<3 <3 ELOMASSUT 2008 <3 <3 kesäkuussa

Heipat kaikille!:)
Hemulillahan on sattunut :eek: Onneksi vauva on reipas eikä käynyt pahemmin!

Täällä "sanoja" on mamma (välillä myös mämmä, tarkoittaa ilmeisesti äitiä ) sekä vauva. Molempia hokee useamman kerran peräkkäin nii on pikemminki sellasta tavuttelua tms mutta kuitenkin ymmärrettävissä mitä tarkoittaa :D Ymmärtää puhetta/sanoja hyvin, osaa näyttää mm. palapelistä Mikin, Minnin, Hessun jne. :) ja Reissu-Kissa ja Lempi-nalle jne lelut tunnistaa, alkaa heti etsiä jos kysyy että Missä Lempi? tms :D Ihana pikkumies. :heart:

Miten hyvin muilla syödään 8kk kökkäreruokia? Meillä edelleen pitää muussata ja sekoittaa vaan pikku määrä 4-5-6kk soseeseen.. ja siltikin joskus (lue: yleensä ) oksentaa :$ Ollaan raejuustoa, leivänmuruja yms annettu sormiruokana että tottuis kokkareisiin, mut kai se sit on vaan kun on hienomman ruuan seassa yhtäkkiä kökkö nii yökkäyttää?? kokeiltu on myös pelkkää 8kk sosetta, pahempi reaktio :D :headwall:

Pitääkö moni jo pyöränistuimessa vauvaa? Ite tänään soitin neuvolaan ja varmistin saako jo laittaa siihen, nii sanoi että sit kun osaa itse istua lattialla niin voi laittaa.

Upp3 ja poju 10,5kk sekä masukki 16+4
 
Heippatihei!

Piti tulla noista 8kk kökkäreruuista sanomaan sen verran että meillä ihan sama reaktio upp3 :n poitsulla. Meillä menee alas niin että muussailen haarukalla ne soseet vähän pienemmäksi.. Osasta noista purkkiruuista poika kakoo ihan vaan siksi ettei tykkää niiden mausta.

Ollaan nyt alettu antaa maistaa meidän ruokia, jauhelihakastike ja spagetti oli ihan herkkua isin lautaselta maisteltuna :D Sekä pekonilihapullat (mitä tosin annettiin ihan teelusikallinen maistaa, kun toi pekoni on kuitenkin suolasta). Nyt aattelin kokeilla josko kinkkukiusaus menis alas, yritin mausteuttaa basillikalla ja mustapippurilla parhaimpani mukaan, suolaa meni hilkkasen mukaan bbq-mausteseoksessa... Mutta luulen että nyt 1-vuoden iän lähestyessä ei enää niin hysteerinen tarvitse olla ton suolan kanssa.. Aiemmin heitin jopa puolivalmiin jauhelihakeiton mäkeen kun joku oli sitä mieltä että siihen tuli liikaa suolaa (laitoin johonkin 5:n litraan kaksi lihalientä..).

Taavin kanssa ollaan oltu tossa meningokokki-b rokotetukimuksessa joka niihin aikoihin oli kun poika syntyi.. Siihen sai sitten ton pneumokokin ja hepatiitin kaupan päälle niin ajateltiin että hyvä juttu.. Mitä vanhemmaksi poika on tullut, sitä pahemmin utntuu regoivan noihin rokotteisiin.. Nyt soittivat rokoteklinikalta ja ehdottivat että jatkettaisiin tutkimusta vielä jollain uudella meningokokki-rokotteella.. Mutta taitaapi jäädä heidän haaveekseen. Mä en enää halua ehdoin tahdoin sairastuttaa tota poikaa, kun joka tapauksessa alkavat kohta poskihampaatkin oireilla, niin eihän tuo kerkiäis muuta olla kuin kipeänä. Eikä muutenkaan, riitti meille noi annetut rokotteet. Vesirokkorokote ehkä sitten muutaman vuoden kulutuua jos ei ole vielä sairastettu. Mulla kun oli aikoinaan 12-vuotiaana vesirokko niin olin nielua myöten täynnä niitä rakkuloita, en kuitenkaan halua että poju joutuu sitten niin kovasti kärsimään.

