[QUOTE="annika";25496486]no nyt täytyy sanoa etten tiedä onko tän kauden reimatecit jotenkin aiempaa reilumpaa mitoitusta, mutta kallistuisin 98cm haalariin, siis vyötärömalliseen.
pituutta tulee 1v->2v n 12cm , eli lapsesi olisi vuoden päästä jo 94cm, jolloin varmasti 98 olisi jo passeli.
mutta siis tuo on kai vähän makuasiakin tuo haalarin koko. mun mielestä haalarin kuuluu olla niin reilu että siinä pääsee kumartumaan silloinkin kun on villavaatetta reilusti alla, ilman että kiristää takapuolesta. silloin se tarkoittaa selkäosan pituuden puolesta sitä että kaikki tamineet päällä haaraosaan jää reilu kymmenen senttiä varaa. veikkaisin että näillä mun kriteereillä se teidän nykyinen haalari ois jo liian pieni.[/QUOTE]
Tosiaan mun mielestä on reilua kokoa... eli kyllä toi nykyinen haalari on vielä pikkasen reilu ja hyvin mahtuu kampeita alle. Totta kyllä on, ettei oo kiva jos on hankala kumartaa, eli sitä kokoa kyllä on hyvä olla vähän ekstraa. Toisaalta liian isossa on vaikea liikkua.. on tää vaikeeta!