<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat VOL 13 <3<3

THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT TO 1.11.2012

Fiinaliina.....................23................kp 35/33....................yk/TJOT 3
Dana-........................28.................kp 35/28........................yk 16
Vilijonkka....................26.................kp 34/29-35..................yk 8
Miuyy..........................21.................kp 30/28........................yk 2

Hydrangea..................26................kp 27/26.......................yk 9
Ensimmänen.............28....................kp 1/27-30......................yk2
PilkeSilmäkulmassa......?.....................kp 26/28-29..................yk 2
miss_piggy................31................kp 24/26............................yk 6
Lilja87......................25................kp 21/30-44?................TJOT/yk 3

maimai83..................29................kp 18/33...............................yk 5
eläväinen................19..................kp 18/30-38.......................TJOT
pantera...................19.................kp 17/27-28.........................yk 3
empp......................21.................kp 12/30..............................yk 7
buffy......................23..................kp 12/28.............................yk 7

Naapurin tyttö.........28....................kp 8/29.............................yv 11
Lullaby89................23....................kp 8/31-36........................yk 13
Niiu........................26...................kp 8/27-31..........................yk 4
ralliruutu..................23...................kp 8/28-32.........................yk 2
Henrietta-.............. 25....................kp 5/38-49..........................yk 2
tuttikeiju..................22...................kp 3/30-35...........................yk10
Kali85...................27....................kp 2/30-38.............................yk 5
Slallu........................25................kp 1/28-41............................yk2

ODOTUKSEN ODOTTAJAT (Ilmoita dpo/pp halutessasi piinailijoihin)

Vilijonkka dpo 15
Hydrangea dpo 12
maimai83 dpo 3
pantera dpo 4

HAAMUJENGI/RKTT

TAUSTALLA KUUMEILEE
Kaiku<3
Marpa
miranenn
pienestäkii
tada
Hey
Laola
Sanja
Ampparsson
jenninoora
Cheer115-

PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2199247-rolleyes-esikoishaaveista-plussanneet-2012-2013-rolleyes/

Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 km
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 km
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 km
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 km
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3

Viimeksi muokattu:
Voisin ilmottautua ketjuun piinailijaks. Ikää on 22 (joulukuussa 23) kp 3/30-35 ja yk 10. :) Omaa taustaa sen verran että endometrioomaa diagnosoitu ultralla syyskuun alussa. Skopia jonossa olen, leikkaus joulukuussa viimeistään. Itse toivoisin että sitä ennen tärppäisi ettei leikkausta edes tarvittais. mutta mahottomalta näyttää:|

Viimeksi muokattu:
Täällä on aika hiljaista, kun piinailut menossa. Miehekkeen kanssa tän päivän riita/kina sovittu, eiköhän tää tästä ala sujumaan. Pikkuhiljaa jos tää stressiki kaikkois. Jos sitte palattais siihe normaaliin arkeen enkä vetäis jokasesta pienestä sanomisesta herneitä palkoineen :D

Oireita ei luonnollisesti ookkaan vielä, valkkarin määrä on kyllä taas päätä huimaava :D

Kissa on oppinu tän päivän aikana pyytämään päästä parvekkeelle. Tuolla se taas maukuu, täytyy päästää hetkeksi ulos ennen kun mennään nukkumaan. Hienous kissalle, aina elänyt sisäkissana. Nyt pääsee parvekkeelle ihmettelemään maailman menoa :)

