<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Joulukuussa <3 <3 <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sinderella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hotellissa :) Lista ajantasalla... Nyt pakko hipsiä nukkumaan. Aivan sippi. Sen verran rasittavaa oli ajomatka ja matkatavaroiden purkaminen (minä ja lapset torstaihin asti täällä kuudestaan, mies töissä ja tulee bussilla perässä). Uimassakin käytiin pikaisesti.

Sinderella ja Murunen 9+3

Mulla tuli kauheet omantunnon tuskat neuvolassa kun oon käyttänyt atooppiseen ihottumaan semmosta kortisoni voidetta mitä ilman lääkärin lupaa ei sais raskaana ollessa käyttää :( Sydänääniä ei edes yritetty vielä kuunnella,kaikki oli muuten ok :) Ylipainoa on aika reilusti,olin niin suunnitellut että koittaisin ainakin 10kg saada vielä pois mutta nyt ei paljoo sitten laihdutella..Täytyy vaan olla aika tarkkana syömisten kanssa..

Ottoliina 8+4

Memelle suuren suuri :hug:, olen todella pahoillani.

Pikaiset omat kuulumiset: Nt-ultrassa tänään käyty ja kaikki on hyvin :) Pikkuinen siellä polski ja pyöri. Niskaturvokemitta oli 1,1 mm eli normaali ja riskiseuloissa ei ollut mitään hälyyttävää. Onnesta ja iloista sekaisin :heart: rakenneultraan saatiin aika ja se on 11.2.11.

Mutta nyt painuttava nukkumaan, että jaksaa aamulla töihin.

Muumi ja pikkuinen 12+5

P.s Laskettuaika siirty taas ja ois nyt sitten 30.6.11.

Memelle osanotto täältäkin :hug: Miten surullista :'(

Mulla oli tänään ensimmäinen neuvola.. Aika ympäripyöreäähän se eka käynti on :) Juteltiin niitä näitä ja paljon asioita, jotka itselle oli itsestäänselvyyksiä, esim. monipuolisesta ruokavaliosta, kalsiumin saannista ym. Mutta mukava oli terveydenhoitaja. Hemoglobiini mulla on laskusuunnassa kuten edellisessäkin raskaudessa, varmaan lisärauta ajankohtainen jossain vaiheessa. Seuraava käynti onkin sitten lääkärineuvola kuukauden päästä, siellä kuulemma aina myös ultrataan, mikä oli kiva yllätys. Ja helmikuun alussa onkin sitten jo rakenneultra. Mulle voi muuten laittaa synnytyssairaalaksi KOS. Siellä oltiin viimeksikin ja hyvin pelasi asiat.

Muuten on vähän ärtynyt fiilis, kun olen kipeä toistamiseen :kieh: Viime viikon lopulla alkoi flunssa ja lämpöily, vieläkin on hieman lämpöä. Ei sovi sairastaminen mulle niin yhtään, hypin seinille kun en pääse urheilemaan! Minäkö koukussa treenaamiseen... Jouluvalmistelut kohtalaisella mallilla kuitenkin, lahjat hankittu ja siivouspuolikin ihan kunnossa, kun sitä on tehnyt tosi hissukseen. En ota stressiä siitä että jokaisen paikan pitäisi kiiltää. Mennään kuitenkin jo aatonaattona mun vanhempien luokse ja ollaan siellä pari yötä, kuten joka Joulu :heart: Ja sen jälkeen lähdetään viikoksi mökille.

Täällä on ehkä alkamassa oireettomampi vaihe, mitä nyt väsyttää edelleen kovin. Ei pahoinvointia eikä muitakaan kummempia tuntemuksia. Kohdunjomotukset tulee ja menee, toisina päivinä tuntuu paljon ja esim. tänään taas ei pahemmin mitään. Alkaa olla seesteisempi olo tämän raskauden kanssa :) Mulla vasta nyt omat housut ei enää mene kiinni, käytän sitä Belly Beltiä ja se toimii hyvin.

Piti jakaa vielä ajatuksia tuosta yhdistelmäseulasta, mutta nyt on ajatus niin tahmeaa, että kirjoittelen siitä joskus toiste...

