27-v haaveilija II

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuka

Vieras
Uusi ketju vanhan pitkän tilalle =)

Tilaa hyvin myös uusille, koska tässä ketjussa pyörivät raskautuvat niin vauhdilla.

Mietitään raskautumista ja vauvoja innolla, mutta yriteään ottaa meininki rennosti. Allekirjoittanut ei ole vielä tikutellut tai ostellut vauvalehtiä. Mukaan kaikki uudet ja arat =D

Tänään on rento ja hyvä olo, koska PeSu:n sivujen laskentaohjelman mukaan ns. hedelmälliset päivät ovat ohi tältä kierrolta! Ihanaa, alkoi se ""pakkonainti"" jo vähän kyllästyttää. Joo, kyllä tiedän ettei saisi väkisin yrittää, mutta kun... Tämä on yhdenlainen projekti, ja saa kai sitä kokeilla onnistuuko jos oikein todella yrittää? Miehen kanssa naurettiin, että seuraavan kerran sitten 9 kk:n jälkeen... Ei vais.

Olisi kyllä tosi kivaa, jos heti ekalla kierrolla tärppäisi! Odotetaan siis viikkoa 10!

T: Assari

Kyllä sitä aina ainakin salaa toivoo, kun tietää että nyt vois tärpätä.

Mä haluaisin säilyttää spontaaniuden ton seksin suhteen. Se nyt on onneks toiminut tähän asti niin hyvin ettei oo tarvinnut miettiä. Pakko tosin myöntää jos tietäisin ovuloivani ja ei tekis mieli niin luultavasti harrastaisin ihan projektin vuoksi.

Vasta pari kuukautta yritetty ja nyt jo tympäsee. Taas saa venaa kuukauden, että joko nyt.... Tuntuu pitkältä ajalta. Ja niin moni on tahkonnut jo kuukausi tolkulla.

Mä oon ajatellut kehittää itelleni muuta mietittävää, kuin tää vauvajuttu. Oon jo keksiny pari tosi mieluisaa vapaa-ajan projektia. Myylläkin varmaan ajatukset kivasti siinä uudessa talossa=)

Kyllähän sitä ovat ajatukset hyvin pitkälti uudessa talossa. Tänään mennään kirjoittamaan kauppakirja :-)

Meillä ei ole peuhailtu vällyjen alla tällä viikolla, vaikka olisi ottollisin aika. Sukulaisia tuli alkuviikosta pariksi yöksi kyläilemään, joten silloin se ei oikein onnistunut. Katsotaanpa miten käy loppuviikon kanssa...

Ihanan keväinen ilma!

Myy

Meillä sama vika, ei olla päästy puuhiin vaikka otollisin aika olisi käsillä. Mun kroppa huutaa seksiä, ja olen tosi huonolla tuulella. Samalla tavalla kroppa toimi kyllä jo silloin kun ei vielä yritetty vauvaa, en vaan ollut niin tarkkaan laskenut että ""mikä aika kuukaudesta"" milloinkin oli.. Näin sitä oppii tuntemaan itsensä paremmin.

Huomasitteko, että pillereiden lopettamisen jälkeen aineenvaihduntanne olisi vilkastunut? Minä en ole huomannut mitään muita muutoksia.

Kauppakirjat on nyt kirjoitettu :-) Myyjäpariskunta oli oikein mukavaa porukkaa.

Myy

Onneks olkoon Myy! Ihanaa, uusi koti ja kohta ehkä uusi vauva. Aika kivalta kuulostaa.

Ai sulla on aineenvaihdunta kiihtynyt? Mä en en oo kauheesti huomannut muutoksia. Mulla tuli kaksi näppylää mun moitteettomaan ihooni ja nyt vahdin tuleeko niitä lisää. Vituttavaa!

Laihduin kaks kiloa. En tiedä johtuuko kiihtyneestä aineenvaihdunnasta, mutta jotain tapahtu ku pillerit jäi pois. No johtuu mistä johtuu, mä hyvästelen ilon sekaisin kyynelin jokaisen lähtevän kilon. Tervemenoa!

