22-vuotiaana äidiksi - miten vartalo sen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maria"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1. Minkalaiset rintanne olivat imetyksen jälkeen? mulla nyt pyöreät ja kiinteät 75B kuppikokoiset rinnat.

-Ennen esikoista oli 80-B kokoiset rinnat, kasvoivat C:hen esikoisen jälkeen ja toisen lapsen jälkeen vielä D-hen. Rinnanympärys on tosin pienentynyt 75:teen. Rinnat lupsahtivat.. :/

2. Entäs massukka? Jos ajatellaan että painonnousu on pysynyt siinä normaali rajoissa eli noussut sen 8-15kg. Nyt painan 50-53kg ja oon tosi hoikka mut muodokas, tossa vatsassa on kuitenkin tolleen "ylimäärästä" kun en jaksa siitä mitään lättävatsaa treenailla :D nii vaikuttaaks se sit jotenkin negatiivisemmällä tavalla jos on tollanen plösö jo ennestään? entäs ootteko käyttäny vatsalla palautumisessa avittavaa sitä tuki vyötä?

-Mun normaalipaino on siinä 67 pintaan. Molemmissa ensimmäisissä raskauksissa paino nousi 92-93:n kiloon, esikoisesta ei tullut raskausarpia tai mitään, toisesta lapsesta tuli.. Just muistelin miten upea vatsa mulla oli vielä viime kesänä (silloin oli 2 n. 2 vuotta nuoremman syntymästä)... Nyt mä oon sitten taas raskaana. Vatsa on siis ainakin kahden raskauden jälkeen palautunut oikein kivasti :)
(ja huom. en treenaa tai muutenkaan harrasta mitään huviliikuntaa)

3. Mites alakerralle kävi? Löystyikö pahasti, jäikö ongelmia pidättää virtsaa? vaikuttiko mitenkään lantiopohjalihasten treenaus tiukkuuteen ym?

En treenannut. Lihakset on tosi hyvässä kunnossa edelleen :) Mä olen luottanut treeniksi tuon seksin harrastamisen :saint: Ei ole ollut pidätysvaikeuksia jne.

4. Sit jotain muita muutoksia? oon kuullu et joillain on kasvanu esim. kengän kokoki... ? mä en haluu et mulla kasvaa, tää 38 on just sopiva ja joissain korkkareissa jopa se 37... :(

Kengänkoko kasvoi raskausaikana kun levenin muutenkin. Mutta palautui tavalliseen raskauksien jälkeen... Ihan kiva koska mulla on jo nyt kengänkoko 41-42..

Olin 24 kun sain esikoisen ja vuotta myöhemmin sain toisen lapsen.

Minä sain esikoisen 22-vuotiaana. Nyt synnytyksestä on lähes 3 vuotta.

1. Minkalaiset rintanne olivat imetyksen jälkeen? Ennen raskautta mulla oli 75B, nyt 75C/70D. Eli vähän tuli kokoa ja muotoa lisää. Eivät roiku.

2. Entäs massukka? Maha on litteämpi kuin ennen raskautta, mutta johtuu siitä että painan vähemmän (lihosin raskauden aikana vain 6 kg ja laihduin rajusti imetyksen aikana vaikken laihduttanut) Vähän arpia tuli alavatsalle.

3. Mites alakerralle kävi? Ei oikeastaan mitään muutoksia. Ainoastaan pieni haava joka vaivasi ensimmäiset viikot synnytyksestä.

4. Sit jotain muita muutoksia? Kengän koko on mystisesti pienentynyt yhdellä koolla...

Ihan tyytyväinen olen :)

Sain ekan lapsen 6kk sitten ja siis 22 vuotiaana.

Rinnat rupsahti. Kuppikoko oli ennen jotain 75B, nyt ehkä vähän pienempi mutta rinnat on hm... suoraan sanottuna rumat. Maito nousi nopeasti ja paljon joten rinnat on kauttaltaan arpiset. Ja sellaset soikkuvat tyhjät pussukat vaan. Mut onneksi nykyisin on niin paljon erilaisia liivejä, että löytyy jokaiselle sellaiset että näyttää hyvältä edes vähän.

Alakerta on kai vähän löystynyt ja oon huomannut että orgasmin saaminen on hankalampaa. Treenailut lantionpohjanlihaksia en ole, se kai auttaisi. Mutta pissaongelmia ei oo ollut.

