.

Meillä @Minamona samat dpot nyt, todellakin menee aika hitaasti... Onko ollu vielä mitään normaalista poikkeavaa? Mulla tuli pyyhittäessä paperiin reilusti jotain kirkasta vaikka muuten on rutikuivaa, piti ihan miettiä että mistä se tuli... o_O ihme alavatsan paine loppu yöllä, mutta hieman turvotusta on aivan alavatsassa. Dpo6 nyt.
 
Meillä @Minamona samat dpot nyt, todellakin menee aika hitaasti... Onko ollu vielä mitään normaalista poikkeavaa? Mulla tuli pyyhittäessä paperiin reilusti jotain kirkasta vaikka muuten on rutikuivaa, piti ihan miettiä että mistä se tuli... o_O ihme alavatsan paine loppu yöllä, mutta hieman turvotusta on aivan alavatsassa. Dpo6 nyt.
No toki ainahan jotain tuntemuksia alavatsassa/munasarjoissa/rinnoissa, mutta tässä vaiheessa ne kyllä on varmaan ihan normioireita oviksen jälkeen.. ekasta raskaudesta tiedän, että ainoo selkeä oire mulla oli menkkojen poisjäänti :whistle:

Mulla oli oviksen jälkeen ihan rutikuivaa, mut tänään taas tullut vv, että ainahan sitä voi elätellä toiveita :love: mutta yritän kyllä olla testaamatta ennenku menkat on myöhässä eli ehkä dpo14-16, ja siihen on vielä pitkä aika :cool: monesko yk teillä menossa @Lilmi89 ?
 
Moikka, siirtäkää minut taustailijoihin kiitos.

Miehen kanssa päätettiin vielä lykätä projektia joillain kuukausilla... :cry:

Käyn lukemassa teidän juttuja kyllä luultavasti päivittäin, mutta palaan itse keskustelemaan "joidenkin kuukausien" kuluttua ..:unsure:
 
@Minamona, tein päivän tokasta pissasta, mutta se oli kyllä silti ennen kymmentä :D Ehkä teen yhden vielä tänään kohta ja katson, tuleeko näin päiväsaikaan erinäköistä viivaa. Vasta siis ihan muutaman testin elämäni aikana tehnyt, niin hirveästi ei vertailukohtaa ole :)

@Lilmi89, vasta ensi kierrosta alkaa varsinainen yritys. Laskureita katselin ja jos nyt tämän viikon oviksesta tärppäisi, niin menisi ilmeisesti vielä tälle vuodelle. Siksi vasta ens kierto on meillä varsinainen yk1. Mielenkiinnosta nyt kuitenkin olen kirjaillut oireita ja tehnyt pari ovistestiä, jotta olisi vähän jotain hajua omasta kierrosta, kun yritys alkaa. Pillereitä ehdin tosiaan syödä melkein kymmenen vuotta, joten ei hetkeen ole tarvinnut kiertoa tarkkailla, kun menkat alkoi aina kellontarkasti pillereiden kanssa. Ja ovista en ole tainnut ikinä ennen edes ajatella :D Ajattelin, että olisi sitten jatkoa ajatellen helpompaa, kun olisi jotain “dataa” omasta kierrosta. Plus että olen aika tilastoihminen ja tykkään kirjailla kaikkea ylös ja katsoa kaavioita, löytyykö jotain yhteneväisyyksiä, niin siksi olen vähän liian innoissani ja ajoissa liikkeellä, vaikkei varsinainen yritys edes ole vielä päällä :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Minamona
Moi! Tuun kirjotteleen tännekkin. Mää jätin minipillerit pois 10.1.18 kun alko menkat ja yhet menkat kerkes tuleen sen jälkeen ja kierto oli 29päivää. Yk2 plussasin 15.3 (okei eka haamujen haamu 14.3 illalla). Viikko sitten tiistaina alko rusehtava valkovuodon sekanen tuhru vuoto, joka loppuviikosta kirkastu punasemmaks ja lauantaina oli jo kirkasta verta. Sunnuntaina tuli sitten jo siteeseen asti ja sunnuntaina käytiin päivystyksessä jossa lääkäri ultras ja totes, että ruskuaispussia ei näy vaan pelkästään paksu limakalvo ja keltarauhanen eli keskenmeno tumi tuomioks viikkoja oli vaan 5+3. Nyt siitä on siis kaks vuorokautta :(
Joten meille tuskin tulee vuoden 2018 vauvaa, niimpä katse ensi vuoteen.

