<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

pakko vielä päästä valittaa kun ei viitsi seinille täällä kotona puhua..sai kyllä se kätilö mulle niin hyvän olo et voi juma..haukkui suurinpiirtein pystyyn puhelimessa ja lopuksi löi sitten luurin korvaan..ja edelleenkään se piikki ei ole auttanut yhtään..en tiiä mitä tästä kotona olemisesta tulee mut sinne en ainakaantänään enää mene..vitsi ku sais vielä tän itkun loppuumaan niin kaikki olis hyvin
 
Paljon onnea vauvaantuneille :heart: :heart: Ainakin toukotytysylle,mamcellille ja ellulle...
(tullut ainakin 15 sivua viimekäynniltä :ashamed: )

SYNNYTYSTARINAA: Eli supparit alkoi tosiaan jo 4: n aikaan aamulla. Kotona kärvistelin klo 15. asti, sitten olin jo aika kipee. synnärillä oli 5cm paikat auki ja iso kalvorakkula pullotti. keinutteli jumppapallolla ja sain 2 x aqua-rakkuloita selkää( helpotti, vei lähes täysin selkäkivun pois)

n klo:17.45 siirryin sänkyyn, oli paikat 7 cm auki, sain kohdunkaulan puudutuksen( auttoi vain toiselle puolelle :/ ) ja kalvot puhkastiin. kipee olin, ihan itku pääsi suppareitten aikana, kohdunkaulan kohdalla kipu oli pahin, josta juili etureisiin... kylelleen olin, mies hieroi selkää ja reisiä.

n,KLO:18.30 käännyin selälleen ja sängynpääty nostettiin ylös. ponnistamisen tarve tuli voimakkaana ja ponnistaminen helpottikin kipuun... eka ponnistuksella pää jo pullisteli, joten kätilö tuikkasi paikallispuudutteen välilihaan, että uskalsin ponnistaa( sen verran kirras vastaan)

Miehen mukaan ponnistin kunnolla 6 kertaa ja poika olikin maailmassa klo :18.38. yksi isohko repeämä tuli, n, kymmenen tikkiä laittoi, kätilön mukaan vauvan (leveät) hartiat vaikuttivat ja suht vauhdikas ponnistaminen. ponnistinkin niiin kovasti kun jaksoin, heti ku vaan siltä tuntu.. :whistle:

Vauvan sain pitää rinnalla yli tunnin verran, Painoi sen 4105g, niin lämpökin pysy hyvin, tissille hamusi jo 15 min ikäisenä =)

Turvotus jaloissa paheni päivä synnytyksen jälkeen, jalat oli kuin norsulla, nyt lähtenyt nesteet kiertämään, painoa tippunut reilu 10 kg, viimeseen nla.käynnistä..

pije ja maailman ihanin köllykkä 1 vk.

PS: ei meinaa malttaa täällä äityli ja iskä nukkua, ku ihmetellään toista :heart:
Isäntäki jäi 2 viikoks isyyslomalle, toisen pitää kesäloman yhteydessä..
 
Voi Luppa, mikä tilanne sulla! Kaikki sympatiat lähetän nyt sinne ja voimia! :hug: Inhottavaa että tuolla tavalla sinua kohdellaan, pistää ihan kiukkuiseksi puolestasi!

Snowballilla jännät paikat! :heart: Toivottavasti pääset vauvan hakuun!

Hurjasti onnea Saramalle!!! :flower: :flower:

Keittelin tuossa juuri rintapumpun osaset ja tutteja ja tuttipulloja jne.. Kannattaako muuten vauvalle varata tutti mukaan jo sairaalaan? Kun jostain kuulin että se saattas häiritä alussa imetystä, mutta en tiiä...?

Huomenna olisin ollut menossa kaverin luokse käymään autolla, mutta mies on alkanut ylisuojelevaksi ja ei kuulemma suostu enää antamaan autoa mulle "jos synnytys käynnistyykin yhtäkkiä ja lapsivedet menee ja mä ajan metsään"... :LOL: Ihanan suojelevaista mutta samalla ärsyttävää.. en kai mä nyt bussissakaan sen mieluummin istuis..

