2v kastelu 6v:lla

• Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti
minä vaan
mikä ihme voi olla ja mihinpäin lähteä tutkimuksiiin, laps alkoi kuivaksi 2.5vuotiaana ja 4v alkoi uusi kastelu,sisaren syntymän aikoihin. tätä jatkuu edelleen ja laps menee syksyllä kouluun!! olen käyttänyt lääkärillä, verikokeissa ym jossa sokeri oli koholla, sitten taas ei ollut kunuusiks katottii.. lakanaa on koitettu,ei voi kun huutaa niin lujaa että koko talo herää. meillä on 2 pienempää joidenkanssa myös ravattu lääkäreissä ym että energia menee näihinkin paljon.
jos siis jollakin asiasta kokemusta tm, ois kiva kuulla!!! ajattelin kun pienempi lapsi toipuuvaikeasta leikkauksesta, että sitten vien taas tuota vanhinta yksityiselle lastenlääk.

Meillä täysin samanlainen tilanne esikoisen kanssa, 2 v:na oli jo kuiva öisin ja kuopuksen syntymän jälkeen alkoi uudelleen yökastelu. Nyt 6 v, edelleen kastelua.

Kaikki tutkimukset ultrasta lähtien on tehty, ei ole mitään rakenteellista syytä. Eivät pidä minään muuna, kun kypsymättömyytönä. Tähän ei ole poppakonsteja, menee ohi omalla painollaan.

Hakeutukaa terveyskeskuksen/neuvolan lääkärille, pitäkää ennen sitä päiväkirjaa, mihin merkitsette oliko yö märkä vai kuiva (ainakin parin viikon ajan). Lääkäri voi määrätä estolääkityksen, jos hälytinlaitehoito on jo kokeiltu. Kelalta saa myös hakea ns. alle 16-vuotiaan vammaistukea, jos lääkäriltä on C-todistus ja pidätte myös päiväkirjaa kastelusta jatkuvasti.

ap
joo oon puhunut nlassa tän 2v jo.. saako sitä tukea takautuvasti, puoleltavuodelta muistaakseni? ihan vois tässä täytellä laput kun suurin osa öistä on märkiä=/. meillä ei ole ultrattu ym, pitäisi varmaan pyytää sellaista vielä!! kiva kuulla kumminkin että jollakin on vastaava tilanne,ettei ihan ainoita olla. aika raskasta vaan.. ja sitten pelkää sitä että jos kyse olisikin rakenteellisesta tm, ja tästä välillä puhutaan ja puhutaan,eikä toinen voikkaan asialle mitään..!!!? välillä koitettu olla huomiomatta jne. onko teillä lapsella vaippa käytössä? mietin sitäkin, kun on ollut, että pitäisikö ottaa tylysti pois ja antaa kastella..

tuire
Niin uskomattomalta kun ainakin mun mielestäni kuullostaakin niin tuttavan pojalla yökastelut loppuivat nielurisojen poistoon. Ja lääkäri oli suositellut poistoa juuri kastelun takia.

En muista oliko kita- vai nielurisat.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tuire:
Niin uskomattomalta kun ainakin mun mielestäni kuullostaakin niin tuttavan pojalla yökastelut loppuivat nielurisojen poistoon. Ja lääkäri oli suositellut poistoa juuri kastelun takia.

En muista oliko kita- vai nielurisat.
No ei oo kyllä meillä ainakaan auttanut...7v poika kastelee joka yö

Yhteistyössä