Kiertopäiviä ja yrityskiertoo on vaikee ny viä määritellä kun kohtu ei oo viel kokonaan tyhjä. Oikeestaan yllättävän vähän ja kivuttomasti on vuotanu. Vuoto ja kivut vähäisempiä kun menkoissa. Sais vuotaa äkkiä pihalle niin pääsis uuteen yritykseen.

Päppyrä, 24v, eka toiveissa, ya 1/2018, km 3/2018.
 
Voisin liittyä myös tähän ketjuun :) Olin aikaisemmin tuolla toiveena vauva 2017-2018 ketjussa, mutta tälle vuodelle ei vauvaa tule. Itse olen haaveillut vauvasta jo useamman vuoden mutta mies innostui vasta viime syksynä. Syksy mentiin "tulee jos on tullakseen" -taktiikalla ja tammikuussa mies sanoi, että vauva voi tulla. Ongelmana on se, että työskentelen ja suoritan tutkintoa eri paikkakunnalla (2h junamatka), eli käytännössä asutaan eri paikkakunnilla :LOL: Tähän tulee onneksi kesällä muutos, kun saan paperit ulos yliopistolta. Päästään sitten muuttamaan takaisin yhteen.
Minipillereitä tuli syötyä kymmenisen vuotta eikä menkkoja ollut. Kierrot vaihdellut nyt aika paljon, 27-35 päivää. Tammikuussa tikutin oviksen kp20, helmikuussa en jaksanut ja nyt maaliskuussa ovista ei löytynyt (tikutin kp 13-20). Meillä on ongelmana yhdyntöjen vähyys :ROFLMAO: koska nähdään harvoin ja aina väärään aikaan.

Eli lilia88, 29v, ensimmäinen, toiveissa, ya 1/18. Yk 3 siis menossa.

@Päppyrä pahoittelut! :cry: Toivottavasti pääsette nopeasti uuteen kiertoon!
 
Spermatesti tehty ja ilmeisesti negatiivinen :oops:(n)
Väri ei ollut lähelläkään kontrollin väriä. Mietin että teinkö sen jotenkin väärin kun väri ei muuttunut testiajan kuluessa mihinkään.. koitan psyykata itseäni lukemalla huonoja kokemuksia kyseisestä testistä, ainahan on silti se kuuluisa mutta..
 
Mää just päätin, etten viel ainakaan ekasta kierrosta km:n jälkee yritä ees tikuttaa ovista vaan mittailen aamulämpöjä jos sillä sais oviksen kiinni :) Pitää ostaa vaan taas uus kuumemittari:D Viimeks en tajunnu ettei kannattais kainalosta mitata vaan suusta ja en pysty samalla mittarille edes huolellisen desinfioinnin jälkeen mittaa suusta ja kainalosta. Onneks nuo mittarit ei kovin paljoo maksa :)
Puolen tunnin päästä pitäs lähtee kävelee psykologille jutteleen keskenmenosta ja yleisesti voinnista ja sen jälkeen käydä lääkärillä.

Nyt taitaa kohtu alkaa tyhjentyä kunnolla. Eilen illalla ja ny aamulla menny aika paljon 'supistuksia' jokka on aika kipeitäki, jospa ne tyhjentäis kohtua vauhdilla :)
 
@mimona jep täällä myös mennään samalla kaavalla oireiden mukaan niinkuin joka kierrossa, yk1 menossa mutta pillereittä olin hieman yli puoli vuotta ja joka kierrossa oireet kirjoittanu ylös, kroppa heittäny aina härän pyllyä pillereiden jälkeen. Eilen pukkasi kauheasti finnejä naamaan! @önnö oletpa hyvin valmistautunut mahtavaa ja jännittävää :love: @Kiemura älä masennu, minäki luulin ettei pitkään aikaan vielä aleta yrittämään kunnes mies ykskaks ilmoittikin että hän on valmis, ei nuista aina ota selvää...!
Mulla oli myös 3v sitten keskenmeno (vahinkoraskaus ja suhde päätyi samantien eroon), alkujärkytyksen jälkeen kyllä se oli helpotus kun se tapahtui lopulta nopeasti ja kivuttomasti rv 8.
 
