2vk ikäinen syömäri

Olimme isukin kanssa ihmeissään kun neiti alkoi yhtenä iltana tuplaten syödä maitoa.alussa n.20-50milliä meni ja riitti jopa 3-4tunniksi mutta nyt se on 100millin hujakoilla tai jopa yli. Annan pulloa ja rintaa noin fifti-fifti kun rintamaito ei riitä pitämään kylläisenä kun hetken ja hän nukahtaa siihen todella herkästi. Kyselisin muiden tämän ikäisten maitomäärää ja pitääkö tosiaan kitkutella maidolla sinne 3kk ikään asti. En todellakaan valita,hyvä että syö ja kasvaa! :)
 
meillä poju söi ainakin 2vk ikäsestä alkaen per kerta 125ml...sulki suunsa aina kun oli maha täynnä eikä puklannu,joten se oli hänelle sopiva määrä..
yks ilta se huus hirveetä huutoa ja ihmettelin mikä hällä nyt on..NÄLKÄ!! 150ml kohdalla oli tyytyväinen..ja ikää tosiaa tais olla 3 tai 4viikkoo..
Mua niin kiukutti ku moni äiti mulle rupes neuvojaan jakelee että ei noin pieni syö noin paljoo..
MUTTA KUN MEIDÄN POIKA SYÖ! :D ja minä raukka pidin toista yhden päivän nälässä.. :headwall: :kieh:

Syntymäpaino oli 3885g ja pituus 54cm (aika pitkä kaveri)
Ja 4vk iässä paino 5140g ja pituus 59cm.
Neuvolatätiki sano että maitoo vaa nii paljo ku napa vetää..ku tuo ei mikää pontso ole! :)

Mut meillä varmaa katotaa että kui pitkää tuo 150ml riittääja jos iha hurjaks menee nii alotellaa kai vellii antamaan...
 
Meillä syödään nyt jo (poika 3 viikkoa ) 180ml kerta, välillä enemmän.. :whistle: Ei vaan vähempi meinaa riittää, jo viime viikolla th sano että todennäköisesti joudutaan velliä alkaa antaa tosi aikasin kun noi maito määrät alkaa nousee ihan hirvittäviks...Mutta tosiaan vähintään 130ml (harvemmin kyllä riittää vaan tankataan lisää vielä 50-80ml )tunnin, parin välein..Noh, ainakin poika kasvaa... :D
 

Yhteistyössä