2v6kk ja päikkärit

  • Viestiketjun aloittaja maksaako vaivan
  • Ensimmäinen viesti
Hulda Marleen
joo tappelua meilläkin... viimesen kerran nukutin noin 2vko sitten ja kesti 3h että nukahti, sitten illalla ei asetu nukkumaan kun päikät mennyt niin myöhään. päätin silloin että en enää koskaan pakota nukkumaan tyttöä vaan saa mennä itse nukkumaan jos haluaa, ja on sen kyllä nyt pari kertaa tehnytkin. suurimmaksi osaksi kyllä vetelee päivät ilman päikkäreitä. =)
 
Hulda Marleen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.08.2005 klo 01:42 Miuskar kirjoitti:
Hyvät ystävät rakkaat.. :heart:
Lapsi tarvitsee päiväunet mielellään vielä jopa 1-3.luokkalaisina kuolun jälkein,että aivot saisivat levätä ja "päivittää"uudet tiedot.Jonka jälkein on hyvä ja (kai helpompi?) tehdä läksyt..

(En tiedä,mutta kun muistelen omaa ja veljeni kuolu menestystä niin olen kyllä samaa mieltä...Veljeni "loisti"koulussa ja nukkui kylläkin aina 2.luokan loppuun tunnin tai kahen päikkärit..Minä taas noh..huono menestys..(toki taustalla on myöskin luki- ja hienomotoriikkahäröä..)En nukkunut koska olin muka niin iso..)

Minulle"aikoinaan" sanottiin,kun olin tysyn kanssa 3v. neuvolassa,että pidä vaan pääsi päikkärien suhteen,koska lapset tarvitsevat vielä ainakin parivuotta päikkäreitä..
Meillä ollaan nukkumassa n.21,00 ja aamulla heräillään viimeistään 9,30. ja päikkärit nukutaan kl.14,00 aikoihin tunnista kahteen.. Kuulemma leikki ikäinen tarvitsee jos nyt en ihan väärin muista keskimäärin 15 tuntia untä päivässä..Joten meilläkin nukutaan keskivertoa vähemmän.. Mutta nyt kun tytsy on 3v4kk.kaikki ongelmat päikkäreille menosta on tällä hetkellä historiaa. :)
Lapset on lapsia ja kaikki erilaisia :heart: :D ;)
kyllä se unentarve taitaa olla sen 12h... muistaakseni. puolivuotiaalla vauvalla on 15h/vrk. =)
 
Meillä poika (2 ½v) ei ole vuoteen nukkunu päikkäreitä. jätin pois ku aina kauhea tappelu. 2tuntia meni nukuttamiseen ja sit nukuttiin puoli tuntia ja yö unille sai vasta puolen yön jälkeen. eli helpompi oli jättää pois. nyt on menty klo 19-19.30 nukkumaan ja aamulla herätään 8-9 aikoihin. :)
 

Yhteistyössä