2009 Joulutontut!!!!

:wave: :wave: :wave:

Ihana kuulla teidän kuulumisia!! Tuol kerhon puolella on muutaman kerran tullu pyörähettyä, mut täällä vähempi.
Me käytiin Ti Venlan kanssa neurologian pkl näyttään sen erikoisia peukaloita ja muutenki tutkimuksissa. Fysioterapeutin mukaan ei ole mitään neurologista. Pyörii lattialla ja tekee kuulemma haasteellisia ja tasapainoa vaativia kiertoliikkeitä, sekä potkii kovasti jaloilla. Toimintaterapeutti sit tekee nuihin peukaloihin tukilastat ni saadaan peukaloita avattua. Kyl huojensi.. viel on 1.7 aika lääkärille. Pitää sit siltä kysellä tarkemmin jatkoja jne.

Meil mennään lähinnä korvikemaidolla. Yöllä oon vielä kerran kaks imettäny, mut eipä sitä maitoa enään juurikaan tule :/ mut.. syödään 2x kasvis sosetta (kanan oon alottanu kans) ja iltasin kaurapuuro.

Niin ja :heart: 13+1 B)
 
Niin se sitten tuli 6kk täyteen :)

Mitat oli 8,9kg ja 68cm.
Kovasti peruuttelee lattialla ja löytyy sitten millon mistäkin :)
Hampaita meillä on se kolme alhaalla.
Ja on niiiin iloinen tapaus,aina on hymyssä suu :)

Pientä flunssaa on tällä hetkellä mutta onneks ei mitään suurempaa.

Uutena on kana ja kaurapuuro ja kumpikin uppoo hyvin.

Tuntuu kyllä että hommat on lisääntyny jotenkin tosi paljon,ei kerkii päivän aikana paljoo istuskella ja kyllä sitä on aika tosi väsyny..

Nyt päästään sitten lauantaina pitkästä pitkästä aikaa miehen kanssa kaksin syömään :heart:

Sukkaparille Paljon Onnea Onnea :heart:
Taisit olla ensimmäinen uudelleen plussannut joulukuisista :)
 
kiitos.. hyvin paljon mahdollista B) sinänsä tuli aika yllätyksenä et ylipäänsä aloin odottamaan, ku nämä edelliset ei ole alkanu mitenkään "helposti" ja nyt kerkes tulla 1:t kunnon menkat ja aloin odottaan tätä + se et Venla oli viel täysin tissillä.. mut mukava yllätys sinänsä.
Tämä kevät on vain ollu melko tiukka miehen sairasteluiden takia ja sit ku se parani ni alko 24/7 kestävät peltotyöt.. onneks täs on ollu pariviikkoo helpompaa, ku taas ens viikko mies väellä menee peltohommissa.
Naapurin tyttö lupas tulla mulle kesä-apulaiseksi, ku lupasin maksaa sille 15-20?/päivä vähän sen mukaan et minkä aikaa se tässä on.. ei ole saanu kesäksi töitä ni sano mielellään tulevan et saa vähän omaa rahaa. Aattelin et jos se on täs esim. 5pv/kuussa ni se ei ole itelle kuin 100? mut kuitenki 14v:lle se on jo ihan kohtuu hyvä summa rahaa.
 
Meillä on puhjennut kaksi hammasta. Jospa nyt hetkeksi helpottaisi kiukuttelut, ei kyllä hirveästi ole kiukutellut hampaita. Ruoka vaan ei maistu. Äidin perään on, mutta onneksi isäkin kelpaa, kun on pakko.
Omaan sänkyyn ollaan siirretty alkuyöksi nukkumaan, saattaa jäädä ekan syötönkin jälkeen, mutta jossain vaiheessa yötä nappaan viereen. Yösyöntejä on edelleen x määrä, mutta ehkä se tästä jossain vaiheessa loppuu.
 
Sukkapari meillä tyttö syntyi kolmantena vuonna mutta sitten poitsu ilmotti tulostaan kans yhtien menkkojen jälkeen.

Sulla tuntuu kans siellä puuhaa riittävän..
Onpas hyvä,kun oot apulaisen löytäny :)


Ilma on kun ois syksy saapumassa..
 
Onnea sukkapari! :flower:

Tänään käytiin 6kk neuvolassa ja mitat tällä kertaa 65,7 cm ja 6850g. Edelleen siis hoikka neitonen on.

