Moi
...tänne saa kai tulla?
Olen tässä pitkään tuntenut, että olen raskaana. Sanoin miehelle, että mitäs jos olisin raskaana, on vaan sellanen olo ja hän olisi tosi iloinen uudesta vauvasta
. Oikeastaan hän sen jälkeen suostutteli mut kierukan poistoon. Noh, kierukan kävin poistamassa yksityisellä gynellä, joka ilmoitti melkein heti poiston jälkeen, että olen muuten raskaana! No, pikaveritesti gynekologilla antoi kuitenkin negatiivisen. Gynekologi ihmetteli ja sanoi, että noi johtua siitä, että raskaus on vasta alussa. Pisti vähän toiveet mahdollisesta raskaudesta vähän pois sanomalla, että teillä on kuitenkin aikaa yrittää uudestaan. Aluksi oli lähes varma asiasta, että raskaana ollaan (kyseli neuvolat, selitti ultrista yms.). No mutta, tein sitten testit.
Clearblue näytti ohutta vaaleansinistä viivaa, kuitenkin ihan selvää sinistä väriä, ei harmaata. Ja first signal myös ohutta vaaleeta lilaa viivaa (ihan selvä ja värillinen kuitenkin). Olen noita testejä sen verran tehnyt, että erotan kyllä negat
ja jos se gynekologikin oli varma, että raskaana sitä ollaan. Pelottaa vaan olenko saamassa tai saanut jo varhaisen keskenmenon, kun kierukka olis sisällä :/ Luulisin, että ovulaatio on ollut joskus 5-6 päivä tätä kuuta.
Raskausoireita on todella turvonnut vatsa, myös aamulla herätessä (päivänmittaan tosin kasvaa). Muuten varmaan nomraalia jos vatsa pömpöttää, mutta gynekologilla esimerkiksi multa tultiin kysymään olenko osallistumassa 12 viikon ultraan
. Sanoin, etten kyllä nyt ole. Olen muuten siis hoikka, alle 50 kiloinen, mutta alavatsa pömpöttää tällä hetkellä aika paljon. Tämä olisi toinen lapsi ja olen kuullut, että vatsa saattaa turpoilla herkemmin.
Nännit todella kipeät, kosketurarat. Normaalisti menkkojen aikaan ovat tavallista aremmat, muttei kipeät millään tavalla. Muita oireita ei ole. Tämän turvotuksen (vatsan) kanssa oleminen on vaan vähän ahdistavaa, kun ei tiedä onko raskaana vai ei. Olisi helpompi ylpeänä esitellä vatsaa ja sanoa ihmisille, miksi vatsa on tällänen pallo nyt
, kun ilmotella, että olen syönyt vähän liikaa ja turvottaa aamusta iltaan. Vaikka tosiaan turvotustahan se vaan on jokatapauksessa. Kohtu ei taida vielä tässä vaiheessa paljon kasvaa. Mulla myös vatsa kasvaa aika hitaasti, eikä koskaan ole kovin iso.
Menkkamaista jomotusta ajoittain. Pelottaa, että alan vuotaa :/
Haluisin niin tätä lasta, koska jos vielä kierukan läpi tulee, niin tulee olo, että tämä on juuri oikea hetki toiselle lapselle, jos se tulee ehkäisynkin läpi
. Jos tämä kesken menee tai on jo mennyt, niin uutta toki yritetään