2v tuossa juo punaista maitoa innolla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jellonainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä haetaan naapurista tankkimaitoa ja se on oikeasti tosi hyvää. Ja ei, ei olla ylipainoisia. Sekä miehen että minun painoindeksi n. 20.

Tässä vastahan uutisoitiin tutkimuksesta (oisko ollu ruotsissa tehty) että lapsena rasvasta maitoa juoneet elivät pitempään. Eli niin tai näin, aina jonkun mielestä väärinpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja omat lehmät oli:
Alkuperäinen kirjoittaja j:
Niinhän ne lapset ennenvanhaan aina joi punasta, nykyjuttuja vaan toi rasvaton. :)

Ja minä join lapsena ihan ehtaa lehmänmaitoa missä rasvaprosentti miten korkea lienee ja olin ihan riukulaiha.

Meillä juotavan tankkimaidon rasvaprosentti on neljän päälle.

http://www.iltalehti.fi/terveys/2009110510552573_tr.shtml

Tutkimus:
Täysmaito pitää lapset hoikkina
Torstai 5.11.2009 klo 22.47

Tuoreen tutkimuksen mukaan täysmaitoa juovat ala-asteikäiset lapset painavat vähemmän kuin muita maitoja suosivat ikätoverinsa.

(ZUMAPRESS.COM)

Göteborgin yliopiston tutkimuksessa tarkasteltiin 120 kahdeksanvuotiaan lapsen syömätottumuksia. Lapsilta otettiin myös verinäytteet, ja heidän pituutensa, painonsa ja luuntiheytensä mitattiin.

Yllättäen tutkimuksessa kävi ilmi, että rasvaista täysmaitoa juovilla lapsilla oli alhaisempi painoindeksi ja he painoivat keskimäärin neljä kiloa vähemmän kuin kevytmaitoa tai rasvatonta maitoa juovat.

Jopa ylipainoisten lasten joukossa 3-prosenttista maitoa juovat painoivat muita vähemmän.

Tutkijat eivät osaa tarkkaan sanoa, mistä hämmästyttävä tulos johtuu. On mahdollista, että esimerkiksi kevytmaitoa juovat nauttivat enemmän virvoitusjuomia.

Asiantuntijat kuitenkin muistuttavat, että täysmaidosta saa enemmän tyydyttyneitä rasvahappoja ja vähemmän D-vitamiinia kuin vähärasvaisemmista maitotuotteista.

Tutkimuksesta kertoi Aftonbladet.

IL

Yhteistyössä