Aika menee hurjaa vauhtia, tyttö oppii koko ajan uutta. Tuntuu ettei aika riitä mihinkään, paitsi niihin perusjuttuihin... Täälläkään en oo ehtiny käydä kun joskus pikasesti lukemassa.

kattiina, mua jotenki helpottaa että teilläkin nukutaan vielä äidin vieressä osa yötä... voi olla näin muillakin, mutta en muista. Mäkin saan tytön kyllä nukahtaan omaan sänkyyn illalla helposti, mutta sitten kun herää, ei enää tuu omassa sängyssä nukkumisesta mitään. Käytännössä nukkuu siis yön edelleen meidän sängyssä... :ashamed: Tää toimii meillä ainakin vielä, kun vierailee yöaikaan rinnalla useamman kerran, näin kaikki nukkuu paremmin. Jotenki vaan aattelen että millaikohan oppii sit omaan sänkyynsä jos kovin pitkään on meidän vieressä. No, kaikki aikanaan.

Meillä on alkanu neiti syödä kiinteitä enemmän nyt reilun viikon ajan, aiemmin se oli paremminkin sellasta maistelua ja tutustumista. Ja toistaseks kaikki kelvannu, mitään erityistä suosikkia en oo havainnu. Nyt oon testaillu vähän kauraa, ens viikolla aattelin kokeilla jotain lihaa. :p

tarttis varmaan mennä vielä iltapalalle ja kömpiä sitten vällyihin, pieni touhuaja on kuitenkin taas jo viideltä täydessä iskussa |O :)
 
elisar hyvä jos helpottaa :). Joo, meillä vierailtiin viime yönä tiheeseen rinnalla, ei kyllä kaikkina kertoina syö, mutta muuten saa olla silittelemässä ja paijaamassa puolen tunnin välein, enkä mä sitten jaksa. Kai noista yösyötöistä pitäisi eroonkin päästä, mutta huuto on niin lohdutonta. Minä olin vielä pari viikkoa sitten varma, ettei tämä neiti nukahda ikinä nätisti sänkyynsä ja ihan hirveetä touhua. Mutta hampaat kun tuli läpi, niin on jääty todella nätisti. Puolen yön aikaan tuli viime yönäkin sitten viereem otettua, niin ei tarvitse sitten jatkuvaan nousta ylös. JA ihan varmasti oppii omaan sänkyyn. Kunhan neiti kasvaa (ja tulee järkeä päähän), niin aion tuohon meidän sängyn viereen ottaa juniorisängyn ja saa nukkua siinä sitten ja sitten aikanaan omaan huoneeseen. Kiirettä ei meillä ole, vaikka kyllähän sitä haaveilee, että toinen alkaisi nukkua pitempää pätkää. Ennen eka unipätkä omassa sängyssä oli tunnin, nyt jo kaksi, että ehkä se siitä. en tiedä, pitäisikö iltapuuroa antaa vielä enemmän. NYt teen desin (riisijauhoista keitän) ja päälle vajaa puolipurkkia marjasosetta.
 
Kuulostaa kovin tutulta tuo heräily, johon parhaiten auttaa tissi, muuten on meilläkin yhtä paijaamista vähän väliä. Rinnalle nukahtaa melkein heti. :whistle:
Saas nähdä miten meillä vaikuttaa toi hampaantulo, on ollu yöt melkosta kitinää ja heräilyä reipas viikko ja tadaa, tänään huomasin ekan hampaan puhjenneen!!! =) meinaan et väheneekö kitinät ja piteneekö unipätkät... ennenku seuraava hammas tekee tuloaan. Tänään on ainaki nukkunu parhaat päiväunensa viikkoon.
 
Heissan. Täällä olin yli viikon nettipimennossa ku läppäristä oli akku loppunu ja laturi rikki :headwall: Nyt mies tuli työreissulta ja sain hänen laturillaan akun ladata. Vielä tarvis aikaa nettailuun ;)
Kaikkien jutut luin läpi, omista ehkä myöhemmin tarkemmin. Nyt päällimmäisenä; 5 minsaa sit bongasin pepin suusta ekan hampin :heart: Saas nähdä miten kauan tässä enää tissitellään sit.. Nyt on jo molemmat nännit niin sika kipeät, toinen ihan haavoilla :(

Nyt pitää mennä taas...
 
