25-vuotiaat tai vanhemmat plussaneet!!

Kuuluttelen kaikkia vanhoja tuttuja tuolta vauvakuume puolelta!

Oisi kiva teidän kuulumusia seurailla kuinka se raskaus on lähtenyt sujumaan!!

Itsellä vasta tässä totutellaan ajatukseen raskudesta mutta hyvin hyvillä mielin tässä kevättä odotellaan!!

-Taika ja masukki 7+4-
 
Ja todella suuret onnittelut plussauksesta!

Oon pitäny kovasti peukkuja varsinkin sulle ja pepille että plussa tulis!

Minä kuulun tuonne helmikuisiin ja siellä on aika paljon muitakin meidän listalaisia. =) En kerenny kovin kauaa kuumeilijoiden luona ollakkaan kun tärppäsi. Meillä on ennestään tyttö nyt reilut 9kk ja just alkanu konttaamaan ja nousemaan niin järkkyä mennä perässä kokoajan. Hillitöntä kyytiä painaa eteenpäin. Ikäero siis tulee olemaan n. 1v2kk.

Täällä jo tiitiäinen potkii kovasti ja myllertää. Ihanaa kun mahakin kasvaa ja muutkin näkee oikein kunnolla että se on vauvamasu eikä makkaroita. :LOL:

Mites sinun alkuraskaus on mennyt? onko pahoinvointia?

Täällä menee nyt ihan hyvin jos ei karmeaa flunssaa lasketa. Välillä tuntuu ettei jalat pidä alla, mutta kaippa se alkaa nyt helpottaa kun palstallakin pystyy jo olemaan. Hutera olo tosin vielä on.
Tarrasukkia pikkuselle toivotteleepi
Jepsu ja Tiitiäinen 17+4
 
Heippa täältäkin!

Raskaus on edennyt mukavasti ja oikeastaan yllättävän helpostikin. On ollut kuitenkin jännä huomata miten ei sitä kaikista huolista päässytkään eroon plussatessa, nyt sitä sitten jännäilee miten pikkuinen voi ;)

Itsellä ei vielä potkuja tunnu enkä niitä vielä muutamaan viikkoon odottelekaan näin ensikertalaisena. Kovasti sitä hetkeä kyllä odotan, tulee varmaan vieläkin todellisemmaksi tämä odotus sitten :)

Onnea kaikille meidän kuumeilu-pinosta plussanneille :hug:

Alisa rv 14+6
 
täällä kans yks ilmoittautuu :D olin aikas ekojen joukossa jotka plussas sillon alkuvuonna ja täällä ny viikkoja 34+0 raskas on odotus ollu,mut eteenpäin on menty ja toivottavasti kohta nyytti sylissä =)
..nii...ja tervetuloa odottajien puolelle....
 
Täältä kans yks ilmottautuu :wave:
Monen vuoden yritys palkittiin heinäkuun lopussa ja nyt viikkoja jo 10+3,huhtikuussa ois la.Np-ultraan ois aika 17 päivä,vähäsen jo jännittää :) sairastin tossa pari viikkoa sitten oksennustaudin ja sen myötä hävisi kaikki oireet,ni jonkun aikaa olin jo aivan varma,et kesken meni,mut on tänne oireet palaillu,vaikkei ihan pönttöö oo tarttenu mennä halailee,mut ei oo kaukanakaan ollut :/

 
Taisin minäkin tuossa kyseisessä pinossa aikoinaan kirjoitella! ELikkäs la 5.1.2008. Rakenne ultra jo takana ja siellä kaikki hyvin. Ei suostunut haaroväliään näyttämään joten ihan fiiliksen pohjalta poikaa luulen kantavani. :D Esikoinen on poika ja ihan samanlaiselta vaikuttaa. Esikoinen on täyttänyt viime kuulla 1v, joten touhua ja tohinaa riittää lähivuosiksi meidän perheeseen.

Lellu ja "Eetu" rv23+0 :heart:
 
Onnittelut plussista kaikille!

Minä taisin olla tuolla listalla pienen hetken vuodenvaihteessa. Plussa tuli tamminkuun puolivälin jälkeen ja nyt onkin menossa jo rv38+3. Raskaus on edennyt yllättävän helposti. Tietysti närästystä, turvotusta ja ajoittaista selkäkipua on, mutta ei mitään isompaa, mikä haittaisi elämää. Juhannuksen jälkeen olin muutaman viikon sairaslomalla (kaupan) töistä supistelujen takia, sitten jäin kesälomalle ja siitä suoraan äitiyslomalle.

