2v haalarin koko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Hei,

Kysympä täältäkin.

Pähkäilen ja jahkailen toppahaalarin ostoa ensi talveksi. Tyttö täyttää 2v tammikuussa 2008. Nyt 1v:na käytössä lenne 80cm (babymallia), joka on justiinsa sopiva, pituutta neidolla 77cm.

Ajattelin lähinnä reimateciä tai remua. Ovatko miten reiluja tai pieniä mitoitukseltaan? Itselläni kun ei ole kokemusta kummastakaan. Eli minkäkokoisen ostaisin???

Jospa joku jaksaisi vielä vastata

itsellä tyttö täytti 2v marraskuussa ja hänellä puku kokoa86 ja varmaan mahtuupi kevääseen saakka.puku on easytec merkkinen...et se oon ainaki reilua kokoa koska tyttö on mitoiltaan 93cm...mutta ens talveksi ostin alesta puvun kokoa 98 joka kyllä varmaan sopii..moni lapsi kasvaa nii hurjasti 2-3 ikäisenä

Mä oon ajatellu ostaa 92 senttisen, tiedä sitten onko liian iso. Nyt tyttö vuoden (tai korjattua ikää 10kk) ja 74 senttinen Remu on käytössä. Pituutta nyt reilu 75cm. Menee nyt koko talven kyllä.

meillä on 2v pojalla 92cm haalari. Tällä hetkellä hän on 90cm ja silti haalarissa on aika hyvin tilaa ja kasvunvaraa vielä. meillä on remu haalari, suosittelen sitä. Siinä on parempi hinta-laatusuhde kuin reimatecissä. lisäks reimatec on tehty kiinassa, kannattaako laittaa rahojaan kiinaan, eikö mieluummin suomalaisten firmojen hyväksi?? B)

kovasti on yksillöllistä tämäkin. meillä poika on hoikka ja kaponen, mutta hänellä on pitkä selkä. 2v. oli 86cm toppahaalari, 92cm välikausihaalari ja nyt kun täyttää helmikuussa 3v. niin 104cm (Lassie) toppahaalari (menee varmaan ensi talvenakin ainakin alkutalvesta). ensi talveksi ostin hänelle 104cm Travallen (valmistaja sama kuin Remulla) toppahaalarin, joka on kooltaan isompi kuin tuo vastaavan kokoinen Lassie. Travallella/Remulla ainakin on reilut koot ja heillä Treen varastomyymälässä oli seinällä koko/ikäsuositukset, joista ainakin meille oli apua. että näin mun mielestä. :)

Meidän 2 v 9 kk (n. 95 cm) tytöllä on ReimaTec 92 cm haalari ja menee kyllä tän talven vielä oikein hyvin. Koska tyttö on niin hirmu laiha, niin paremmim istuvat pienet koot, vaikka pituus (ja ikä) viittaisi suurempaan kokokoon.

Itse olen aika huono ennustamaan tämän muksuni kasvun tahtia. Vanhempien lasten kohdalla osasin ennakoida kenkien kootkin mutta tämä tenava kasvaa ihan eri tahdissa.

Olen miettinyt, että enemmin ostan täydellä rahalla kuin alesta väärän kokoisen, jota ei sitten voikaan käyttää.. :\|

Meillä on poika, pojaksi normikokoinen.
On syntynyt syksyllä.
1-2 vuotiaana oli 86 cm puku.
seuraavaksi vuodeksi ostin 98 cm puvun, mutta on reilu, vastaa ehkä kokoa 104. Siinä on mennyt nämä kaksi talvea.
Eli kun syksyllä täytti 2 v ja oli aika pukea pakkasille puku, se oli tuo 98 cm, ja sama puku seuraavanakin vuonna, kun syksyllä plakkariin tuli 3 v vaikka puku ei mikään kasvunvara ollutkaan ja kasvoi ihan käyrien mukaisesti.
Nyt on 110 cm puku odottamassa, sillä tuo puku vetelee viimeisään. 110 cm puku on aivan liian iso nyt: housut olisi 110 cm sopivat, mutta puvussa se yläosa on liian iso.

Hei,

Meillä on tyttö syntynyt myös tammikuussa, mutta tänä vuonna täytti jo kolme. Eli kokoa kysyit kaksvuotiaalle. Minä ostin toissa talvena eli silloin kun tyttö oli reilun vuoden vanha seuraavaksi talveksi 92cm Reimatecin ja se menee vielä tänä talvenakin. Ensimmäisenä talvena ( 2v )puku oli hieman reilu, mutta sitä pystyi kuitenkin pitämään ilman että oli hankala liikkua. Reimatec on reilua kokoa, mutta siinä on vartalon keskikohdalla kiriste nauha jolla voi hieman "pelata" kokoa pienemmäksi. Meidän tyttö on rakenteeltaan siro.

Yhteistyössä