MommysMonsters, mulla loppui paha olo juuri noilla main. Terveydenhoitaja sanoi tänään, että suurimmalla osalla loppuu viimeistään tässä kohtaa missä olen nyt, eli 13 viikon jälkeen. Mulla huono olo loppui yks kaunis päivä kuin seinään! Se oli muuten ihana päivä :D Kahvia en silti edelleenkään vois kuvitella juovani, hyi yäk. Muuten ei ole enää ruokaällötyksiä.

Alkuraskauden ultra maksoi meillä n. 100 €. Yllätyin siitä, miten ison osan Kela korvasi.

Äitiyspakkauksesta, aion ottaa. Meillä ei ole vauvalle mitään valmiina, kun esikoinen on jo 6 -vuotias. Saan tosin vaatetta myös lähipiiristä runsaasti.

Jep, nyt paketoimaan lahjoja...

Tervetuloa kaikille uusille!

Mayinga 13+1

Iltoja

Kiukkuisuudesta... voi voi voi voi.. ja vielä kerran voi... en kehtaa edes kertoa kuinka mitättömistä asioista räjähdän... huoh.. huudan kuin mikäkin raivotautinen ämmä, ja sitten kun rauhotun alan itkemään... ja sen jälkeen nauran vatsa kippuralla mitä tuli taas tehtyä ;) tää on ihan uusi oire mulla. Siis tässä raskaudessa ollut alusta asti, mutta muissa raskauksissa ei ole ollut...

mä en oikeen tiedä ton ruoka hommelin kans, ku mä en ole plussattuani syönyt kuin maks 10 kotiruoka annosta... muuten on mennyt leipää, pitsaa, heseä, mäkkäriä, kiinalaista, hamppareita, jugurttia, sipsiä, limpparia, paljon hedelmiä ja rahkaa.... ja tietenkin kalaa... mä en ymmärrä miten mä jaksaisin kokata... saati edes syödä... yöks... silti painoa oli tullu se 6kg eli on ne vauvatkin jotain saanut. <3

mä yritin tänään kuunnella omalla kotidopperilla vauvoja... mut se on todella haastavaa.. oman jonku ison verisuonen huminan löysin ja sitten nopean suhsuhsuhsushsuh äänen... paljon nopeamman kuin oman sykkeen... ens viikolla vois kokeilla uudestaan... :)

mä olen niin rätti poikki väsyny et menen nyt nukkumaan... vielä 2 työpäivää ennen aattoa... ja aaton jälkeen heti kolme... pyh... mis on mun joululoma... :laugh:

ONNEA KAIKILLE HYVISTÄ ULTRA KUULUMISISTA!!!:flower::D

Väsynyt niisku-rouva+pirpanat 9+3/9+2/8+5

Huomenta mamuskat!

Memelle voimia tulevaan!

Täällä alko tää pahoinvointi nyt, mitä hittoa! Luulis et jo helpottaa kaikki oireet, mut pari päivää sit kävin ekaa kertaa oikeen yrjölläkin, kyllä ketutti ku olin töissä syöny hyvää ja kallista salaattia ni kaikki tuli kaaressa illalla pihalle..

Pakkausta en ota, esikon kamat kaikki hyvässä tallessa, en kaipaa yhtään ylimäärästä vaatetta nurkkiin pyörii..Pojan vaatteista suurin osa sopii myös tytölle..

En ainakaan ite myönnä olevani kiukkunen..varmaan johtuu tästä raskausdementiasta, jos joku ärsyttää ni en puolen tunnin päästä muista edes että mikä sai sapen kiehuu ni turha olla sit vihanenkaan..

(.) nyt alkaa the JOULUSIIVOUS! oon aamun koittanu kerää mielenkiintoa ja voimia, mut ei sitä auta enää vältellä.. Tänää vielä vikat lahjat velijille, ne pakettiin ja sit voin vaan keskittyä kaikkeen kivaan, pipareihin ja torttuihin ja kuusen koristeluun...mut sitä ennen toi hemmetin siivous. PLÄH!

