2040/ kk ja tiukkaa tekee ( pärjäämme nippanappa )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poor
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä miehen brutto 2200, minä opiskelen ja saan vasta syksystä alkaen opintorahaa, ja kotihoidontuki loppuu nyt parin viikon päästä kun lapset menee hoitoon. Eli tähän asti olen saanut tuohon miehen palkan lisäksi sen 400 kotihoidontukea. Ja ihan hyvin on pärjätty ja rahaa jää ylikin.

Miksi jotkut ei usko, että nelihenkisen perheen tulot voi olla 2000€? Tuollaasilla tuloolla kaveri otti miehensä kanssa talolainan ja heillä on kaksi lasta...

No meillä on kaksi lasta ja talolaina ja kaksi autoa ja nettiyhteys, lehtiäkin tulee, lapsille ostetaan uusia vaatteita ja itselle myös, just sain lahjaksi 400 euron pyörän.. siis kai se on vaan toisilla rahankäyttöongelma jos rahaa pitää olla kuin roskaa, että voi elää normaalisti.

[QUOTE="alma";23573488]Miksi ihmeessä säästät, jos asuntolaina on maksettu kolmen vuoden päästä? Ei tuo 70€ tietenkään paljoa ole, mutta sekin auttaisi vähän. kyllähän sinä taas ehdit säästämään kun se laina on maksettu.[/QUOTE]

Mä toivoisin, että jokainen ihminen ymmärtäisi pistää rahaa säästöön säännöllisesti pahanpäivän varalle. Vuodessa tuo 70€/kk tekee kuitenking jo 840€ ja kolmen vuoden päästä se on jo sitten 2520€.

Ap kertookin jo, että ei oikeasti säästä, vaan on ostamassa matkan johon törsätä tuo summa. Mutta noin niinkuin yleisesti ottaen joko tulot ovat liian pienet tai menot liian suuret jos ei jää mitään säästöön.

Voiko muka oikeasti pitää paikkansa? Että elätte noin tonnilla per kk neljä henkeä??
Eihän tuo voi olla mahdollista. Jos laskee pelkästään pakolliset vaate, hygienia yms. kulut, niin eihän teille jää ruokaan rahaa yhtään.

Jos vaatteita ostaa harvoin ja kirppikseltä edullisesti, ei niistä tule isoja summia. Jos kuukauteen riittää paketti pyykinpesuainetta, konepesuainetta, pullo shampoota ja pullo saippuaa, ne saa n.10eurolla ja päälle vessapaperia paketti, hintaa n.2,5, niin pakolliset hygieniatarvikkeet saa sillä 12,5eurolla....

Jos vaatteita ostaa harvoin ja kirppikseltä edullisesti, ei niistä tule isoja summia. Jos kuukauteen riittää paketti pyykinpesuainetta, konepesuainetta, pullo shampoota ja pullo saippuaa, ne saa n.10eurolla ja päälle vessapaperia paketti, hintaa n.2,5, niin pakolliset hygieniatarvikkeet saa sillä 12,5eurolla....

Juu, ulkovaatteissa hyödynnetään aina alennukset ja kirpparit myös on tosi käteviä. Nytkin olen kahdelle lapselle saanut kaikki kevätvaatteet kenkiä lukuun ottamatta 83 eurolla ja tuossa on mukana useammat ulkovaatekerrat + hienommat kauppatakit ja ykköspuvut on vedenpitäviä. Kun pitää silmät auki niin edullisesti löytää ;) Kyllähän kuukauteen riittää HYVIN paketti pesuainetta, ihmiset laittaa aivan liikaa pesuainetta, sen olen itsekin vasta tajunnut! Ja shampoot on ihan perusaineita, kasvoihin mulla on kallista (!) pesuainetta mutta eipä tuotakaan kovin usein tarvi ostaa. Vessapaperia kyllä menee enemmän kuin rulla kuukaudessa :D

[QUOTE="vieras";23577415]Juu, ulkovaatteissa hyödynnetään aina alennukset ja kirpparit myös on tosi käteviä. Nytkin olen kahdelle lapselle saanut kaikki kevätvaatteet kenkiä lukuun ottamatta 83 eurolla ja tuossa on mukana useammat ulkovaatekerrat + hienommat kauppatakit ja ykköspuvut on vedenpitäviä. Kun pitää silmät auki niin edullisesti löytää ;) Kyllähän kuukauteen riittää HYVIN paketti pesuainetta, ihmiset laittaa aivan liikaa pesuainetta, sen olen itsekin vasta tajunnut! Ja shampoot on ihan perusaineita, kasvoihin mulla on kallista (!) pesuainetta mutta eipä tuotakaan kovin usein tarvi ostaa. Vessapaperia kyllä menee enemmän kuin rulla kuukaudessa :D[/QUOTE]