Huomenna taas neuvolaan, eiköhän pidä vielä varata yksi aika viikon päähän, ei tämä mun vauveli näytä merkkiäkään että haluaisi ulostautua.. :) Ainoa mitä tällä hetkellä jomottaa on selkä mutta se voi olla siitä että olen istunut aika paljon koneen ääressä tänään ja eilen imuroin ja siivosin muutenkin. Onko kellään muuten kokemusta akupunktiosta synnytyksen käynnistämisessä? Mun miehen siskon synnytys käynnistyi akupunktion jälkeen, tosin oishan se voinut käynnistyä muutenkin kun oli jo 2vk "yliaikainen"..

Tänään pitää nukkua varmaan olohuoneessa kun miehelle on tänään asennettu nuo unitutkimusanturit ja hänen pitää saada nukkua ilman että tökin häntä koko ajan että tulee mahdollisimman realistiset tulokset. Tarjoutui se nukkumaan sohvalla mutta mun mielestä sen ois parempi nukkua tuolla sängyssä niin saa todenmukaisen tutkimustuloksen. Ehkä meidänkin perheestä saadaan tuo kuorsaus pian loppumaan, jeah!

Jaksamisia kaikille!!!

RockMummy + masukki 39+5
 
Rockmummy: kävin tänään siel jalkahoidossa (joka oli muuten ihan luksusta). Se hoitajatäti kysyi sitten, voiko painella niitä akupisteteitä? Arvaa vain, annoinko luvan.... Tämän pisteen piti olla joku ns. kohtupiste ja aiheuttaisi supistuksia ja siten edistäisi synnytyksen alkua. Neuvoi sitten tarkasti sen pisteen kohdankin tuolla jalan sivussa, niin ehkä niitä pitää laittaa mies huomenna painelemaan uudelleen. Ainakaan viel ei ole mitään havaittua vaikutusta painelusta.
 
Sompio, mun mies kävi ihan terveyskeskuslääkärillä ensin joskus tammikuussa josta sai lähetteen Jorviin unitutkimukseen ja keuhkotautien erikoislääkärille. Sieltä tuli kutsu joskus maaliskuussa jossa annettiin päivämäärät noille molemmille. Tuo unianturitutkimus tehdään siis tänään ihan kotioloissa (laitteet käytiin päivällä Jorvissa kiinnittämässä) ja palautetaan laitteet huomenaamulla Jorviin. Keuhkotautien lääkäri on sitten 29.5. Oliko teillä samaa vaivaa vai muistanko väärin? Joo olisi kyllä aivan ihanaa koko perheen kannalta jos apuja saataisiin tätä kautta! :heart:
 
Onnea saramalle :flower: :heart:
Kiitos taas synnytys tarinoista :heart:
lupalle kaikki sympatiat täältäkin :hug:
Snowball Jos vasta maanataina käynnistävät niin sitten ollaan yhtä aikaa nyytin haku reissulla. :wave: Mutta toivottavasti käynntistävät jo huomenissa niin ei sinun tarvite kauempaa kärvistellä.
(.) Mies on täälläkin ruvenut aivan yli suojelevaksi. Lauantaina olen menossa partiotaito kisoihin töihin. Mies alkoi tänään puhumaan kannattaako sinne nyt lähteä. Minä sanoin että kyllä lähden jos voin hyvin. En halua kotona sohvalla maata ja odottaa maanantaita. Vähemmän jännittää kun on tekemistä ;)
Supistuksia ja paljon kaikille niitä tarvitseville

Tytti ja Papu 38+2
 
Kiitoksia onnitteluista :)

Onnea uusille vauvautuneille :flower:

Lupallako oli lapsi kipeä, ja ikävää kohtelua sairaalasta? Tsemppiä sinne kovasti!