Vatsa mulla oli aika normaali, ei ihan litteä muttei löysä/iso ennen raskautta. Raskausaikana tuli 18kg ja ne lähti 3kk pois. Nyt painan 3kg vähemmän mitä ennen raskautta. Vatsalla on vielä löysää nahkaa, mutta ei häiritsevästi, ja on se kyllä pienentynyt tosi paljon jo. Arpia tuli ja nekin on jo ehtint haalentua.

Eli vaikka tulikin monenlaisia muutoksia, niin kyllä ihan tyytyväinen itseeni olen vieläkin. Ja mikä tärkeintä, tunnen itseni seksikkääksi taas (mikä katosi heti synnytyksen jälkeen..) :)

[QUOTE="vieras";26351553]just joo..tuolla tavalla kun ajattelee niin kyllä aina on jollakin asiat huonommin eikä mistään saisi valittaa..[/QUOTE]

Kyllä todellaki saa valittaa, jos on aihetta. Mä en ainakaan jaksa kuunnella valituksia asioista, joille voi tehdä jotain muttei mitään tee. Ja mun mielestä on kyllä ihan turhaa valitusta toi että synnytyksen jälkeen vartalo ei oo entisensä. Se on kuule aika varmasti ennen itse tapahtumaa tienny millaseks se vartalo tulee, ja jos sitä ei kestä ni en kyllä ole todellakaan sitä mieltä että se ihminen on valmiks siihen touhuun. Luulis enemmänki että ois enemmän kiinnostunu tuleeks terve lapsi, mut jotkut vaan haluu sen vauvan kun ne on niiiiiiin ihkuja ja söpöjä ja pikkusia, mut silti se oma vartalo on päällimmäisenä mielessä. Mut kyllähän niitä joka ikisestä asiasta valittavia tyyppejäkin löytyy, valitettavasti.

Kannattaa ottaa myös huomioon se, että nuorena se kroppa on väistämättä erilainen kuin aikuisiällä. Oli niitä lapsia synnyttänyt tai ei.

Esikoisen sain 18v. Painoin 60kg, kuppikoko oli E.
Kiloja tuli 15kg, 5kg jäi ja kuppikoko H. Arpia tuli tisseihin reilusti, mahaan ei niinkään.

Nyt myöhemmin, ei voi tietää onko kroppa lasten takia tälläinen kun on, vai sen takia että ei ole teini enää..

Ihmettelen kun joku kritisoi sitä että miettii etukäteen myös fyysisiä muutoksia, ihan normaalia pohtia niitäkin. Itsekin pohdin, vaikka tottakai lapsen saaminen oli tärkeintä, ei kai se nyt sitä poista! :D

22v on fyysisesti paras ikä, vielä nimenoman 22v on keskimäärin se paras. Haitarilla myös 20-25v. :) Moni muukin asia vaikuttaa, mutta nuori ikä ainakin auttaa. :)

Itselläni ei näy jäljen jälkeä ja parikymppisen hoikka kroppa ja terhakkaat tissit edelleen. ;) Ainoastaan tuntuvat aavistuksen löysemmiltä, mutta ulkonäöllisesti ei eroa! Yksi raskausarpo tuli sisäreiteen, mutta sekin hävisi! :)

[QUOTE="Maria";26351624]Hei kuten mä tuolla lopussa sanoin et vartalo ei oo mulle se tärkein asia, mut normaalia miettiä tälläsiä kuitenki se on sitä tietynlaista valmistumista... Sanoin myös että en tarvitse saarnaa, mut tokihan sitä tuli :)

Lapseni olisi tietysti tärkein ja etusijalla joka asiassa! Mut eiks sitä voi naisena yhdistää hyvää ulkonäköä ja äitiyttä? vai pitäiskö suhtautua niin, että ennen kun en ollut äiti sain olla hot ja nyt kun oon äiti niin mun on armottomasti totuttava vaan olemaan ruma.[/QUOTE]

