<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Heidsu toivotaan! Kaikista ärsyttävintä taitaa olla tämä " jokos nämä nyt on niitä suppareita" tunne ja sen jälkeen kun ne alkaa laantuu niin "vitut oli".

Mietin että olisko yhtään sen parempi ettei olis vaivoja ollenkaan..turhautuisko siihenkin? Toisaalta ei väsähtäisi niihin kipuihin jo etukäteen...

Therean

Sepä..mullakin aina alkaa toivo nousemaan kun niitä tuleekin useempi ja pitemmän ajan,et jesh nytkö se sit tulee..mut kyl pettymys on todella suuri kun ne sitten lopahtavatkin.
Mulla on kamalasti muuten ilmavaivoja..:( :ashamed:
Ja mahassa kupliikin kokoajan,tavallaan närästää.kokoajan oksennuksen partaalle että tuleeko sekin vai ei..

Minäkin oon tässä julistanu että ois parempi kun se ei ilmottelis vaan tulisi vaan,mut toisaalta eihän sitä tiiä jos synnytys ois kivuttomampi vähän jos nää ennakoivat vähän aukos jo paikkoja ja valmistelisi..mut silti..vois se tulla :D

Heidsu ja Kakkone 39+5

Heidsu Se onkin ainoa lohtu tällä hetkellä että jospa se vähentäis sitten synnytyksessä kärsimystä. Pakko ajatella noin, ei sitä muuten järki pysy päässä. Ja kyllä, silti vois tulla. :D

Sit oikein toivois että menis lapsivedet niin ei tarttis pähkäillä että meneekö vai eikö mene sairaalaan..

Kaikille muillekin kärsijöille NIITÄ OIKEITA SUPPAREITA!

Mä tulen jatkamaan jo hyvin valittamis-painoista aamua tähän pinoon! :saint:

Takana niin kipeä yö! Nukkumisesta ei paljoa tietoa ollut. Valvottiin yhteen asti miehen kanssa, mulla oli ihan ihmeellinen olo sekä alaselkä ja alapää kipeenä. Aateltiin jo, et JOS NYT pääsis nyytin hakuun. Mutta kun mun olo ei siitä kipeytynyt lisää, mentiin "nukkumaan". Nyt aamulla en ole pystynyt käveleen irvistelemättä, alapää on aivan kipeenä edelleen. Välillä supistaa aika napakasti, mutta ei kuitenkaan SILLAIN. Supistukset tuntuu kuitenkin oikeassa, paikassa, tuolla alhaalla, mutta se nyt on pieni lohtu, kun taaskin se kuitenkin vaan kiusaa! :kieh:

Näin "leppoisissa" tunnelmissa täällä(kin) ollaan.

39+1 :heart:

nn : mullahan oli nuo samat fiilikset. Kivun pelko, mutta toisaalta se on ihan hyvä että keskittyy nyt eka vaan synnytykseen kyllä ne vauvafiilikset tulee sitten jälkeen päin. Itse olin kokoajan valmistautunut pahimpaan mahdolliseen kipuu ja oli aika huvittavaa huomata että eihän siinä ehtinyt olla edes kunnolla tosi tosi kipeä kuin pari vikaa supparia ja ponnistusajan. Muut kivut oli hallittavissa kun keskitty vaan hengittämiseen ja olemaan niin rento kuin mahdollista..supistus kerrallaan. Mähän pelkäsin niin paljon että piti syöttää ens alkuu rauhottavia ennenkuin synnytys oli edes käynnissä heh..kyllä sen kestää ja mikä parasta UNOHTAA! Musta se yks nyrkkelijä nainen sano hyvin jossain lehdessä että synnytyskipu on kipu jota ei osaa kuvitella etukäteen eikä muista jälkikäteen.

Se on sitten LA :attn: mutta tarkoittaneeko tuo jotain...no ei sitten kai yhtään mitään...

Täällä sama kuin niin monella muulla...varoittelee varoittelee ja sitten ei mitään. Olo on muuten aika kauhea, täälläkin nyt oksettanut aika lahjakkaasti pari päivää ja pää särkee ja sitten vielä HAMMAS!! kauhee hammassärky, mutta turha mihinkään lääkäriin nyt kun en todellakaan pystyisi makoileen paikoillani siinä tuolissa tässä kunnossa a) maha painaa niin ettei saa henkee b) oksennan jos pitäisi vielä kestää hammaslääkärin kädet ja välineet suussa :D vedän sitten panadolia enemmän kuin laki sallii.

