22-vuotiaana äidiksi - miten vartalo sen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maria"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26363779]No tulihan se sieltä, tuo ettei nuorempi automaattisesti palaudu paremmin ja näinhän se on. Ugh. Olen puhunut :-)[/QUOTE]

Etkö tosiaan ymmärrä sitä lukuisista "keskimäärin se on näin" "jos yleistetään niin..." "tarkoittaa vain keskimääräistä..." eli olet niin yksinkertainen että sinulle pitää luetella asiat sanatarkasti kun et osaa itse lukea ja ymmärtää lukemaasi? Huhheijjaa.

[QUOTE="Maria";26351369]Eli tuossa iässä tahtoisin esikoiseni synnyttää. Toivottavasti kaikki menisi toiveiden mukaan.

Kuitenkin kun nuori olisin vielä, niin haluaisin myös näyttää hyvältä!

Kertokaas:

1. Minkalaiset rintanne olivat imetyksen jälkeen? mulla nyt pyöreät ja kiinteät 75B kuppikokoiset rinnat.

2. Entäs massukka? Jos ajatellaan että painonnousu on pysynyt siinä normaali rajoissa eli noussut sen 8-15kg. Nyt painan 50-53kg ja oon tosi hoikka mut muodokas, tossa vatsassa on kuitenkin tolleen "ylimäärästä" kun en jaksa siitä mitään lättävatsaa treenailla :D nii vaikuttaaks se sit jotenkin negatiivisemmällä tavalla jos on tollanen plösö jo ennestään? entäs ootteko käyttäny vatsalla palautumisessa avittavaa sitä tuki vyötä?

3. Mites alakerralle kävi? Löystyikö pahasti, jäikö ongelmia pidättää virtsaa? vaikuttiko mitenkään lantiopohjalihasten treenaus tiukkuuteen ym?

4. Sit jotain muita muutoksia? oon kuullu et joillain on kasvanu esim. kengän kokoki... ? mä en haluu et mulla kasvaa, tää 38 on just sopiva ja joissain korkkareissa jopa se 37... :(

Laita myös ikäsi että milloin sait esikoisen! ja voit kommentoida myös jos sait toisen lapsen et mitenkä se sitten lisäsi muutoksia kehossasi! eikä tarvii tulla kommentoimaan mulle sit että ei sun pitäis mitään lapsia saada, koska olet vain pinnallinen, mikä ei pidä paikkaansa. :) ulkonäöstä saa kysyä mun mielestä ilman et tarvii olla kamalan pinnallinen ihminen , normisti vaan kiinostaa
Kiva jos mahd. moni jakso vastata![/QUOTE]

Jos tuossa on sun huolenaiheet niin älä hanki lasta ollenkaan. Tulee lisää häiriökäyttäytyjiä maailmaan. Suomessa on ho ihan liikaa lapsia joiden vanhemmat ei ymmärrä kasvatuksesta mitään!!!

[QUOTE="vieras";26363690]Tätä juuri tarkoitin. Ei edes ymmärretä mitä toinen kirjoittaa. Absoluuttinen totuus liittyi juurikin esim. siihen aineenvaihdunta juttuun. Sinä et voi tietää kenenkään palautusmiskykyä synnytyksestä. Se riippuu niin monesta asiasta. Ei se nuoruus nyt kuitenkaan ihan kaikkeen tehoa, jos on ollut esim. vaikea raskaus ja synnytys takana. Sinä siis, ilman sen isompaa tietämystä, väität että nuorempi synnyttäjän palautuu aina automaattisesti paremmin synnytyksestä. Näin ei vaan välttämättä ole. Eikä se liikuntakaan takaa mitään hyvää palautumista jos on nyt vaan sattunut olemaan vaikkapa huonot geenit ;-)

Huomaan jo näistä monista viesteistä ja niiden ala-arvoisesta tyylistä kirjoittaa, että taitaa jotkut olla liikenteessä peruskoulu pohjalta.[/QUOTE]

Noh, en nyt suoraan sanottuna ensilukemalta uskoisi sinuakaan sen korkeammin koulutetuksi, jos tilastolliset määritelmät ja tulkinnat eivät ole sen vertaa tuttuja, että on vaikea ymmärtää se käsite "keskimäärin".