Sukkaparille onnittelut :flower: Itse en näköjään saa aikaisiksi sitä kierukan asennusta tilata, vaikka yksimielisesti sovittiin miehen kanssa että vasta muutaman vuoden päästä katellaan saataisiinko lisää lapsia... :whistle: no, ehkä mä tästä...

Myräkkä meillä puraistiin tänään ekaa kertaa tissiä :eek: ei kovaa mutta kuitenkin, ihan vaan huvikseen syömisen päätteeksi, ja naureskeli päälle :kieh: jep!

Ai niin, puolivuotisneuvolassa käytiin tänään, painoa 8kg ja pituutta 67,1cm. Neuvolantäti oli ihmeissään kun neiti näytti niin selvästi että "älä koske muhun" :saint: Vierastaa siis tällä hetkellä niin että "katsoa saa muttei koskea"...topakasti työntää vieraan kädet pois jos joku yrittää koskea!
Puolivuotissynttäreitä juhlittiin eilen syöttötuolissa istuen ja maissinaksuja mutustellen :heart: hienosti sujuu istuminen ilman mitään lisätukia. Ja maissinaksut ja kurkku on IIHANIA neidin mielestä...ja koiran joka korjaa ylijäämät (ja putsaa lattian) :D
 
Täällä ei ole vielä tissiä puraistu, saas nähdä millon se tapahtuu noilla kahdella hampaalla.

Voi vitsi viimeyö meni hyvin. Poika kävi nukkuun klo. 20, heräs syömään klo. 23 ja nukku sitten aamuun asti. Itse sain nukuttua 7 tuntia putkeen B) Tästä se lähtee.

Ollaan nyt pari päivää pidetty unikoulun tapaista, yritetään opettaa poika nukahtamaan ilman tissiä, omaan sänkyynsä. Toissailta oli aikamoista showta että saatiin poika nukkumaan, mutta jo eilen illalla se onnistu jo puolessa tunnissa. Ja nyt kun vien tirsoille äsken niin jäi heti nukkumaan.

Me annettiin eilen pojalle ruisleivän kannikka että vois sitä imeskellä, mutta ei edes suuhunsa laittanu. Pyöritteli käsissään ja ilmekkin oli sellanen et ei tota voi suuhun laittaa (vaikka kaikki muu kyllä suuhun menee) :LOL: Täytyypä tuota kurkkua kokeilla kans.

6kk mitat: 9800g ja 73cm. Ihmeen hyvin oli taas kasvanu, vaikka hampaiden tulo ja nuha verottivat syömisiä.
 
:flower: =) sukkikselle onnee :heart:

ja sitten 6kk mittoja 10kg ja 180g ja 70.1 cm rymii..havittelee konttausta..hampaat 'viisvaille' suussa..vierastaa..kaikki ruokanen..luultavasti suolalle yliherkkä..ainakin suolalios tipat tukkoselle nenälle saa aikaan hengitys vaikeuksia.. :/

istumaan tupsahti eilen miltei vahingossa ja sanoi *apua*..ja *gilbert* siis ainakin siskon mielestä :LOL: kun haukkasi maistiaisisa paljaista varpaista :D ..eli silleen..juhannus tulee ja meneekin toivottavasti..ja elämä jatkuu..

t: Dare (joka ehkä hiukan vihertää sukkiksen uutisille :ashamed: :snotty: ;) ) ja iso Ali :xmas:
 
Meillä on näköjään puhjennut läpi jo ensimmäinen ylähammaskin. Eipähän tuo ole kuin 3. hammas 3 viikkoon ja näyttäisi, että viereinenkin on ihan hetkenä minä tahansa puhkeamassa. Saas nähdä. Ryömimäänkin opittiin, vaikka luulin, että se jää välistä, kun oli niin hakemassa konttausasentoa. Mutta liikettä on tullut hirmuisesti tässä viikon aikana :heart:

Alkuyö nukutaan omassa sängyssä, eka unipätkä on sellaiset kolmisen tuntia tällä hetkellä, jonka jälkeen syötän ja nosta vielä omaan sänkyyn. Nukkuu siellä reilun tunnin ja sitten nostan jo viereen, kun olen jo itsekin unessa. Sitten tissitellään enemmän tai vähemmän. Aika rauhallista on nyt muuten kyllä ollut. Jospa se tästä pikkuhiljaa. Ja kaipa se maito on joskus juotava, kun päivällä ei meinata malttaa. Odottelen vaan, että eka unipätkä vielä pitenisi. Mutta en tiedä havahtuiko eilen siihen, että me muut tultiin nukkumaan.