Jaksamisia muillekkin masukkaille!

Täytyy varmaan kömpiä sänkyyn kun kaikki muut jo nukkuvat.

Liinailusta, täälläkin kokeiltu, tykätään kovasti. Mulle opastettiin sillain et harjoitellaan aina VAIN kun vauva on kylläinen ja tyytyväinen. Voi samalla laulella, heijata/keinutella vauvaa. Kun itsekin on rauhallinen, niin sujuu parhaiten.
Meillä mies nyt alussa on ollut aina auttamassa vauvan liinaan,. eka tehään kietaisu risti2 ja sitten mies nostaa vauskia liinaan, mä ohjaan samalla vauvan jalat paikalleen, ja loppuunkin taiteillaan yhdessä. Pieniä hetkiä vain kuulema alkuun kerrallaan liinassa oloa. ja heti jos vauva hermostuu, jätetään homma sikseen, ja koitetaan sit seur kerralla lisää.

Nyt rakas huhuilee mua kainaloon.. mentävä.. :heart: ihana toinen..

Onnellinen miimaamuu
 
Nonih. Täällä alko eilen menkkajomotukset alamahalla ja alaselässä ja ne aaltoili sitten n 3tuntia. eivät kyllä olleet kauhean kipeitä mutta kai ne jtn supistusten tapaisia olivat.MUTTA SITTEN NE LOPPUIVAT. nukuin sen jälkeen taas hyvin ja nyt ei mitään. EN JAKSA TÄTÄ. milloin pääsee tositoimiin ?
Onko kellään ollu samanlaista ja pian alkanut tapahtua ja jatkunut jopa ehkä kokoyön ?????!!

Heidsu ja Kakkone 39+5 :O
 
Heidsu mulla ollu tota jo niin monta kertaa, etten edes enää jaksa uskoa et vauski syntyis ikinä! Su-ma yönä supisti tosi kovaa, et veti oikein kaksinkerroin ja kas kas, aamuyö kun koitti niin loppui kun seinään. Ja toi oli tosiaan ainakin 3. kerta, kun aloin jo uskoo et pääsee synnyttää! Mulle sentään kolmas, et pitäis osata erottaa, mut kaipa tää supistelu vuoden vaihteesta asti, on vienyt uskon kaikkeen!

Äippä ja masukki POKS 40
 

pian 3x äippä


yhyy...mie arvasin tän....mix pitää olla nii vaikeeta tulla ulos :D miun mielest se oli hauska juttu,tuli vaan mieleen et ku neuvolassa sano et sekstailkaa niin ensin kun lapsen haluu niin täytyy sekstailla et se tulis sisälle ja muutaman kuukauden päästä sen takii et se tulis ulos :D:D

 
heidsu Sori et joudun olee aamulla heti ilkee. Eipä meinaa auta sekään! Harrastettiin varmaan öö kolme viikkoa joka päivä vähintään kerran peittojen heilutusta- ja tuloksena ei mtn!! Mulla vielä paikat auki ja sen pitäis kypsyttää muka, ja p*skan marjat!!! :kieh:
Mut nyt sitä sais valmistuu neuvolaan ja saamaan ajan äippäpolille, ettei toi vauski olis mikään ihan jätti!
 
pian 3x äippä

Juu ei meilkään se seksi oo mitään auttanu! mie en ees tiiä mun alapään tilanteesta,tokko oon edes yhtään auki. tänään ois neuvola ja sinne en jaksais enää mennä mutta pakkopa se kai on..huoh..
Ja hei, et sie oo ilkee,tälläisiä ne vauvelit vaan on !! toivotaan et meijänkin nää tajuis ulostautua eivätkä tosiaan ois mitään kamalia jättejä.

ps. ja taas tää pirun selkä............
 