Vauvaa on nyt seurattu ylimääräisissä ultrissa perätilan takia. Ensimmäisen kerran perätila todettiin rv30 ja siitä asti pikkuinen on ollut samassa asennossa. Rv 35+ yritettiin kääntöä, mutta vauva ei siihen suostunut. Viime maanantaina oli kontrollikäynti, mutta eipä tuo vauva ole mihinkään kääntynyt, joten sektio varattiin rv 39+4. Lantio on sen verran ahdas, että alatiesynnytystä ei edes yritetä.

Yhdessä ultrassa sukupuolta kysyttiin, mutta pikkuinen ei oikein halunnut paikkojaan esitellä, joten kätilö ei lähtenyt arvailemaan. Näissä myöhemmissä ultrissa ei olla edes kysytty, kun siihen on enää niin vähän aikaa, kun asia selviää. Enää viikko itseasiassa..

Mutta tervetuloa vielä tänne odotuspuolelle!!
 
Ihanaa kuulla teistä kaikista :D

Joe80 oi sulla on jännä viikko edessä!! Toivottavasti pikkuinen syntyisi ajallaan eikä menisi kovin paljon yli ajan!! Kovasti tsemppiä synnytykseen!!

Jepsu Kiitos että olet pitänyt mulle peukkuja :D
Alkuraskaus on mennyt ihan hyvin. Kaksi viikkoa olin kauheassa nuhassa ja pahassa olossa mut nyt on ihan ok olo. 20.9 oisi eka nauvola, jännittää joko pikkusen sydänäänet kuuluisi. Voi olla ettei vielä kuulu mut toivotaan niin tulisi sitä uskoa tähän asiaan enemmän!

Mukavaa Syys Sunnuntaita kaikille!!
-Taika-
 
No moi, olipas kiva löytää tämmöinen pino! Taikaa kävinkin vielä tuolla kuumeilijoiden puolella plussasta onnittelemassa, kun sun puolesta jännäilin. Mut onnea nyt vielä tätäkin kautta! :flower:

Tosi kiva lukea kaikkien kuulumisia, itse olen myös tuolla helmikuisissa ja siellä on tosiaan monta muutakin "tuttua". Siellä vaan on porukkaa niin paljon, että kauheesti ei aina kerkeä kenenkään juttuja kommentoimaan.

Itsellä on raskaus sujunut tosi hyvin, aivan alkuraskaudessa säikyteltiin tuulimunalla, kun oli pientä vuotoa viikoilla 6-8, mutta siitä pikkuinen selvisi ja kaikki on ollut tosi hyvin. Rakenneultraan ois vielä reilut 2 viikkoa, sitä odotellessa.... Jos sattuis pikkuinen kertomaan sukupuolensa ;) Ennenkaikkea kuitenkin halutaan nähdä, että kaikki on rakenteellisesti myös pienellä kunnossa. Vatsa on jo kasvanut kovasti ja on tollanen kiva pallo tossa edessä =)

Onnellista odotusta vaan kaikilla ja toivottavasti mahdollisimman moni huomaa tän pinon ja tulee kertomaan kuulumisiaan =)

t. Piipi + pieni 17+2
 
Olipas tutuntuntuinen pino. Tänne täytyy ehdottomasti ilmoittautua. Oli tää pino tuolla vauvakuume puolellakin sen verta mukava. Ja tuttuja nimiähän täällä suurin osa.

Mun raskaus on edennyt jo viikoille 28+2. Tässä just mietin yks päivä et vastahan sitä tuolla kuumeiltiin ja odoteltiin sitä plussaa. Saas nähdä meneekö loppuaika yhtä nopeeta. Toivon että pystyn oleen töissä mahdollisimman pitkään. Äippäloma alkais 25.10. Välillä meinaa supistella, pääosin kivuttomia mut saas nyt nähdä miten jatko. Lääkärineuvola ois parin viikon päästä ja sokerirasitukseen meno myös.

Niin ja ultran mukaan täällä odotetaan poikavauvaa syntyväksi.

Kiva kuulla muidenkin kuulumisia! Toivon kovasti onnellista odotusta kaikille ja Joella ennen kaikkea jännät paikat edessä.

Snoukku



 
Minäkin sinne jokusen viestin ehdein kirjoittamaan, en vaan nyt hätäseen muista millä nimellä silloin olin :ashamed: . Tosin vauvaa ei meillä keritty edes yrittämään :whistle: . Ja tänään oltais sit tarkalleen puolivälissä :D
 
Moro kaikille!