Onneksi mies tulee tänään kotiin taas piiiiitkäksi v-lopuksi, sitten olisi vauvelin paras syntyä, mutta eipä tuolla näyttäisi mitään kiirettä olevan.

|O Koitetaan jaksaa vielä vähän...kohtapa tää on ohi kaikilla. :hug:

leylah+masukki 40vko

Heidsu: Mulla kahdessa edellisessä synnytyksessä lenti tavaraa etu ja takakautta :whistle: Nyt avustettiin supistuksia tipalla, oli muuten huomattavasti pahempaa kuin spontaani synnytys ilman kipulääkkeitä...

Heippa vaan kaikille ja paljon onnea vauvan saaneille :heart:

Täällä pikkumiehet syö ja nukkuu. Nyt alkavat olla pätkiä hereilläkin.
Yöt menny mukavasti.
Monta sivua on tullut tekstiä viime lukemisen jälkeen, että täytyy koittaa paneutua mitä olette kirjoittaneet =)

E.ä ja pikkumiehet :heart:

Heidsu, stk ja therean: Olkaa onnellisia, että teillä edes supistaa kun täällä ei tapahdu yhtään mitään. Lukuunottamatta muutamaa harkkasupistusta pari kertaa päivässä! Pakki ollu toisinaan sekaisin ja huonoaoloakin ollu ilmassa, mut suppareista ei tietoakaan. Neuvolassa oltiin sitä mieltä, et kahen viikon sisään pitäs syntyy, mut epäilenpä.

Fox, 39+3

Mäkin olen saanut vihdoinkin kipeämpiä suppareita. Niitä tulee muutaman minuutin välein, mutta ei ne vielä niin kipeitä ole, että voisin tietää synnyttäväni tänään, mutta jos vaikka edes huomenna... toivossa on hyvä elää.

Kuitenkin sen verran olen toiveikas, että olen alkanut sairaalakassia laittaa valmiiksi. Vauvalle katsoin jo vaatteet pinoon ja jos tässä kohta alkaisi itsellekin jotain keräämään.

MInä kanssa täällä mietin et pakkaisko jo sen sairaalakassin valmiiksi. äsken tuli 1 nippaus,aika voimakaskin mutta siihen se jäi. ja mie pakkaan sit vasta kun tosiaan on lähtö edessä :D siis sen kassin. kaiken lisäksi isäntä viel ilmotti ettei ehket kerkee neuvolaan mua viiä ja bussiin en uskalla enää lähtee..

Onko se muuten mahollista et baby riehuu kun supistus tulee/ on meneillään ?

:hug: :hug: :hug: kaikille teille, jotka olette kipeitä ja kärsimättömiä. :hug: :hug: :hug:

Täällä supistus silloin tällöin. Uneenkin tunsin menkkamaista jomotusta ja jonkun supparin. Mutta muuten olo loistava. Yritän olla kuulostelematta näitä harjoitussuppareita. Sitten rupeen kellottamaan, kun tulee tuskanhiki otsalle. Paine alapääs on lisääntynyt, vessas saa käydä usein ja liitoskipuja on etenkin levon jälkeen. Mutta muuten olo loistava, ei turvotuksiakaan yhtään! Että täällä jatketaan odottelua. Keksin jatkuvasti jotain uutta ohjelmaa, ettei tulisi aika pitkäksi.

Luultavasti viihdyn seurassanne vielä pitkään, vaikka neuvolan th sitä epäilikin. Niin on epäilty ennenkin :LOL:

Alhambra + Napero rv 40+2 :heart: :heart: :heart:

:wave:

Kiva kun on kerrankin aikaa seurailla teidän aamujuttelua!
Poika keinuu kiikussa, ja kuunnellaan youTubesta Mikko Alatalon Känkkäränkkää =)
Se on meidän suosikki, soi jo silloin kun olin itse pieni :)
Käykää kuuntelemassa Tubesta myös Alatalon Suojelusenkeli, toinen meidän huushollissa raikuva kappale, tosi kaunis ja vauva tykkää!