Jos tehdään tutkimus nuorten ja vanhempien synnyttäjien palautumisesta ilman muita sen kummempia muuttujia, niin aivan varmasti saadaan tulos, että nuoremmat palautuvat keskimäärin nopeammin. Se on vain biologinen lainalaisuus. Tutkimustulosten tulisi olla yleistettävissä ja kertoa jotain vallitsevasta trendistä, ei niissä ole tarkoituskaan alkaa perkaamaan yksilöllisiä eroja.

Olen itseasiassa vielä raskaana, mutta voin kertoa miten raskaus on muuttanut kehoani ja huomenna olisi laskettuaika joten toivottavasti pian voin kertoa tuoreita tapahtumia millainen olen synnytyksen jälkeen. (jos haluat)

Mulla saman kokoiset rinnat kuin sinulla ennen raskautta ja on saanut liivit lisää täytettä, mutta varmaa johtuu enemmänkin siitä, että painoa tullut about 18kg lisää :D

Niinkuin sanoin on oly 18kg tullut painoa lisää, mutta ennen raskautta mitat oli 163/50kg ja minulle sanottiinkin ,että koska olen niin hoikkavartaloinen voi painoa tulla reilu 20kg. Raskausarpia ei ole tullut mahaan, toiseen rintaan tullut todella pieni ja on vielä sopivasti verisuonen kohdalla ettei sitä edes välttämättä huomaa.

Itsellä ainakin näin loppuraskaudesta on pissa pyrkinyt aivastaessa tai yskiessä ulos, mutta se johtuukin lapsen asennosta. Ainakin toistaiseksi.

Vaikka minulla on turvotusta ollut paljonkin ei kengän koko ole kasvanut.

Niin ja olen tällä hetkellä 20-vuotias ja esikoinen vielä siis masussa hetken aikaa, mutta voin tulla sitten raportoimaan palautumista tänne jos haluat.

Sain ekan lapsen 20 vuotiaana, tokan 22v, kolmannen 25v ja neljännen 30v... Yhdestäkään ei jäänyt yhtään ylimääräistä eikä tullut ainuttakaan raskausarpea. Painan edelleen 52kg. Rinnat oisivat voineet suurentua. Ovat edelleen kokoa A.

Jos tuossa on sun huolenaiheet niin älä hanki lasta ollenkaan. Tulee lisää häiriökäyttäytyjiä maailmaan. Suomessa on ho ihan liikaa lapsia joiden vanhemmat ei ymmärrä kasvatuksesta mitään!!!

Se, että on huolissaan ulkonäöstään toki tarkoittaa sitä että on huono vanhempi eikä tiedä mitään kasvatuksesta...Voi luoja.

Itse oon raskaana, la viikon päästä. Kyllä mua huolettaa miten vartaloni palautuu raskaudesta ja synnytyksestä. Satuin meinaan ennen tykkäämään kropastani ja olin siihen kaikin puolin tyytyväinen. Puolivitsillä oon miehelle sanonut, että saa kustantaa mulle silarit ja vatsanahan kiristyksen jos ei kroppa palaudu entiselleen. Mies lupasi :D Se, että välitän ulkonäöstäni ei tee minusta yhtään huonompaa äitiä. Päinvastoin, kun on tyytyväinen itseensä sujuu elämäkin paremmin :)

22 vuotiaana tulin raskaaksi ja 23 vuotiaana synnytin.

Rinnat ei missään vaiheessa kasvanut ollenkaan (75e) vaikka on täynnä maitoa mahtuu vanhoihin liiveihin. Ihan tismalleen samannäköiset on kuin ennenkin.

Mä vihasin mun alapäätä koko nuoruuden, mutta synnytyksen jälkeen uskomatonta mutta nyt se näyttää paremmalta!

Vatsa on nyt kolmen kuukauden jälkeen samankokoinen kuin ennenkin miinus muutamat raskausarvet (jotka tulivat vasta viimeisellä odotusviikolla.....)

Muita muutoksia ei ole tapahtunut PAITSI ennen en hikoillut ollenkaan, mutta nykyään vähän enemmän, johtuu varmaan hormooneista ja liiasta kahvinjuonnista ;)

Anoppi on kertonut että joka lapsella (4) kengänkoko on noussut yhdellä! Ei onneksi niin käynyt mulla.

