3,5 vuotiaamme pitää nukuttaa joka ilta - kohtalotovereita?

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Mä nukutin isommat pojat 3,5 ja 5 vuotiaiksi. Ja ihan vain siitä syystä, että jos lähdin pois huoneesta heidän hereillä ollessa, alkoi leikki ja riehuminen. Mukavahan se oli yleensä lauleskella, mutta kurja siinä mielessä, että se sitoi minut ainakin tunniksi lasten huoneeseen ja joskus olisi ollut jotain muutakin tekemistä.
just näin meilläkin. kaksosia ei ole opetettu nukutukseen, vaan nukahtivat aina itsekseen pieninä. kun siirtyivät jatkettaviin niin hoksasivat että leikki ja riekku jatkuu kun äiti häipyy.

sMII
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä taas nautin siitä,että muksu on vastasyntyneestä asti nukkunut omassa sängyssään, omassa huoneessa. Ei minkäänlaisia ongelmia nukutttamisessa, kunhan laittaa pojan sänkyyn ja nukkuu aamuun. Nyt 3.v. En jaksaisi ikinä tollasta "nukutusshowta" illasta toiseen.
Mulla on eräs ystävä joka on ihan vauvasta asti nukuttanu vauvan omaan sänkyyn,hyvät yöt ja peittely ja muksu nukkuu kellon ympäri kevyesti. Niille se järjestely sopii,meillä sit taas on erilaista. Joskus kyllä toivoo että olispa itekki toiminu alusta asti erilailla,ku oikein vastustaa unien kans...=)
Meillä oli aluksi jännitystä löytyykö sydän vika,joten uskoisin että se sai mut sylittelemään vauvaa ehkä tavallista enempi.... En tiiä.

Mun lähipiirissä minä olen harvinaisuus tämän nukutusjutun vuoksi, siksi kiva kuulla muillakin olevan samat systeemit illalla. Mies sanoo, että nukkukoot vieressäkin niin pitkään kuin huvittaa. Ei se kuitenkaan enää sitten kun m.unan karvat kasvaa viitti isin ja äidin vieressä nukkua.

vieras
meidän tyttelin( 3,5v.) sänky on meidän sängyn vieressä, pidetään kädestä kiinni niin nukahtaa omia aikojaan, välillä nukahtaa sohvalle. Isompien lasten huoneissa käydään ja jutellaan tovi,joskus pidempikin aika, sitten jäävät rauhassa nukahtamaan omia aikojaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotipsykologi:
Mun lähipiirissä minä olen harvinaisuus tämän nukutusjutun vuoksi, siksi kiva kuulla muillakin olevan samat systeemit illalla. Mies sanoo, että nukkukoot vieressäkin niin pitkään kuin huvittaa. Ei se kuitenkaan enää sitten kun m.unan karvat kasvaa viitti isin ja äidin vieressä nukkua.
:D No sitten ainakin olet harvinaisuus jos niin käy.
Mun seuraava hankinta tulee olemaan 2 metriä leveä sänky, on lisää tilaa meille kaikille. :)

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Mun seuraava hankinta tulee olemaan 2 metriä leveä sänky, on lisää tilaa meille kaikille. :)
Tiedätkö tätä minä olen kans suunnitellut. Meinaa nääs joskus olla hieman ahdasta - miehellä kuulemma :whistle:. Minä nukun oikein hyvin ja leveästi ja poitsu samoin. Meidän iso mies kuulema nukkuu pikku pikku siivulla vain.

joopa-joo
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
mä en ymmärrä miksi lapsi pitää nukuttaa, miksi se pitää opettaa sellaseen. ketään ei pidä nukuttaa jos ei vaan nukuta!!
Voinhan mä odottaa kun poika leikkii vielä klo 24 yöllä tuolla huoneesaan, mutta ihan sitä en jaksa kuitenkaan :LOL: :LOL:. Itse se ei kuitenkaan sänkyynsä mene.
hieman auktoriteettia vain peliin niin kyllä se menee ja jos ei mene niin viet sen niin monta kertaa että siellä pysyy ei mene montaa iltaa kun lapsi oppii..jos aikuinen ei vain anna periksi.

Sulla ei taida olla kokemusta noista huonosti nukahtavista lapsista. Oikein vihaksi pistää..

Alkuperäinen kirjoittaja Outo Päivä Onnelassa:
Mä nukutan meidän 3,5-vuotiaan ja 2-vuotiaan samaan aikaan ja köllöttelen itse siinä lasten välissä. Nukkuvat yhteisessä makuuhuoneessa. Ei musta siinä ole mitään outoa jos perhe löytää itselleen mukavan tavan laittaa lapset unille. Mä henk.koht. en vaihtaisi tätä tapaa ihan heti, on niin maailman ihaninta kun pienet tuhinaiset ovat siinä vieressä. Tuskin ne enää teini-iässä viereen vaatii päästä.
meillä myös näin..tosin meillä on 4v7kk ja sitten toi 2v 4kk ..kait mäkin olen outo sitten :/ :/ nyt olen tosin ruvennu opettaa isompaa neitiä nukahtaa itekseen sanomalla ettei ole pelätävää äiti on alhaalla ja tulee kyllä takasin ylös aikanaan...ja aikansa huutelee siel ja sitten nukahtaa..pienempi neiti taas ei herää siskonsa huuteluun ( tullut äitiinsä hyvät unen lahjat)

vieras
Meil 160 leveä ja mies on jokusen yön viettänyt sohvalla kun meinaa olla ahdasta... mut vaikka tää olis 3 metriä niin luulen että toi lapsi hivuttautuisi kylkeen kinni nukkumaan silti :D no, jäis se 2 metriä tilaa sinne toiseen reunaan kuitenkin... paitsi kun lapsi änkäis poikittain :LOL:

Tiedätkö tätä minä olen kans suunnitellut. Meinaa nääs joskus olla hieman ahdasta - miehellä kuulemma :whistle:. Minä nukun oikein hyvin ja leveästi ja poitsu samoin. Meidän iso mies kuulema nukkuu pikku pikku siivulla vain.
Meillä se on myös mies joka kokee välillä vähän ahdistavana tuon tilan. ;)

Meillä se on myös mies joka kokee välillä vähän ahdistavana tuon tilan. ;)
Tuntuu vain, että mä voisin samalla hankkia tuplapeiton ja -tyynykin. Kun se äidin standartikokonen tyyny pitäis olla kahden käytössä ja peitto myös.

vieras
Voi että,kiitos ap:lle tästä ketjusta, tuli hyvä mieli :) Nyt suljen läppärin ja nukahdan tuon pikkumussun viereen :heart: Hyvää yötä kaikille ja tilavia unia teille, jotka myös lasten kera samassa sängyssä nukutte ;) :wave:

Tuntuu vain, että mä voisin samalla hankkia tuplapeiton ja -tyynykin. Kun se äidin standartikokonen tyyny pitäis olla kahden käytössä ja peitto myös.
No joo, mun tyynyllä on myös usein kaksi käyttäjää..
:D
Ja peittoja meillä on sängyssä usein kolme niin riittää mahdolliselle yövieraallekin siitä sitten. :)

meidän lapset tänään nukkumaan mennessä pyysivät meidän sänkyyn ja sanoin että ei kun omiin sänkyihin vaan, mihin äiti ja isi sitten mahtuu nukkuu.
hetken hiljaisuutta ja sitten YHTEEN ÄÄNEEN sanoivat: äiti nukkuu jalkopäässä ja isi välissä!! :LOL:

Yhteistyössä