25v ja seksihalut tiessään vuosia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei tunnu missään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei tunnu missään

Vieras
En tiedä enää mitä tehdä. Minua ei vaan kerta kaikkiaan haluta ikinä. Jätin exäni vuosi sitten, oli kaikenlaisia ongelmía joista yksi seksihaluni, tai siis niiden puute. Sen suhteen alussa, kun kaikki oli vielä jännää, minulla oli haluja, mutta noin puolessa vuodessa ne väheni ja melkein loppuivat kokonaan. Mikään ei enää sytyttänyt vaikka erilaisia asioita yritettiin. Usein harrastettiin kuitenkin seksiä ja pääsin (jonkinlaiseen) vauhtiin mukaan vasta kun hän oli sisälläni. Onnistuin saamaan orgasminkin melkein aina, onneksi tiedän miten saan sen melkein kiihottumatta, kunhan "oikeaa nappia painaa" ;)

Sen jälkeen olen harrastanut irtosuhteita jonkin verran, mutten niistäkään ole ikinä saanut mitään irti. Kiihotun hiukan esileikin alussa, mutta kun päästään itse asiaan, tai kun hyväilyt jatkuvat, viimeistään kun mies alkaa laittaa kondomia, olen taas ihan kuiva ja voisin vaikka nukahtaa tai alkaa lukea kirjaa. Kiihotun pari minuuttia ihan hitusen niin että tunnen jotain, ja sitten se häviää.

Itsetyydytyksestäkään en yleensä kiihotu hirveästi, saan orgasmin lähinnä mekaanisesti. Kaipaan sitä, että voisin olla oikein kiihottunut. Kaipaan seksiä, koska tämä on lähinnä tylsää kun ei kiihotu, eli ei oikein kiinnosta. Sama juttu kun söisi vaikka on juuri syönyt eikä ole yhtään nälkä, ei se maistu enää hyvälle. Olen syönyt epillereitä jo n6 vuotta. Ennen sitä en harrastanut seksiä eli en tiedä olisiko pillerit vaikuttanut haluihini. Toisaalta kiihotuin exäni kanssa suhteen alussa vaikka söin pillereitä, eli silloinhan se ei olisi pillereistä kiinni.

Nyt olen sinkku eli ei "tarvitse" harrastaa seksiä, mutta mitä kun/jos tapaan jonkun joskus? On hirveää joutua sanomaan ei kun toinen haluaisi seksiä, mutta on myös hirveää harrastaa seksiä jatkuvasti kiihottumatta lainkaan. En tiedä mitä voin tehdä. Elän ja syön normaalisti, liikuntaakin harrastan jonkin verran ja olen muuten terve. Näen jo miten tylsä elämästäni tulee ilman seksiä tai lähinnä kun seksistä ei voi kunnolla nauttia. Onko kukaan päässyt tällaisesta eroon? Vai olenko minä syntynyt tällaiseksi? Että suhteen alussa seksi kiinnostaa ja sitten se loppuu kokonaan...:(

Seksin määrä luonnollisesti vähenee suhteen pitkittyessä. Mutta mielenkiintoinen uros sytyttää naisen jatkossakin. Tai jos oletkin enemmin tyttöihin päin? Esim oma kulta on ihan märkänä kun näkee minut ilman paitaa tai kalun vilahdukselta. Rajut otteet sängyssä pitävät kosteuden yllä. Kunnon jyystö takaa hyvän lopputuloksen.

Oma seksielama oli tipotiessaan entisen tyttoystavan kanssa. Emme vain sopineet toisillemme ja siina kavikin niin, etta han ei pitanyt miehista enaa ollenkaan vaan kaantyi kokonaan lesboksi. Taivahan tosi!

Pilleritkin vie haluja silla ne muttaa hormonituotantoa. Kannattaa muutenkin pitaa pillereista taukoa eli kokeile miten halut muuttuu ilman pillereita.

Joo en pidä tytöistä sillä tavalla... Voisi tietysti toivoa, että yhtäkkiä kävelee eteeni mies joka saa haluni takaisin. Kuitenkin tuntuu siltä etten vain pysty haluamaan ja pelkään että se kostautuu seuraavan miehen kanssa. En tiedä uskallanko/haluaisinko jättää pillerit pois, kuukautiseni ovat sitten niin epäsäännölliset että elämä vaikeutuu ja lääkärin mukaan silloin pitäisikin syödä pillereita koska se vähentää jonkun syövän riskiä. ONko kenelläkään tällaisesta haluttomuudesta kokemusta? Voiko tämä muuttua vai onkohan vika vaan minussa?

Onhan niitä muitakin ehkäisykeinoja kuin pillerit. Sinulle saattaisi sopia hormonikierukka, joka yleensä poistaa kuukautiset jopa kokonaan. Kannattaisi jutella asiasta rohkeasti gynen kanssa ja kysyä, voisiko ekaksi kokeilla halun poistajana e-pillereiden poisjättämistä.

Toinen juttu on se, että en ole kuullut, että e-pillereitä käytettäisi syövän VÄHENTÄMISEEN. Käsittääkseni e-pillerit voivat jopa aiheuttaa rintasyöpää ja jos tupakoi + on ylipainoa + suvussa sydäntautien riskiä, niin silloin on veritulppariski, jolloin e-pillereitä ei välttämättä määrätä ollenkaan.

