3,5-vuotiaan kiukuttelu poislähtiessä..

Onko kellään muulla vastaavaa:

Neiti 3,5v saa aina ihan hirveet raivarit kun pitäis lähteä pois jostain; mummulasta, kaveirn luota, synttäreiltä, pihalta. Tai jos kaverit lähtee kotiin niin sama juttu.

Olen ihan neuvoton, että mitä pitäis tehdä, mikä siihen auttaa. Oon kokeillu varotella aina etukäteen että kohta lähdetään tai että saat tehdä vielä tän ja tän ja sitten lähdetään. Mutta ei apua, aina sama juttu. Kauheet huudot ja raivarit aina kun kotiin pitäis lähteä. Muutenkin on kyseessä aika tempperamenttinen tyttö...

Appuu.

Siirtymävaiheet on meidänkin 3,5-v. pojalle kauhistus. Ei tosin raivareita saa, mutta panee vastaan ihan tarmokkaasti. Sama juttu hänellä on kuulemma päiväkodissakin ulos tai sisälle siirryttäessä. Kuulunee siis tähän ikäkauteen?

Meillä 3v 3kk ja tosi usein saa melkoisia raivareita kun lähdetään mistä vaan. Voi esim haluta jäädä autoon istumaan kun tullaan kaupasta kotiin tai ei missään nimessä halua aamulla lähteä tarhaan eikä halua lähteä mummilaan tai sieltä pois... Varsinkin tarha-aamut on olleet nyt viikon verran tosi tosi vaikeita.

No olipas tämä taas lohduttava kuulla. Meiän pikkumies juurikin 3,5-vuotias on jokaisessa siirtymävaiheessa "kannettava-tapaus". Eli minä varoita, että kohta mennään (ja hänellä on aikaa lopetella hommansa sillä kaksi muuta lasta laitetaan ensin) ja sitten pyydän tulemaan kerran, toisen kerran ja sitten haen. Varmaan nyt noin puolivuotta olen saanut hakea ja sitten huudon kanssa lähdetty ja puettu vastoin tahtoa jne. En tiedä sitten kauanko vielä tämä "vaihe" kestää. Eli eipä sen kummempaa vinkkiä, hommathan on vaan hoidettava tahtoi sitä tai ei. :) Voimia vaan!

Oikein tutulta kuulostaa! Meillä 3,5 v tyttö, joka myös kiukuttelee usein lähtö vaiheessa. Välillä on kyllä parempiakin päiviä... Päiväkodista lähtö on usein hankalaa, tyttö huuta heti minut nähdessään,että mene äiti pois,mulla on leikit kesken! Yritä siinä sitten naama punaisena houkutella toista lähtemään... Voimia vaan kaikille! Ehkä se on tosiaan vaan toi ikä,ei oo aina helppoo olla 3-vuotias...

Yhteistyössä