Eli sun mielestä äiti joka ei palaudu samoihin mittoihin ku ennen raskautta, ei voi olla hyvännäköinen? Voi kuule, jos sulla on noin suppea ajatusmaailma ni ei kannata tehä niitä lapsia! Sit ku sä oot synnyttäny, sulla on äidin vartalo eikä välttämättä enää koskaan se sama joka sulla oli sitä ennen. Ole tyytyväinen siihen ja lähe muokkaamaan siitä sun äidillistä vartaloa. Kyllä voi olla hyvännäköinen vaikka niitä arpia löytyy ja tissit ei oo niin terhakat. Hyvillä rintaliiveillä saat jo ne tissitki paremman näkösiks ja muista minkä takia sulle ne arvetki on tullu. En mä ainakaan vaihtais mun lasta ja toista tulevaa lasta todellakaan mihinkään timmiin arvettemaan pallotissivartaloon, kyllä mä tän vartaloni ihan ylpeänä kannan. Ainahan saa kiinteytettyä, vaikkei yhtä pieniin mittoihin pääsis ku ennen. Ja pidän itteäni hyvännäkösenä ja kauniina ja seksikkäänä, vaikkakin mulla niitä arpia on ja löysemmät rinnat ku ennen. Ja oon 22.

[QUOTE="Äiti";26351434]Teini vartalo on mennyttä elämää. Saat äidin vartalon. Kumman haluat, mieti tarkkaan.[/QUOTE]

Ja paskat sanon minä! ;)
Ikävä jos sulla kävi niin. :D

Taitaa olla aika yksillöllistä miten kroppa reagoi ja palautuu.

Itse olen esikoiseni saanut 32 vuotiaana ja kroppa palautui tosi hyvin; paino on sama 55 kg kuin ennenkin, rinnat saman kokoiset vaikka ehkä pikkuisen pehmeämmät ja vyötärö leveni 65 cm ---> 67cm.
Raskausarpia ei tullut yhtään.
Ei siis välttämättä ole iästä kiinni vaan geeneistä, vartalo- ja ihotyypistä jne.

1. Minulla pysyivät rinnat samankokoisina noin suunnilleen. Minä imetin yhden vuoden ajan. Tosin, esikoinen valitsi toisen rinnan suosikkipuolikseen, sen imetysajan loppupuolella, ja suostui syömään vaan siitä rinnasta. Joten se suosikkipuolen rinta on aavistuksen isompi kuin toinen.

Huom. imetys ei muuta rintoja, vaan itse raskaus.

2. Mulla laski paino ihan lähtöpainoon (50kg) ennen raskautta ensimmäisen vuoden aikana (=imetyksen aikana). Paino nousi mulla ihan 64kg asti. Toisessa raskaudessa paino nousi taas samoille lukemille, ja on taas tulossa kivasti alas, ainakin tähän asti. (Kuopus on 4kk, ja imetän).

Mahalihaksia kyllä täytyy treenata raskauden jälkeen, mutta mä olin vähän laiska siinä, ja sitten tulinkin jo taas raskaaksi uudestaan. Kummankaan raskauden aikana ei tullut raskausarpia ainuttakaan. En käyttänyt mitään voiteita. Mutta nyt täytyy treenata mahalihaksia.

3. Pissankarkaaminen on yleistä synnytyksen jälkeen, joten on tärkeätä harjoitella niitä lantionpohjan lihaksia.

4. Ei muita muutoksia.

Tulin äidiksi 32v, ja toisen kerran 34v.

Viimeksi muokattu:
Sain esikoiseni 31-vuotiaana. Kiitos aktiivisen urheilun, jota olen harrastanut koko ikäni, mun kroppani ei "kärsinyt" raskaudesta mitenkään. Ihan yhtä timmi, jollen timmimpi, olen nyt 34-vuotiaana kuin parikymppisenä.
Paino nousi raskauden aikana 8kg ja pari viikkoa synnytyksestä olin entisissä lukemissa. Vatsa palautui ennalleen kuukaudessa, mistä olin todella yllättynyt. Palasin entisten liikuntaharrastusten pariin vauvan ollessa 5 viikon ikäinen. Mun mielestä palautumiseen vaikuttavat monet muutkin asiat kuin pelkkä ikä.

[QUOTE="Maria";26351369]Eli tuossa iässä tahtoisin esikoiseni synnyttää. Toivottavasti kaikki menisi toiveiden mukaan.

Kuitenkin kun nuori olisin vielä, niin haluaisin myös näyttää hyvältä!