Kappas uus pino.. ihmettelin taas, että missä vanhat sivut on :D Kiitos NT Täällä nyt tänä aamuna ollaan taas sitä mieltä, että otetaan vaan se asunto.. Ja ketä sanoo, että naiset on vaikeita eivätkä osaa päättää ;) Se on sitä tainnut miettii nyt sitte koko päivän vaikka mä kyl tien, että se autotalli homma mietityttää. Eilen netistä katottiin millasia niiden autotallit on, kun siis se talo on älvsbyn ja myös niiden talli. KÄydään ehkä illalla kurkkimassa ikkunasta sisään :)
Muita oloja... Siis ihan normaaleja ovis oloja on. Tissit täi nännit oli illalla herkkänä ja samoin nyt aamulla. Ja tosiaan eilinen päivä oli niitä nippailuja. Mutta ne on ihan normi ovisoloja vaikka nännit ei nyt parisa edellisessä kierrrossa musta olleetkaan kipeitä. Eikä mahdollisisa raskausoireita edes voisikaan vielä olla. Mut oonkin joskus aiemmin sitä pohtinut kun on luullut, et tärppi ois käynyt oireiden mukaan niin ovatkin olleet vain täti/ovis oireita. Samaa meinannut myös se oireettomuus. Eli katsellaan :)

Pantera hyvä, että saitte sovittua :) Paljon mukavampaa mennä nukkumaankin. Meillä kans kissa pyytää parvekkeelle aina aamuisin ja joskus ehtoisinkin :)

Ai niin, tarttee muuten vissiin käydä lukasees se edellinen pino viel josko siellä ois ollut jotain ehtoolla tapahtunutta :)

Eipä siellä muuta kuin onnittelut täidstä slallulle :)

Niin ja jäi tervetulotoivotukset välistä... siispä pikaista visiittia tuttikeijulle tällä :) Punaisella merkkaillaan ne tiedot, jotka haluaa listaan niin päivittäjä eli tällä hetkellä NT bongaa ne helposti :)

Mukavaa päivää!

Slallu Jep, eli kun vuoto alkaa klo kuuden jälkeen illalla niin kp1 on sitte seuraava päivä :) Onnea ekoista luomuista. hihi.

maimai Siskos ja olivia ei ilmeisesti nyt vielä asu turussa vai? Ootteks kotosin jostain kauempaa? Noita omakotitaloja jotka hinta-laatu-suhteeltaan edullisia ja hyviä, on kyllä aika vähän vuorattavana!! Eli kannattaa pitää kiinni kyllä jos jokin hyvä löytyy!

).( Ei ole menkat alkaneet. Pillereiden jälkeen mun menkat on ollu päivälleen oikeessa ajassa. Ja mä en uskalla testata koska mä en halua sitä negaa, se on niin kurja tiirailla tyhjää testiä :( Ehkä mä odotan vielä tän päivän ja testaan sit huome aamulla, koska lauantaina meillä on sitten firman pikkujoulut, niin tietää ainakin että miten saa käyttäytyä. Oliski se aika moista, mä oon nimittäin odottanu noit pikkujoului ihan sikana, jos olisinki nyt raskaana :D Mulla vaan ei ole minkäänlaisia oireita viitaten raskauteen, joten todennäköisesti myöhästely johtuu vaan tästä mun stressistä.

pantera:kiss: :hug:

Kiitos NT uudesta pinosta! :)

Onnittelut Slallu ekoista luomumenkoista. :)

Fiinaliina, oi, nyt alko jänskättään sun puolesta. Toivotaan plussaa! :)

tuttikeiju, tervetuloa ja pikaista visiittiä! :wave:

ON: Tänään aamulla en viitsinyt testata. Jotenkin kaikki kuvitellut raskausoireet hävis sen negan myötä. Nippailut mahassa on myös rauhoittunut tiistaista lähtien. Eilen illalla ja tänään aamulla oli vähän sellaista etovaa oloa, mutta saattaa vaan johtua siitä, että on tullut nukuttua liian vähän. Mulla univaje aiheuttaa krapulamaista ihanaa oloa. :D Alapäässä on nyt tosi kuivaa (joka on harvinaista mulle) ja kohdunnapukka on korkeella ja kiinteä. Oviksen aikaan se oli alhaalla, pehmeä ja avoin. Tää oli eka kierto, kun huomasin siinä jotain selkeitä muutoksia. Sama juttu myös tuon valkkarin kanssa. Yleensä mulla tulee suht runsaasti valkkaria läpi kierron, mutta nyt se oli selkeesti runsaampaa oviksen aikoihin ja sen jälkeen alkanut vähentyä. Ainoa ovisoire, joka mietityttää on noi lämmöt, kun eivät ole koholla. No, odottelen vielä pari päivää tätiä ennen kuin hätäilen terojen kanssa. Jos ei testiin plussaa tuu, niin olisin niin onnellinen, jos kerrankin tulis luomumenkat! :) Tän 1v 2kk aikana ne on tullut ilman teroja/primoja vissiin vaan kaks kertaa.

