2v tuossa juo punaista maitoa innolla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jellonainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jellonainen

Aktiivinen jäsen
22.07.2007
13 143
3
36
Meillä juodaan tavallisesti rasvatonta maitoa, mutta tuo 2v juo sitä ehkä desin päivässä. Kalkkitabletitkaan eivät meinaa kelvata. Jääkaapissa oli riisipuuroa varten punaista maitoa, päätin kokeilla sitä juomaksi tuolle ipanalle, ja kas, sehän kelpaa! Saapa nähdä onko tämä pysyvä trendi, olisi kyllä kiva ettei tarvitsisi aina huolehtia tytön kalkinsaannista.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sama kai millä huonoja ruokatottumuksia opettaa ja lapsensa läskiksi saattaa.

Minäkin join punaista maitoa lapsena enkä kyllä ollut yhtään ylipainoinen.

Kerroithan jo, että yleensä juotte rasvatonta maitoa, joten ihan hyvä niin.
Välttäisin punaista maitoa kuitenkin. On muitakin kalkin lähteitä. Kaikki eivät tule ylipainoisiksi. Se on monen asian ja ravinnon summa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sama kai millä huonoja ruokatottumuksia opettaa ja lapsensa läskiksi saattaa.

Tutkitusti eniten kevytuotteita käyttävät lihavat. Eiköhän se normaalipainon salaisuus piile ennemminkin kohtuuden ymmärtämisessä, kuin tuotteen rasvaprosentissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
tààllà rasvaton maito on harvinaisempaa

Juovatko lapset siellä maitoa ihan sellaisenaan?

joo aika moni ihan kokomaitoa, mutta tààllà maitoa juodaan vàhàn (ei ruokajuomana)

Itse olin aikoinani Saksassa aupairina, enkä muista lasten koskaan juoneen maitoa. Kahviinkin käytettiin tiivistemaitoa. En tiedä sitten mistä saivat tarpeeksi kalsiumia.

Mä join lapsena kanssa punaista ja nykyäänkin juon joskus punaista. Kaakao ainakin pitää olla punaiseen tehty, samoin kahvimaito.
Mulle menee kaikki muut sortit paitsi se ihan läpinäkyvä litku...phuit... :x

joo aika moni ihan kokomaitoa, mutta tààllà maitoa juodaan vàhàn (ei ruokajuomana)

Itse olin aikoinani Saksassa aupairina, enkä muista lasten koskaan juoneen maitoa. Kahviinkin käytettiin tiivistemaitoa. En tiedä sitten mistä saivat tarpeeksi kalsiumia.

varmaan paljon jugurttia ja juustoja?

varmaan paljon jugurttia ja juustoja?

Totta muuten, sellaista juotavaa jogurttia joivat päivittäin (ja varmasti paljon sokeria sen mukana). Ja juustoakin oli aina.

Mä ostin kerran lapsille punaista maitoa, koska tyttö sitä pyysi (onhan purkki punainen :D).

Lopputulos: molemmat miltei oksensivat sitä juodessaan, oli kuulemma kamalaa :| . Kevytmaidostakaan eivät oikein välitä, rasvaton ja ykkösmaito uppoaa hyvin.

Meillä ainoastaan lapset juovat maitoa, me aikuiset emme juo.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä ostin kerran lapsille punaista maitoa, koska tyttö sitä pyysi (onhan purkki punainen :D).

Lopputulos: molemmat miltei oksensivat sitä juodessaan, oli kuulemma kamalaa :| . Kevytmaidostakaan eivät oikein välitä, rasvaton ja ykkösmaito uppoaa hyvin.

Meillä ainoastaan lapset juovat maitoa, me aikuiset emme juo.

saaks kysyy hieman aiheen vierestà: mità turkissa juodaan ruokajuomana?

Mä haluaisin käyttää rasvatonta maitoa, mutta mies suostuu juomaan vain sinistä. Ei viitsi kahta maitoa hankkia kun kulutus on vaatimatonta. Toistaiseksi vauva vetää vain tisumaitoa.

Yhteistyössä