Aika äkkiä on aika mennyt, koska olen nyt virallisesti yrittänyt jo kaksi kuukautta. Onneks kierto oli jo alusta normaali. Tietenkin mietityttää onko mitään. Mulla on sellanen mielikuva, että multa tutkittiin 19-vuotiaana, että onko mulla endo tai jotain muuta. Mä muistin ton vasta kun tää vauvayritys alkoi. En ees ymmärtäny mistä siinä oli silloin kyse. Ei sieltä mitään löytynyt silloin ainakaan.

No tätä yritystä ei niin kauaa ole takana vielä... Ihanaa ku on perjantai!!!

Heippa vaan,
täällä uusi haaveilija 29v, jos joukkoon sopii, vai pitääkö tänne olle 27?
No joka tapauksessa olisi tarkoitus jättää pillerit pois muutaman viikon päästä :) Ihan alkutekijöissä siis tämä yritys.

Heippa !

..täällä olisi taas yksi uusi haaveilija ketjuunne lisää. Olen piakkoin 26 vuotta täyttävä nainen Satakunnasta. Ja suurena toiveenani olisi piakkoin saada perheemme lukumäärää kasvamaan yhdellä lisää. Nyt kun vihdoinkin elämäntilanne sallii..

Itse oon ollut vakituisessa työssä runsaan 5 vuotta, mutta mies on opiskellut koko seurstelumme ajan. Ja nyt on koulut sitten käyty. Vihdoinkin. Ainakin vähäksi aikaa.. Tällä hetkellä on armoton työnhaku käynnissä.

Mies on ollut kovasti stressaantunut sekä koulun että mun vauvahaaveilujen vuoksi. Nyt vauvoista puhuttaessa huomaan suhtautumisen tosin suuresti muuttuneen, joten josko pian voisi ihan tosissaan alkaa toivomaan omaa pikkuista. Kovasti meille sellaisen tahtoisin, mutta siihen kun tarvitaan kaksi näitä pieniä olentoja ""valmistamaan""..

Tämä vuoden puolella emme ole käyttäneet ehkäisyä ollenkaan, joten jos oikein kovasti toisoisi, niin tärppäisiköhän.. Varmoja päiviä mieheni nimittäin on kovasti yrittänyt laskeskella, että koskas sitä uskaltaisi ihan vapaasti ""tulla"" mihin huvittaa. Eihän se nyt tietenkään ilman ehkäisyä koskaan niin varmaa ole. Mutta antaa toisen totutella ajatukseen ja hiljaa hyvää tulee. Ei saa painostaa.

Meillä on ollut suvussamme vaikeuksia tuon raskautumisen kanssa sekä monia keskenmenoja, joten olen realistinen asian suhteen enkä anna periksi. Vauvoja tulee jos on tullakseen..

Tsemppiä muille haaveilijoille !

Tervetuloa joukkoon!

Me tänä aamuna mietittiin uuden talomme huoneille käyttötarkoitusta. Mies pohdiskeli, että tehdäänkö vain kaksi lasta... Hirmu mukavaa kuunnella, kun toinen pohtii ""meidän perhettä"".

Tänään olisi tarkoitus käväistä hakemassa jostain maaliliikkeestä värinäytteitä. Nyt kyllä menee rutkasti ohi aiheesta, mutta .... Onko teillä kellään saarniparkettia? Me pähkäillään, että minkäväriset seinät passaa saarnin kanssa... Ja tämä pähkäily on NIIN hankalaa, kun tilan joutuu hahmottamaan päässään.

Myy

Moi Assari!

Mä tuossa pari viikkoa sitten tein plussatestin ja kävin vielä varmistamassa lääkärissä ja raskaana ollaan. Mulla nimittäin oli rinnat alussa tosi herkät ja aran tuntuiset. Siitä jo oletin olevani raskaana, koska rintani ei koskaan olleet tuntuneet niin kosketusaroilta.

Pidän tosi kovasti sulle peukkuja!!!

Tervehdys teille haaveilijat! Mukaan ketjuun ilmoittautuu yksi lisää. Mä olen 27-vee ja asun Kymenlaaksossa.

