.

@iK mutta jos testaa aamupissasta (jolloin pissa vahvaa) voi antaa väärän tuloksen? Mietiskelin vaan kun ei yleensä suositella tekemään aamun ekasta pissasta vaan vasta seuraavasta. :) siis jos oot tehnyt sen ensimmäisestä pissasta.
 
Viimeksi muokattu:
Jokohan niitä plussia alkaa kohta näkymään monilla :love: tsemppiä!
Itsellä pitäisi vklpn jälkeen viimeistään alkaa kuukautiset, nyt ollut päiviä ennen ovista ja kokoajan sen jälkeen alavatsakipuja. Oudoin asia on että rinnoista tuli pari tippaa kirkasta nestettä, ne on kipeät ja kutisee. Niistä varmuudeksi varattu huomenna lääkäri. Verikokeet tulossa taas luultavasti siis.
 
Anteeksi oma napa nyt mut mut täällä ei varmaan tässä kierrossa edes ovuloitu tai jotain. Nyt ollu pari päivää niin menkkaoireita mitkä siis tulee aina loppukierrosta,vaikkakin nyt on vasta kp20? Kai ne alkaa sit tässä muutaman päivän-viikon sisällä. Ehkä ton imetyksen takia heittää kierrot näin pahasti. Ihan oon sata varma että menkat tulossa, nää olot niin on samat. Maha ja selkä kipee. Siivousvimma päällä ja mielialat heittelee ja oon tosi tosi vittuuntunut jostain syystä kokoaika. Että eikun odotellaan menkkoja ja katsellaan josko ens kierrossa pääsisi edes jännäämään :)
 
Anteeksi oma napa nyt mut mut täällä ei varmaan tässä kierrossa edes ovuloitu tai jotain. Nyt ollu pari päivää niin menkkaoireita mitkä siis tulee aina loppukierrosta,vaikkakin nyt on vasta kp20? Kai ne alkaa sit tässä muutaman päivän-viikon sisällä. Ehkä ton imetyksen takia heittää kierrot näin pahasti. Ihan oon sata varma että menkat tulossa, nää olot niin on samat. Maha ja selkä kipee. Siivousvimma päällä ja mielialat heittelee ja oon tosi tosi vittuuntunut jostain syystä kokoaika. Että eikun odotellaan menkkoja ja katsellaan josko ens kierrossa pääsisi edes jännäämään :)
Imetät siis vielä ? Mulla loppui imetys kuukausi sitten ja minipillerit lopetin viikko sitten eikä menkkoja kuulu vaikka alavatsa vihloo ja kramppaa :unsure: nuorin on siis vuoden ikäinen meillä..
 
iK
@iK mutta jos testaa aamupissasta (jolloin pissa vahvaa) voi antaa väärän tuloksen? Mietiskelin vaan kun ei yleensä suositella tekemään aamun ekasta pissasta vaan vasta seuraavasta. :) siis jos oot tehnyt sen ensimmäisestä pissasta.
No niin just! Joo siitä väkevästä mä tietysti heti liottelin! No mutta illalla tosiaan uusinta, uskon että se on kuitenkin tässä aika lähellä. The hetki. :)
 
Anteeksi oma napa nyt mut mut täällä ei varmaan tässä kierrossa edes ovuloitu tai jotain. Nyt ollu pari päivää niin menkkaoireita mitkä siis tulee aina loppukierrosta,vaikkakin nyt on vasta kp20? Kai ne alkaa sit tässä muutaman päivän-viikon sisällä. Ehkä ton imetyksen takia heittää kierrot näin pahasti. Ihan oon sata varma että menkat tulossa, nää olot niin on samat. Maha ja selkä kipee. Siivousvimma päällä ja mielialat heittelee ja oon tosi tosi vittuuntunut jostain syystä kokoaika. Että eikun odotellaan menkkoja ja katsellaan josko ens kierrossa pääsisi edes jännäämään :)
Tuo imetys saattaa kyllä vaikuttaa kiertoihin. Itekin siis imetän vielä. Mulla oli kanssa ensimmäiset kierrot synnytyksen jälkeen epäsäännöllisiä, mutta tasaantui sitten. Toivottavasti sullakin pian. Onko sulla sitten ollut kuukautiset kuinka kauan synnytyksen jälkeen? :)
 
@Siltsu @lillium siis joo imetän ja ei meillä tarkoituksena ihan hetkessä olekaan mitään tapahtua mutta kun täällä lueskellu kaikkien muiden jännäilyjä niin jotenkin itseäkin alkoi houkuttaa että saanko jonkinnäköistä rytmiä kierroille edes. Mulla alkoi menkat jo ennenkuin vauva oli 2kk tai siinä main,ekat tuli vähä miten sattuu,pillerit jätin noh en nyt tarkkaan muista pari kuukautta sitte pois ja menty kortsulla tähän asti,että eka kierto olis menossa ilman ehkäisyä. Ja meidän vauva siis 5kk vasta ja täysimetyksellä mennään :) kahdet kuukautiset tulleet välillä 29-32, Saas nähdä miten tän kierron käy. Eli ei nyt hoppua sinänsä oikeesti,tiedän että meillä on pieni vauva vielä jne, tarkoituksena oli jatkaa kortsulla vielä mutta kun ei malteta miehen kanssa lykätä jos käykin niin että se oikeesti kestää nii mieluummin annetaan mahdollisuuksia jo nyt jos on tullakseen. Niin vähän enempi tässä nyt sitten tullu seurattua olojaki että voiko sitä ovuloida kun imettää yms. Miehellä tällä hetkellä kyllä pahempi kuumeilu kun minulla :D
 
