200eur rahaa :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
selviääkö äiti+lapsi vajaan kuukauden tuolla summalla.

Huom: Jouluruoat+kaikki lahjat on ostettu ja auton tankki täynnä bensaa.. (joka riittää kuukaudeksi) + kaikki laskut on maksettu.

Mietin tässä että viitsinkö varata ulkomaan reissumme helmikuulle jo nyt jolloin tililleni jää vaan 200eur koska löysin edullisen tarjousmatkan.

no pärjää jos käyttää rahan fiksusti ja muistaa jouluruuan jämät käyttää fiksusti.

mitään vararahaa sulle tuskin hirveesti jää, mut kai pärjäät ilman sitä?

No, minusta on vastuutonta pitää tiliä ikinä lähellä nollaa. Kyllähän tolla siis pärjää, mutta minusta on pidettävä huolta, että tilillä on aina varalla rahaa yllätyksiä varten, jos se vaan on mahdollista, ja kyllä se teillä on, sillä mikään ulkomaanmatka ei ole välttämättömyys. Meillä on paljon parempi rahatilanne kuin teillä, eikä me matkustella ikinä minnekään, sillä haluamme, että meillä myös säilyy parempi rahatilanne. En kyllä yhtään ihmettele, että miten ihmiset päätyvät taloudelliseen ahdinkoon, jos noin huolettomasti kuluttavat rahaa.

Oletko tosissasi, tililläsi jää 200 € ja tilaisit ulkomaanmatkan. Entäpä yllättävä sairastuminen, tai muu yllättävä meno? Siis eikö kukaan enää säästä "pahanpäivän" varalle. Mä en kykenisi tuollaiseen, olet rohkea.

Missä ne jemmarahat?! Siis on kyllä vastuutonta aikuiselle jos ei ole mitään jemmarahaa jos lapsi tai itse vaikka sairastuu! Äkkiä menee rahat lääkkeisiin ja muihin kuluihin. Matkustellaan vaan ja sitten meneekin sormi suuhun jos vaikka pesukone hajoaa. Itse olen köyhä, mutta aina on jemmatilillä 2000 euroa hätätilanteita varten.

[QUOTE="vierailija";22689687]Oletko tosissasi, tililläsi jää 200 € ja tilaisit ulkomaanmatkan. Entäpä yllättävä sairastuminen, tai muu yllättävä meno? Siis eikö kukaan enää säästä "pahanpäivän" varalle. Mä en kykenisi tuollaiseen, olet rohkea.[/QUOTE]

Minulla on luottokortti sairastapauksia varten, jos pitää viedä yksityiselle tms mutta tämä luottokortti on 110% vain näitä tapauksia varten, joten en ikinä laske muovirahaa varoikseni.. ennen kuni tosissaan lapsi sairastuu vaikkapa äkillisesti.

Tilaat ilman muuta matkan. "mitä-jos-jotain-tapahtuu" elämää eläjät, eivät todennäköisesti koskaan uskalla ulkomaille lähteä. Hyvä tilanne sulla on, kun kaikki on hommattu ja rahaa vielä matkan jälkeen jääkin. Ei tarvi sit joskus miettiä, et ois se niin kivaa ollu matkustella, mutta miettisin et jos jotain sattuu, ja sit ei olekkaan rahaa.... Hätä keinot keksii, jos on tarvis. Nauti elämästä =)

[QUOTE="vieras";22689607]selviääkö äiti+lapsi vajaan kuukauden tuolla summalla.

Huom: Jouluruoat+kaikki lahjat on ostettu ja auton tankki täynnä bensaa.. (joka riittää kuukaudeksi) + kaikki laskut on maksettu.

Mietin tässä että viitsinkö varata ulkomaan reissumme helmikuulle jo nyt jolloin tililleni jää vaan 200eur koska löysin edullisen tarjousmatkan.[/QUOTE]

Jos rahaa on yleisesti noin vähän, niin kannattaako niitä vähiä rahoja käyttää matkustamiseen? Säästä pahan päivän varalle, jos vaikka auto tai pesukone hajoaa. Et ole heti kusessa ja kyselemässä elääkö satasella kuukauden.

Missä ne jemmarahat?! Siis on kyllä vastuutonta aikuiselle jos ei ole mitään jemmarahaa jos lapsi tai itse vaikka sairastuu! Äkkiä menee rahat lääkkeisiin ja muihin kuluihin. Matkustellaan vaan ja sitten meneekin sormi suuhun jos vaikka pesukone hajoaa. Itse olen köyhä, mutta aina on jemmatilillä 2000 euroa hätätilanteita varten.

lue ylläoleva. luottokortissani on 1000eur vara aina sairastapauksia varten. En laske muovirahaa päivittäisiksi varoikseni millä edes hätätapauksissa ostettaisiin ruokaa vaan ne tilanteet on ennakoitava.