Kertokaas:

1. Minkalaiset rintanne olivat imetyksen jälkeen? mulla nyt pyöreät ja kiinteät 75B kuppikokoiset rinnat.

2. Entäs massukka? Jos ajatellaan että painonnousu on pysynyt siinä normaali rajoissa eli noussut sen 8-15kg. Nyt painan 50-53kg ja oon tosi hoikka mut muodokas, tossa vatsassa on kuitenkin tolleen "ylimäärästä" kun en jaksa siitä mitään lättävatsaa treenailla :D nii vaikuttaaks se sit jotenkin negatiivisemmällä tavalla jos on tollanen plösö jo ennestään? entäs ootteko käyttäny vatsalla palautumisessa avittavaa sitä tuki vyötä?

3. Mites alakerralle kävi? Löystyikö pahasti, jäikö ongelmia pidättää virtsaa? vaikuttiko mitenkään lantiopohjalihasten treenaus tiukkuuteen ym?

4. Sit jotain muita muutoksia? oon kuullu et joillain on kasvanu esim. kengän kokoki... ? mä en haluu et mulla kasvaa, tää 38 on just sopiva ja joissain korkkareissa jopa se 37... :(

Laita myös ikäsi että milloin sait esikoisen! ja voit kommentoida myös jos sait toisen lapsen et mitenkä se sitten lisäsi muutoksia kehossasi! eikä tarvii tulla kommentoimaan mulle sit että ei sun pitäis mitään lapsia saada, koska olet vain pinnallinen, mikä ei pidä paikkaansa. :) ulkonäöstä saa kysyä mun mielestä ilman et tarvii olla kamalan pinnallinen ihminen , normisti vaan kiinostaa
Kiva jos mahd. moni jakso vastata![/QUOTE]

1. rinnat ennen raskauksia 75B, nyt 80D

2. käytin loppuraskauksissa tukivyötä, vyötärö ollut edelleen hoikka, ei ihan niin yliohut kuin teininä :)

3. alakerrassa ei mitään ongelmia, treenannut olen säännöllisen epäsäännöllisesti.

4. kengän koko ennen raskauksia 37 - 38, niiden jälkeen 38 - 39

Ei tule muita muutoksia mieleen, raskausarpia ei yhtään. 26 v sain esikoiseni, nyt ikää 40+. Hirveästi vaikuttaa rakenne ja geenit kaikkiin muutoksiin, mutta toki itsekin pystyy asiaa auttamaan. Niin, ja käytin raskausarpia estävää voidetta, tiedä sitten auttoiko vai ei.

Onnea matkaan, tottakai (yleensä) kiinnostaa miltä näyttää myös äitinä, ei silloinkaan tarvitse lätsähtää. Lapset ovat ihania, suosittelen :)

[QUOTE="Maria";26351674]Väitätkö siis, ettei ole totta esim. se että nuorempi palautuu synnytyksestä oletettavasti paremmin kuin vanhempi henkilö? < tää ei oo sit kyllä mun keksimää *pyörittelee silmiään*[/QUOTE]

Voi hyvät hyssykät sentään. Ei IÄLLÄ ole merkitystä synnytyksestä palautumiseen vaan ihan muilla tekijöillä kuten esim. mikä on ollut synnyttäjän kunto ja miten on hoitanut kuntoaan raskauden aikana. Voin sanoa että olen ollut tuhat kertaa paremmassa kunnossa kun moni minua nuorempi synnytyksen jälkeen, koska olen aina huolehtinut itsestäni ja fyysisestä kunnostani. Monihan vertaa synnytystä maratooniin ja sellainenkin on tullut juostua;-)

Ja luuletko että vaan ja ainoastaan "vanhemmalla iällä" synnyttävät rupsahtavat ja eivät välitä ulkonäöstään? Menepä tuonne kaupungille vähän katselemaan ja kyllä näkyy jos minkäkin näköstä nuorta mammaa liikenteessä ja ei ihan parhaimman näköisiä noin niinku kropan suhteen.

Vaikutat todella epäkypsältä ja lapselliselta noiden kommenttiesi kanssa. Mitähän jos et vielä noin lapsena kuitenkaan alkaisi lapsien tekoon? Mutta ulkonäöstä ja omastakunnosta on aina hyvä huolehtia.

