2v Reimatec talvihaalarin koko (ensi talveksi)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja reimis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

reimis

Vieras
Tekisi mieli ostaa tarjouksesta pojalle ensi vuodeksi talvihaalari, kun saisi puoleen hintaan. Koko mietityttää. Nyt on koko 80 ja reilu on. Poika taitaa olla joku 81-82 cm nyt.

Täyttää elokuussa 2v. Oiskohan 92 koko sopiva ensi talvena? Vaikea arvioida paljon tuo jässikkä kasvaa. :)

Mulla on marraskuussa 2 vuotta täyttäneellä 92cm reimatec ja on ihan passeli. Vaikea tietenkään kenenkään muunkaan arvioida sun pojan kasvua, mutta itse ostaisin varmaan 92cm.

osta vaan alestahaalari (jos riskin haluat ottaa ja aleprossa hyvä)i jos jaksat naputella sen sitten heti alkusyksystä myyntiin jos näyttää siltä ettei sovi). Itse hamstrailen alesta pojan vaatehuoneeseen jo 122 toppaakin jos kuosi ja ale tosi miellyttävä.

Toki eri merkeillä on vähän kokoeroja. Reimatec baby mallisessa aika lyhyet hihat ja jalat vs. vyötärömalliseen. Et kerro kumpaa mallia mietit.

(Hmm meidän poika oli 2 v 96 cm (toukokuussa) ja loppusyksytä 104 vaatteisiin ja talvella toppiin siirryttiin.)

no nyt täytyy sanoa etten tiedä onko tän kauden reimatecit jotenkin aiempaa reilumpaa mitoitusta, mutta kallistuisin 98cm haalariin, siis vyötärömalliseen.
pituutta tulee 1v->2v n 12cm , eli lapsesi olisi vuoden päästä jo 94cm, jolloin varmasti 98 olisi jo passeli.
mutta siis tuo on kai vähän makuasiakin tuo haalarin koko. mun mielestä haalarin kuuluu olla niin reilu että siinä pääsee kumartumaan silloinkin kun on villavaatetta reilusti alla, ilman että kiristää takapuolesta. silloin se tarkoittaa selkäosan pituuden puolesta sitä että kaikki tamineet päällä haaraosaan jää reilu kymmenen senttiä varaa. veikkaisin että näillä mun kriteereillä se teidän nykyinen haalari ois jo liian pieni.

[QUOTE="mona";25496525]No meillä on elokuussa 2v täyttäneelllä 98haalari. Alkutalven ois toki mahtunut 92, mut lopputalvesta jo kinnais pepusta.[/QUOTE]

Onko siis kyseessä Reimatecin haalari?

Reimatecit on käsittääkseni reilua kokoa. Eli esim. 86 cm pitkälle menee vielä 80haalari.. ähh.. täytynee vielä kaupassa sovitella molempia ja myyjääkin konsultoida.

[QUOTE="annika";25496486]no nyt täytyy sanoa etten tiedä onko tän kauden reimatecit jotenkin aiempaa reilumpaa mitoitusta, mutta kallistuisin 98cm haalariin, siis vyötärömalliseen.
pituutta tulee 1v->2v n 12cm , eli lapsesi olisi vuoden päästä jo 94cm, jolloin varmasti 98 olisi jo passeli.
mutta siis tuo on kai vähän makuasiakin tuo haalarin koko. mun mielestä haalarin kuuluu olla niin reilu että siinä pääsee kumartumaan silloinkin kun on villavaatetta reilusti alla, ilman että kiristää takapuolesta. silloin se tarkoittaa selkäosan pituuden puolesta sitä että kaikki tamineet päällä haaraosaan jää reilu kymmenen senttiä varaa. veikkaisin että näillä mun kriteereillä se teidän nykyinen haalari ois jo liian pieni.[/QUOTE]

Tosiaan mun mielestä on reilua kokoa... eli kyllä toi nykyinen haalari on vielä pikkasen reilu ja hyvin mahtuu kampeita alle. Totta kyllä on, ettei oo kiva jos on hankala kumartaa, eli sitä kokoa kyllä on hyvä olla vähän ekstraa. Toisaalta liian isossa on vaikea liikkua.. on tää vaikeeta!

pienellä liian iso haalari on hankala! onko hänellä tän talvista pukua alkutalveksi? vai alkaako heti käyttää uuttta jos uutta niin 92 olis mustakin tod hyvä. meillä on mennyt esikoisella kaikki puvut (olleet reimatec) eka liikkuva talvi 86cm kevät 92cm ja seurv talvi 98cm ostettiin joulualesta ja taas kevät 104cm eli hypännyt aina yhden koon yli 4v asti ja sen jälkeen kaikki koot käytetty.

Meidän 2 v 2 kk kulkee 86-senttisessä eikä kinnaa mistään. Kaverin 1 v 7 kk kulkee 92-senttisessä ja mahtunee siihen justjust tämän talven loppuun.

Lapset ovat erilaisia ja kasvavat eri tavoin. Kasvuvauhtia on tosi vaikea ennustaa.

Yhteistyössä