Hyvä minä :D Paketti vessapaperia siellä lukikin. Joo, kyllä se riittää vaikka läpipaskoja löytyykin perheestä :)

mulla riittää tuollainen iso paketti pesuainetta noin 2kk ja pesen pyykkituvalla ISOSSA koneessa, laitan siihenkin pesuainetta vähemmin mitä ohjeessa sanotaan

Meillä tässä kuussa tuloja 1200€ ja niist 700€ menee asumiseen. Miehellä ei tuloja tällä hetkellä ollenkaan. Kiitos taas vakuutusyhtiön viivyttelyn.
Normaalsti tulot vähän alle 2000€/kk. 2 aikusta + 3lasta.

Tämä kuukasi on nyt kitkuteltu,normaalisti ei ole näin tiukkaan kuin tällä hetkellä.

[QUOTE="vieras";23577463]meitä on talossa 5 henkilöä, 3 lasta ja 2 aikuista, nettotulot 2400e/kk, tiukkaa on.[/QUOTE]

Ihan varmasti ! Pärjäämisiä teille. Toivon, että joskus helpottaa.

ainakin kuukaudessa 3 hengellä pari pakettia vessapaperia menee.. ja paketti serlaa. sit on muitakin hygienia tuotteita kuten dödöt, terät höyliin, esim. mieheni parta ei normi koneella katkea. enkä itse halua että lapseni kulje ryysyissä, ostan esim. kunnon ulkovaatteet Ticketin, mutta säästän sen rahan että ei kirpase yhdessä kuussa ja kun ne myyn saan niistä reilusti yli puolet takaisin.

ainakin kuukaudessa 3 hengellä pari pakettia vessapaperia menee.. ja paketti serlaa. sit on muitakin hygienia tuotteita kuten dödöt, terät höyliin, esim. mieheni parta ei normi koneella katkea. enkä itse halua että lapseni kulje ryysyissä, ostan esim. kunnon ulkovaatteet Ticketin, mutta säästän sen rahan että ei kirpase yhdessä kuussa ja kun ne myyn saan niistä reilusti yli puolet takaisin.

Kylläpä meilläkin nuo ulkovaatteet on reimaa ja jonathania ykkösvaatteina. Sitten on lassieta, luhtaa, anorakkia, parit merkittömät hienommat takit + sadevaatteita jne ja 83 euroa on mennyt noihin ;) Jos nyt välttämättä haluaa ostaa sen 150 euron ticketin puvun ja on rahat tiukoilla niin se on sitten jo omaa tyhmyyttä. Ei alennuksesta ostetut tai kirppisvaatteet tarkoita ryysyjä. En tiedä kuinka kauheasti hikoilette, mutta ei meillä joka kuukausi tarvitse dödöjä ostaa saatikka partakoneen teriä.

Me tuossa vuoden verran oltiin semmoisilla tuloilla, että käteen jäävä raha oli 2000e (minä työttömänä, mies pienipalkkainen) + 200 euroa lapsilisiä. Olemme siis nelihenkinen perhe.

Vuokra on 770e. Hyvin tulimme toimeen. Kertaakaan ei ole tarvinnut säästötiliin koskea, olemme pystyneet ostamaan uutta elektroniikkaa hajonneen tilalle, lapsilla on molemmilla harrastuksia jne. Mulle tosin on luontaista ostaa kaupasta tarjoustuotteita, tähdätä isommat vaateostokset alennusmyynteihin, verrata kilohintoja jne. En koe sitä stressaavana, mutta ymmärrän kyllä että jos siihen ei ole tottunut, niin se tuntuu vaativalta hommalta.

Nyt kun mä pääsin töihin ja perheen käyttöraha kuukaudessa kasvoi 500 eurolla, niin olemme aivan ihmeissämme. Säästötilille laitan suoraan palkan tultua sen ylimääräisen rahan, koska emme saa sitä kerta kaikkiaan kulumaan kuukauden aikana.. Tai ehkä se kuluisi, jos en sitä säästötilille heti siirtäisi.