Possu ja pikkusaukko 12+jotain emmämuista

Huomenta mammat! :wave:
Täällä on kanssa hermo kireellä,joskus vähä liianki kireellä.
Olis ihan kiva kun pystyis hiuka paremmin hillitseen itsensä..
Pahoinvointi on onneksi loppunut :p mikä taas on ihan hyvä juttu.
Väsymys kylläkin painaa edelleen aika rankasti ja joka päivä on ainakin yhdet hyvät päikkärit nukuttava,muuten se kiukku nousee jo senkin takia kun vaan väsyttää ja väsyttää..

Tänään olis tarkotus tehdä jonkinmoinen joulusiivo,huomenna leivottava joulupöytään ne mitä pitääkin ja käydä viime hetken ostoksilla ja aattona sitten vaan rentoutua...tai no edes kokeilla rentoutua..

Niin,ja tänään taas riks rakas POKS! :)

Nenna ja

Huomenta.

Kiitos salla07 kiva kun "tuttujakin" jostain pomppaa... :) Meilläkin piti olla kolmas tulossa... mutta varhaisultrassa todettiin vauvoja olevan kaksi joten... odotanko nyt kolmatta ja neljättä... hassua ajatella noin ;)

Sulla on sitten hippasen enää jäljellä :) Meillä tällä palstalla on runsas puolet jäljellä. Mä varmaan saan nyytit syliin jo turhankin aikasin luulen... Olen nyt jo ihan ähkynä ni mites ne vauvat sitten kun kasvavat... noh... se on sitten sen ajan murhe... kunhhan pääsis sinne rv 36 asti turvallisesti...

Huomenta!
Täällä on aiheutettu anopille slaagi :laugh:
Paljastin tuossa puolivahigossa anopille neljännen tekevät tuloaan, ja kyllä siinä leuka loksahti. Ja voi sitä siunailujen määrää. "voe onnettomia. olipa kyllä pommi, varsinainen jouluyllätys ei tässä ossaa mittään sanua. huhhuh" jne... Kunhan ei nyt liiaks nosta verenpaineita, näytti olevan tosissaan järkytys. Ei tuo silti pahalla sanonut, olipahan vaan shokissa :D

Mutta eipä voi mitään, oma on elämäni, ei anopin.

Äitiyspakkauksesta me ei oteta, esikoisesta otin sen, enkä kokenut sitä kovin tarpeelliseksi. Ennenmmin ostan sillä rahalla jotain mitä tykkään vauvalla käyttää.

Kiukkusuudesta Kyllä :D Mä ihmettelin taannoin itekin, miten musta on tullut näin äkänen, kun ei esikoisenkaan raskausaikana ihan näin pahaa ollut... Voi mies rukkaa :D

Väsymys ja uniongelmat, kärsiikö kukaan muu sellaisesta?
Mä olen ihan tajuttoman väsynyt. Tuntuu että päivät menee sellasessa sumussa, eikä oikein muista mistään mitään, kun vaan väsyttää ja silmiä painaa. Sitten kun yritän mennä nukkumaan, unen saanti kestää ikuisuuden! Tai kuten viime yöne, heräsin viiden maissa TODELLA huonoon ja heikkoon oloon ja sen jälkeen ei juuri tullut enää nukuttua.

Olo on kuin zombilla, mutta päikyille on vähän turha käydä, kun se menisi vain pyörimiseksi :(

Joulusiivouksesta Meillä ei tänä vuonna mitään kummosta siivousta tehdä. Kunhan paikat on suunnilleen kunnossa ja vähän joulukoristeita siellä täällä, niin saa luvan kelvata. Mä en yksinkertasesti vaan jaksa alkaa höösäämään enää mitään!

Mä en enää tiedä miten päin olisin... hemmetti sentään.

Erityisäitiysrahaa saa jos on vakituinen työ mikä on vaaraksi sikiölle. Entä jos on sijainen ja työ on liian raskasta ja varsinkin kaksosraskaudelle niin kuka mulle antaa rahaa sihen asti että saan äitiyspäivärahan... en mä nyt ilman rahaa voi olla... ja tällä hetkellä toi työ ei nappaa yhtää ei yhtään.

