.

Ultrakuulumiset:
Kohdun limakalvo siisti ja hyvännäkönen, oikeassa munasarjassa näkyi keltarauhanen eli ovulaatio on tapahtunut. Ihmetteli kun kerroin ettei digitaalisella ovistestillä tule koskaan plussaa mutta liuskoilla kyllä aina, mutta jätettiin sikseen kun sanoin että esikoinen sai alkunsa negatiivisesta digikierrosta. Menkkojen jälkeisestä tiputtelusta sano että viittais liian hitaasti käynnistyvään uuden kierron hormoonitoimintaan, tämä varmistetaan niissä verikokeissa. Vasemmassa munasarjassa selvä monirakkulainen helminauha mutta PCOS diagnoosia ei tullut kun kierto normaali. Sain oikeen kuvia muistoks :LOL: mun tilanteen ja miehen tulosten vuoksi suositteli hoitoja. Nyt soittamaan lääkäriaikaa.. jännittää et vieläkö sieltä jotain löytyy :unsure:
Pahoittelut omasta navasta tällä kertaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Sennay
Tervetuloa mukaan kuumeilemaan @_minävain_ ,@Camy ,@Vaarojentyttö ja @~Madre~ !

@Vaarojentyttö Ootko jo testannut? :)

@Cara-mel Plussaltahan tuo kyllä lupaavasti näyttää! :love: Mutta ymmärrän skeptisyydenkin, etenkin kun noista testeistä on tullut tuollaista viestiä. Jotenkin uskon kuitenkin, että tärppi on käynyt! :love:

@Miina- Mitkä fiilikset sulle jäi ultran jälkeen? Hyvä, että asiaa on ainakin selvitelty ja saatte apua, jos sille on tarvetta (y) Mullakin on muistona kuvia omista munasarjoistani kymmenen vuoden takaa :LOL:

Mä seurailen ovista limojen perusteella, ja h-hetki oli joko eilen tai sitten se on tänään. Ahkerasti ollaan talleteltu :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Camy
@quinque en oikeen tiedä, toisaalta olen iloinen kun ovulaatio tapahtuu mutta jäin kyllä miettimään tuota vasenta munasarjaa.. voiko mulla olla PCOS vaikka kierto normaali? Voiko tuo monirakkulainen puoli oireilla pitkällä kierrolla/puuttuvalla oviksella sillon kun on sen vuoro ovuloida? Eikai mulla joka kuukausi voi irrota vaan oikealta puolelta? (n)
 
@Rimaleli Sain keskenmenon 2017 kesäkuussa rv7. Silloin ei edes yritetty vaan tuli kumin läpi... Yrittäminen aloitettiin maaliskuussa 2018 eli nyt on YK9. Tiedän, että paljon kauemminkin ovat pariskunnat yrittäneet, ja se on lupaavaa että ollaan jo kerran ennen onnistuttu...

Mutta lähinnä epäilen että ongelmia ovulaatiossani, kun en saa viivoja todellakaan niin vahvoiksi testeihin mitä täällä nähnyt :oops: Ei siis vielä mitään hoitoja meneillään. Tällä viikolla otettiin labrat ja ensi viikolla ensimmäinen lääkärissä käynti.
Miten usein tikutat ? Meillä lääkäri käski kaksi kertaa päivässä (aamulla ja iltapäivällä) jos ei tulosta niin sitten piikillä :)
Mulla onneksi tuli, mutta näkyi tosiaan sen yhden kerran kunnolla tikussa, muuten haaleampia kuin kontrolli
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan kuumeilemaan @_minävain_ ,@Camy ,@Vaarojentyttö ja @~Madre~ !

@Vaarojentyttö Ootko jo testannut? :)

@Cara-mel Plussaltahan tuo kyllä lupaavasti näyttää! :love: Mutta ymmärrän skeptisyydenkin, etenkin kun noista testeistä on tullut tuollaista viestiä. Jotenkin uskon kuitenkin, että tärppi on käynyt! :love:

@Miina- Mitkä fiilikset sulle jäi ultran jälkeen? Hyvä, että asiaa on ainakin selvitelty ja saatte apua, jos sille on tarvetta (y) Mullakin on muistona kuvia omista munasarjoistani kymmenen vuoden takaa :LOL:

Mä seurailen ovista limojen perusteella, ja h-hetki oli joko eilen tai sitten se on tänään. Ahkerasti ollaan talleteltu :LOL:
No en :LOL: En tiedä mikä mua nyt pidättelee tuon testin kanssa... Kolmesta muusta sitä oli intopinkeenä testaamassa mutta nyt vaan siirtyy ja siirtyy...
 
@Cara-mel Kyllähän tuo tosiaan selvä plussa on :love: Onnea siitä!