iK
Töiden jälkeen apteekin testi ja pc. Hasleammat mutta kedkenään aika saman vahvuiset. Enkyllä hetkeen muista tämmöistä alamahajomotusta! Joko tulee megaovis nyt km kierron jälkeen tai lisäjomotusta tekee kysta, joka kans oikealla, ja nyt tuntuis irtoavan oikealta. Erilainen tunne kuin kystatuntemukset yksin. Onneksi. A5749005-7B04-4D72-A78D-7557DDE6FE2F.jpegE552B956-E9EF-4CAA-BBC1-615896FBAB1D.jpeg
 
@vuuti kiinnitin huomiota tuohun kun sanoit, että tulee maitoa. Onko se siis mahdollisesti hormonaalista häikkää vai? Itselläkin tulee edelleen tippoja puristettaessa. Se loppui täysin kun tulin raskaaksi ja km jälkeen palautui taas. Aloin pohtimaan, voiko tuollainen vaikuttaa raskautumiseen/raskauden etenemiseen (n) Olen siis lopettanut imetyksen jo vuosi sitten.
 
iK
Täällä kuumuuksissani valvon vielä. Huh ku lämmin!

@Wintersun kiitos! Kovin jännää kyllä tämä ensimmäinen ovistestailu. Eiköhän sekin tästä arkiseksi muutu, nyt toistaiseksi kuitenkin enemmänkin kiinnostavaa. :)

Oliskin ollut ihan hyvä että ovis olis jo ennen lauantaita, sillä jos se oliskin hieman aiemmin kuin FLOn mukaan niin sitten luteaalivaihe ei oliskaan niin kovin lyhyt. Se on nimittäin mietityttänyt nyt näiden tiputteluvuotojen keskellä...

Tänään (ke) talleteltu kyllä miehen kanssa. (y)Vähän mä nyt sitä kystaa jännään, että koituuko vielä ongelmaksi, mutta ihan hyvä mieli kun gyne kuitenkin tulossa loppukuusta. :) Nyt vasn peukut pystyyn ettei menkkoja ole sitä ennen näkynyt! :sneaky:
 
Help! voitteko auttaa tulkitsemaan pc raskaustestiä, tein tänä aamuna ensimmäisen kerran kyseisen testin (kerran aiemmin olen tehnyt apteekin oman testin) eli kokemusta testien tulkitsemisesta ei juuri ole. Yritys on meillä alkanut tammikuussa, mutta aina täti on tullut kylään niin eipä ole paljoa tarvinnut testaillao_O

Nyt on kuitenkin niin, että menkkoja odotan saapuvaksi lauantaina, mutta alkoholillista menoa on sovittuna huomiselle. Tein tänään aamulla testin ja se näyttää tältä, kertokaa näkyykö siinä jotain vai näyttääkö viivan paikka tuolta?
Kiitos vastauksista jo etukäteen:love:
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: rubikinkuutio
@Tuutikki89 , kyllä siinä selvästi näkyy kaksi punaista viivaa. Viivanpaikka olisi väritön. Eli jotain viitettä ainakin on raskautta kohtaan, varovaiset onnittelut!

@chili_ Prolaktiini on aivolisäkkeen etulohkon tuottama peptidihormoni. Se vaikuttaa rintarauhasten kehittymiseen ja maidon eritykseen, mutta myös sukurauhasten toimintaan. Naisille liiallinen maitohormonin määrä veressä aiheuttaa kuukautiskierron häiriöitä, lapsettomuutta ja maitovuotoa rinnoista. Myös seksuaalinen halukkuus voi heikentyä. Oireet kehittyvät hitaasti kuukausien kuluessa.
Eli se lääkäri sanoi, että jos arvot on koholla, niin keho luulee että olet raskaana tai vähintään imetät, niin uusi raskaus ei (välttämättä) pääse alkamaan. Ilmeisesti ongelmat kilpirauhasen toiminnassa voi aiheuttaa samankaltaisia oireita. Jollain sivulla luki, että sen arvon pitäisi palautua normaaliksi (muistaakseni) parin viikon päästä imetyksen lopetuksesta. Että kannattaa pitää tuo asia mielessä, jos ei uusi raskaus ala ja maitovuoto jatkuu! Minä olen tuhlannut aikaa, kun huomasin asian jo kauan sitten ja googlettelin, mutta nyt vasta lääkäriin menin. Vaikka enhän toki vielä tiedä, onko tuo se meidän ongelma. Tänään on verikokeiden vuoro.
 

Yhteistyössä