2v lapsi kalpea ja väsyneen oloinen :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mun 2vuotias on mun mielestä aika kalpea ja hänellä on tummat silmänaluset. Jaksaa ulkona kyllä leikkiä ja kiipeillä ym, mutta haluaa istua rattaissa matkat puistoon ja kotona mielellään vaan katsoisi telkkaria. Leikkii kyllä jos kavereita tai jos järjestän jonkun leikin. Nukkuu päiväunet n.1.5h ja yöunet n.11h.
Lisäks nyt kun oon tutkiskellu lasta, niin mustelmia on aika paljon ( etenkin jaloissa ja selässä pari ).
Flunssaa meillä on ollut nyt kuukauden verran, mutta kuume kesti vain pari päivää, nyt vaan ääni maassa ja nenä vuotaa. Lääkäri vaan sanoi että pitkää flunssaa liikkeellä... ( Hänelle en maininnut mustelmia tai kalpeutta )
Mulle vaan tuli mieleen joku vakava sairaus, kun eilisessä Elämä lapselle-ohjelmassa 2v pojalla todettiin leukemia mustelmien ja kalpeuden perusteella.

Tarviiko mun näillä "oireilla" olla huolissani??

Mä olisin huolissani. Kannattaa varmaan käyttää lääkärissä - ainakin varmuuden vuoksi. Saat itsellesikin rauhan jos mitään sairautta ei olisikaan.

Väsymys, tummat silmänaluset ja flegmaattinen olemus voivat viitata myös esim. kilpirauhasongelmiin.
Mutta mustelmat ei.

Onko vanhemmillla taipumusta tummiin silminalusiin? Mulla itsellä on ja mun lapsilla myös. Ovat myös aika vaaleaihoisia, kuten suomalaislapset yleensä ovat eikä auringostakaan enää ole saanu vähään aikaan väriä. Ei toi mun mielestä kuulosta huolestuttavalta. Aika monilla on tummat silmänaluset vain siksi, että iho on joillakin siinä läpikuultavampi.

Me käytiin lääkärissä ja lääkäri saneli siihen laitteeseen että virkeä ja normaali lapsi. Mitään verikokeita tms ei kyllä ottanut..
Meillä syödään monipuolisesti ja lapsi syö kyllä erittäin hyvin. Tuosta väsymyksestä vielä, että lapsi ei vaan esim makoile tai istuskele vaan koko ajan touhuaa ( tanssii, pomppii, laulaa ), haluaa katsella fröbelinpalikoita ja laulaa ja tanssia niiden mukana.

[QUOTE="vieras";24633049]Onko vanhemmillla taipumusta tummiin silminalusiin? Mulla itsellä on ja mun lapsilla myös. Ovat myös aika vaaleaihoisia, kuten suomalaislapset yleensä ovat eikä auringostakaan enää ole saanu vähään aikaan väriä. Ei toi mun mielestä kuulosta huolestuttavalta. Aika monilla on tummat silmänaluset vain siksi, että iho on joillakin siinä läpikuultavampi.[/QUOTE]

No mulla itselläni on tummat silmänaluset ja silmäpussit. Olen aika tumma suomalaiseksi, mutta mies taas on luonnostaan tosi vaalea..

[QUOTE="a p";24633081]No mulla itselläni on tummat silmänaluset ja silmäpussit. Olen aika tumma suomalaiseksi, mutta mies taas on luonnostaan tosi vaalea..[/QUOTE]

Juotko riittävästi? Yhdessä ravitsemusohjelmassa juuri mainittiin, että nestehukasta tulee tummat silmänaluset + silmäpussit.

[QUOTE="vieras";24633094]No kyllä perusverikokeita olisi pitänyt tajuta vaatia.[/QUOTE]

No lääkäri tutki korvat, kurkun ja kuunteli keuhkot, eikä niissä mitään. Sanoi että vaikuttaa ihan normaalilta syysflunssalta. En siinä tajunnut alkaa vaatimaan verikokeita...

[QUOTE="a p";24633324]Voinko mennä tk:n ja vaatia verikokeita vai kannattaako suoraan yksityiselle?[/QUOTE]

Suosittelen yksityistä..lämpimästi. Omia lapsiani en käytä ollenkaan julkisella enää milloinkaan en koskaan..eivät välitä

[QUOTE="a p";24633324]Voinko mennä tk:n ja vaatia verikokeita vai kannattaako suoraan yksityiselle?[/QUOTE]

Yksityisellä ensin vaadi hemoglobiinin ja S-D-25 kokeen . Jälkimmäinen kertoo miten suuresta D3- vitamiinin puutoksesta lapsesi kärsii. Sitä koetta pitää VAATIA!!

Yhteistyössä