Mukavaa marraskuuta kaikille! Paljon plussia tälle kuulle! :)

NT, Fiinaliina kiitos selvennyksestä ja onnitteluista, en ois uskonu että oisin tässä tilanteessa onnellinen menkoista :D

Jos laitat NT listaan kp 1/28-41 ni muistan itekki paljo tää kierto oli. Voishan ton tietty kirjottaa jonnekin itelleki muistiin :D Ja kiitos uudesta pinosta! :)

Tervetuloa joukkoon tuttikeiju! Toivotaan pikaista visiittiä :)

pantera, toivottavasti helpottaa tilanne nyt ku stressi hälvenee. Meilläki on ollu kotona aistittavissa vähän kiree ilmapiiri, varmaan johtuu molempien kiireestä ja miun hormoonihirviökilahuksista :/ ehkä nyt sit helpottaa, ei kylläkään se kiire..

ja nii Fiinaliina, ONNEAPONNEA :) :flower:

Viimeksi muokattu:
Slallu, muistan että itekkin hyppelehdin ku tuli ekat luomut. Ei oo ihan yksiselitteistä että kroppa alkaa heti normisti toimimaan! Niin ja kiitos onnitteluista. Taas vähän viisaampi ihminen olen :D

niin ja tuttikeijulle teretulemast!

Fiinaliina, juuri ennen ovulaatiota saattaa tapahtua ovulaatiodippi, jossa lämmöt laskee hieman. Ovulaation tapahduttua, lämmöt pitäisi nousta noin 0,5 astetta peruslämmöstä. Niiden myös pitäisi pysyä ylhäällä menkkoihin asti. Jos menkat tulee, joillakin ne alkaa laskea jo pari päivää ennen niitä ja joillakin vasta menkkojen alettua. Sanotaan, että jos lämmöt pysyy ylhäällä 18 päivää ovulaatiosta, niin raskaus on hyvin todennäköisesti alkanut. Oikeaoppisesti lämmöt pitäisi mitata samaan aikaan joka aamu heti heräämisen jälkeen mielellään suusta tai emättimestä, ei kainalosta. Mä en oo kovinkaan oikeaoppinen mittaaja, kun mittailen kainalosta ja tässä kierrossa oon mittaillu vähän vuorokaudenajasta riippumatta. Aiemmissa ovuloimattomissa kierroissa mittailin aina aamuisin heti heräämisen jälkeen ja niissäkään en luonnollisesti lämmönnousua havainnut. Tässä lisää jos kiinnostaa: luomupimu: Kehon lämpötila ja ovulaatio

