2v5kk tyttö ei suostu nukkumaan - mitä teen??

  • Viestiketjun aloittaja A
  • Ensimmäinen viesti
A
Hei,

onko teillä vinkkejä 2v5kk tytön äidille, joka alkaa olla epätoivoinen lapsen nukkumaanmenosta? Omaan sänkyyn ei ala, huutaa vaikka itseltä tajun pois jos vie omaan sänkyyn, ennemmin kuin nukkuu. Sohvalle nukahtaa tappelun saattelemana joka ilta. Meillä myös 5kk ikäinen poika ja tyttö tästä mustasukkainen. En enää jaksa tätä ainaista iltataistelua, myöskään päiväunille ei ala tappelematta.

Auttakaa, jos osaatte, alan olla ihan epätoivoinen.
 
Meillä 2v2kk vanha poika, nukahtaa normaalisti joka ilta sänkyynsä ja jos tulee pois niin viedään takasin. Nyt on tullut taas vaikeampi vaihe (haluaa jonkun viereensä, paijaamaan ja pitämään kädestä) ja tänäänkin makailin vieressä ja paijasin siihen asti että oli ihan unen rajamailla. Ensin siis yritin viedä vaan takaisin sänkyyn, mutta jäi itkemään kovasti sinne ja tuli koko ajan huoneesta pois, laittoi valot päälle ym.

Joskus se pehmeä periksiantava vaihtoehto vaan toimii parhaiten :D Ja pakko myöntää että kun poika unisena kiersi käden kaulalle ja sanoi "inana äiti" (ihana) niin tuli taas tunne että lapsiahan varten mä oon olemassa..
 
Meidän tyttö on 3v1kk ja vajaa 3vuoden iässä alkoi se "ongelma", että hänet on siitä lähtien pitänyt nukuttaa omaan sänkyynsä! Elikkä jompikumpi vanhempi makaa hänen vierellään niin kauan kunnes nukahtaa.
Aina ennen nukkumaan käynti oli niinkin helppoa, että hänet vietiin sänkyyn, laulettiin unilaulu ja sinne jäi itse nukahtamaan.. Lapsillahan voi mielikuvitus heräillä juuri noita aikoja, joten ehkäpä teilläkin kyse on "pelosta". Uskoisin,että tämäkin vaihe menee jossain vaiheessa ohi.
 
meillä esikon (nyt 2v7kk) sirkustelu loppui siihen kun siirrettiin hänen sänkynsä meidän sängyn viereen, vaikka siihen asti oli itse halunnut omaan huoneeseen. Nyt makuuhuoneessa on pinnis ja esikon sänky omamme lisäksi eikä sinne sitten paljon muuta mahdukaan,mutta kyllä helpotti unille menokin huimasti. Katsellaan sitten taas jossain vaiheessa siirtoa.
 

Yhteistyössä