Meillä on yritystä takana vasta reilu kuukausi, ei lapsia ennestään kummallakaan. Luulin jo että tärppäsi heti ekasta kierrosta, kun rinnat oli tosi arat ja menkat viikon myöhässä...Tein testinkin, ei tullut toista viivaa vaik kuinka tuijotti ja niinhän ne menkatkin sitten alkoi. =(
Päätin olla innostumatta enää niin helposti. (Joo, onnistuu varmaan...) Mulla on tosi lyhyt pinna, jos jostain innostun, niin sen pitäis sitten olla valmista hetiheti! Mut on tää sen verran iso juttu, että pakko vaan olla kärsivällinen, hyvä idea toi vapaa-ajan aktivointi...mitähän sitä keksis?
Mukavaa työviikkoa teille ja peukut pystyssä!
Nasu

Saa täällä Myy muustakin puhua. Ihan kiva kuunnella mitä ihmiset muutenkin elämänsä kanssa puuhaa. Soi sisustaminen käy hyvin ajantäytöstä, niin ei tartte vauvaa miettiä koko ajan =)

Assari, koska tietää miten tytön käy? Mulle kävi niin, että kun jätin pillerit pois niin rinnat oli tosi kipeät juuri ennen menkkoja. Kipu lähtee kuukautisten tullessa pois. Toivotaan sulle kuitenkin parempaa tuuria.

Tervetuloa uusille mukaan! Kiva että on useampia mukana. Tänne saa tulla kaiken ikäiset. Otsikko on pidetty samana jonka alkuperäinen aloittaja kirjoitti. Eli Miimuska 27-vee, joka katosi jossain vaiheessa.

Pitää jatkaa hommia taas. Kirjotelkaa tytöt =)

Hei,

Näköjään muut puuhat ovat onnistuneet siirtämään vauvahaaveet taka-alalle, sillä nyt minulle iski totuus vasten kasvoja. Ensi viikolla pitäisi alkaa menkat. Ensi viikolla. Jos joku vilkas siittiösolu onkin ehtinyt hedelmoittämään munasolun, niin se tulee selviämään ensi viikolla. Pelottaa ja jännittää.

Myy

Heips!

Olen tässä jonkin aikaa pyörinyt näillä sivuilla ja tätäkin ketjua lukenut, Ja päätin nyt sitten liittyä joukkoon. Eli olen 25 vuotias nainen Varsinais-suomesta. Vauvat kovasti mielessä. Miehen työkuviot vielä vähän epäselvät, joten varsinaisesti yrittämistä ei olla aloitettu. Odotan kovasti että ne selviää mahdollisimman pian :) Pillerit olen kuitenkin jo jättänyt pois viime vuoden lopussa.

Kovasti vaan mietityttää työn ja äitinä olon yhdistäminen. Olen ollut reilu kolme vuotta määräaikaisessa työssä ja uskon että vakituista paikkaa joutuisin vielä pitkään odottamaan. Jälkikasvun tekoa en kuitenkaan haluaisi kauheasti pitkittää. Terveydenhuoltoalalla vaan on niin hankalaa saada hyvä vakituinen paikka, pitävät mielummin määräaikaisia. Onko muilla vastaavaa kokemusta?

Mulla ollut myös samanlaisia kokemuksia rintojen kipeydestä. Suurinpiirtein kierron puolivälistä kuukautisten alkuun etenkin nännit todella kosketusarat. Aikaisemmin kun käytin pillereitä tälläistä ei ollut. Kuukautiskivut olleet myös nyt erilaiset. Varmasti johtuu pillereiden lopettamisesta!

Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille!

Tytti

Tervetuloa joukkoon Tytti! Hyvän ketjun valitsit =)

Ihan ihme hommia toi pillereiden jättäminen mukanaan. Samat on oireet täälläkin. Meillä lähti kolmas yrityskerta käyntiin. Viikon päästä pitäis laskujen mukaan olla ovis, mutta en mä juuri mitään oireita oo bongaillu. Ne tikut kuulostaa ihan käteviltä, mutta en jaksais säätää.

Tytti, noista työkuvioista... Onko niitä määräaikaisia töitä helppo saada? En ole samalla alalla ollenkaan joten ei omaa tietoa. Mä uskon että töitä löytyy aina. Tietenkin lapsen kaa varmuus on kova juttu, mutta tuskin oisit ensimmäinen määräaikainen joka vauvan tekee. Vaatii varmaan enemmän suunnittelua, mutta uskon että lapsen hankkiminen ei tossa tilanteessa oo mikään ongelma.