Fiinaliina, mulla tää kierto oli luultavasti eka, jossa ovuloin, joten aiemmin ovuloimattomissa en sitä huomannut. Toki voi olla, että jos tässä kierrossa oikeasti ovulaatio tapahtui, niin lämmönnousu saattoi olla niin pientä, että sitä en kainalosta mitattuna huomannut. Oon lukenu tästä asiasta paljon muiden kokemuksia ja joillain se lämmönnousu on vaan 0,2 asteen luokkaa. Toisilla taas nousee sen 0,5 astetta tai jopa enemmän ja lämmönnousun huomaa selkeästi mistä tahansa mitattuna ja mihin vuorokauden aikaan tahansa. Yksilöllisiä juttuja siis nämäkin. Joten jos mittailu kiinnostaa, niin kannattaa varmaan mitata suusta, niin mittausten ainakin pitäisi olla varmempia ja lämpökäyrät tasaisempia. Itekin voisin sitä ens kierrossa kokeilla, jos sitten saisi selkeemmät käyrät. Oon myös lukenut, että pco:ssa lämpökäyrät voi olla hyvin sekavia ja mennä siksakkia ennen ja jälkeen oviksen, mutta monet on silti pystynyt oviksen havaitseen, kun on vertaillut keskimääräisiä lämpöjä ennen ja jälkeen. Ite oon tykännyt tosta FertilityFriend.comista apuna lämpöjen merkkailussa. Siinä on myös monia muita oviksen bongausta helpottavia ominaisuuksia. Se on ilmainen. Kantsii tutustua. :)

Naapurin tyttö, :hug: Johan oli tohtori... Hyi se. Miten joku voikin? Mä olen ihan sanaton :x

Slallulle onnea luomumenkoista!! Itsekin jännitin että mitenhän lähtee kulkemaan, toistaiseksi kaikki hyvin.. Toivotaan että sinunkin kroppas tätä myöten toimii niinku pitääkin :D

tuttikeiju, tervetuloa! Toivottavasti et viivy kauaa ;)

Fiinaliinalle synttärionnea :flower: ja plussatuulia :) Olitkos sä jo testannut aiemmin tähän kiertoon? En millään muista : /

ON Mulle sais päivittää kp 1/27-30 ja yk 2.. Täti ilmesty aamulla. Tää oli siis toinen luomukierto pillereiden lopettamisen jälkeen ja jäi 27-päiväiseksi (oman kalenterin mukaan, tuosta meidän listasta on jossain vaiheessa kadonnu yks päivä tai sitte oon ite alunperin laskenu väärin :D). Muistelisin kyllä että joskus sillon melki 10v sitten ku on edellisen kerran kalenterin kans tullu menkkoja seurattua niin kierrot oli alle 30 pvä, saas nähdä mihin tää tästä asettuu.. Toivottavasti jäis hetkeksi kokonaan pois ;) Greippimehut ja Gelee Royalet tanassa uuteen kiertoon! Miehen kanssa soiteltiin aamulla (hää on taas työpaikkakunnallaan 300km päässä) ja se sano heti että: "No, sun pitää ny sit taas k*sta siihen tikkuun ja sit ku siltä näyttää ni tulla mua puoleen matkaan vastaan, olishan se rehvakasta sanoa tytölle tai pojalle että juu, siellä levähdyspaikalla sut tehtiin auton takapenkillä!" :LOL: Ihan pihallahan se on näistä lapsen"teko"jutuista (esim. ei käsitystä siitä että miksi naisilla on menkat ts. mistä se veri tulee..), mutta kyselee ja ihmettelee ja haluaa tietää ja osallistua. On se vaan ihana :heart:

Hei nyt mun ymmärrys loppuu tähän hormoni hommaan :D

Eli ylin testi on aamun david herkkyys 20. sen alla samasta pissistä davidin ovistesti joka on siis haalentunut.

MUTTA

Sitten äsken tein wondfon tikut eli ylempi rtesti ja alempi ovistesti.

Siis mitä kettua? Eihän ton wondfon rtestiviivan pitäs olla noin vahva ja ovistestin testiviivan vahvempi kun kontrolli...

Oikeasti, mä en enää ymmärrä!!!

Huhuilen täältä,

NT en tajua...ainut vinkki minkä keksin ois et meehän lääkäriin, mutta tässä tapauksessa sekin taitaa olla huono vaihtoehto, tai ei vaihtoehto ollenkaan :( ootko testaillu useena pvnä samoilla testeillä, onko vaalentunu vai tummunu? ja kiitos uudesta pinosta!