Siis tottakai ikä vaikuttaa. Muutkin asiat vaikuttaa, mutta ei se sitä poista että nuori ikä on hyvä.
Jollakin mummomammalla taas kolahtaa.

Jos verrataan samassa kunnoss olevaa 35vuotiasta ja 22vuotiasta niin kyllä se 22v keskimäärin parempaan kuntoon palautuu, se nyt vaan on ihan fakta. HUOH! :D
Miten tää ottaa niin koville, eih'n se tarkota että kukaan yksittäinen henkilö 35v rupsahtaisi ja kaikki 22vuotiaat olisi timmejä, joten en ymmärrä miten joku keskimääräinen teitä noin harmittaa. 20-25v nyt vaan on KESKIMÄÄRIN paras ikä synnyttää. Se ei vaikuta naapurin pirjoliisaan välttämättä ollenkaan.

• Tykkää
Reactions: Littledeath
Siis tottakai ikä vaikuttaa. Muutkin asiat vaikuttaa, mutta ei se sitä poista että nuori ikä on hyvä.
Jollakin mummomammalla taas kolahtaa.

Jos verrataan samassa kunnoss olevaa 35vuotiasta ja 22vuotiasta niin kyllä se 22v keskimäärin parempaan kuntoon palautuu, se nyt vaan on ihan fakta. HUOH! :D
Miten tää ottaa niin koville, eih'n se tarkota että kukaan yksittäinen henkilö 35v rupsahtaisi ja kaikki 22vuotiaat olisi timmejä, joten en ymmärrä miten joku keskimääräinen teitä noin harmittaa. 20-25v nyt vaan on KESKIMÄÄRIN paras ikä synnyttää. Se ei vaikuta naapurin pirjoliisaan välttämättä ollenkaan.

No itse ainakin palauduin ihan samoihin mittoihin kuin ennen synnytystä ja muutenkaan en huomaa mistään että olisin edes synnyttänyt. Ei minua harmita kenenkään synnytysikä vaan kerroin ihan fakta asiaa, että ihan samalle tasolle voi palautua vanhemmallakin iällä kuin mitä on ollut OMA lähtötilanne ja itselläni se on ainakin ollut hyvä (hyvä timmi kroppa). Et voi väittää että AINA nuoremmat palautuvat parempaan kuntoon kun vanhemmat. Koeta nyt käsittää se.

[QUOTE="vieras";26357592]No itse ainakin palauduin ihan samoihin mittoihin kuin ennen synnytystä ja muutenkaan en huomaa mistään että olisin edes synnyttänyt. Ei minua harmita kenenkään synnytysikä vaan kerroin ihan fakta asiaa, että ihan samalle tasolle voi palautua vanhemmallakin iällä kuin mitä on ollut OMA lähtötilanne ja itselläni se on ainakin ollut hyvä (hyvä timmi kroppa). Et voi väittää että AINA nuoremmat palautuvat parempaan kuntoon kun vanhemmat. Koeta nyt käsittää se.[/QUOTE]

Siis....oletko vähän yksinkertainen?! Sitähän tässä moni toitottaakin, mutta syyllistytään sokeasti niin perkuleesti! :D
Väitinkö tosiaan että kaikki nuoret palautuvat timmiksi ja vanehmmat eivät, luepas uudestaan. Repeilen nauramaan täällä. :D

Esikoisen sain 22- vuotiaana, nyt olen 23..

1. Ennen imetystä/raskautta 75b/c (riippu mistä rintsikat osti), raskauden aikana tuli D:t ja todella pinkeet korispallot, imetyksen jälkeen takas b:n kupit ja ovat erikokoiset (eivät paljoa, mutta itseä häiritsee) ja hieman lättänät..:/

2. Olin alipainoinen kun rakaus alkoi (olin ollut pusutaudissa ja laihduin kahden viikon aikana 14kg ja se näkyi) ja olin vain tyytyväinen lisäkiloista. Nyt olen palannut normaaleihin mittoihin ja olen tyytyväinen. Itsellä on aina ollut sellainen pieni "pömppömaha" mutta kuitenkin muualta olen ollut hoikka. Nyt raskauden jäljiltä on vielä hieman löysää nahkaa ja raskausarpia, mutta vanhat vaatteet kyllä mahtuu.