Käsittääkseni tuo e-pillereiden poisjättäminen vähäksi aikaa (esim. puoli vuotta, vuosi) olisi ensimmäinen ja helpoin keino. Toinen juttu on sitten se, että onko sinulla seksin/seksuaalisuuden/naiseksi kasvamisen kanssa ollut joitakin traumoja, jotka ovat voineet vaikuttaa siihen, että alitajunnassasi seksi olisi jotenkin likaista tai halveksittavaa. Esimerkiksi omien vanhempien suhtautuminen seksiin vaikuttaa lasten suhtautumiseen myös. Liian kielteinen, tiukka, pelotteleva ja uskonnollissävytteinen ote seksiin lapsuudenkodissa voi aiheuttaa valtavasti syyllisyyttä aikuisena.

Jos seksihaluttomuutesi syynä on jokin ikävä kokemus (raiskaus tai vaikkapa masturboinnista kiinnijääminen nuorena), niin sen työstämisessä voi mennä aikaa ja se saattaa vaatia terapiaa.

Lääkäri viimekädessä ohjaa sinut lisätutkimuksiin. Joillakin labrakokeilla nähdään hormonitasapainoja yms, jotka saattavat aiheuttaa haluttomuutta. On myös mahdollista, että libidosi on heikko, jolloin sinun pitää oppia hyväksymään se, että seksi ei ole se sinun intohimosi.

Suhteessa intohimovaihe kestää 6 kk - 2 vuotta ja sinä aikana seksi on suuressa roolissa pariskunnilla. Jotkut eivät opi sietämään sitä, että seksin merkitys suhteessa vähenee, vaan kumppania vaihdetaan aina sitä mukaa, kun hänen seksuaalinen arvonsa on kulutettu loppuun. Tällöin vika ei ole puolisossa eikä suhteessa vaan omassa suhtautumisessa.

Kiitos asiallisesta vastauksesta! Minulla ei ole mitään traumoja tietääkseni ja ymmärtääkseni. Muistan kun ihan ensimmäisten kokemusten aikaan haluja oli ja oli jännää, ja vielä tuossa ainoan suhteeni ihan alussakin kuten kerroin. Mutta ei enää sen jälkeen, kolmeen vuoteen.

Pillereista sen verran,että niitä kyllä yleensä kuulemma suositellaan jos kuukautiset ovat hyvin epäsäännölliset,koska se mikä mulla epäsäännöllisyyteen johtaa (en nyt muista mikä) voi altistaa syöpään. Näin kerrottiin 5 vuotta sitten kun sain ne. Mutta voisin tietysti kokeilla jättää pois... Toisaalta sinkun on vaikea mitata, palaavatko halut vai ei :) Olen vaihtanut pillereitä pari kertaa mutta en ole mitään muutoksia huomannut. En toisaalta myöskään huomannut mitään muutosta kun aloitin ne (en haluissa enkä missään muussa, vaikka niillä niin monen mielestä on hirveästi sivuvaikutuksia.)

Libidosta en tiedä, sanotaanko, että seksi kiinnostaa mutta haluja ei ole. En tiedä voiko vika silti olla korvien välissä. Vai enkö ole "oikeaa" miestä tavannut? Harmittaa kun kuulee miten muut nauttii,niin kuin minäkin muistan (ainakin luulen muistavani) tehneeni sen yhden suhteen alussa ja sitä ennen(?), ja parisuhteissakin elävät himoitsevat muita kadulla,mutta minussa ei värähdä mikään. Epäreilua.

En syö mielialalääkkeitä. Olen terve, ei ole hirveitä traumoja eikä raiskauksia eikä mitään sellaista. Mielestäni olen niin normaali kuin voi olla, mutta en pysty syttymään... Minuutin verran voi tuntea jotain pientä ja siihen se loppuu. Joidenkin mielestä se tulee sitten kun oikea mies tulee eteen, mutta en uskalla luottaa sellaiseen, kyllähän "normaalilla" tytöllä on seksihaluja... Toisten mielestä se vaan riippuu henkilöstä, mutta toisaalta olen aiemmin joskus syttynyt, eli miksi se loppui? Tuntuu siltä, että seksi oli paljon jännittävämpää nuorempana kun se oli uusi asia, mutta eihän se niin voi toimia, olen vasta 25 ja ensimmäisestä kerrasta vain n5v... Enkä tunne itseni stressaantuneeksi enkä masentuneeksi enkä mitään. Ei vaan haluta, ikinä.

Kyllä suosittelisin kokeilemaan ilman pillerejä. Ei se niiden "haluttomuusvaikutus" välttämättä heti ala, voi olla että halusi ovat häipyneet niin pikkuhiljaa ettet osaa vain sitä yhdistää pillereiden syöntiin. Olen kuullut (ja itsekin kokenut!) niiiiin paljon esimerkkejä siitä kuinka pillerit vievät halut, että pitäisin sitä sinullakin suurimpana todennäköisyytenä. Ja ilman kannattaa olla vähintäänkin 3-6kk, että elimistön oma hormonitoiminta pääsee tasaantumaan.