Hydra en minäkää oo tänään testaillu...ei sen negan jälkeen oikein huvita. Hieman kyllä ihmetyttää, missä täti, kun kivut on ollu jo monta pvää niin voimakkaat, on pitäny buranaaki vetää (panadol ei auta...). Muista, meillä on vielä toivoa, vaikkei kyllä mustakaa siltä tunnu. Oon ruvennu epäileen et ovuloinki sit ollenkaa ku ei ne lämmötkää noussa, vaikka saman lailla epäoppisesti niitä mittailin ku säki..Huoh.Toivon ees nyt niitä menkkoja...tänään jo kp 34 :/

(.) miks musta tuntuu että joskus kun jonnekin jostain kirjoitan saan aikamoista ryöpytystä (en tässä pinossa kuitenkaan). Ja jos puolustaudun niin sit veetään sellainen hernepelto nenään että oksat poies... Oon elämäni aikana oppinut että puolustautua saa ja pitää joten pitääkö vetäytyä nyt taas takaisin siihen kovaan kuoreen ja ruveta ottaa kaikki paska niskaan mitä saa. Sori, ei ehkä tänne kuuluva tilitys mutta muutenkin on olotila maassa niin sit vielä arvostellaan.
Te ootta niin ihania että ymmärrätte sentään <3 :) Listan päivitys voi muuten mennä huomiselle päivemmälle mutta se ei varmasti haittaa :)

THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT PE 2.11.2012

Fiinaliina.....................23................kp 36/33....................yk/TJOT 3
Dana-........................28.................kp 36/28........................yk 16
Vilijonkka....................26.................kp 35/29-35..................yk 8
Miuyy..........................21.................kp 31/28........................yk 2

Hydrangea..................26................kp 28/26.......................yk 9
PilkeSilmäkulmassa......?.....................kp 27/28-29..................yk 2
miss_piggy................31................kp 25/26............................yk 6
Lilja87......................25................kp 22/30-44?................TJOT/yk 3

maimai83..................29................kp 19/33...............................yk 5
eläväinen................19..................kp 19/30-38.......................TJOT
pantera...................19.................kp 18/27-28.........................yk 3
empp......................21.................kp 13/30..............................yk 7
buffy......................23..................kp 13/28.............................yk 7

Naapurin tyttö.........28....................kp 9/29.............................yv 11
Lullaby89................23....................kp 9/31-36........................yk 13
Niiu........................26...................kp 9/27-31..........................yk 4
ralliruutu..................23...................kp 9/28-32.........................yk 2
Henrietta-.............. 25....................kp 6/38-49..........................yk 2
tuttikeiju..................22...................kp 4/30-35...........................yk10
Kali85...................27....................kp 3/30-38.............................yk 5
Slallu........................25................kp 2/28-41............................yk2
Ensimmänen.............28....................kp 2/27-30......................yk2

ODOTUKSEN ODOTTAJAT (Ilmoita dpo/pp halutessasi piinailijoihin)

Vilijonkka dpo 16
Hydrangea dpo 13
maimai83 dpo 4
pantera dpo 5

HAAMUJENGI/RKTT

TAUSTALLA KUUMEILEE
Kaiku<3
Marpa
miranenn
pienestäkii
tada
Hey
Laola
Sanja
Ampparsson
jenninoora
Cheer115-

PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2199247-rolleyes-esikoishaaveista-plussanneet-2012-2013-rolleyes/

Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 km
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 km
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 km
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 km
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3

miss_piggy
Ite ottaisin soittoaikaa vaikka sitte jollekin erille lääkärille...

NT: Ei täällä kukaan varmaan pahalla sano/neuvo mitään, vaan kun eihän tämä palsta loppujen lopuksi auta mitenkään tuossa sun tilanteessa siinä mielessä, että emme voi antaa lääketieteellistä apua tai tiedä että mistä nyt loppujen lopuksi kiikastaa. Siksi varmaan moni on sitä mieltä että lääkäriin pitäisi mennä uudestaan, tai ainakin jollekin asiantuntevalle.

Yhteistyössä