Luppa jaksamisia toivottelen, koita kestää, ja toivottavasti helpottaisi, niin kuin varmasti kohta helpottaakin. :hug: Kaikki varmasti järjestyy, toivottavasti kivutkin hellittäneet...tai edes pikkuisesi sairastelu! :hug:

ONNEA miimaamuu vauvelista! :flower:

Vaipoista Me ollaan liberoita käytetty alusta asti... mistä mä luin että niihin pamperseihin on lisätty jotain voiteita? Meidän pojalla niin herkillä iho ettei viitsisi mitään ylimääräistä pistää ihoa vasten...

Täytyy lähteä laatimaan kauppalistaa, huomennahan on kaikki paikat kii, hui kauhistus :D

Nyt kunnollisia synnytyssuppareita mahakkaille mutta ei muita kolotuksia!! :flower:

Jasmin ja poika 3vk :heart:

Älkäähön naiset valittako - täällä jo 41+1, eikä mitään tuntemuksia lähestyvästä synnytyksestä :headwall: Mun on päästävä synnyttämään ennen teitä tai tulen hulluksi! :saint: Eilen illalla oli kyllä tukala olo, kun maha pinkeänä kaiken aikaa, mutta mitään supistuksia täällä ei olla havaittu. Aamulla meni kävelylenkkikin taas turhan helposti... Nyt alkaisi kyllä jo riittää tätä lajia.

Onneksi tänään on pilvinen päivä, niin ei tarvitse ahdistua sohvalla makoilustakaan :) Uusin *itutuksen aihe on muuten se, että tämän mahan venyessä alaspäin, alkaa kaikki paidat olla liian lyhyitä. Ei pahemmin innosta lähteä ostamaan uusia vaatteita tässä vaiheessa.

PilkkuPantteri & Jyvä 41+1

Pilkkupantteri: Täällä sama vika noitten paitojen suhteen. Itseasiassa on ollu liian lyhyitä jo useamman viikon. Mut sit muistin, et mullahan on toi yks masutuubi tuolla kaapissa, joten nyt kehtaa lähtee ihmisten ilmoille ilman et maha vilkkuu paidan helman alta... Housujen suhteen meinaa olla kans ongelmaa. Mul on enää yhet äippähousut, jotka menee jalkaan, joten niitä sit saa pestä aika tiuhaa tahtia ku ei muissa housuissa viitti lähtee ihmisten ilmoille.

Alkuperäinen kirjoittaja Fox82:
Pilkkupantteri: Täällä sama vika noitten paitojen suhteen. Itseasiassa on ollu liian lyhyitä jo useamman viikon. Mut sit muistin, et mullahan on toi yks masutuubi tuolla kaapissa, joten nyt kehtaa lähtee ihmisten ilmoille ilman et maha vilkkuu paidan helman alta... Housujen suhteen meinaa olla kans ongelmaa. Mul on enää yhet äippähousut, jotka menee jalkaan, joten niitä sit saa pestä aika tiuhaa tahtia ku ei muissa housuissa viitti lähtee ihmisten ilmoille.
Ai hitto, mä olen unohtanut noi tuubit kokonaan. Toinen alkaa olla jo aika virttynyt, mutta se valkoinen täytyy nyt kaivaa jostain.

Oikeasti mä haluaisin jonkun kivan, kevyen mekon, mutta en tod. jaksa lähteä ostelemaan mitään. On niin norsufiilis. Mutta ruokakauppaanhan tässä on pakko lähteä, vaikka en edes keksi mitä haluaisin syödä/kokata. On vaikeeta, on on.

Pilkkupantteri: Sama vika ruokakaupan suhteen. Pakko mennä ostaa jotain, mut ku tietäs mitä sitä haluu tosiaan syödä... Ananasta on ainaki pakko haalía ku toi toinen nilkka on ku elefantin jalka aina iltasin, kun taas toinen on suht koht normaali.

Tää mamma ajatteli mennä vierailemaan kirjastoon. Jos hakis opuksia tuon nimen miettimistä varten. Ei olla oikein päästy yhteisymmärrykseen miehen kans.