Saikkaripäiväraha määräytyy 2009 verotarkistukseen... paljo nappaa mä olin sillo opiskelija... mun tulot on 440€ noussu 1700€ en kai mä nyt takasin mene "pohjalle" Miten käy lainojen kanssa... :headwall:

Sijaisia ei arvosteta hoitotyössä vaikka he raataisivat niskalimassa peräsuolipitkänä kaikki helvetin pyhät ja työpaikan risteilyt... siis kun vakkarit juhlivat ni siajiset on sillo töissä!!!! MÄ OLEN NIIN KIUKKUNEN!:kieh:

Täällä myös väsymys melkoinen, tai oikeammin pitäisi puhua aivojen toimimattomuudesta ;) Jos en olisi raskaana, epäilisin jotain aivokasvainta! Herään joka aamuyö n. 4-5:30 välillä (pissahätä, jano, hiki) ja valvon yleensä herätyskellon soittoon asti. Kiva vauva, kun pitää hereillä jo raskauden aikana!

Ruoka ei oikein maistu, varsinkaan työpaikkaruokalassa, jossa on "vain" neljä vaihtoehtoa ja joutuu haistelemaan muiden ruokia. Söisinkin mielummin vain vaaleaa leipää, jugurttia, pastaa, karjalanpiirakoita, voileipäkeksejä, laimeaa mehua, kaakaota, banaania (eli kaikkea helposti sulavaa, mietoa, ei-hapanta). En todellakaan odota innolla jouluruokia, varsinkin kun annoskoko pitää (muistaa) pitää pienenä!

Kiristää! Tilasin tänään housuihin vyötärönpidentäjän (vai mikähän sen nimi nyt onkaan), masutuubin ja saumattomat rintsikat! Tänään jalassa farkut, joita en ole hetkeen pitänyt. Nyt housut töissä auki, onneksi on pitkä paita! Odotan, että kello olisi kolme ja voisin lähteä kotiin ja ottaa housut pois! Painoa on tullut ehkä 1-2kg, mutta mahan kohta on ihan varmasti kasvanut senteillä (harmi etten mitannut alussa).

Anna&Urmas 9+5

tää on eka vaatimus jos olisin työtön... ni tää on minimi..."Voit saada sairauspäivärahaa myös, vaikkei sinulla olisi lainkaan työtuloja. Tällöin päivärahaa maksetaan vähintään 22,04 euroa arkipäivältä sen jälkeen, kun työkyvyttömyys on kestänyt yhtäjaksoisesti yli 55 kalenteripäivää."

Kun olet työssä, sairauspäivärahasi määräytyy yleensä verotuksessa vahvistettujen työtulojen perusteella, ei siis tämänhetkisten työtulojen mukaan. Vuonna 2010 päiväraha maksetaan vuoden 2008 verotettujen työtulojen mukaan, jotka tarkistetaan palkkakertoimella.

sit on se erityisäitiysraha... Erityisäitiysraha ei vähennä varsinaista äitiysrahaa. Sitä maksetaan siihen saakka, kunnes äitiysrahakausi alkaa. Jos työolot tehdään turvallisiksi tai työsuhde päättyy, lakkaa myös erityisäitiysraha. Et voi erityisäitiysrahan aikana työskennellä myöskään toisen työnantajan palveluksessa.

Miksi kaikki on vakituisille työntekijöille niin paljon yksinkertaisempaa... tässä kohtaa ei jaksais näitä ajatella mut totuus on etten jaksa kuin maks 6viikkoa... sit alkaa olemaan jo ressikynnys niin suuri... ja masu tiellä...

