2v-pemppupaljaana.. :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt

Vieras
Miten mä saan tuolla pysyyn housut jalassa... mua niin kyrsii, ku nuita kerran pissattuja vaippoja on ympäri taloa.
Oon yrittäny opettaa kuivaksi, mielellään kyllä lähtee pöntölle ja käy siellä itekki, mut ei malta olla niin kauan et pissa tulis (kurkkaa joka 5min jälkeen joko tuli), eli imeisesti vielä se tunto puuttuu.
Sit ku laittaa vaipan ni se on ehkä 15min pissa housussa ja vaippa nurkkaan... ja taaaas juostaan ilman housuja. Oon yrittäny myös sitä et laitetaan pelkät pikkarit ja käydään pissalla 15-30min välein, mut pissa tulee silti housuun.. tai lattialle jos housut on lentäny taas nurkkaan.
Niin ja tyttö kyseessä.. ärsyttävä tämä puetaan-riisutaan vaihe.
Oon sit ottanu käyttöön "lahjonnan", esim. ku tahtoo vettä sanon et ensin housut/vaippa jalkaan ni sit saat vettä

jätä se vaippa kokonaan päivällä pois. lapsen on varmaan vaikea tiedostaa, milloin "housuun" (eli vaippaan) saa pissata ja milloin ei. selkeä jako, vaippa pois ja housuun ei pissata. toki menee siinä vajaa viikko ja 74kalsarit, mutta sit helpottaa

Alkuperäinen kirjoittaja helpoin..:
jätä se vaippa kokonaan päivällä pois. lapsen on varmaan vaikea tiedostaa, milloin "housuun" (eli vaippaan) saa pissata ja milloin ei. selkeä jako, vaippa pois ja housuun ei pissata. toki menee siinä vajaa viikko ja 74kalsarit, mutta sit helpottaa

Aivan,juuri noin!

Meidän molemmilla tytöillä oli tuo vaihe, ja kyllä saivat kotona juosta ilman housuja. Esikoinen oppi päiväkuivaksi 1v10kk iässä ja kuopus 1v6kk. Ei erityisemmin edes potatettu: potta oli kyllä olkkarissa näkyvillä, ja kesällä tekivät myös ulos. Kuopus katsoi mallia meidän koirasta, ja luuli jossain vaiheessa, että nimenomaan ulos pitääkin tehdä pissat: ihmettelin, kun lähti ykskaks ryntäämään terassin ovesta ulos, ja kun kysyin miksi, niin tämä huutaa: "Pitta!"

pitääpä kokeilla.. mut miten sit esim. ulos lähdettäessä vaippa vai ei.. ite olisin vaipan kannalla

Meillä auttoi alkuun lahjonta siinä mielessä, että lupasin alussa pottaan saadusta pissistä pienen palkinnon (jotain tytön herkkua).
Sillä se siitä innostui, tosin taisi meidän muksulla olla se pissihädän tuntemus hallussa, kun kävi vajaassa kahdessa päivässä se potalle oppiminen.

Tsemppiä! Kyllä se lapsi sen siitä vielä oppii (vaikka nyt turhauttaakin).

MUOKS. Ja siis mekin jätettiin vaan kylmästi se vaippa kokonaan pois (paitsi yöllä tietty piti). Hommaa kyllä helpotti, että oli kesä ja hoidettiin homma ulkona, ei tarvinnut luututa lattioita.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

pitääpä kokeilla.. mut miten sit esim. ulos lähdettäessä vaippa vai ei.. ite olisin vaipan kannalla

ei sinnekkään.. toki siinä saattaa käydä vahinko, mutta ulkoilette vaikka omassa pihassa sen ajan että pystytte luottaa toimintaan? meillä oli varavaatteet mukana alkuun, ja toki kesällä olis kivempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:
Meillä auttoi alkuun lahjonta siinä mielessä, että lupasin alussa pottaan saadusta pissistä pienen palkinnon (jotain tytön herkkua).
Sillä se siitä innostui, tosin taisi meidän muksulla olla se pissihädän tuntemus hallussa, kun kävi vajaassa kahdessa päivässä se potalle oppiminen.

Tsemppiä! Kyllä se lapsi sen siitä vielä oppii (vaikka nyt turhauttaakin).

kiitos! Meil ei suostu enään potalle, ku kaikessa pitää matkia mua ja isäänsä. Pitää sit lavuaarin reunasta kiinni ja hyvin se siinä kyl pysyy

ei sinnekkään.. toki siinä saattaa käydä vahinko, mutta ulkoilette vaikka omassa pihassa sen ajan että pystytte luottaa toimintaan? meillä oli varavaatteet mukana alkuun, ja toki kesällä olis kivempi.

Itse asiassa mul oliki tarkotus et odotellaan tuonne kevääseen/kesään, mut alkaa ärsytys kynnys tässä nousta :D

Itse asiassa mul oliki tarkotus et odotellaan tuonne kevääseen/kesään, mut alkaa ärsytys kynnys tässä nousta :D

taidan kuitenki jos aloitamme nyt tuon vaipattomuuden laittaa ulos vaipan.. menee haalareista lämpö jos pitää joka päivä pestä

meillä on sit kuivaksi opettelemassa olleet lapset kuseksinu puskissa. että terveisiä vaan kaikille kauhistelijoille! ja vastaavasti taas yli 4v ei saa pissiä ulos. :)

Yhteistyössä