Täällä ollaan vihdoikin taas kotona! Ja kipeänä taas kerran. Koko ajan kipeänä ja flunsassa. Toivottavasti tämä tauti ei kovin kauan kestäisi.


Torstaina on eka neuvola. Jännittää jokohan sieltä kuuuisi pikkuisen sydän äänet. Voihan olla ettei vielä kuulu. Viikkoja Torstaina taitaa olla 9+2.
Mutta toivottavasti kaikki oisi hyvin.

Mukavaa Sunnuntaita kaikille!!
-Taika ja masukki 8+2-
 
Mukavaa sunnuntai-iltaa myös mun puolesta :wave:

Älä välitä Taika, mullakin tuli flunssa näemmä takas :/ Pari viikkoa sitten oli pientä kuumetta ja kurkkukipua, eilen alkoi sit nenä vuotamaan oikein kunnolla. Kuumetta ei onneks oo, mut muuten ärsyttää koko ajan olla puolikuntoinen.

Töissä oli niiiiin stressaava viikko, onneks nyt viikonloppuna on saanut olla ihan rauhassa ja lepäillä. Oon vaan siivoillu kotona ja kokkaillut miehelle herkkuruokia ja äsken käytiin rauhallisella kävelylenkillä.

Oispa jo syyskuun loppu, kun sillon ois rakenneultra... :whistle:
 
Heippa vaan kaikille tutuille :D

Yritin jo kerran aiemmin tänne kirjoittaa mutta yllättävää kun nettiyhteys katkesi juuri kun yritin lähettää viestiäni :kieh:

Snoukkukin on jo tosi pitkällä, hui miten aika rientää =)

Joella taitaakin pikkuinen jo tuhista sylissä, ihanaa ja onnea sinne kovasti :heart: :flower: Tulehan kertomaan kumpi tuli ;)

Omassa masussa kaikki menee kivasti, liikkeitäkin jo tuntuu :heart: Rakenne ja 4d-ultraa odotellaan ja jännitetään tuonne lokakuun puolelle mutta onneksi aika menee nopeesti =)

Mukavaa syksyn jatkoa kaikille jo raskautuneille kaksvitosille :D

äitsy ja pieni 18+5
 
Täällä te olette salaa kirjoitelleet jo monta viikkoa! Olen käynyt silloin tällöin kurkkimassa kuumeilijoiden palstaa ja jännännyt josko jollain olis tärpännyt. Kirjoitin siis palstalle joulu-tammikuussa varsin tiheästikin nimimerkillä katti, joka olikin nyt valitettavasti varattu.

Sain plussan tammikuussa (ja se oli työvoitto, kaikki keinot oli kerralla käytössä) ja laskettu aika on ens viikolla! Tuntui että syyskuisten pinossa ei ollut enää niin samanhenkistä porukkaa joten sen ja kiireiden vuoksi kirjoittelu on vähentynyt. Kyllähän se ikäkin jo jotain vaikuttaa.

Katsoin, että Joe80 on saanut pojan 17.9. (PKKS) 3555 g, 47.5 cm.! Onnea kovasti, jos ehdit täällä enää pyörähtää!

Oma odotusaika on mennyt suht ok. Ensin oli ihan päivittäiset oksentelut 4 kk ajan ja kun niistä päästiin huomasin että tosi pienikin rasitus aiheutti supisteluja. Siis tyyliin 0,5 l vesipullon nostaminen sai mahan ihan pinkeeksi. No nämä supistukset eivät olleet kipeitä, olin vain tosi ihmeissäni että pitääkö nyt jo rauhoittaa tahtia että supistuksen saa loppumaan. Kevät oli tosi kiirettä kyllä koulun puolesta, mutta oksentelut sai ajoitettua aamuun ja iltaan. Ja illat olin aivan reporankana TV:n ääressä. Kaksi kertaa olen tammikuun jälkeen käynyt jollain lähemmäs 10 km kävelyllä, ennen kuin supistelut alkoivat toukokuussa. Ja siinä on kaikki urheilu, mihin olen koko aikana kyennyt. Ja kyllä se näkyykin näissä reisissä.. Ennen tätä rumbaa olen ollut tosi aktiivinen liikkuja, ja nyt menee kyllä kaikki mummotkin rollaattoreillaan ohi.