  • Tykkää
Reactions: Minamona
@Lilmi89, välillä tunnen kyllä itseni aika pöhköksi, kun näin etukäteen valmistaudun :D Aiemmin ajattelin, ettei raskaaksi tulemista tarvitsisi hirveästi pohtia ja tulee, kun on tullakseen. Sitten kovassa vauvakuumeessa eksyin tänne palstalle ja huomasin, että on olemassa jotain ovistestejä ja ihmiset miettivät erilaisia greippimehuja ja vadelmanlehtiteetä yms. :D Olen täällä hengaillut jo puolisen vuotta ja nyt kun yrityksen aloitus lähenee, osa tästä intoilusta ja ihmettelystä on tarttunut minuunkin. Ajattelin, ettei testaamisesta ainakaan haittaa ole, niin kauan kun se ei aiheuta stressiä ja toistaiseksi tosiaan olen tehnyt sitä ihan mielenkiinnosta, ja on ollut hauska keräillä tietoja oireista ja testeistä :)

Tämän aamun ovistesti oli taas todella hailura, toistaiseksi se toissapäivänen on ollut tummin. En tiedä, olisiko ovis mennyt jo ohi vai eikö testit vain tummene loogisesti päivä päivältä ja plussa pärähtää silti odotetusti perjantaina tai joskus myöhemmin. Saa nähdä, kuinka käy :D
 
Viikkoon en ole päässyt kirjoittelemaan kun täällä on vatsatauti käynyt jokaisen perheen jäsenen läpi. Flo ennustaa ovista ylihuomiselle, saas nähdä onnistuuko talletukset lähimainkaan kun mies oli nyt viimeisin joka sairastui. Meni kyllä tänään jo töihin että toivoa kai on :)
 
@Toiveikas92 Mulla kiertojen keskiarvo 11 päivää. Pyörii 9-12välillä, mutta 10-11 yleisin. Se kai on siinä ja siinä onko tarpeeksi pitkä. 10 iltana alkaa usein tiputtelu. ja vuoto seuraavana iltana.

Olen myös miettinyt tuota vuodon määrää onko se normaali. Kunnon vuoto kestää 2-3 päivää ja sitten päivä ennen ja jälkeen tiputtelua, jolloin riittää yleensä vain pieni side. Vuotopäivinä menee supertamppooni 2-3h välein. Yrittänyt lohduttaa/järkeillä itselleni, että tulee vain niin voimalla nopeasti pihalle, että siksi kestää vain pari päivää.
 
@Abby87 kyllä ainaki mun mielestä toi vuotomäärä kuulostaa normaalilta, itellä vuotaa eniten yhen päivän ja yön ja seuraavana jo vähemmän taas. Menkat kestää 5päivää ja siitä 2-3pv on hyvin vähäistä vuotoo mut sit ne muut päivät tulee ihan kunnolla.
Ehkä sit kannattais huolestua jos koko menkkojen ajan vuotais iha minimaalisesti.

Piti se kuumemittari ostaa tänään, mut unohdin. Onneks ei oo mikään kiire sen suhteen kun km vuotokaan ei oo viel loppunu. Hyvähän se ois päästä seuraan lämpöjä ajoissa :)
 
Eipä ollut sitten juuri muutosta viime perjantain ultraan, mulla aloitetaan Menopur (tai joku semmonen) tai sitten GonalF pistoshoito ensikierrossa. Käyn vaan alkukierrosta ottaa taas LH ja FSH verikokeet, jotka on kertaalleen otettu lokakuussa kun aloitettiin tää hoitotaival. Niin pystytään kuulemma katsomaan millä pistoshoidolla aloitetaan.

