia mutta eikai tuo nyt niin vakava rikkomus ole jos omassa kotonaan karkkia salaa syö. Älä sitten osta sitä karkkia, ettei tule turhia houkutuksia.

Minä taas ihmettelen, että missä ihmeen välissä se lapsi on salassa syönyt ne suklaakalenteritkin? Missä sinä (tai joku muu aikuinen) oli silloin? Tässä talossa on neljä pientä ja silti tiedän koko ajan missä ne menevät ja tuollaiset tavarat pidetään paikoissa joihin pienet eivät pääse. Tsemppiä vaan tavaroiden laitteluun ja ovien säppäämiseen. :-)

En ehkä itse pitäisi myöskään tuota vielä varasteluna vaikka varmasti raskasta onkin.Meillä alkoi varastaminen ja valehtelu 7vuotiaana pojalla,nyt 7vuotta myöhemmin jatkuu edelleen ja raskasta on,voimavarat loppu.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Minä taas ihmettelen, että missä ihmeen välissä se lapsi on salassa syönyt ne suklaakalenteritkin? Missä sinä (tai joku muu aikuinen) oli silloin? Tässä talossa on neljä pientä ja silti tiedän koko ajan missä ne menevät ja tuollaiset tavarat pidetään paikoissa joihin pienet eivät pääse. Tsemppiä vaan tavaroiden laitteluun ja ovien säppäämiseen. :-)

pakko peesailla tätä.... kyllä mä tiiän koko ajan mitä nuo muksut puuhaa ja jos ne ois tuolla jotain mässyttämässä niin jäisivät kyllä heti rysän päältä kiinni. tai jo "varastamis"vaiheessa

Yhteistyössä