Alkuperäinen kirjoittaja PilkkuPantteri:
Älkäähön naiset valittako - täällä jo 41+1, eikä mitään tuntemuksia lähestyvästä synnytyksestä :headwall: Mun on päästävä synnyttämään ennen teitä tai tulen hulluksi! :saint:
PilkkuPantteri & Jyvä 41+1
Myötätunto :hug: sinne!!

Meidän toinen vauva syntyi rv 41+0 ja voi taivas kuinka tuskallisen hitaita joka ikinen yli la:n mennyt päivä oli! Toivottavasti tämä vauva syntyy ennen la:ta... vielä olis muutama päivä aikaa. :saint:

Suzyanne
Luppa on kyllä saanut törkeää kohtelua sairaalassa, ja päälle vielä omat kivut..täältä lähtee iiiiiso voimahali sinnepäin! :hug: :hug:

Muillekin kivuista kärsiville pallomahoille paljon jaksamista ja supistuksia! :hug:

Täällä vatsavaivat ovat Vilillä hieman helpottaneet, kun olen antanut nyt säännöllisesti Cuplatonia. Eilinen päivä meni jopa lähes kokonaan ilman vaivoja, mutta yöllä niitä sitten taas oli aika paljon. On kerrassan voimaton olo, kun pikkuinen vaan vääntelehtii, kouristelee ja itkee, eikä itse voi asiaa helpottaa millään tavalla, kun mikään konsti ei auta. :( Meillä on tänään neuvola, jospa sieltä saisi jotain lisävinkkejä. Olen itse koittanut välttää syömästä mitään mikä voisi aiheuttaa Vilille ilmavaivoja, kuulemma äidinkin syömisillä on merkitystä.

Heidsu kyllä ainakin Vili oli mahassa ollessaan selvästi liikkuvaisempi siinä vähän ennen syntymää, varsinkin edellisenä sekä samana päivänä, kun alkoi tulla napakoita supistuksia. Olen kuullut että joillain vaavi rauhoittuu juuri ennen syntymäänsä, mutta täällä oli kyllä juuri toisinpäin.

Paino on mulla jo lähes sama kuin ennen raskautta, kaksi kiloa enää jäljellä. Vatsakin on jo lähes normaalin kokoinen. Raskausarpia mulle ei tullut ollenkaan. Ainut mikä jää erilaiseksi, on tissit. Sen näkee jo että entiset kiinteät rinnat ovat muisto vain. Mutta mieluummin roikkutissit kuin lapsettomuus, niin turhamainen en sentään ole. :D

Tuosta tulikin mieleen, että aika tyhmää jotenkin minusta, kun hedelmöityshoidoilla vauvan saaneetkin joutuvat käydä isyyden tunnustuksessa. Sehän on tietty vain lain vaatima muodollisuus, mutta silti tuntuu tavallaan aika hassulta. Kun mies joutuu tunnustamaan isyytensä, vaikka minähän siinä en vauvan biologinen vanhempi ole. :D Tuo isyyden tunnustus on meillä 8.6, se jotenkin jo jännittää etukäteen. Että joutuu siellä vastailemaan kysymyksiin, vaikka on itse tonnikaupalla vauvansaannista maksanut. No ehkä jännitän sitä turhaan, voihan se olla että meille sattuu ihan asiallinen lastenvalvoja, joka ei tee tunkeilevia kysymyksiä. Olen vaan kuullut että monelle on tehty.

Miten teillä, joilla on avoliitossa alkunsa saaneitä lapsia, on tuo isyydentunnustamistilaisuus mennyt, onko lastenvalvoja ollut ihan asiallinen, vai jotenkin tunkeileva?

Odotellaan tässä miestä kotiin autoa katsastamasta, sitten lähdetään neuvolaan.

Suzyanne ja Vili Vilperi, 1 vk 6 pv

tulin kurkistamaan tänne kun vielä syksyllä itsekin "kuuluin"tänne =) Se meni sit lopulta kesken ja lopetin koko kaksplussan sivuilla käynnin moneksi kuukaudeksi kun tuli vielä toinenkin km perään.Nyt olen tammikuun odottajissa ja näyttää alku paremmalta =)
Onnea :flower: kaikille nyytin saaneille

Yhteistyössä