@Vaarojentyttö Jännä, miten sun ajatukset on tällä kertaa niin erit testaamisen suhteen :LOL: Mutta luulen ymmärtäväni, olin itse viime raskaudessa samanlainen! Kerro sitten, kun testaat ;)

@Miina- Ymmärrän, että moni asia jäi mietityttämään (n) Onko sulla siis mitään muita PCOS:aan viittaavia oireita, kuin tuo löydös nyt? Sen verran tiedän sanoa, että on suht yleistä, että munasarjoista tulee monirakkulainen/pco-tyyppinen vaikutelma ultrassa, mutta se ei läheskään aina tarkoita varsinaista PCO-syndroomaa. Ja vaikka rakkuloita löytyisi, voi munasarja silti toimia normaalisti joko täysin tai ainakin välillä. Mutta toivottavasti saat lisää vastauksia toiselta lääkäriltä :)
 
@quinque ei oo ollu mitään oireita koskaan, sen takia oikeastaan olen ihmeissäni. Toivottavasti verikokeissa ei mitään ihmeellistä löydy! :)

@Cara-mel onnea :love:

Tammikuun lopulle sain hoitajan aikaa ja siellä laitetaan lähete lääkärille, verikokeet otetaan kun helmikuun kuukautiset alkaa. Tuntuupa pitkältä tää aika :unsure: joulutauko ja hoitajan lomat menee juuri päällekäin niin ettei tammikuulle ehditä enää.
 
@Cara-mel onnea onnea paljon, hieno juttu:love:

Nyt se taas tapahtuu, uusi kierto kun alkoi niin kaks ekaa päivää niin syviä tunteita ja epätoivoa:( MUTTA tänään jo uusi toivo ja usko tulevaan(y) ostin muutaman vauvan vaatteen ja viltin kirpputorilta, niin toivon että ens vuonna ois niille käyttöä :p onhan jo kaappi täynnä pikkusia söpöjä juttuja, että niillä yksi vauva pärjäis:whistle::ROFLMAO: Greippi mehua jääkaapissa, miehelle hommasin vitamiinit viime viikolla, omat on ollu jo käytössä koko yrityksen ajan. Ovista luvassa joulunpyhille, joten nyt vaan ahkeraa pupuilua(y) Mä teen kaikkeni että vauva tulisi luomuna ,eikä hoitoja tarvittaisi, mutta niihin olemme miehen kans valmiit jos niin on.

Suuret tsempit kaikille, jaksetaan uskoa ja olla positiivisia, kyllä se plussa tulee vielä. (y):love:
 
Täällä mä edelleen roikun, vaikka pitäisi pitää taukoa :D
mutta aivan pakko tulla jakamaan, kun pohdiskelin tuossa miksei aamulämmöissäni ole päätä eikä häntää ja luin aiheesta muutaman (noin 20) artikkelia ja järkytyin että lämpö kuuluisi ottaa vaginasta tai sieltä muualta läheltä (kyllä te tiedättä..) :eek:
Itse olen vain ottanut kainalosta, eli ehkä siksi taulukkoni on tulkintakyvytön (n)

Ps. Olen erittäin järkyttynyt tästä infosta :confused::D
 
Heipparallaa taustalta. Käyn täällä usein lueskelemassa, mutta oma päivittely jäänyt pois. Nyt aattelin kuitenkin kysyä, onko kellään todettu sytolyysia? Mulla ollut nyt jonkun aikaa vv välillä tosi vetistä, vähän niin kun maitoa. Hajua ei ole, kutinaa joskus ehkä ihan vähän. Tohtori google antoi vastaukseksi tuollaisen. Gynelle varailen aikaa ihan varmuudeksi, hyvä kai se on muutenkin käydä. Mutta olis kiva kuulla kokemuksia jos jollain on :)

Nyt menossa yk 3 km jälkeen, viime kierrossa kemiallinen joka kyllä oli kova isku. Kierto oli 37 päivää, jospa nyt päästäisiin lähemmäksi 35. Pienet ”paineet” onnistumisesta kun viimeksi tärppäsi myös yk 3. Mutta jos kierto edelleen noin pitkä niin turha kai haaveilla. Aseena greippimehu, katsotaan tuleeko tulosta... Tikut jätin kauppaan.
 
Onnittelut @Cara-mel plussasta! ❤

@Miina- Voi tosiaan olla myös PCO-tyyppiset munasarjat, vaikkei verikoe varsinaista PC-syndroomaa osoittaisikaan. Raskautuminenkin on tuolloin mahdollista. Voi toki estää ovulaation, niinkuin itselläni. Painonpudotuksella hillittävissä/hoidettavissa. 2011 mulla todettu ekan kerran munasarjojen olevan täynnä rakkuloita ja vahvat oireetkin löytyy. Tuolloin sain ohjeeksi, että vähentää hiilihydraatteja ruokavaliosta, niin helpottaa myös painonpudotusta. Nyt aion taas tehdä saman, niin helpottaa myös raskaaksi tulemista.

Hyvää viikonloppua kaikille ja plussapuhuria!
 
  • Tykkää
Reactions: Miina-

Yhteistyössä