Mä sit romahdin täysin tuolla ultrassa, itku siinä pääsi. Toinen lääkäri siinä lohdutteli ja sanoi vaan että nää on tosi rankkoja asioita mutta eiköhän me joku lääke sulle löydetä.

Ovistestailut saa lopettaa tähän kiertoon...

Kp18
 
Täällä ovistestissä taas entistä haaleampi hailura. Ei siis varmaankaan huomenna ovista, kun ei tänään tule plussaa. Ellei sitten illemmalla yhtäkkiä pärähtäisi. Maanantaiaamun (kp12) testi oli kaikkein tummin ja siitä sitten haalistunut. En tiedä, missasinko oviksen, oliko se jo tosi aikaisessa vai onko vielä tulossa vai eikö tule tässä kierrossa ollenkaan. Limat ja halut kuitenkin viime päivinä voimistuneet, mikä varmaan viittaisi kuitenkin vasta tuloillaan olevaan ovikseen.

Eli edelleen odotellaan ja katsellaan, mihin suuntaan tämä tästä nyt menee ja bongaanko oviksen joskus vai onko seuraavaksi sitten jo menkat vuorossa...

Muoks, tätä kirjoittaessa olikin tullut uusia viestejä.
@Alinah92, pahoittelut huonoista uutisista! :( Varmasti todella rankkaa, mutta onneksi lääkäri oli sentään ymmärtäväinen ja yritti lohduttaa, kun välillä täältä lukee kyllä niin kauhutarinoita ihan empatiakyvyttömistä lääkäreistä. Ja positiivista ainakin, että pääsee asiassa taas vähän eteenpäin, kun saa lääkkeet. Toivottavasti ne nyt auttaisi ja tärppi kävisi! Paljon voimia sinne :)
 
  • Tykkää
Reactions: Alinah92
Tiistaina poistettiin tähystyksellä istukan jäänne, josko tämä keskenmeno nyt olis lopullisesti ohi.
Mulla on ensimmäisen synnytyksen jälkeen kierto lyhentynyt 22 päivään ja on aina ihan supersäännöllinen. Siksi tokan raskauden plussasin jo 3+3 ja tän keskenmenneen 3+2 :rolleyes: Luteaalivaihe oli 11-12 pv kun kuopus tehtiin, sen jälkeen en oo tikuttanut tai muutenkaan tarkkaillut, kolmas raskaus alkoi niin helposti. Vuotoa tulee kaksi päivää hanasta kaatamalla ja kolmantena vähän. Toivon todella että tähän palataan myös km jälkeen, toki kierto voisi muutaman päivän pidentyäkin.
 
Täällä ovistestissä taas entistä haaleampi hailura. Ei siis varmaankaan huomenna ovista, kun ei tänään tule plussaa. Ellei sitten illemmalla yhtäkkiä pärähtäisi. Maanantaiaamun (kp12) testi oli kaikkein tummin ja siitä sitten haalistunut. En tiedä, missasinko oviksen, oliko se jo tosi aikaisessa vai onko vielä tulossa vai eikö tule tässä kierrossa ollenkaan. Limat ja halut kuitenkin viime päivinä voimistuneet, mikä varmaan viittaisi kuitenkin vasta tuloillaan olevaan ovikseen.

Eli edelleen odotellaan ja katsellaan, mihin suuntaan tämä tästä nyt menee ja bongaanko oviksen joskus vai onko seuraavaksi sitten jo menkat vuorossa...

Muoks, tätä kirjoittaessa olikin tullut uusia viestejä.
@Alinah92, pahoittelut huonoista uutisista! :( Varmasti todella rankkaa, mutta onneksi lääkäri oli sentään ymmärtäväinen ja yritti lohduttaa, kun välillä täältä lukee kyllä niin kauhutarinoita ihan empatiakyvyttömistä lääkäreistä. Ja positiivista ainakin, että pääsee asiassa taas vähän eteenpäin, kun saa lääkkeet. Toivottavasti ne nyt auttaisi ja tärppi kävisi! Paljon voimia sinne :)
Kiitos :love:
 

Yhteistyössä