Tosin ekaksi tartteis saada np-ultrasta hyviä uutisia ja sinnekkin on vielä aikaa.. 12 päivää...:D

N-R+Pirpanat 9+4/9+3/8+6

äitiyspäiväraha maksetaan edellisen valmistuneen verotuksen mukaan, eli vuoden 2009, koska vuoden 2010 verotus valmistuu vasta loka-marraskuussa, mutta jos tulot on oleellisesti muuttunut, niin sitten ne lasketaan äitiyslomaa edeltävän 6kk tuloista :)

Eli ymmärsinkö oikein... mun tarvitsee olla todistetusti työtön 55 päivää!!! sehän on kahdenkuun tulottomuus siinä kohtaan... ja kun en jäisi kokonaan... mulla on ihana uintiavustus josta saa 70€/kk ja ei tarvitse edes altaaseen mennä... kyl mä sitä pystyn tekemään...

Mun tarveis varmaan eka hakee sitä saikkaria... ja sitten kävellä sen lippulappusen kanssa kelaan... ja sitten mennä itkumuurille ja toivoa että jotain tapahtuisi... hmmm... ei tämän nyt ihan pitänyt mennä näin.,..

Nyt tulee tää hormooni myllerrys tänne... siksi näin tuohtunut... seuraavaksi itken ja sitten nauran varattomuuttani... hahahahahah... jösses mikä olo... :laugh::laugh:

Memelle paljon voimia!

Onpa tullut paljon asiaa mitä piti kommentoida...

Syömisestä: Vaikka ei varsinaisesti ole ollut pahoinvointia, on syöminen välillä tosi vaikeeta. Roskaruoka kiinnostaa, eikä varsinkaan omat kokkailut uppoa. Oonkin todennut, että lapselle täytyy kyllä sit opetella tekemään parempaa ruokaa :) Jos ruuat odottaa jääkaapissa seuraavaan päivään, ei oikeen kiinnosta. Miehellä on joku käsitys, et mä kuvittelen jatkuvasti olevani nälkäinen - mut nythän on kyse mun lisäks myös yhden pienen ihmisen kasvusta! Onneks jouluna pääsee äidin ja anopin pöytiin:heart:

Järkytyksistä: Liittyen äidin ja anopin joulupöytiin, ahdistaa toisaalta mennä sinne. Molemmille kerrottiin jo joskus viikolla 5 tai 6 ja ehkä alkujärkytys on jo ehtiny tasaantua. Kun meillä on se 50 % todennäköisyys saada perinnöllisestä sairaudesta kärsivä lapsi, oli reaktiot vähän vaisuja. Anoppi jopa sanoi, että pelästyi uutista. Ymmärrän, et nekin on huolissaan, mut eihän tässä nyt enää mitkään huolet auta. Lapsi on toivottu, vaikka olisikin perinyt miehen sairauden. Tuntuu tyhmältä, että omat vanhemmat ei oikein ymmärrä missä mennään. En ehkä uskalla hehkuttaa heille tätä. Itse yritän työntää huolet taka-alalle.

Nukkumisesta: Viime yönä kuvittelin tuntevani mahan päältä sikiön sydämenlyönnit. Se oli varmaan unta, koska nehän ei kuuluis välttämättä dopplerillakaan :laugh:

Mahasta: Kyllä se on kasvanu, mut menee ehkä vielä vähän aikaa täydestä niille ihmisille, joille en ole töissä kertonut. Ostin jo yhdet mammahousut odottamaan kun löysin asialliset.

Äitiysrahasta: Niin mäkin Kelan sivuilta ymmärsin, että suuruus voi määräytyä myös viimeisimpien tulojen mukaan, jos tulot on nousseet oleellisesti (20%). En tosin ole varma, päteetkö tää erityisäitiysrahaan. Mut kannattais varmaan olla suoraan yhteydessä Kelaan niin pystyis saamaan oikeeta tietoa just omasta tilanteesta.