2 kk sain lyhyissä pätkissä saikkua supistuksiin ja nyt melkein 5 vko olenkin ollut jo äitiyslomalla. Tosin aloitin syksyllä taas koulua mutta nyt maanantaina jouduin luovuttamaan kun istuminen luennoilla alkoi olla ylivoimaista. Ja tämän viikon olen siis ihmetellyt kotona, miten saisin aikani kulumaan. Tulisi nyt se vauveli! Toisaalta taas iltaisin nukkumaan mennessä toivon, että saisin nukkua rauhassa eikä lähtö tulisi vielä.

Synnytys tietty jännittää ja se, meneekö kaikki hyvin. En uskalla edes sanoa huolia ääneen vaan olen pähkäillyt kaikenlaista yksikseni. Koko raskaudesta kerrottiin vanhemmillekin vasta viikoilla 14-15, töissä kerroin vasta viikon 20 jälkeen. Vauvakirjaan en ole uskaltanut mitään kirjoittaa vaan aion aloittaa täyttämisen vasta kun vauva on sylissä. Vieläkin tuntuu niin epätodelliselta, että meille muka olisi tulossa vauva. Unohdan sen edelleen useasti, sillä kömpelöön oloonkin näköjään tottuu.

Vauva on ilmeisesti siis poika. Viime viikolla olin pienen kokoni ja suuren mahani takia synnytystapa-arviossa ja nyt näin itsekin kivekset aivan selvästi. Synnytystapa-arviosta ei jäänyt mitenkään hyvät fiilikset, sillä lääkäri oli nuori ja kokematon, eikä osannut olla vakuuttava. Yritetään nyt alakautta ja katsotaan mitä käy..

No, toivottavasti synnytys käynnistyisi vesien menolla, ettei tarttis arpoa niin sen lähtemisen kanssa. Kovasti on jo supistellut nytkin ja kerran jo tehtiin lähtöä, mutta lähes vuorokauden kipeiden supistusten jälkeen kaikki loppuikin ihan seinään. No, jos viikonlopun aikana ei tapahdu mitään, varaan varmaan ajan vyöhyketerapiaan. Vaikka ei vaikuttaisikaan käynnistymiseen, on se varmaan taivaallista. Tarvitsee tähän loppuun jotain pientä luksusta, kun yötkin menee niin pätkissä ja on kaikkea pientä kremppaa.

Onnellista odotusta teille kaikille! SnowTiger näköjään pääsee seuraavana äitiyslomalle. Pidä puolesi, jos tuntuu et tarttet sairaslomaa. Mä olin hölmö ja juoksin terveyskeskuksessa, jossa jotkut kandit ei uskaltanu kirjottaa lomaa kun viikon kerrallaan. Ja joka kerta tekivät sen sisätutkimuksen, joka vaan lisäsi supisteluita. Onneksi ajauduin sitten fiksulle gynekologille, joka paukautti kerralla koko loppuajaksi lomaa ja sanoi vielä että älä rehki sit liikaa edes äitiyslomalla vaan mies saa hoitaa siivoukset ja muut. Ja olen mä kyllä aika lunkisti ottanutkin..

Tsemppiä!
 
Heips kaikki :wave:

Olipa kiva löytää tämä ketju :).

ONNEA kaikille plussanneille :hug: !

Täällä raskausviikkoja on jo kasassa 29+4 :heart: . Tuntuu, että vastahan sitä plussan teki, mutta nyt on jo näyttävän näköinen kumpu vatsan kohdalla :). Raskaus on mennyt oikein hyvin ja töissä pitäisi vielä kuukausi paiskia. Ainut, että selkä on hieman restaillut, mutta se olikin hieman arvattavissa kun joudun töissäni päivät pitkät olemaan jalkojen päällä :whistle:

En ehdi nyt enempää kuulumisia kirjoitella, mutta saatte olla varmoja että ilmoittelen itsestäni vielä =)

-Veeruska & Heppu Huoleton-
 
Joelle onnittelut pikku prinssistä :heart:

Nopeesti tää aika rientää,mullakin tänään rv 13 ja tuntuu et vasthan mä plussasin ja nyt on jo 1/3 osa takana =) .Np-ultrassakin tuli maanantaina käytyä ja sydän se siellä jumputti reippaasti ja turvotustakin oli vain 1.3mm.Olivat saaneet Koks:iin uuden ultrankin toissa viikolla ja oli kyllä niin selvä(profiilissa kuva).

Käykäähän kertoilemassa kuulumisia

Kattille tsemppiä synnytykseen,sulla se on jo kohta pikkuinen sylissä :heart:
 
Onnea kovasti Joelle pikkuisen johdosta.

