2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

Hiljaiseloa näyttäis täällä olevan, mutta kirjotellaanpahan nyt kuiteski :wave:

Paaaaljon onnea vauvatuneille, teitä on jo valtava määrä. :flower:

Itsellä viikkoja nyt 35+4. Viime tiistaina oli äippäpolilla kontrolli käynti. J:llä kaikki hyvin, ja painoarvio 2900g :heart: En teidä mikä tuossa sairaalassa on, mutta joka kerta olen siellä nyt pyörtynyt/pyörtymisen rajamailla. Nyt viimeksi sydänkäyrillä meinas lähteä taju, samoin ultratessa kun siinä pedillä makasin. Huh, ei mulla muuten tollasta kyllä tule. Mahdankohan alitajuntaisesti jännittää... seuraava käynti 14.2, mahdankohan silloinkin pyörtyä : /

Pikku J on kovin aktiivinen, varsinkin iltaisin. Yöt olen saanut nukuttua, taitaa pikkusella olla sama unirytmi kuin äitillä kun ei öisin melskaa (en ainakaan tunne). Kaikki alkaa kotona olla suht valmista, sairaalakassi on pakkaamatta... ehkä sitä alan jo pian kokoamaan.

Vauvan tuoksuisia hetkiä kaikille vauvatuneille, ja meille loppusuoralla olijoille tsempit loppurutistukseen. Kohta se kaikki palkitaan sillä ihanalla kääröllä jonka me kaikki olemme enemmän kuin ansainneet :heart:
 
No kylläpä täällä on hiljaista!

Nanniga, mahtaisiko tuo pyörtyminen johtua siitä selällään makaamisesta. Olen kuullut monelta raskaanaolevalta samaa. Itselläni tulee vaan huono olo, viimeksi ultratessa sain maata vähän niinkuin kyljellään ja se helpotti paljon. Sinullakin jo 36+ viikkoa! =)

Cava, onko sinulla jo pikkuinen kotona?

Meillä ei vauvat näytä tulevan itse ja siksi lääkärin kanssa päätettiin eilen, että synnytys käynnistetään huomenna eli 39+3. Normaalisti Tukholmassa kaksosten synnytys käynnistetään 39+6, mutta koska se on sunnuntai, olisi käynnistys mennyt päivällä eteenpäin ja koska paikat on vielä kiinni vaikkakin pehmenneet, ei vauvat todennäköisesti kuitenkaan tulisi omia aikojaan. Vauvojen painoarvio on nyt jo 6,5 kg eli tulevan äidin mielestä vaan hyvä, että tulisivat niin pian kuin mahdollista. Jännittävät päivät siis edessä... :heart:

Hoppis ja natiaiset 39+2
 
Hurjasti onnea äideille ja heille tsemppiä, jotka vielä äidiksi ovat matkalla.

Oma arki on aika hektistä. Syötöstä syöttöön ja itkusta itkuun. Käsille ja sylille riittää hommia. Mutta ei haittaa, niissä hommissa sydän pakahtuu. Nappulat ovat ihania, itkiessäänkin. Vaikka toki se öisin aika raskasta on. Mutta mies on edelleen isyyslomalla ja siksi pärjätään vielä oikeinkin hyvin. Sunnuntaina on jo ristiäiset ja nappulat saavat nimensä, joilla me heitä on jo kutsuttukin. Ja yritetty varoa, ettei nimet lipsahtaisi suusta vieraiden aikana. Toistaiseksi on onnistuttu salaisuutta varjella. Vielä pari päivää pitäisi kyetä...

Hoppikselle tsemppiä. Mullakin nappula olivat sen reilut 6,5 kiloa. Ja hyvä että olivat. Jaksoivat alusta asti syödä tissiä ja pulloa kunnolla ja nukkua viisikin tuntia putkeen. Pieniltä keskosilta se ei onnistuisi. Helpottaa kaksosarkea kummasti, kun molemmat ovat sopivasti kehittyneitä.

engeli ja nappulat 4 viikkoa ja 1 päivä

(tää sivu tökkii...)
 
Hoppikselle tsemppiä raskauden viime metreille tai sitten jo äitiyden ensi metreille!
Engelinkin nappulat jo yli 4 viikkoisia... niin se aika rientää!
Emjalle onnittelut!
Täällä on oltu flunssassa, siis minä, ei vauva onneksi. Kolme päivää oli kuumetta, maattiin vaan tytön kanssa molemmat sängyssä päivät pitkät, aina välillä hoipertelin itse syömään ja vessaan ja A:lle vaippaa vaihtamaan. Onneksi vauva vielä niin pieni, että nukkuu paljon, muuten ei olisi tullut mistään mitään.
Adastra & A huomenna jo 7 vk
 
Tämä keskustelu näyttää lopahtaneen ihan kokonaan... Toivottavasti kaikilla odottajilla on asiat hyvin ja varmaan monella jo vauva sylissä! Tulkaahan tuonne vauvapuolelle kertomaan kuulumisia, jos vaan jaksatte - olisi kiva kuulla, miten menee, vaikka sitten ihan lyhyestikin.

DQ & pikku-D 3kk
 
Meille syntyi 6.3 tasan laskettuna aikana poika. Mittaa oli huikeat 54cm ja painoa 3980g. Synnytys oli hurja kokemus, ja poika kakkasi veteen jota sitten hörppäs. Siitä sitten keuhkokuume ja poika oli 3 päivää tehostetussa hoidossa. Keskiviikko aamulla kuitenkin vasta kotiudutaan kun menee tuo ab-kuuri. Yhdessä kuitenkin nyt olemme osastolla rankan alun jälkeen ja J voi oikein hyvin. En voi muuta kuin ihmetellä tuota pakkausta, tunne on sanoinkuvaamaton

Nanniga & J 5vrk
 
Voi Nanninga, hirmuisen paljon onnea!! :heart: Ihanaa, että asiat ovat nyt hyvin, vaikka alussa onkin ollut hankaluutta. Pitkä poika tosiaan ja täsmällinen :) Tsempit jatkoon ja kotiutumiseen! Jos haluat ja jaksat, niin tule tuonne vauvapuolelle juttelemaan.

DQ & pikku-D 3,5kk
 
Meidän pieni ihmeemme, pieni poika syntyi 39+3 rv 5.3., 3560g/52cm.

Meillä myös oli aika rankka synnytys, repesin ja epis jouduttiin leikkaamaan kun poika ei meinannut mahtua tulemaan. Poika syntyi sinisenä, velttona ja hengitti huonosti. Häntä sitten elvyteltiin ensi minuutit ja olivat epäilemättä elämäni pisimmät minuutit. Pian hän kuitenkin virkosti ja voi nyt hyvin. Lisäksi meinasin joutua leikkuriin kun istukka ei meinannut syntyä ja menetin paljon verta, vointi on ollut aika heikko.
Poika meni keltaiseksi kun päästiin viime torstaina kotiin ja on jouduttu ravaamaan bilirubiini-kontrolleissa. Melkein jouduttiin tiistaina valohoitoon, mutta onneksi saatiin arvot laskuun ja nyt ollaan taas onnellisesti kotona.

Pikkumies on hurmannut sekä isän että äidin mennen tullen, voi tätä onnellisuuden tunnetta :heart:

Hirmuisesti onnea Nannigalle komian kokoisesta pojasta ja ihanaa vauva-arkea!!

Hope ja Topi 9vrk
 

Yhteistyössä