22. Ajatuksista odotukseen 0908

  • Viestiketjun aloittaja Neilikka..
  • Ensimmäinen viesti
Saana...
Ottakaahan pullaa ja suklaata metripäivän kunniaksi! *tarjoilee*

Mulla oli viime neuvolassa paukkuneet uudet kymmenet. Hurjaa ;) Kun muistaa vielä minkälainen suorastaan kriisi se oli silloin ennen häitä kun painoa oli se kymppikilo vähemmän ja meinasi mennä sen edellisen kymmenluvun yli X)

Mulla varmaan alkaa nyt tulla arpia, mahaa kutittaa hirmuisesti...

Pöh, taaskaan ei ehdi enempää :/

31+3
 
Jellybean kirjautumatta
Otan irkun mukaan neuvolaan, jos on ihan normaali neuvolakäynti. Jos on lääkärineuvola, että ultrataan niin sitten en ota kun on takuuvarmaa ettei Irkku viihdy yksikseen sitä aikaa kun makaan ultrattavana. Silloin on yleensä mies ollut mukana Irkkua viihdyttämässä tai hoitanut kotona.

Viime vuonna rasvailin Body Shopin kaakaovoilla ja tänä vuonna Ceridalilla. Viime vuonna todella tunnollisesti,mut tänä vuonna en niinkään tunnollisesti. Lisäksi tänä vuonna oli 10 kiloa enemmän lähtöpainoakin. Harmittaa jos en enää ikinä pääse uikkareissa ihmisten ilmoille. Mut jos se on hinta, joka on maksettava vauvasta niin ilolla otan arvet.

 
Brogan*
"Kiitos" vaan ulkopuoliselle huolenpidosta. Juu..

Mä oon ihan tosi väsynyt, kun yöllä ei saa nukuttua. Joko ei saa unta ollenkaan tai sitten heräilen tunnin/parin välein. Pissalle, juomaan, syömään, pissalle, juomaan --- Tai muuten vaan. Selkää kolottaa, levottomat jalat, mahaa kutittaa.. Syitä löytyy. Ihanaa tämä raskausaika. Tiedän, itsepä olen tätä halunnut. Nyt ei vaan jaksa oikein olla töissä ja vielä ois 1,5kk töitä jäljellä jos oikein lasken. Jos ihan pienet päiväunet ottas?? ;)

Ainiin, piti kiittämäni kommenteista kuinka isät on pärjänneet synnytyksessä. Mielenkiintosta kuulla. Lisää kommentteja, kiitän. Vaikka ulkopuolisiltakin. Heitä kun näkyy täällä ketjussa kuitenkin pyörivän.

Raskausarpia mulla on ilmeisesti reisien sisäpinnalla. Ensin ajattelin niiden olevan katkeilleita verisuonia, mutta kyllä ne käyttäytyy niinku raskausarvet. Lääkäri luuli sitä ihottumaksi (???). Kumma paikka vaan ilmetä noiden arpien, kun ei se iho siellä mitenkään pinkeä ole.
 
Jellybean kirjautumatta
Mulla arpia tuli reisien ylä- ja etuosaan. Kivaa. Sekä jenkkakahvoihin. Hurmaavaa.

Synnytys oli meidän kohdalla niin nopea toimitus, ettei miehestä ehtinyt oikein apua olla. Osastolla hieroi selkää ja lämmitti geelipussia. Synnytyssalilla keinutteli naama valkoisena keinutuolissa. Etukäteen olin jo sanonut ettei alapäähän sitten mennä kurkkimaan, mutta ponnistusvaiheessa kätilö käski miehen pitelemään mua niskasta ja jalasta, jolloin oli tietenkin suora näkymä jalkoväliinkin. Eihän se malttanut olla katsomatta ja muistikuva vauvan päästä tulossa ulos ei nyt lähde sen päästä kuin varmaan vaan melonilusikalla.
 
Menkka-angsteri
Pikainfo: Juu, menkat nää on ja yourdaysin kalenteri otettu taas käyttöön. Mut tapaa taas haaveilijoissa ensi keväänä/kesänä. Mi-iusta taidan ainakin saada silloin seuraa?!?

