2v:llä kova kuume ollut viime yöstä lähtien. Kävellesä valittaa jalkojaan... Help!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Söi kyllä vähän ruokaa ja juo ihan hyvin. Kuue laskee lääkkeellä, mutta lapsi ei tee muuta kuin makaa..
Onko ihan normaalin kuulonen kuumetauti vai vienkö heti huomen aamulla lääkäriin??
Eniten tuo jalkakipu huolettaa, kun ei haluais yhtään liikkua :(

[QUOTE="a p";27724695]Voihan kökkö.. Meneeköhän sit koko joulu sairastaessa? :(
Muilla lapsilla ei vielä ole mitään oireita..[/QUOTE]

Kannattaa varautua siihen, että influenssa kaataa kyllä aikuisenkin helposti petiin pariksi päiväksi. Itse sairastin ensimmäistä kertaa elämässäni sen viime keväänä ja en ole ollut ikinä niin kipeä. Ja se tosiaan voi alkaa ihan yhtäkkiä ja ilman mitään flunssan oireita. Yhtäkkiä tuli aiva vetelä olo, lihassärkyä ja kova kuume. Meillä pienin oksentelikin. Tosi raju oli kyllä.

Eli kuulostaa siis ihan normaalilta, eikä mun tarvi nyt yötä vasten olla huolissaan??
Äsken heräsi ja ihan tärisi, ei olis halunnu yhtään olla jaloillaan.. Annoin lääkettä ja juomaa, pidin vähän aikaa kainalossa ja sitten halusi takas omaan sänkyyn..
Sydän särkyy ku pienellä huono olla :(

voi pientä :( onko nivelet turvoksissa (polvet)? silloin voisi olla niveltulehduskin. mutta korkea kuume tosiaan voi aiheuttaa kipua lihaksissa ja nivelissä. mikä helpottaisi pienen oloa? oikein pehmeä vuode? puhtaat raikkaat lakanat? jaksuja.

Ei ole turvoksissa nivelet (ainakaan mun mielestä).. Tänään kyllä pesin lattiat ja tamppasin matot hangessa, tuuletin petivaatteet ja vaihdoin puhtaat lakanat. Toivottavasti on nyt hyvä nukkua puhtaassa sängyssä ja raikkaassa huoneessa. Mehupullo on pikkuiselle sängyn vieressä valmiina.. Ehkä mä kaappaan sen mun kainaloon nukkumaan kun painun ite pehkuihin.

Meillä 3v kanssa valitti jalkojaan kun su iltana nousi kuume.
Teillä varmaan joku influenssa.
Meillä luultavasti keuhkokuume. Tulehdusarvot reippaasti koholla ja kauhea yskä.
Nyt kova kuuri päällä ja toivotaan että auttaa ettei tarvi ab- tiputukseen

Tuossa aiemmin kirjoittelinkin, että meidän perhe sairasti viime keväänä influenssan. Sen verran vielä siitä lihassärystä, että se oli sellaista, että itse olin ainakin kovin kosketusarka, eli en sietänyt ketään kovin lähellä. Samoin meillä esikoinen halusi itsekseen makoilla saohvalla/sängyllä, ei halunnut viereen tai että olisi hierottu jalkoja tms. Keskimmäinen ja pienin taas tykkäsivät olla lähellä. Eli kannattaa vähän kuulostella lasta, että onko kosketus hyvä juttu vai haluaako olla rauhassa.

[QUOTE="mmmmm";27725849]Meillä 3v kanssa valitti jalkojaan kun su iltana nousi kuume.
Teillä varmaan joku influenssa.
Meillä luultavasti keuhkokuume. Tulehdusarvot reippaasti koholla ja kauhea yskä.
Nyt kova kuuri päällä ja toivotaan että auttaa ettei tarvi ab- tiputukseen[/QUOTE]

Paranemisia teille!! Toivotaan että menee ihan kotihoidolla ohi.
Meidän tyttö kanssa välillä yskii tuolla sängyssä, muttei kuulosta musta pahalta.

tarkistanut jalkapohjat ettei oo näppylöitä? meillä oli vasta lapsilla ja mulla enterorokko ja ekat näpyt tuli jalkapohjiin.

No tyttö valitti tänään kyllä suutansa ja heti tuli mieleen entero, missään en kyllä ole vielä rakkoja nähnyt..

Ja tuosta kosketusarkuudesta.. Ei kauheesti ole tänään viihtynyt sylissä, mielummin makoillut itsekseen rauhassa sohvalla.

Yhteistyössä