Isoja vauvoja tuntuu olevan muillakin. En muista laitoinko tänne 6-kuukautismittoja: 9450g ja 69,5cm. Painon nousu on tasaantunut koko ajan ja nyt kun liikettä on enemmän, niin varmaan tasoittuu vielä.

JA RENTOUTTAVAA JUHANNUSTA KAIKILLE!!!
 
kattiina onpa helpottavaa kuulla että muillaki on näin. Meillä kans Peppi nukkuu ekan pätkän omassa sängyssä, 23 aikaan syö ja nostan vielä omaan sänkyyn. Viime yö mulla on jotenki ihan hukassa, onko se tapansa mukaan itkeskelly, olenko mä antanu sille tissiä vai mitä. Mut neljältä vasta nostin viereen. Ja aamulla nukuttiin koko poppoo varttia vaille ysiin \o/ Ei oo kauan siitä ajasta ku herättiin kaikki jo kuudelta :|

Jaahas, peppi itkeskelee. Menee aina tuonne veljensä huoneeseen eikä oikein näin aamuselta löydä sieltä leluja :)

Hauskaa juhannusta kaikille!
 
Lohduttavaa lukea, että muidenkin lapsukaiset syövät tiheään yöllä.. Olen jo ihan helisemässä tuon tissitakiaisen kanssa! Illalla nukahtaa tissille ja pistän sen omaan sänkyyn, kun se siitä n. kolmen tunnin päästä herää pistä itsekin maate ja otan sen viereen syömään. Menee ihan ok, mutta voi herranjestas kun tulee aamuyö: ei tää muuta tekis ku pitäis mua tuttina. Ja alkaa muutenkin sellanen pikku kitinä. Yritän 7 asti kituutta et jos vähän ees sais nukuttua.

Oon kans alkanut antaa soseita nyt päivän mittaan, jos sit oikeesti pojal olis nälkä ja toivottavasti kuukauden päästä nukkuis paremmin. Jos ei, on pakko alkaa jonkun sortin unikoulua et ite pärjää päivät. Kaurapuuro tuli heti 5 kk iässä mitä saa aamuin illoin ja hyvin maistuu (tänään kyllä tutkittiin juhannuksen kunniaks kaksin käsin miltä se puurolautasen pohja näyttää :D).

Liikkumaan ei vielä kyetä, vähän pyöritään mutta siinä se. Puolvuotismitat 68 cm ja 8,2 kg. Ponteva poika!

Sukkaparille onnea! Koskas on thö dei? Ei taida ihan vielä tälle vuodelle keritä? Ei nyt oikein matikkapää toimi :snotty:

Aurinkoista juhannusta puolivuotiaille!
 
juhannuksen kunniaksi puhkes sit heti toinen peräjälkeen. Tosi vaivattomasti tulleet. Tavanomaisen kitinän lisäksi ei mitään kummempia.

Jaahas, jos lähtis kattoon isäntää ku maalailee tallia. Itkari matkaan niin kuulee jos peppi itkee..

hauskaa jussia kaikille mammoille ja vauveleille :)
 
Meillä tuli neljäs hammas osittain läpi nyt. Tässä kuussa tullut 4 hammasta! Onneksi suht helpolla ja menee nyt sitten samoilla kitinöillä. Jospa kohta helpottaisi, niin voidaan ruveta miettimään noita iltoja ja yösyömisiä.
 
Täälläkin hammas nro 2. Ja nyt kyllä kitisytti kovin, ja monta päivää...eikä tissikään maistunut. Nyt taitaa alkaa helpottaa =)
Neukkatäti kertoili juuri olleensa korvaluennolla, jossa lääkäri oli kertonut nähneensä videon hampaiden puhkeamisesta. Tämän jälkeen ei kuulemma ollut omien lastensa kohdalla säästellyt särkylääkkeissä hampaiden teon yhteydessä, oli kuulemma ollut niin karmeaa puuhaa... :/
Meillä menee yöt syömisten osalta tosi kivasti, kerran syö yöllä (klo2-4) ja sit aamusta 5-6 välillä toisen kerran. Sitten kun iltapuurot alkaa kunnolla uppoamaan niin ajattelin venyttää tuon yhden syötön pois...
 