 
eri ulkopuolinen
Ihan pakko kirjoittaa kommenttia, kun tuolla ykkös sivulla joku nimim. ulkopuolinen kommentoi lapselliseksi jne jne... Siis ihan tyhmää tämä minun valitukseni, mutta kun olen pariin kertaan kirjoittanut jotain kommenttia juurikin tuolla samalla ulkopuolinen nimimerkillä ja en nyt halua, että minua sekoitetaan tuohon toiseen. Olen tämän ketjun "fani", en siin mikään kökkö. Siis siis, jos nyt vielä sitten otan kantaa tuohon äitiyspakkaus asiaan, niin olen ihan varma, että kyllä sen paketin jokainen odottaja haluaa pikaisesti saada, että pääsee tutustumaan ja laittamaan juttuja valmiiksi. Ja vielä siitä pakkauksen haalarista: Ystäväni sai vauvan vähän vajaa 2 vuotta sitten. Eli lapsi siis syntyi kylmiin aikoihin ja vielä useamman viikon aikaisemmin kuin LA oli, joten tämä tyttö oli vähän pienempi. Minun muistikuvien mukaan tytöllä oli jo muutaman kuukauden ikäisestä asti käytössä se äitiyspakkauksen haalari. En tiedä oliko ko. haalari käytössä jo aikaisemminkin, koska pääsin näkemään vauvan vasta vähän myöhemmin, koska asuttiin jonkin aikaa eri paikkakunnilla. Joo, olihan se haalari iso, mutta kun hihoja ja puntteja rullasi, niin hyvin meni. Ja ei se lapsi sinne "hukkunut". Iloisesti sieltä kurkki. :)
 
sade81
Angstis, pitänee varmaankin onnitella sua menkkojen johdosta?!

Saana, *kiittää pullasta* =)

JB, oliko tuo vauvan päästä tulossa ulos-muistikuva hyvässä vai ei-niin-hyvässä mielessä pinttynyt miehen päähän?

Neuvolakuulumiset, kaikki hyvin, jännitän nykyään jostain syystä taas sen verran että verenpaine on jo päälle 100. Painoa ei ollut tullut yhtään lisää viime käyntiin, tosin olenkin nyt liikkunut ja siivonnut enemmän. Sanoi tosin että voi tulla vielä 10kg jos rupean turpoamaan. Ja mulle tehtiin nyt se perheväkivaltakysely. ja kyselin niistä vauvojen hoitovoiteista ja pöniköistä että mitä sitä sitten tarvii jne niin sanoi että jos on bebanthenia (se punaviivainen) niin sillä pärjää ja talkkia saattaa tarvita, mutta ei kannata ostaa ehkä sellaista isoa talkkipönikkää vaan saman asian ajavat kuulemma peruna- tai maissijauhot :) mutta siis ihan hyvä käynti kaikenkaikkiaan. ja meillä mittaa nyt tästä eteenpäin aina vyötärönympäryksenkin että on sitten joku vertailukohta kun se pelkkä sf-mitta ei kerro kaikkea.

nyt syömään!
 
Jellybean kirjautumatta
Ei-niin-hyvässä-mielessä on pinttynyt. On jo varmaan kymmenen kertaa tukka pystyssä muistellut sitä, kuinka kamalalta se näytti kun alapää alkoi pullistumaan ja venymään... Että niin, oisko kannattanut jättää katsomatta. ------------ +++++++++++++ (Irkku kävi jättämässä teille tervehdyksen)
 
angsteri
Kiva, että Saden neuvolakäynti meni hyvin!

Raskausarvista. Mulle niitä tuli muutama navan tietämille ja ihan alavatsaan. Aika pienellä selvisin. Syynä voi olla sekin, että aikoinaan laihdutin 16 kg ja iho oli jo siitä venynyt ?!?!

JB, mitä meni katsomaan ;) ! Munkin mies keinutteli siinä valkoisessa keinutuolissa ja joi kahvia (tosin kahvin juonti loppui, kun alkoi ns. tosi toimet). Yksi juttu mun unohtui kertoa synnytyksestä eli kun action alkoi ja mä parkaisin ensimmäisen kerran, oli mies laittanut spontaanisti sormet korviin. Siis silleen kun lapset laittaa ja sitten nopeasti ottanut ne pois, kun tajusi mitä oli tehnyt. Mä en tapausta nähnyt, mutta kyllä se on kuultunakin naurattanut. Olisi ollut hyvä saada se nauhalle!!
 
Brogan*
Irkulle terkut takaisin :D

Kiva, että Sadella meni neuvola hyvin. Mutta siis mikä ihmeen väkivaltakysely? Siis joku seula? Aika jännä.. Mullon muuten kans viimeset 8 viikkoa pysyny paino melkeen samassa. Maha vaan kasvaa. Paljonkohan mun vyötärönympärys mahtaa olla *etsii mittanauhaa*

Voi JB tuota sun miestä :) Pitääpä omalle muistaa sanoa, että ei sitte tartte mennä sinne alakertaan kattomaan. Tai jos menee niin omalla vastuulla X)
 
sade81
Heh, saa nähdä saako omasta miehestä yhtä hauskoja synnytysjuttuja (ja täytyy tosiaan muistaa vielä kerran varottaa että ei katsele..itsekään en tod halua peilin kautta nähdä mitään tai koskea päätä tms)

kai se väkivaltakysely tehdään kaikille ja ne tiedot kuulemma siirtyy sitten vauvan neuvolakorttiin ja kerran vuodessa olisi hyvä uusia tuo kysely. Lähinnä siis siinä kysyttiin kokeeko olonsa kotona turvattomaksi, halveksii toinen jne.

