200e/kk 2aikuista 2 lasta

Mitä ostaisit, jos käytössäsi olisi 200e kuukauden ajaksi ja pitäisi ostaa 2 aikuiselle ja 2 lapselle ruat?
Mitä teillä syötäisiin millaisia ruokia.
Jos joku viitsii voisi vaiks ajatella et 50e viikolle ja tehdä vaikka viikon ruokalistan.
Noin ihan niinkuin mielenkiinnosta minä vain kyselen.
 
raitasukka
perunoita, sipulia, makaronia,spagettia, riisiä (puuro ja pitkä täysjyvä),kaalia,porkkanaa, paprikaa,tomaattia,hedelmiä halvinta kilohinnaltaan, kalaa,jauhelihaa, broileria,kananmunia,sämpyläjauhoja,ehnäjauhoja, perunajauhoja, puurohiutaleita,herneitä(kuiva),hiivaa, suolaa, mustapippuria,maitoa, sokeria.............nuo ainakin auttais pitkälle, jos vielä sulla sattuu olemaan pakkasessa marjoja, mehuja ja sieniä käytettävissä.
Itse teet leivät, puurot, laatikoita, keittoja, wokkipataa, risottoa, marjakeittoja/-puuroja jne..
 
s
No meillä ehkä onnistuisi aika helpostikin. Pakastin on täynnä hirvenlihaa ja järvi vieressä josta nousee kalaa, joten välttämättä lihatuotteisiin ei tarvitsisi sijoittaa niin paljon. Kävisin kerran viikkoon kaupassa ja suunnittelisin viikon ruokalistan valmiiksi etukäteen. Ostaisin perunoita, makaronia, riisiä, jauhoja, kananmunia, maitoa, rasvaa ja tarjouksessa olevia hedelmiä. Leivät leipoisin itse tai kävisin kaupassa siihen aikaan kun seuraavana päivänä "vanhentuvat" laitetaan alelaariin ja laittaisin kotona ne pakkaseen viikon tarpeiksi. Keitot ja laatikot ovat aika edullisia.
 
e
Leipä on melko kallista, varsinkin voileipä. Myös jogurttia en sotaisi kun korkeintaan lapsille rajoitetut eräät joskus. Keitot, makaronit, kalapuikot, riisi, puurot.
Tylsää olisi, mutta pärjäisimme uskoakseni. Olen yksin asuessa joutunut pärjämään suhteessa huomattavasti tiukemmalla budjetilla eikä ollut nälkä ikinä. Lapsille pitää toki osta vähän parempaa, mutta ne taas syövät vähän vähemmän (jos ei oo kyseessä murrosikäiset pojat tietysti).
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Leipä on melko kallista, varsinkin voileipä.
Ja näiden ero on?

Mä tekisin viikon ruokalistan kerralla ja kävisin sen mukaan kaupassa. 50e/vko nyt ei kauheesti tavaraa saa, varsinkin jos kaapit ammottaa tyhjyyttään. Ruoaksi tekisin mm. keittoja ja pataruokia, mitä syötäisin parikin päivää. Jättäisin jugurtit ostamatta ja aamu-/iltapalalla puuroa, välipalalla leipää ja omenaa. Leipoisin vaaleata leipää itse ja tumman leivän hakisin leipomosta. Täällä esim. maksaa nelisen euroa 30kpl ruispaloja vaasan tehtaanmyymälässä.
Tiukkaa tekisi jos taloudessa olisi vauva jolle pitää ostaa vaippoja ja tuttelia.
 
Jos nyt olettaisimme ettei siellä pakkasessakaan ole juuri mitään ja jos olettaan ettei oo oikein muitakaan perusjuttuja kuten jauhot mausteet sun muut.
Ja jos otatte huomioon että ei pääse sitten mihinkään isompaan markettiin eikä mihinkään jossa on olisi leipomo tms. Marjoja on tietty pakastimessa kun metsästä ja pusikosta on saatu. Ja peruna on ilmaista.
Eli ainoa on pari pikku kauppaa vaikka lähikylällä.
Haasteellista eikö totta=)?

Onko täällä joku jolle tuollainen on arkipäivää kuukaudesta toiseen?
Joku joka on joskus jokusen kuukauden joutunut tuolla summalla elämään?
 
Joo-o=)
Ja siksi miksi kysyn ei ole se että kaipaisin kauheasti mitään apua tai vinkkiä.
Koska tää summa ei tuota meille ongelmia millään lailla.Ollaan jo useampi kuukausi opeteltu menemään näin ja loppua ei ole näkyvissä. Osittain omaakin syytä
 
vieras
Täytyy kyllä sanoa, että ei onnistuisi meillä. Meillä kyllä yksi lapsi enemmän, kaksi isoa koiraa ja kaksi kissaa. Kaks lapsista on vaippaikäisiä ja neljättä odotan. Meillä menee pelkkään maitoonkin viikossa melkein 20e :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täytyy kyllä sanoa, että ei onnistuisi meillä. Meillä kyllä yksi lapsi enemmän, kaksi isoa koiraa ja kaksi kissaa. Kaks lapsista on vaippaikäisiä ja neljättä odotan. Meillä menee pelkkään maitoonkin viikossa melkein 20e :D
Onhan siinä porukkaakin jo.Mutta meillä on kestovaipat ja ne oli jo sopivasti hankittu ennen kuin tämä tilanne tuli ja teen ne itse tulee halvemmaksi.

Meilläkin muuten on 2 koiraa ei isoja ihan collieita ovat pari pikkulintua ne nyt ei paljoa edes syö et ei voi laskea et ne nyt kuluttaisikaan.

Niin 200e ei loppupeleissä ole paljoa,mutta kun ei kertakaikkiaan ole enempää joten se on vaan pärjättävä.

Meillä jäisi enemmän rahaa jos ei menisi niin tuhottomasti auton menoveteen mutta se on pakollinen täällä maalla ja kilometrejä tullee ihan kivasti vaikkei aja kuin pakolliset ja niin pois päin. Voisimme tietty muuttaa pois ja jne. Mutta täällä omat hyvät puolensa kuitenkin. Si toinen iso syöppö vakuutukset. Mutta pidän tärkeinä niitäkin.
 

Yhteistyössä