2v heräilee öisin itkemään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marza1970
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Marza1970

Aktiivinen jäsen
22.04.2005
1 196
2
38
Koria
Niin meillä poika 2v 1kk ja menee nukkumaan illalla klo 21 ja saattaa öisin heräillä pari kertaa itkrmään.Itkee muutaman minuutin ja sitten on hiljaista jälleen. Miten teillä muilla niin heräileekö lapset kesken itkeskelemään ja meneekö ohi jossain vaiheessa?
Oiskohan niin että näkee pahoja unia tai käy läpi voimakkaana päivien tapahtumia. Tuntuu vaan niin pahalle kun muutoin aina on nukkunut hyvin ja nyt sellaisen viikon verran niin joka ikinen yö herää itkemään.

ihan oikeassa olet. Näillä pienillä se mielikuvitus käy niin lujaa, että ne asiat sitte purkautuu yöllä.
Ne kohtaukset tulee ja menee. Mulla on 3 vuotias poika, ja tuossa joku aika sitte meni reilu kuukaus, kun heräsi joka yön kerran tai kahdesti huutamaan/itkemään. Meillä ei siinä vaiheessa silittelyt auta, pitää vaan jututtaa niin kauan että herää..
Nyt on ollu rauhallisempaa. Pitäsköhän koputtaa puuta..? :headwall: :D

Meillä 3 v nyt kahtena yönä nukkunut tosi huonosti...itkee unissaan ja herättyään kiukkuilee...
Mä itse olen tosi väsy myös...miehestä puhumattakaan,mua syyttää a syyttelee kun poika ei nuku...itse ei kyllä jaksa poikaa rauhoitella...
siitä kiukustun sitten minä ja olen äkäinen pojalle,ihan kuin se auttaisi,tottakai ymmärrän ettei suuttuminen auta...mutta ne yön sekavat ja väsyneet tunteet...kääk!!!! Ihan hirveetä!!!!

Ens yönä asennoidun täysin uudelleen,jos poika itkee tai kiukkuaan herätän itseni täysin hereille,juttelen rauhallisesti,sanon että rakastan poikaa ja kaikki järjestyy,rauhoittelen ja silittelen jne....

Meillä myös tyttö 2,5 välillä itkee öisin, joskus vaan hetken ja lopettaa itekseen, joskus saa kauhean raivarin johon ei oikeen mikään auta.. Onneks noita tulee harvemmin.. Ja pääsääntöisesti nukkuu kyllä yönsä heräämättä..

Meilläkin heräillään aina silloin tällöin, pojalla ikää 2,5 vuotta. On hiukan rauhoittunut pahimmillaan oli tossa kahden vuoden kieppeillä. Mikään ei auta, vaan pitää saada huutaa kiukkunsa pois ja sen jälkeen sitten sylitystä (kun on pahin huutokohtaus ei anna edes koskea). Aja miehesi sohvalle nukkumaan jos ei kestä ei se ole sinun eikä lapsenne vika jos huutaa. Juttelin neuvolassa ja sanoi että hänen omakin lapsi sai näitä kohtauksia ja saattaa kestää jopa 4-5 vuotiaaksi. Yleensä se on ominaista herkille lapsille.

Meidän reilu kaks vuotias itki jossain vaiheessa tosi paljon öisin. Yritettiin hakea apua pienelle vaikka mistä ja lopulta päästiin perheneuvolaan psykologin juttusille. Siellä juteltiin kaikenlaista (en enää muista kovin tarkkaan), mutta täti sanoi että saattaa hyvinkin helpottaa kun puhe kehittyy, eli saa itsensä ymmärretyksi. Ja niin kävi, oli hidas oppimaan puhetta, mutta kun lauseet tuli kehiin yöitkut väheni ja loppu (koputtaa puuta!). Oon kuullu muiltakin että tossa kahden vuoden jälkeen tulee yöitkuja.