3.Muuta ei alakerralle käynyt kuin että tulen seksin yhteydessä todella nopeasti todella märäksi. :D mies on kyllä tyytyväinen kun ei oikeestaan tarvi enää esileikkejä.

4. Ei kasvanu kengänkoko. Raskausaikana mulla tippu HB todella alas (pahimmillaan 80, vaikka söin rautaa) ja on edelleen hieman alhaalla..ei muuta muutosta oikeestaan..:)

[QUOTE="sama";26357601]Siis....oletko vähän yksinkertainen?! Sitähän tässä moni toitottaakin, mutta syyllistytään sokeasti niin perkuleesti! :D
Väitinkö tosiaan että kaikki nuoret palautuvat timmiksi ja vanehmmat eivät, luepas uudestaan. Repeilen nauramaan täällä. :D[/QUOTE]

Joo olen. Ihan eka luokan tasolla olen, mutta kyllä minä lukea osaan ;-). Älä sitten väitä että ikä vaikuttaa palautumiseen, kun näin ei kuitenkaan monilla käytännössä ole. Niinhän sinä tuossa omassa ekassa viestissäsi kirjoitit. En verrannutkaan missään vaiheessa vaikka 22-vuotiasta ja 40-vuotiasta synnyttäjää vaan ihan yleisesti että kukin voi palautua siihen omaan kuosiinsa, parempaankin kuosiin, missä iässä tahansa (tai olla palautumatta) ja joku ei välttämättä huomaa missään että on edes synnyttänyt.

Totuushan on et lapset jättää jälkensä.

Iteselläni on kaksi lasta, nuorin nyt 1v. Molemmista painoa tuli vajaa 20kg, ei arpia. Paino jäi melkein kokonaan sairaalaan, mutta takas omaan painoon pääsin laihduttamatta vuodessa, eli vika 5kg roikkui kunnes imetyksen lopetin.
Tissit oli ennen 70DD/E nyt 70D eli koolla tuli alaspäin ja se mahtava pyöreä muoto on mennyttä.
Alapää toimii joka asiassa, mutta onhan se nyt erillainen kuin enne lapsia! Miksi muuten gynellä olisi erikseen synnyttäneiden ja ei synnyttäneiden välineistö? Tai miksi kuukautiskuppejakin on kahta eri kokoa synnyttäneille ja ei synnyttäneille?
Kukaan ei oo tainnut kertoa siitä että monella seksielämän laatu paranee synnytysten myötä? Itselläni oli enne hyvä seksielämä, nyt se on mahtava. Tuntuma on ihan erilainen kuin ennen.

Ja mitä tulee mahanahkan palautumiseen niin kyllä se nahkapussikin kiinteytyy jos treenaa riittävän kovaa riittävän isoilla painoilla ;)
Mun mies on PT ja voin sanoa, kuukauden treenin jälkeen tuloksia näkyy, mutta joka toinen päivä on tunnin treeni jossa oikeasti teen töitä niin että hiki virtaa ja joka paikkaan sattuu.

Niin ja ikää on nyt 31 ekan lapsen sain 28 tokan 30. Kannattaa siitä kauniista vartalosta nauttia muutama vuosi pidempään niin ei sitten niin harmita jos se kovin repeileekin....

Siis joo haluaahan sitä että kroppa näyttää hyvältä, mutta mielestäni se ei ole ykkösasia kun lasta hankitaan. Jos noin kauheasti huolestuttaa miltä näyttää raskauden jälkeen, ei ole valmis mielestäni saamaan lasta. Vartalo muuttuu yksilöllisesti. Joillakin tissit alkaa roikkua enemmän kuin toisilla, joillekkin tulee raskausarpia ja toiselle ei mitään. Itse sain esikoisen 22-vuotiaana. Mitään radikaalia ei olisi kropalle tapahtunut, ellen olisi joutunut hätäsektioon. Siitä muistoksi jäi paksu vaalenanpunainen pitkä pystyarpi, joka tulee näkymään aina. Tissit roikkuvat jonkinverran, mutta mitään raskausarpia ei tullut vaikka olen todella hoikka. Se on paljon ihotyypistä kiinni tuleeko niitä arpia, ei niinkään siitä lihomisesta. Mutta ei olisi raskausarvetkaan haitannut. Olen onnellinen, kun sain terveen ihanan pojan <3

Yhteistyössä