Täällä on tehty öisin sitä mitä pitäski, parilla syötöllä mennään.
vauhti on jätkällä ihan 100, järki 0. tänään oppi nousemaan istumaan, ainut että heijasteet puuttuu taakse kokonaan, sivuille toimii välillä :kieh: ryömimisvauhti on jo vauhdikas. koira on ihan idoli ja kissaa ois kiva paijata, se vaan turkanen menee karkuun.
 
Terveisiä kärttylästä :wave:

Neiti ollu ku ampiainen viimeset pari päivää, tänään ollu kyl kaiken huipentuma :headwall: Olen aivan poikki. Mies otti esikon matkaansa ja yritin aamupäivästä nukkua ku vein tytön ulos nukkuun, mut on varmaan jo yliväsymystä ku ei millään tullu uni. Nuppi on ihan sekaisin..

Neiti vaan kitisee koko ajan ku ollaan kotona. Vieraissa se kyllä "osaa käyttäytyä" ja on yhtä hymyä. Mutta kun ei aina jaksais olla lentämässä johonki. Liekö se tekee lisää hampaita? Viikon sisään tullu jo 2, voihan se olla et ne puhkeilee oikein urakalla..

Meilläkin ryömintävauhti on ihan hirmunen, jos löytyy mielenkiintoinen kohde. Kauheeta vauhtia vetelee :D Sylissä kädet ja jalat heiluu koko ajan, siis ihan koko ajan tuo neiti on liikkeessä. Pinniksestäki ku yöllä herää niin millon mitenki päin. Ja siis herää todella usein.. Kahden tunnin välein ei riitä, voi jopa useamminkin heräillä..

No mutta, kai se on jatkettava ruoan laittoa. Niin ja ne pyykit *huoh*
 
Nonni, nyt tuli päiväunienkat: 10 min.....No, kerkesinhän mä sen yhden tärkeän puhelun soittaakkin, että mitäpä tässä valitan :kieh: koko päivän unet voi nykyään jäädä alle tuntiin, jotta kylläpä on kivaa kun on tuota omaa aikaa itsellä niin rutkasti :LOL: meinaa oikein käydä aika pitkäksi...
No joo, ei mua oikeesti muulloin haittaa, mutta joskus tosiaan olis sellasia soiteltavia puheluita, jotka olis kiva hoitaa ihan rauhassa, eikä neiti toisessa kainalossa roikkuen :p pyysin just miestä hommaan mulle korvanapin, kun meinaa vähän hartiat jumittaa puheluiden aikana! Takuuvarmaahan nimittäin on ettei lattialla viihdytä sillon kun mamma on puhelimessa =)

Että sellaasta.
Mitäs muuta. Liikkumaan meillä ei lähdetä varmaan ikinä, kun mahallaan on niin tylsää että huuto tulee samantein kun sinne käännytään. Ja kokoajan pitäisi vaan saada olla istumassa, siihenkään ei tosin osata vielä itse kammeta... Onneksi on tuo hyppykiikku, sanokoot arvostelijat siitä ihan mitä tahansa :kieh: Siihen kun kerran päivässä tytön läjäyttää niin saa itse edes syödä rauhassa. Ja tyttö tykkää :D !

Meilläkin koira on muuten maailman hauskin juttu, jestas sitä naurun rätkätystä :D Ja koiruus on hämillään saamastaan huomiosta, pitää ilmiselvästi pikkulikkaa aika vähä-älyisenä, heh!
 
Pippi79 Meillä on hyppykiikku kanssa kyllä ihan ehdoton, loppuu huutaminen kuin seinään, kun toinen saa itse pomppia. Enkä usko, että se mitään haittaa aiheuttaa, kun eipä tuossa koko päivää pidetä.

Viime yö oli helpompi, nukuttiin paremmin ja pitempiä pätkiä. Jospa se helpottaisi. Ehkä sitten taas helpottaa kunnolla, kun ilmat viilenee.
 

Yhteistyössä