Tytti:
Mulla on melko lailla samanlainen tilanne työkuvioissa, olen sosiaalialalla ja vakituiset paikat (etenkin kunnallisella) on olemattomissa. Nyt olen saanut olla samassa yksikössä jo yli 2 vuotta yhtäjaksoisesti, tehnyt äitiyslomaa ja hoitovapaata. Nykyinen pätkä loppuu helmikuussa ´07.
Kävin kelan sivuilla laskeskelemassa minkälaista äitiyskorvausta saisin, eikä se käteen jäävä osuus ole kyllä kovin paljon vähemmän kuin nyt... (Silloin ei mene matkoihin yms. rahaa, vaikka tietty vauvan tarpeisiin uppoaa euro jos toinenkin.) Meillä mies on vakituisessa työssä ja päätettiin että kyllähän me pärjätään kun vaan halutaan. Ja voihan olla ettei sitä vauvaa kuulukaan... (toivottavasti ilmoittelisi pian itsestään!!)
Olen kyllä ajatellu jo sitäkin, että jos vauvan saisin niin en haluaisi lähteä töihin heti kun äitiysloma loppuu, vaikka sittenhän rahaa ei saa oikein mitään enää... No, siihen on vielä aikaa pieni ikuisuus kun tuon miettiminen on ajankohtaista.
Mun kohdalla tilanne on se, että tällä alueella on mulle töitä (sijaisuuksia) periaatteessa koska vaan, työntekijöistä on pulaa.

Mulla meneillään kp 6/24-31 (aina ennen ollu 24-26, mut nyt viimeksi venähti jostain syystä pitkäksi...). Reilun viikon päästä, kun olis luultavimmin ovis, niin ukko on ulkomailla! ***kele! Pitääköhän mun kävellä alkuviikko käsilläni...? ;c) Mä en ole myöskään jaksanu vielä alkaa ovistikkujen kanssa hääräämään, katotaan nyt ensin muutamat kierrot, jos vaikka onnistaisi. Tää on siis toinen yrityskierto.

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille! Nasu

Olen ollut nyt samassa työpaikassa yhtäjaksoisesti 2,5 vuotta ja työt siellä jatkuu nyt tähän tietoon kesän loppuun. Ja hyvin todennäköisesti senkin jälkeen. Olen sairaanhoitaja ja työtä kyllä riittää, mutta vakituista paikkaa hankala saada. Mulle on kyllä perhe-elämä tärkeämpää kuin työ, mutta kyllä se raha vaan mietityttää. Mies on nyt töistä lomaitettuna ja odotellaan miten sen yrityksen käy. Onneksi hän on alalla mistä on helppo saada hyvä palkkasta työtä.

Tytti

Mä mietin jo aiemmin tota äitiysrahaa kans. 2006 vuoden äitiysraha lasketaan vuoden 2004 mukaan, koska sieltä on varmistunut verotustiedot tai jotain sellaista.

Otin selvää ja mun mielestä on mahdollista toimittaa tiedot puolelta vuodelta ennen äitiyslomaa olevat tiedot mikäli tulot on eri luokkaa kun vuonna 2004. Mä säikähdin samaa ku Myy, koska tulot on noussu tasaseen tahtiin.

Freelancereilla tai pätkätyöläisillä on muistaakseni oikeus toimittaa myös tietoja tehdyistä työpätkistä, jotka sitten huomioidaan.

Mulla on sellanen työ, että tätä on hankalaa tehdä täyspainoisesti viimesillään. Kierrän paljon asiakkaiden luona. Mun palkka on työhön sidonnaista ja pelottaa miten se vaikuttaa palkkaan kun oon raskaana. Oon jutellu tästä jo etukäteen töissä ja se on luvattu huomioida palkassa.

Ai nii... etukäteen tiedoksi, että jos tekee äitiyslomalla töitä niin sunnuntaina tehdyt työt ei vaikuta äitiysrahaan.

Moikka tytöt!

Olen pikagalluppiini saanut kahdenlaisia vastauksia liittyen rintojen arkuuteen:

1) olet ehdottomasti raskaana, onneksi olkoon!
2) johtuu pillereistä.

Hmmm. Ensi viikolla (vko 10) pitäisi selvitä, kummasta tämä johtuu. En pysty olemaan ollenkaan ilman rintaliivejä, rinnat on niin arat. Normaalisti ne eivät ole missään tilanteessa kosketusarat, nyt suunnilleen itken kun käyn suihkussa tai jos käsivarsi vahingossa hipaisee rintaa...

T: Assari

Yhteistyössä