Memelle osanotto täältäkin :hug: Miten surullista :'(
Mulla oli tänään ensimmäinen neuvola.. Aika ympäripyöreäähän se eka käynti on

Juteltiin niitä näitä ja paljon asioita, jotka itselle oli itsestäänselvyyksiä, esim. monipuolisesta ruokavaliosta, kalsiumin saannista ym. Mutta mukava oli terveydenhoitaja. Hemoglobiini mulla on laskusuunnassa kuten edellisessäkin raskaudessa, varmaan lisärauta ajankohtainen jossain vaiheessa. Seuraava käynti onkin sitten lääkärineuvola kuukauden päästä, siellä kuulemma aina myös ultrataan, mikä oli kiva yllätys. Ja helmikuun alussa onkin sitten jo rakenneultra.
Mulle voi muuten laittaa synnytyssairaalaksi KOS. Siellä oltiin viimeksikin ja hyvin pelasi asiat.
Muuten on vähän ärtynyt fiilis, kun olen kipeä toistamiseen :kieh: Viime viikon lopulla alkoi flunssa ja lämpöily, vieläkin on hieman lämpöä. Ei sovi sairastaminen mulle niin yhtään, hypin seinille kun en pääse urheilemaan! Minäkö koukussa treenaamiseen... Jouluvalmistelut kohtalaisella mallilla kuitenkin, lahjat hankittu ja siivouspuolikin ihan kunnossa, kun sitä on tehnyt tosi hissukseen. En ota stressiä siitä että jokaisen paikan pitäisi kiiltää. Mennään kuitenkin jo aatonaattona mun vanhempien luokse ja ollaan siellä pari yötä, kuten joka Joulu :heart: Ja sen jälkeen lähdetään viikoksi mökille.
Täällä on ehkä alkamassa oireettomampi vaihe, mitä nyt väsyttää edelleen kovin. Ei pahoinvointia eikä muitakaan kummempia tuntemuksia. Kohdunjomotukset tulee ja menee, toisina päivinä tuntuu paljon ja esim. tänään taas ei pahemmin mitään. Alkaa olla seesteisempi olo tämän raskauden kanssa

Mulla vasta nyt omat housut ei enää mene kiinni, käytän sitä Belly Beltiä ja se toimii hyvin.
Piti jakaa vielä ajatuksia tuosta yhdistelmäseulasta, mutta nyt on ajatus niin tahmeaa, että kirjoittelen siitä joskus toiste...
MommysMonsters, mulla loppui paha olo juuri noilla main. Terveydenhoitaja sanoi tänään, että suurimmalla osalla loppuu viimeistään tässä kohtaa missä olen nyt, eli 13 viikon jälkeen. Mulla huono olo loppui yks kaunis päivä kuin seinään! Se oli muuten ihana päivä

Kahvia en silti edelleenkään vois kuvitella juovani, hyi yäk. Muuten ei ole enää ruokaällötyksiä.
Alkuraskauden ultra maksoi meillä n. 100 . Yllätyin siitä, miten ison osan Kela korvasi.
Äitiyspakkauksesta, aion ottaa. Meillä ei ole vauvalle mitään valmiina, kun esikoinen on jo 6 -vuotias. Saan tosin vaatetta myös lähipiiristä runsaasti.
Jep, nyt paketoimaan lahjoja...
Tervetuloa kaikille uusille!
Mayinga 13+1