Brogis, laita ihmeessä vyötärönympäryksesi tulemaan kun löydät mittanauhan, mulla oli ton mittauksen mukaan 94cm ja sf oli 25
 
Brogis
Juu mä kerron jahka pääsen töistä kotiin. Jos löydän mitan. Mielenkiintoinen tuo väkivaltakysely. Siis kun kai se perheväkivalta, fyysinen tai psyykkinen sitten on ongelma, kun kerran sitä kaikilta kysytään. Sehän se on seulan tarkoitus. Että seulan tekemisen aiheuttamat kustannukset alittavat ne kustannukset, jotka aiheutuisi siitä ettei seulassa kiinni jäävät jäisi kiinni. Ts. hyöty seulan tekemisestä (tunnistetaan ajoissa perheväkivalta) on suurempi kuin sen aiheuttama haitta (kustannukset, työaika ym.). Mulle yllättävää, että tuollanen seula on olemassa. Tai sitten se on kokeilu. Interesting enivei. Oliko se haastattelu vai rasti ruutuun paperi?

Mä muuten ajattelin kasata meidän isukille isyyspakkauksen. En tiiä osaako arvostaa, mutta teenpä silti. Olikos joku muu tehnyt kans?
 
angsteri
Muistaakseni Miiu teki isyyspakkauksen. Mä annoin sairaalassa heti synnytyksen jälkeen SuperIsä-t-paidan.

Juu, todella hyvä, että tuollaisia seuloja on. Nyt tuntuu vähän oudolta, kun neuvolassa ei enää huolehdita äidin hyvinvoinnista vaan pelkästään lapsen. 9kk sai olla hössötyksen kohteena ;)
 
sade81
Brogis, mä mietin kanssa ton isyyspakkauksen tekoa mutta en sitten jaksanut. Siis haluan mieluummin käydä yhdessä miehen kanssa ostamassa tuttipullot ja kaikkea kivaa mitä ajattelin sinne laittaa. Kyllä jonkun paidan varmaan ylläriksi hommaan. ja saatiin jo sellainen humoristinen vauvan käyttöohjekirja lahjaksi =)

se oli haastattelu, mutta vaan pari kysymystä jos siis ei ole väkivaltaa, merkkaa sitten vaan koneelle että se on tehty. ja tuijotti kovasti silmiin, yritti kai nähdä että kertooko toinen varmasti totta.
 
mi-iu
angsteri, toivottavasti ens kevään haaveilijoissa nähdään... jos sinne asti maltan odottaa.. mut ens vuoden alkuun on odotettava kun ajattelin kuitenkin sen puolvuotta imettää.. tämä yrittää kovasti laannuttaa vauvakuumetta, mutta vielä ei tehoa.. josko sitten kun neiti on kunnolla kipeänä ja valvottuja öitä tosi monia ja kaikkea..

Brogis, mä tein isyyspakkauksen... ostelin sinne semmosia mitä ei tuu kaupoista saatua.. esim. tuttipullon ja tutin tilasin netistä jostain, semmoset hauskannäköset.. sit tietty iskä t-paitaa, viskipulloa, energiajuomaa.. vaatteita, pyllypyyhkeitä, kertakäyttöpyllypyyhkeitä, topspuikkoja,perusrasvaa ja mitähän vielä... joku vitsikirja kasvatuksesta ja unilauluja cd ja semmosta... korvatulpat jäi hankkimatta ku olisin halunnu sit ne semmoset kunnon työmiehen tulpat :D mut eipä niitä olis kummemmin tarvinut.. niin ja tietty vaippoja ostin paketillisen. kasasin kaikki tavarat sitten äitiyspakkauksen ruskeaan laatikkoon (minkä sisällä äitiyspakkauksen laatikko oli) ja kirjotin kirjeen sinne ja sit listan mitä kaikkea sielä oli...
muutama vinkki brogikselle tossa...

mut nyt tekemään jotain ruokaa...