Tässä alkaa jo itselläkin oleen sellanen olo, että olis jo pian marraskuun loppu. Tahtoo jo sen vauvan! Äitiyslomaan aikaa tosiaan enää kuukausi, 5 viikkoa vissiin jos oikein tarkkoja ollaan. Eilen saatiin pinnasänky ja hetihän se piti kasata paikalleen. Nyt tekis mieli ostella siihen reunapehmusteet yms tilpehöörit. Tää netti on paha paikka kun täältä löytyy vaikka mitä kivaa mitä vois tilailla :D Paitsi sitä mitä ihan tosissaan tarvis. Oon koittanu ettiä vaunuihin ( saatiin käytetyt teutoniat ) kovaa tai pehmeää kantokoppaa niin ei sitten mistään sellasta minkä haluan, kuvia on mut mistään ei voi ostaa paitsi jostain saksasta ja se ei multa onnistu.

Katti79: Mä luulen, että helposti saisin saikkua jos pyytäsin kun kuitenkin aika raskas tuo työ, mutta vielä koitan jaksella. Supisteleehan tuo iltaisin ja välillä päivälläkin, ei kipeesti. Torstaina oli lääkäri ja oli paikat ihan ennallaan niin ihan mielellään vielä koitan töissä olla. Pakkohan se tietysti sit on jäädä saikulle jos kovin alkaa ottaan voimille.

Taika-79 : Mites neuvola reissu meni? Mua jännitti se eka kerta kovasti vaikka samalla terveydenhoitajalla olin kulkenu jo useamman vuoden ehkäisyasioissa. Saitko kuulla sydänääniä? Vaikka ei niitä noin aikaisin välttämättä edes kuunnella. Mä kuullin joskus vkolla 11 ekan kerran.

Kiva kun meitä on nyt niin eri vaiheissa raskautta olevia niin voi kysellä ja kertoilla miten on mennyt ja muutenkin jos on jotain mielenpäällä.

Me käytiin viimeviikolla tutustumassa synnytysosastolle. Mulle se on kyllä jo ennestään aika tuttu paikka kun olen siellä ollut työharjoittelussa 2viikkoa, mutta olihan tuolla jotain remonttia ja muutosta tullut.

Kaikille mukavaa odotusta, voikaahan hyvin!!

Snoukku 30+1
 
Rakenneultrassa käyty ja meillä neiti taitaa saada pikkuveljen. :heart:
Kaikki hyvin ja viikot täsmäsi.

Snoukkukin on noin pitkällä jo. Olikohan se niin et sinä poistuit palstalta kun minä tulin siis vauvakuumepuolelta.

Ihanaa kun poju potkii ja masu on jo iso. ei mul viimeks näin nopsaan kasvanu. :kieh:

Viikonlopun jatkoja kaikille!
 
Paljon onnea Joelle pienestä pojasta :flower: ! Aika tosiaan rientää, kun muistan ihan hyvin, kun Joe ja Katti ja Snowtiger plussas ja kohta kaikilla on nyytit sylissä =)

Itsellä puoliväli häämöttää ens viikolla, jee. Masu on mullakin jo tosi näkyvä, ihmiset tulee heti onnitteleen, kun mua näkee pienen tauon jälkeen.

Ai niin, Jepsulle onnea pojan odotuksesta!

Mukavaa uutta viikkoa kaikille odottajille!
 
Hei vaan!

Minäkin kirjoittelin tuolla kuumeilu puolella 25 -vuotiaiden ketjuun. Aika harvakseltaan kirjoittelin vaikka monta kuukautta kuumeiltiinkin. nyt menossa viikolla 24+0, puoliväli ylitetty muutama viikkoa sitten.
Muutama tuttu nimi löytyi ja muutama uusikin tuttavuus.
Onnellista loppu odotusta kaikille!!

iita
 
Niinhän tuo Jepsu näytti olevan, että kun mä olen plussannut niin sä olet kohta ilmaantunut. Piti ihan käydä tarkistaan kun, vaikka kuin mietin en muistanut sun nikkiä vaikka aika moni jää mieleen. Niin ja onnea ultra kuulumisista.

Minun masu on tuolla profiilissa ja on jo aika iso. Koko ajan ihan keskikäyrällä kasvanut. Oli jännä huomata miten aluksi ihmiset varovasti kysy, että ootatko vauvaa ja sitten jonkun ajan päästä kysyttiin heti, että millos on laksettu aika. Mullakin tuota vatsaa oli jonkin verran jo ennen raskautta niin ei ihan heti selvä juttu ollut.

Hyvää viiikonalkua kaikille!

Snoukku 30+2
 

Yhteistyössä