3-4 vuotiaiden kaverusten leikeistä...mielipiteitä??!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täytyy ihmetellä :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä saatan pyytää että päästäisiinkö mekin kohta keinumaan. Jokainen fiksu vanhempi tajuaa sitten hetken päästä kehoittaa omaansa muihin leikkeihin. Tietenkään ei juuri sillä hetkellä tarvitse pompata keinusta pois, ei sellaistakaan pidä lapselle opettaa että heti kun joku tulee pyytämään, niin pompataan toisen käskystä vaikka sillalta alas.

Tietysti on olemassa vanhempia, jotka antaa keinua vaikka koko tunnin. Ja toisaalta jos oma kullannupukka päättää haluta toiselta vaikkapa erivärisen lapion, niin jo on mamma vaatimassa toisia lapsia vaihtamaan lapiota. Tai samainen lapsi lopettaa keinumisen, mutta juoksee aina keinuun, kun toinen on siihen menossa ja seisoo tiellä, ettei toinen voi keinua ja mamma ei tee mitään. Nää on ihan hiton rasittavia, mutta onneksi harvinaisia.

Mä pyrin opettamaan vuorottelua ja jos joku tulee pyytämään vuoroa tai huomaan jonoa tulleen, pyydän omaani hetken kuluttua muihin hommiin. Mutta jos tiedän lapsen tollaiseksi pikkupomoksi, niin annan kyllä omanikin keinua ihan juuri niin kauan kuin lystää.

Mikä oikeus jollakulla on varata kokonaan itselleen yhteispaikalla oleva keinu tms paikka? Ihan hyvä on kylllä oppia sekin vuoron antaminen. Kylllä se on oikeus saada se vuoro jossain kohtaa.

No ei kenelläkään ole oikeutta pölliä mun fillaria, mutta silti se pöllittiin. Kaikille varmaan myös opetetaan, ettei saa varastaa. Pitää vaan hyväksyä se, että tässä maailmassa on kusipäitä oli oikeus tai ei.

eikö sitten jos alkaa jonoa tulla, voida vaihtaa sellaiseen leikkiin, että jokainen keinuu vaikka minuutin, ja sitten juoksee jonon perään? noin me lapsina tehtiin, ja se odotuksen jännitys lisäsi koko homman iloa valtavasti

[QUOTE="keski-ikäinen";28572739]eikö sitten jos alkaa jonoa tulla, voida vaihtaa sellaiseen leikkiin, että jokainen keinuu vaikka minuutin, ja sitten juoksee jonon perään? noin me lapsina tehtiin, ja se odotuksen jännitys lisäsi koko homman iloa valtavasti[/QUOTE]

Varsin fiksu ajatus!

Mun lapsen kädestä on aikuinen repäissyt lelunkin kädestä kun se oli hänen lapsensa leikissä..Mistä sen voi tietää mitä kukakin on itselleen varannut yleisessä käytössä olevista hiekkaleluista :snotty:

kaikenlaista porukkaa on ja kierrän yleensä kaukaa kaikki paikat ( tai ajat jolloin puisto on täpötäysi) joissa lapsia on- mennään omien kanssa jonnekin missä saadaan olla rauhassa.

Tuossa keinuasiassa: keksitään jotain muuta tekemistä siksi aikaa, ei ainakaan jäädä odottamaan sitä vuoroa koska siitä ei seuraa muuta kuin kyllästyminen.

Yhteistyössä