heidsu mies aamulla lohdutteli, ettei voi enää mennä kauaa. Totesin, et jos vauvalla on näin pirun jääräpää/vaikeet vanhemmat, niin miten vauva voisikaan olla helppo?!?! :LOL: Mua masentaa eniten tosiaan se, kun on tammikk lopusta puhuttu, et voi syntyä milloin vaan ja nyt tää meneekin yliaikaseks!! Ärsyttävää kun asennoitu, et saa nyytin ajoissa syliin :/ No kaipa se tässä toukokk puolella tulisi..

p.s sama selkä sählää täälläkin, koska vauva ei tuu alas (sama kun veljensä, vasta kun kalvot puhkastu), niin selkä huutaa kuolemaa kun vauva tunkee kylkiluiden alle. Aah tätä ihanaa raskausaikaa =)

p.p.s Sorry muille aamuvalitukset :ashamed:
 
pian 3x äippä

Höh. kyl ne tulee tässä piakkoin toivottavasti kai.
Minnuu kans suututtaa kun viimeksi neuvolassa sano ilman tutkimatta mitään että juu se tulee nyt viikonloppuna että älä enää tuu tänne ens viikolla :D ja nyt mie taas siel pojotan samassa tuolisssa ja ootan sinne pääsyä :D onneksi aika vasta iltapäivällä.

mikä tuo on tommonen inhottava paineentunne tuol jommalla kummalla puolella alapäässä??

ja kai täällä saa vähän valittaa :D
 
Huomenta

Mulla taas ihan erilaiset fiilikset.Eilen illalla alkoi supistaa ku iltapesujen jälkeen pääsin sohvalle makaa.Jatkui sängyssä ja en meinannu unta saada pieniltä,mutta vähän jo kipeää tekeviltä supistuksilta. Niitä tuli melkein ihan kokoajan,eipä tainnu olla pitkää taukoa.Vessassakin jouduin käymään ripulilla. Iski paniikki,että voi apua jos tää nyt käynnistyy. Ketä me saadaan tänne keskell yötä. jne. Oman äidin olin ajatellu pyytää vasta ens viikolla ku on se poliaika.En ole ollenkaan asennoitunut,että vauva vois syntyä etukäteen.

Tänään on neuvola.Mulla on hermo jotenki tosi kireellä. :| onneks lapsille tulee hoitaja tänne ni äiti menee vaikka kirppiksiä kiertämään jne. Tää aamu alkoi vähän liian aikasin.Eka heräs jo ennen klo7. Normaalisti nousee joku aikasintaa klo8 ja nykyään se on ollu 8.30-9.

Miten mä saisin ajatukset siihen tulevaan ihanaan vauvaan? Enkä siihen tulevaan kipeään synnytykseen. :ashamed:

NN rv 37+5 ( 38+6)
 
Voi ei... kyllä suututtaa kanssa Lupan puolesta! Tuotahan väsynyt ja kivulias sekä yhden sairaan pienen äiti just haluaakin...tylyä kohtelua! :kieh:

Paineen tunne täällä kans, tosin jo toista päivää... vietin tosin viime yön valveilla suppareiden takia...mut hei niisssä alkaa olla jotain säännöllisyyttä jo..tunnin parin ajan tuli 7-8 min välein. Tekee kipeää mutta ei vielä niin että sairaalaan lähtisin. Ehkä mä vielä pääsen tänä vuonna tästä mahasta. |O
Kiva vaan kun esikoinen tuli yöllä kuumeeseen... :( Viime viikolla oli nuorimmainen...

Ja juu, eikös tää ollut se palsta missä sai valittaa? :)

Therean ( jolla muuten kanssa kipeä selkä ja alavatsa ) &Neiti (joka piinaa äitiään ) 39+2
 
Therean

Kyllä miusta tuntuu et täällä saa valittaa. mulla on taas sellainen tunne et kohta se vihlonta/juilinta taas alkaa..pahaolokin on tullut mukaan peliin.oksettaa..:(..kyllä tää on vaikeeta :D

Ja Therean ehkä me molemmat ja monet muutkin päästään näistä mahoista eroon piankin :p toivossa on hyvä elää..
 

Yhteistyössä