+3-4kg painonnousu vajaassa kahdessa viikossa! Mistä johtuu? loppuraskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Syömisillä tuo ei ole tullut, koska olen niitä joutunut tarkkailemaan sokereiden mentyä huonoiksi. Hirmuisesti on tullut ilmeisesti tuohon keskivartaloon eli olisko mahanseudulle, koska huomasin eilen ettei mitkään alkkarit pysy rullautumatta mahan päällä, vaikka tähän asti on pysyneet. Raskausviikko 33+4 tuplista menossa ja mahahan on iso. Pohjalla kilpirauhasen vajaatoiminta johon lääkitys ja nyt pari viikkoa sitten aloitin adursalit hepatoosiin ja sokereihin joudun aloittamaan huomenna insuliinin, koska ne arvot ei ruokavaliosta huolimatta pysy aisoissa. Eilen iski kamala turvotuskin entisten turvotusten lisäksi eli nuo jalkapöydät on kuin pikkuvauvan pulleat jalat ja varpaita ja sormia ei saa kunnolla kipristeltyä kun se turvotus ottaa vastaan. Nyt alkoi taas kutittaa joka puolelta kehoa ja tätä on ollut tuohon hepatoosiin liittyen. Se varmaan vetää nyt raskausmyrkytyksenkin päälle? Neuvola on kyllä tänään päivällä, joten saan jotain infoa sieltäkin ja huomenna ultra, joten tutkimuksia on kyllä tulossa, että kaikki on kunnossa. Kiinnostaisi vaan jo näin etukäteen tietää mistä kaikesta tuo hirmuinen painonnousu voi johtua? Tätä ennen painoni on noussut koko raskauden aikana vain noin 7kg(ja kaksoset siis kyseessä).

Raskausmyrkytyksen oireita ei ole ollut ennen ja viimeksi oli pissassa yksi + sen kohdalla. Hepatoosikin todettiin oikeasti vain sen vuoksi kun itse pyysin maksakokeita kun pissa oli 24h/vrk todella tummaa/keltaista ja tällöin kutinaa oli vain vähän. Kokeissa maksa-arvot oli lähemmäs 400 kun ne pitäisi olla alle 45. Lääkkeillä nuo kuitenkin lähti laskuun, mutta nekin voi nousta uudestaan lääkityksestä huolimatta.

Voi olla ihan vaan turvotusta ilman sen kummempaa syytä. Mulla nousi esikoisesta paino raskausaikana hulppeat 20 kiloa. Viikko synnytyksen jälkeen painoa oli vain viisi kiloa lähtöpainoa enemmän, seuraavalla viikolla enää neljä kiloa jne. Sormat olivat kuin nakkimakkarat ja silmätkin siristyivät melkein umpeen turvotuksesta, mutta verikokeellakaan ei löytynyt mitään raskausmyrkytyksen tapaistakaan. Eikä verenpaine nousuut juurikaan.

Heti synnytyksen jälkeisenä iltana kasvonpiirteet palasivat suht normaaleiksi, eli se neste lähti liikkeelle kyllä tosi tehokkaasti.

Uskoisin että tuo paino on nimenomaan tullut turvotuksesta.

Hyvä kun olet menossa neuvolaan, ettei vaan olisi raskausmyrkytys alkamassa.

Tuota raskausmyrkytystä itse vähän pelkään. Nämä kaksoset käy elimistön päälle niin rajusti ja sokereihin liittyen hoitaja sanoi etten ruokavaliolla pysty pitämään arvoja aisoissa, vaikka näin olen yrittänyt.

Noilla viikoilla kaksosista voi olla ihan normaaliakin. Se paino rupeaa nouseman reippaasti, kun lapsetkin alkavat kerryttää sitä painoa. Lisäksi vähän turvotusta ja siitähän se muodostuu.

Yhteistyössä