On se hienoo et täällä moni laskee itsensä siihen "keskimäärään". Ootte siis kaikki samanlaisia. Itse oon erilainen ja hyvä niin, teillä tavallisilla keskimäärä-kastiin kuuluvilla tuntuu olevan yhteiset putkiaivot :)

[QUOTE="vieras";26357443]Voi hyvät hyssykät sentään. Ei IÄLLÄ ole merkitystä synnytyksestä palautumiseen vaan ihan muilla tekijöillä kuten esim. mikä on ollut synnyttäjän kunto ja miten on hoitanut kuntoaan raskauden aikana. Voin sanoa että olen ollut tuhat kertaa paremmassa kunnossa kun moni minua nuorempi synnytyksen jälkeen, koska olen aina huolehtinut itsestäni ja fyysisestä kunnostani. Monihan vertaa synnytystä maratooniin ja sellainenkin on tullut juostua;-)
[/QUOTE]

Iällä ON myös vaikutusta! Vai kuinka monta 18 vuotiasta olet nähnyt, jolle on jäänyt nahkapusseja ympäri kroppaa kun ovat laihduttaneet ylimääräiset kilot pois? Mä en ole nähnyt yhtään

Fakta on se, että mitä nuorempi, sitä paremmin kroppa sopeutuu muutoksiin ylipäätänsä. Ja tämä ei tarkoita sitä etteikö nuorenkin ihmisen kroppa voisi mennä "pilalle" tai etteikö vanha voisi olla yhtä timmi kuin 20-vuotias. Niitä yksilöllisiä eroja kun todellakin on. Mutta jos sama ihminen saa lapsen sekä 18 vuotiaana, että 40 vuotiaana, niin voisin rohjeta väittää, että nopeammin hän on palautuntut 18-vuotiaana.

Jos ihminen haluaa kysyä kropan muutoksista raskauden jälkeen, niin millä ihmeen perusteella te tuomitsette hänet pinnalliseksi ja epäkypsäksi? Eikö noilla asioilla saa enää olla mitään väliä äitiyden jälkeen?

Mulle ainakin tulee aina olemaan väliä sillä, minkä näköinen minä olen. En tarkoita sitä, että se olisi tärkeä asia, mutta kyllä sillä tulee aina joku väli olemaan.

Samalla tavalla voisi sanoa, että kaikki ketkä käy kampaajalla ovat epäkypsiä äideiksi, koska he miettivät ulkonäköään.. Tai kaikki jotka ajavat säärikarvansa.

Oon 25v yhden lapsen äiti. Lapsi on nyt 6kk. Eli en minäkään mikään teini ollut kun ensimmäiseni sain, mutta ihan samoja asioita mietin kun AP. Eniten mua vitutti ajatus siitä, että miehessä ei tuu tapahtuun mitään muutosta, ja oma "nuoruus ja kauneus" häviäis jo ekan muksun myötä. No, onneks vaan tissit otti pikkusen turpiin, mut nyt olen sinut asian kanssa, sitäkin joutui hetken niellä. Tissit oli ennen A, nyt B, tosin alempanahan ne on kuin ennen. Mä en ymmärrä, miksi naisena ei saisi kantaa huolta naisellisuudestaan, vaikka lapsia haluaisikin? Kyllä mä ainakin haluan näyttää hyvältä mammanakin :) Eli ap, negatiiviset kommentit voit jättää omaan arvoonsa.

Täytyin 20v 2kk päästä synnytyksestä. Synnytyksestä 10kk aikaa, mitat 166/56, samat kuin ennen raskautta. Olivat jo 2vk synnytyksen jälkeen,enkä ole tehnyt sen eteen mitään.

1. Minkalaiset rintanne olivat imetyksen jälkeen?
Suoraan sanottuna rumat (mies koittanut lohduttaa ettei eroa juurikaan näe, mutta en mä ole sokea ;] ) Eli ennen raskautta kiinteät 70C ja nyt sama, mutta rinnan malli muuttunut "tyhjäksi nahkakukkaroksi", että pystyn käyttämään kokoa pienempiäkin liivejä, koska rinta ei pursuile.

2. Entäs massukka?
Ei käynyt mitenkään. Yhtä timmi kuin aina ennenkin, enkä ole harrastanut liikuntaa synnytyksen jälkeen. Arpia ei tullut. Ainut että linea negra näkyy haaleana vieläkin.

3. Mites alakerralle kävi?
Huomaan että on hieman löysempi kuin ennen, mutta sehän mielestäni on normaalia ettei paikat ole ihan samat kuin ennen synnytystä.

Yhteistyössä