[QUOTE="vieras";23577981]Kylläpä meilläkin nuo ulkovaatteet on reimaa ja jonathania ykkösvaatteina. Sitten on lassieta, luhtaa, anorakkia, parit merkittömät hienommat takit + sadevaatteita jne ja 83 euroa on mennyt noihin ;) Jos nyt välttämättä haluaa ostaa sen 150 euron ticketin puvun ja on rahat tiukoilla niin se on sitten jo omaa tyhmyyttä. Ei alennuksesta ostetut tai kirppisvaatteet tarkoita ryysyjä. En tiedä kuinka kauheasti hikoilette, mutta ei meillä joka kuukausi tarvitse dödöjä ostaa saatikka partakoneen teriä.[/QUOTE]

Jos kuukaudessa joka aamu sitä dödöä laittaa niin kyllä se aika fiinalissa loppu kuusta on.. johan sanoin että jos maksan ticketistä sen 150, niin nytkin sain myymällä puvusta 90€, ja tanskasta kun ne tilaa saa ne halvemmalla. juuri ostin tytölle kaksi plain rainia fleecellä, sadepuvun fleecellä ja kumpparit tanskasta, maksoivat kotiin kannettuna 150€, suomessa ne olis maksaneet jotain 300.

Jos kuukaudessa joka aamu sitä dödöä laittaa niin kyllä se aika fiinalissa loppu kuusta on.. johan sanoin että jos maksan ticketistä sen 150, niin nytkin sain myymällä puvusta 90€, ja tanskasta kun ne tilaa saa ne halvemmalla. juuri ostin tytölle kaksi plain rainia fleecellä, sadepuvun fleecellä ja kumpparit tanskasta, maksoivat kotiin kannettuna 150€, suomessa ne olis maksaneet jotain 300.

Ja on se minusta mukavaa että mieheni pitää ulkonäöstään huolta, eikä näytä joltain ryysyrannalta kerran kuukaudessa ajetun parran takia.

Juu, tosi pahalle haisen kun käyn suihkussa vähintään 2 kertaa päivässä. Hyi mua :D Ihan vinkiksi, sitä dödöä ei tarvi kilokaupalla sinne kainaloon työntää ;) Ellet sitten tosiaan kärsi pahasta hikoilusta mutta se on eri asia. Ja vaikka pitäisi kuussa ostaa hurjat kaksi pakettia dödöä niin ei meidän budjetti vitoseen kaadu. Ja mieskin näyttää ihan ihmiseltä kun ei tuo karvan kasvu mitään mahdotonta ole ;) Sinä maksat 150 euroa muutamasta puvusta. Minä maksan puolet tuosta ( + saan myydessä vielä reimasta ja jonathanista ) ja saan kahdelle lapselle kattavan valikoiman kevätvaatteita. Eikä taatusti ole sen ryysyläisempiä kuin sinut muksut :)

[QUOTE="vieras";23577244]Tota tota, nippanappa pärjääminen tarkoitta sitä, että ennen palkkapäivää on tilillä euro tai kaksi. Säästöön ei jää mitään ja matkusteluun ei ole varaa ;) että enpä katsoisi ap:n pärjäävän nippanappa. Hänellä on vain haave kuluttaa enemmän.[/QUOTE]

Täysi peesi! Jos säästöön jää rahaa, ei todellakaan pärjää nippanappa vaan ihan hyvin.

Mä toivoisin, että jokainen ihminen ymmärtäisi pistää rahaa säästöön säännöllisesti pahanpäivän varalle. Vuodessa tuo 70€/kk tekee kuitenking jo 840€ ja kolmen vuoden päästä se on jo sitten 2520€.

Ap kertookin jo, että ei oikeasti säästä, vaan on ostamassa matkan johon törsätä tuo summa. Mutta noin niinkuin yleisesti ottaen joko tulot ovat liian pienet tai menot liian suuret jos ei jää mitään säästöön.

Mut se on surullista, meillä ei jää yhtään säästöön ja menoja on vaan ne pakolliset.
Vuokra 650e, sähkö 30e, vakuutukset (vuodessa ainakin 500e, auto, lapsi, koti), netti 10e ja puhelimet 40e.
Siihen ruoka ja bensat niin tilillä on just se 2-5e seuraavaan palkkaan mennessä.

Voiko muka oikeasti pitää paikkansa? Että elätte noin tonnilla per kk neljä henkeä??
Eihän tuo voi olla mahdollista. Jos laskee pelkästään pakolliset vaate, hygienia yms. kulut, niin eihän teille jää ruokaan rahaa yhtään.

Miehen "tulot" kk:ssa n.650e
Mun "tulot" reilu 300e, oon kotihoidontuella. Mitä se nyt tarkalleen tekee ku saa täyden hoitolisän?
Asumistuen jälkeen vuokraan menee 300e.

Eli periaatteessa tuolla miehen tuloilla eletään...

[QUOTE="vieras";23578247]Me ainakin saatiin 1750 euron netolla 100000 euroa. Ilman säästöjä ja takaajia, vuosi 2007.[/QUOTE]

Ei kyllä nykyään sais. Mistä pankista jos tiedät?

Yhteistyössä