Sinadrius + beibi 12+3

Niisku-Rouva, suosittelisin minäkin olemaan suoraan Kelaan yhteydessä, sieltä saat faktatietoa, täältä paljon mututietoa :)

Ruoka-asioista, itse yritän syödä pääsääntöisesti kuten ennenkin. Toki pahoinvoinnin aikaan söin sitä mikä maistui, mutta ruoskaruokaa tmv. en muutenkaan pahemmin syö (ei edes maistuisi mulle monta kertaa viikossa), vaan kotiruokaa ja kohtuu terveellisesti. Pidän yhden herkkupäivän viikossa, jolloin voin syödä mitä huvittaa :) Kotiruoka uppoaakin nyt jotenkin tosi hyvin, nam! Jaksais vaan enemmän kokata.. Mulle tuli aika monta turhaa kiloa ensimmäisessä raskaudessa, ja niitä jouduin sitten tiputtelemaan jälkikäteen pois. Mulla on se "hyvän olon paino", jossa haluan olla. Nyt pyrin keräämään kiloja vähemmän, koska tosiaan ne oli niitä turhia.. Eilisessä neuvolassa painoa oli tullut 1,5 kiloa lisää, ekassa raskaudessa olin jo rv 9 lihonut 4-5 kg. En ota asiasta mitäään stressiä ja syön aina kun on nälkä, mutta mietin vähän mitä syön enkä heitä ihan läskiksi kuten viimeksi. Lempparit tällä hetkellä on ruisleipä juustolla, hapankorppu, hedelmät (klementiini, banaani, viinirypäle), KYLMÄ maito, kotiruoka ja varsinkin itsetehdyt keitot... Tässähän tuli ihan nälkä :D

Kiukkuisuudesta, olen ollut välillä todella ärtynyt ja kiukkuinen, mikä ei ole luonteenomaista mulle. Yritän kuitenkin hillitä itseni ja pitää mölyt mahassa, en halua että mies ja poika kärsivät mun oikuista kohtuuttoman paljon, kun eihän tämä olo heidän vikansa ole. Olen molemmille kyllä sanonut joinain hankalina päivinä, että äitiä nyt ärsyttää ja suututtaa kaikki eikä vika ole teissä :) Mies on ollut TODELLA ymmärtäväinen, on kehittynyt paljon sitten ekan raskauden :heart: Touhuaa enemmän pojan kanssa, ymmärtää että makaan enemmän sohvalla, auttaa monella tavalla ja on myös jaksanut kuunnella mun marmatusta silloin kun suodatus on pettänyt :D Poika on 6 v. ja aika haastavassa vaiheessa, mielestäni olen kuitenkin kohtuu hyvin jaksanut hänen kanssaan toimia vaikeissa tilanteissa kärsivällisesti ja johdonmukaisesti. Kiukkua puran liikuntaan, mikä nyt on siis pannassa flunssan takia...

Jeps, nyt tääkin ryhtyy siivoilemaan rauhallisesti, sairaslomalla edelleen..

Mayinga 13+2

heips!

Voih, tänään oli taas yökkäys päivä :x

Kiukkuisuudesta: Mä en huomaa olevani kiukkuisempi, ennemmin paljon höllempi kuin yleensä. Joulu tulee, no mitäpä siitä, korjataan nyt ylimääräset tavarat syrjään ja tehdään se kakku minkä lupasin...eli ei huolen häivää tai kiukkuisuutta :) Ainakaan vielä :D

Hyvää talvipäivänseisausta, tästä se päivä taas pitenee :)

Ulkona on tosi talvisen ja kuuraisen näköistä ja kylmäkin vielä, hrr! Tämä päivä ollaankin oltu pojan kanssa sisällä ja siivottu vähän. Lähinnä ollaan kuurailtu kodinhoitohuoneen, suihkun ja saunan lattioita ja seiniä. Tosi mukavaa puuhaa, siinä stressi ja paha tuuli kaikkoaa, kun saa oikein olan takaa jynssätä. Äreyttäkö ilmassa? KYLLÄ!

Kohtu on viimein alkanut kasvaa. Tuntuu, kuin ei pystyis enää taipumaan mihinkään. Tiukat housut ja farkut ei houkuttele, mutta onneksi on Belly Belt. Kyllä on ihminen iloinen pienestä kumilenkin pätkästä :laugh:

Joulu tulla jolkottaa ja NP-ultra on ens tiistaina.

Sukkasillaan ja pikku sukka 11+0 (tai 11+3, ehkä?)
Mä en pysy enää viikoissa mukana...

Yhteistyössä