Nyt syömään!

Kimalle rv.31+6 ja taavi 10 kk
 

vitsi.. miuta alkaa vähän jo jänksättää tuo neitin yö syöminen.. meillähän jäi yö syöminen aikaa sitten pois itestään..mutta sit tuli näitä sairasteluja ja yö syöminen alko taas.. nyt ku neiti on terve, ni mietin vaan että millä hitolla mie sen saan pois.. viimeki yönä söi 2 kertaa, ja yritin tutilla ja vesi mukilla, ni ei ku kiljumaan piti ruveta.. ja nyt ku tiiän että hänen vrk maito tarve tulee täyteen ilman yömaitoja, ni ei se nälkää enää oo..vai ottaako nyt urakalla takasii, ku laihtu kuitenkin tossa 2 viikon korvatulehus/antibiootti kuuri/ ruokahaluuttomuus/ lievä ripuli aikana.. en oo aiemmin jaksanu stressata näistä jutuista, mutta mutta.. jos alkaa jäädä tavaksi, ni miten saan syömisen pois..huudattamalla..ei kiitos, sit ei nuku kyllä muutkaa.. pitää toivoa, että toi syöminen jää itestään taas pois.. alkaa varmaa yrittää syöttää päivällä isompia annoksia..

ja nytkään ei aamupuuro hirmuhyvi maistunu, ku on yöllä syöny 2 kertaa ja aamumaidon vetäs 160ml.. oiskohan nyt äitin kunnostauduttava.. mietin jo tota tuttipulloakin, että pitäskö siitä alkaa luopua ja yrittää juottaa maitoo sit enempi mukista.. mutta maito tarve tulee niin helpolla ku se pullo on niin kiva nyt neitista..ehkä ne yömaidotki jäis pois, jos ei ois pulloo ollenkaan.. en tiiä.. vaikeeta taas miullakii :D

niin ja kimalteelle tervetuloa, en oo vissii muistanu toivotella aiemmin =)

ä ja tipi 10kk1vk+
 
Meillä kanssa syöminen päättyy lähes aina oksentamiseen :( heit kun on kökkäreistä ni kakoo ja nyt ollaan jo vajaa 3kk syötetty kökköreisempää ruokaa.
Nukkuunmeno on hankalaa, menee joku 1h ennen kun nukahtaa ja neitiä pitää pitää se aika ettei nouse sängystä. Sitten on itsellä selkä kipeenä pinniksessä roikkumisessa.
 
Moi!

Niiskuneiti: Meilläkin toi iltanukahtaminen on menny ihan vaan kiipeilyks, seisomaan tarttee päästä koko ajan ja ihan väsyneenä. Mä olenkin tehny niin, että maito ensin, sit sylissä oloo niin kauan kunnes neiti on jo ihan puoliunessa ja sit sänkyyn. Sit ei Ilona enää jaksa kiivetä vaikka niinku tiedostaa sen ettei sylissä enää ookkaan. Jos suoraan sänkyyn koitan rauhottaa, niin Ilona vastustaa sitä ihan hirveesti, huutaa, kiemurtelee ja yrittää seisoon.

Muuten täällä meneekin hyvin. Näillä kuumilla oon Ilonalle juottanu maitoo kun mehu ja vesi ei kelpaa lainkaan. Ja sitten sillä seurauksella, että Ilona oksensi yhtenä päivänä.

Mutta jospa nyt koittais kuinka käy imuroinnin Ilonan kans. Se kun pelkää sitä.

Ai niin, mä pääsen tänään moottoripyöräileen!! Jee! Edellisestä kerrasta onkin jo useempi vuosi.

Emeelia ja Ilona
 

Yhteistyössä