Jos rahaa on yleisesti noin vähän, niin kannattaako niitä vähiä rahoja käyttää matkustamiseen? Säästä pahan päivän varalle, jos vaikka auto tai pesukone hajoaa. Et ole heti kusessa ja kyselemässä elääkö satasella kuukauden.

No minun mielestäni jos tilillä on tällä hetkellä 2000eur rahaa ja laskut, asunnot tms maksettu niin en ole varattomassa tilassa.. monelle hää todella paljon vähemmän rahaa laskujen jälkeen. Hätätapauksia varten minulla on tonnin limitillä luottokortti mutten sillä osta ruokaa - edes hätätapauksessa. sellaisia tapauksia ei saa tulla ja siksi kysynkin että saako 200eur kuukaudeksi ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei köyhä:
Tilaat ilman muuta matkan. "mitä-jos-jotain-tapahtuu" elämää eläjät, eivät todennäköisesti koskaan uskalla ulkomaille lähteä. Hyvä tilanne sulla on, kun kaikki on hommattu ja rahaa vielä matkan jälkeen jääkin. Ei tarvi sit joskus miettiä, et ois se niin kivaa ollu matkustella, mutta miettisin et jos jotain sattuu, ja sit ei olekkaan rahaa.... Hätä keinot keksii, jos on tarvis. Nauti elämästä =)

Kiitos sinulle :) Taidampas tehdä juurikin näin ja bookata minulle ja pikkumurulleni matkan helmikuulle Phuketin auringon alle :)

No, minusta on vastuutonta pitää tiliä ikinä lähellä nollaa. Kyllähän tolla siis pärjää, mutta minusta on pidettävä huolta, että tilillä on aina varalla rahaa yllätyksiä varten, jos se vaan on mahdollista, ja kyllä se teillä on, sillä mikään ulkomaanmatka ei ole välttämättömyys. Meillä on paljon parempi rahatilanne kuin teillä, eikä me matkustella ikinä minnekään, sillä haluamme, että meillä myös säilyy parempi rahatilanne. En kyllä yhtään ihmettele, että miten ihmiset päätyvät taloudelliseen ahdinkoon, jos noin huolettomasti kuluttavat rahaa.

Heh heh no sulla on sitten vanhana muisteltavaa kuinka komia oli pankkitili sillon ja sillon, me muistellaan kuinka hauskaa sillä ja sillä reissulla oli... kukin tyylillään.

[QUOTE="vieras";22689892]Heh heh no sulla on sitten vanhana muisteltavaa kuinka komia oli pankkitili sillon ja sillon, me muistellaan kuinka hauskaa sillä ja sillä reissulla oli... kukin tyylillään.[/QUOTE]

Just näin! Ei täältä loppujen lopuks mitään kuitenkaan saa!

Minusta ap:lla on todella hyvä rahatilanne jos hänelle jää laskujen maksun jälkeen 2200eur käyttötilille! Hep huutaa se jolla jää yhtä paljon, enkä usko siltikään! Ei minulla ainakaan!

AP: VARAA SE MATKA! :)

[QUOTE="vieras";22689865]No minun mielestäni jos tilillä on tällä hetkellä 2000eur rahaa ja laskut, asunnot tms maksettu niin en ole varattomassa tilassa.. monelle hää todella paljon vähemmän rahaa laskujen jälkeen. Hätätapauksia varten minulla on tonnin limitillä luottokortti mutten sillä osta ruokaa - edes hätätapauksessa. sellaisia tapauksia ei saa tulla ja siksi kysynkin että saako 200eur kuukaudeksi ruokaa.[/QUOTE]

Mutta matkan maksamisen jälkeen jää kaksistaa... Käytännön matikka vähän ontuu.

[QUOTE="vieras";22689892]Heh heh no sulla on sitten vanhana muisteltavaa kuinka komia oli pankkitili sillon ja sillon, me muistellaan kuinka hauskaa sillä ja sillä reissulla oli... kukin tyylillään.[/QUOTE]

Joo'o... On olemassa vastuuntuntoisia ihmisiä, jotka osaa hoitaa raha-asiansa ja maksaa veroja, ja sitten on taas teitä, joiden talous voi mennä koska vaan ihan retuperälle ja sitten ollaan täällä kyselemässä, että miten sitä selviää ja saako sossusta vähän lisää jne... Me vastuuntuntoiset ihmiset joudutaan valitettavasti elättämään teidätkin. Kiitti, matkustelkaa vaan meidän kustannuksella! Eiköhän nekin, joilla on vähän enemmän tilillä matkustele silloin joskus oikein hyvällä omalla tunnolla, kun ei tarvitse miettiä, että jääkö rahaa varastoon ihan varmuudeksi. ;)

Mitäs toi ap edes kyseli täällä, kun näköjään haki vain joltain hyväksyntää teolleen, ja ainahan joku löytyy...

Yhteistyössä