20v. ja keskenmeno

onko täällä muita 20v. joilla on takana keskenmeno(ja) ja lapsettomuutta? kuinka kauan teillä on kestänyt "toipua" e-pillereistä,eli koska olette onnistunet tulemaan raskaaksi (jos olette onnistuneet)?
itellä takana yrittämistä 5 kk ja yks keskenmeno...
 
No ei 20 v., mutta olin 25 saatuani ensimmäisen km:n. Toisen km:n sain 26-vuotiaana. 5 kk ei ole vielä lapsettomuusraja. Odottele vain rauhassa,
voi mennä vuosikin raskaaksi tuloon ja senkin jälkeen monilla tärppää.
Eli vasta vuoden yrityksen jälkeen voidaan puhua lapsettomuudesta.
 
Mä kun lopetin pillerit 21vuotiaana, niin ei tullut kuin yhdet menkat sit kuukauden lopettamisen jälkeen,niin heti tärppäs, mutta se tuli kesken muutaman päivän päästä siitä, kun olin tehnyt positiivisen raskaustestin. Sen jälkeen kestikin vuos ja 3kk ennenkuin tärppäs uudelleen, ja nyt on oma vauveli sängys nukkumassa :)
 
mulla eka km 2004 sit sen jälkeen 2005,heinäkuussa 2006 ja nyt perjantaina todettiin ultrassa taas menneen kesken... eli koko tuo aika yritystä alla ja kaikki alkaneet raskaudet keskeytyneet rv10 tienoill atai ennemmin... 5kk yritystä ei todell aole vielä lapsettomuus rajalla niin kuin joku jo sanoikin..minulle jopa tuolloin heinäkuussa -06 lääkäri sanoi jälkitarkastuksessa et odottakaa 2vuotta ja jos ei mitään tapahdu/tuloe raskaaksi niin katsotaan sit uudestaa... :eek: että näin meillä... :ashamed:
 
pikkupeikko vielä
niin unohdin mainita tuossa ylempänä et oon 22v... lääkri tosiaan mulle todella törkeesti tuumas vaan et "oot nuori sul on vielä paljon aikaa tehdä vauva"... yritä siinä sit tipp alinssissä selitellä et niin mutta kun tässä on jo hetki yritetty.... :ashamed: niin ja meillä syy selvisi km:hin nyt... seuraavaan raskauteen syön sit jotain lääkettä mikä' vaikuttaa veren hyytymiseen...

onnea teille myös yritykseen,toivottavasti nopeesti tärppää... =)
 
Olen 21-vuotias ja yhden keskenmenon kokenut. Km tapahtui pari päivää sitten. Lopetin pillerit heinäkuussa, joten siihen nähden hedelmöityminen tapahtui nopeasti (joulukuussa). Olin 7.vkolla kun se tapahtui. Alkoi yhtäkkiä verenvuoto joka voimistui ja kudosta tuli runsaasti mukana. Olin varma, että se on keskenmeno. Kävin lääkärissä ja ultrassa tehtiin löydös, mutta kahden verikokeen vertaus osoitti hormonitason romahduksen. Joten tosi nopeasti se sieltä poistui. Edellisenä iltana olin nähnyt sikiöpussin kohdussa, ja seuraavana päivänä se jo tyhjeni. Kauhea kokemus. Olin jo niin valmis äidiksi. Nyt suremme ja yritämme päästä asian yli. Koskaan se ei kuitenkaan tule unohtumaan. Aiomme kyllä yrittää uudelleen. Voimia kaikille!
 
niin kyllähän mä oon kuullut että lapsettomuudesta puhutaan vasta sitten kun ollaan ainakin vuosi yritetty ilman tuloksia.tuntuu vain niin kurjalta kun olen vasta 20v. ja ihan mahdoton vauvakuume on ja kun se ei vain ota onnistuakseen..ja se tekee asiasta vielä kamalamman kun tuntuu että kaikki tututkin on päättänyt just nyt ryhtyä lapsentekoon ja kaikilla tuntuu tärppäävän heti...ite vain joutuu pettymään joka kuukausi..mutta ei kai tässä muu auta kun toivoa että ens kerran tärppäis meilläkin...on vain henkisestikin niin väsynyt tähän mutta kun tuntuu ettei siihen auta muu kuin yrittää vain...
ja sulle joka koit juuri keskenmenon,otan osaa teidän suruun. todella paljon voimia sulle/teille. se helpottaa ajan myötä vaikka nyt sellainen ajatus tuntuu varmasti mahdottomalta. :hug:
 
Kiitos paljon sinulle! Ajatus tosiaankin tuntuu nyt mahdottomalta, mutta kuitenkin haluan yrittää uudestaan, kunhan siihen jossain vaiheessa löytyy voimia. Ei auta muu kuin ajatella, ettei sitä vauvaa ollut meille tarkoitettu ja yrittää vaan uskoa, ettei niin enää tapahtuisi!
 
kakskymppinen
Minä lopetin pillerit syyskuussa ja heti tärppäsi, mutta raskaus osottautui tuulimunaksi, joka keskeytettiin lääkkeellisesti joulukuun alussa. Uudellleen yrittäminen aloitettiin heti ja yhdet kuukautiset tässä on kerenneet tulla..Nyt kuukautiset myöhässä jo viikon, mutta testit näyttävät negaa.Luulenpa, että hormonit ovat vielä niin sekaisin, että kuukautiset ovat sen takia myöhässä..Silti nuo negatiiviset testitulokset masentavat..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2007 klo 00:31 miten saatte kirjoitti:
Miten saatte keskemenoja ,ei meidän suvussa vaan
No hei haloo!!
Ensinnäkään keskenmenot eivät ole periytyviä. Niitä voi saada kuka vaan vaikkei suvussa ennestään olisikaan.
Ja toiseksi -miten saatte- no ne kuule vaan tulee, ei niitä voi itse päättää!
Olikohan viestisi taas mauton vitsi?? :headwall:
 
Lopetin pillerit tammikuussa -06. Yhet menkat tuli ja sitten tärppäs. Ensimmäisessä ultrassa ei vauvan sydänääniä kuulunut :'( No nyt sitten on melkein vuos yritystä takana. Se on niin raskasta aina vaan pettyä joka kuukausi kun menkat tulevat. Ja tosiaan asiaa vaan pahentaa kun niin monet tutut ovat raskaana ja rakas siskoni sai viime viikolla pojan. Eipä hirveenä tee mieli mennä kahtomaan pikkusta. Tuntuu se niin #&%?$!* kurjalta. Niin itse olen myös 20. Inhottavalta tuntuu, kun monet sanovat että olette vielä nuoria ja varmasti teillä vielä tärppää. Mutta kun se vauva kuume on ihan hirmuinen!!! Jotenkin vaan tuntuu, että alkaa väsyä tähän koko touhuun mutta pakko se on vaan jaksaa eteenpäin iloisin mielin. On todella kannustavaa lukea kun joillakin on monen vuoden yrityksen jälkeen tärpännyt. Jospa se vielä meilläkin sitten joskus!
Tsemppiä kaikille, kyllä se vielä joku kaunis päivä on oma vaavi sylissä =)
 

Yhteistyössä