Meijän neiti hymyilee ja juttelee jo älyttömästi... aikasemmin se oli tietyt hetket millon rupes jotain vähä höpöttää mut nyt se selittää kaikille jotain.. :D

Mi-iu
 
Brogis
Kiitos vinkeistä. Mistähän mä sellasen iskä t-paidan saisin, kun mä en halua mitään nönnöä ostaa. Netistä löysin vaan sellasen "meidän perheen isukki" -tyylisen. Mä haluisin jonku coolin :) (muistan, että tästä on puhuttu ja nyt oon nolona ko taas kyselen).. Mä ajattelin noiden em. lisäks laittaa suklaata, energiajuomaa ja sisu-pastilleja. (Se ei juo viskiä eikä oikeen olutta väkevämpää.. eikä voi sietää tupakan/sikarin hajua) Varmaan laitan jotain liukkaria/vastaavaa kun se sitä niin kovasti kiinnostaa :) Sit tietty jotain vauvakamaakin.

Mäkin haluan jo höpötellä vauvan kaa.
 
sade81
huomasin vasta nyt meidän fani-ulkopuolisen kommentin, äläkä huoli, kyllä sen aika hyvin tunnistaa onko sama vai eri ulkopuolinen (ja voithan jatkossa kirjoittaa nim.merkillä fani niin ainakin tunnistetaan ;)

Brogan, mulla sama ongelma, olen kolunnut kaikki nettikaupat lähi ja löytyy vaan noita meidän perheen sitä ja tätä-paitoja. Tuossa meidän lähivauvakaupassa oli paljon superäiti, -mummo ym paitoja mutta ei mitään isä-aiheisia. pitää ehkä käydä kysymässä olisiko jotain. KAtselin vähän ulkomaisiakin nettikauppoja mutta ei sielläkään oikein mitään ollut..joten vinkkejä otetaan vastaan.

mä voisin kyllä tehdä tuollaisen pelkän isäpaketin, siis missä olisi kaikkea muuta paitsi vauvakamaa..hmm..

Kai tää meidän vauva (tai pikkuihminen niinkuin neuvolantäti ihanasti kutsui) jännitti neuvolaa kun oli aamulla niin rauhallinen mutta nyt on jo tunnin potkinut ihan kauheasti, meinaa haitata jo työntekoakin, täytyy varmaan itse lähteä lenkille jotta rauhottuisi.

Saadaan tänään kaverilta ne käytetyt vauvanvaatteet, siellä on varmaan -07 äippäpakkauksenkin vaatteita ja varmaan joku haalarikin mutta on se silti kiva että on jotain ihan omaakin ostettu :)
 
Jellybean kirjautumatta
Grrr. Painoonhan se terkka takertui. "Onpas tullut paljon, oot varmaan itekin huomannut." Oon joo, kiitos vaan. Yhteensä nyt tullut 14 kiloa. En tiiä kuinka paljon on turvotusta ja kuinka paljon syömällä hankittua, mut kyrsii silti.

Pitäisköhän munkin miettiä isyyspakkauksen kokoamista? Jos mä sinne jonkun viskipullon laitan niin sehän hörppii sen huiviinsa samantien. Energiajuoma, korvatulpat ja sisu-pastillit nyt ainakin.
 
Neilikka..
Mun mies haaveilee sellaisesta vauvanbodysta vai olikohan se paita minkä se on joskus sata vuotta sitten nähnyt. Siinä luki "Isi, ruoka ja rock'n roll" En kyllä yhtään tiedä saako niitä enää mistään.
 
sade81
Neilis, mäkin haluun tollasen!!! täytyypä ruveta etsimään. Siis kun olen noita bodyjakin katsellut mutta niissäkään ei ole ollut hyvää tekstiä..tuo olisi ihan huippu :)
 
mi-iu
http://www.shoppi.fi/ramasa

tuolta saa tilattua omalla tekstillä t-paitoja... ja kaikkea muutakin.. hieman ehkä sekavat sivut mut ku jaksaa kaivaa niin sieltä löytyy vaikka mitä ja vaikka mihin lähtöön... myös kaikkea muuta ideaa lahjaks tai makkariin iloks.. ;D
sieltä mä tilasin iskä-paidan... kaksvärisen, harmaa muuten mut mustat hihat ja iskä teksti mustalla..

mut käykäähän kurkkimassa..

sade, tuolta pitäis löytyä pelkkään isi-pakettiinkin jotain ;)
 
angsteri
Iltoja vielä pikaisesti. Tuolta Miiun laittamasta linkistä mäkin tilasin Super Isä paidan. Paita jossa on supermiehen logo ja sen S:n toisella puolella on i ja toisella Ä elikkä ISÄ :). Tulipa selitettyä.

Öitä Naikkoseni ;O
 

Yhteistyössä