2v normaalilämpö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
En ole aikaisemmin mitannut lapselta kuumetta kainalosta, tähän mennessä aina pepusta jos on ollut tarvetta. En kuitenkaan enää 2 vuotiaalta halua sieltä mitata vaan yritin kainalosta. Lapsi ei oikein kunnolla pysynyt paikoillaan joten en tiedä miten hyvin mittarikaan pysyi. Lukema oli 36,7. Onko se ihan normaali kainalolämpö? Lapsi vaikuttaa kipeeltä, ei syö, kiukuttelee, leikkii vaan rauhallisesti eli ei juokse, kiipeile, riehu. Ei kuitenkaan ole nuhaa tai yskää.

Ihan normaali on. Kainalosta 37 asti voidaan pitää normaalina, pepusta 37,5. Toki yksilöllisiä vaihteluita on, mutta nuo on yleisimmät. Olisko lapsi väsynyt? Tai tulossa kipeeksi, toisilla menee pari päivää ennenkuin oireet näkyy!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En ole aikaisemmin mitannut lapselta kuumetta kainalosta, tähän mennessä aina pepusta jos on ollut tarvetta. En kuitenkaan enää 2 vuotiaalta halua sieltä mitata vaan yritin kainalosta. Lapsi ei oikein kunnolla pysynyt paikoillaan joten en tiedä miten hyvin mittarikaan pysyi. Lukema oli 36,7. Onko se ihan normaali kainalolämpö? Lapsi vaikuttaa kipeeltä, ei syö, kiukuttelee, leikkii vaan rauhallisesti eli ei juokse, kiipeile, riehu. Ei kuitenkaan ole nuhaa tai yskää.

siis leikki-ikäisen ihan normaali kainalolämpö ainakin mun käsittääkseni

Ok. Voihan se olla, että nuha tms on vasta tulossa. Täytyy seurailla. Mulla itsellä on vaan niin alhainen tuo lämpö (35.8) että en osaa sanoa mikä on muilla normaali koska mulla tuo lukema olisi jo kuumetta ;) Kiitos teille!

Hanki korvamittari. Ja sitten mittaat itseltäsi lämmön samaan aikaan sekä tavallisella että korvamittarilla, niin saat selville miten paljon se heittää.
Kerran kuumeisena mittasin itseltäni samaan aikaan kuumetta kaikilla mittareilla mitä meillä oli (2 elohopea-, 1 digi- ja 1 korva-). Aika mesevät erot. Heitto suurimman ja pienimmän väliä kokonainen aste. (Korvamittari näytti vähiten, elohopeamittarit eniten.)

Että ei se mikään koko totuus ole, mitä se mittari näyttää.

Yhteistyössä