2008 marraskuisten murut *2010*

Luminkalle halaus :heart:

Mun pitää alkuviikosta soittaa neuvolaan että se kattoo perutaanko se 4.8 oleva lääkäriaika. En haluis että perutaan, must se pitäs tutkii paremmin. Jotenki jäi hämää ku lääkäri ei ees maininnu mitään siitä sivuäänestä vaan luin sen papereista ja lause "kyllähän tää varmaan ihan todellinen tilanne on mutta..."
 
Voi Sanse, sulle on kyllä tullut kerralla paljon huolta :hug: Paljon jaksamista teidän perheelle! Onneksi oot pyytänyt ja saanutkin apua. Ja ehdottomasti pitää tutkia se raajojen sinerrys tarkemmin! Kirjoita vaikka paperille kaikki asiat kotona, niin muistat kysyä kaikki jutut lääkäriltä. Ja mä ihan kiukustuin sun puolesta, mitä tuo lääkärin viimeinen lause oikein oli olevinaan?

Luminkalle niin ikään isot halaukset! On kyllä rankka tilanne :( Kuten aiemminkin, mulla ei oikein tahdo oikeita lohdutuksen sanoja löytyä, muuta kuin että paljon jaksuja!

Me palattiin juuri parin viikon reissusta sukulaisista. Oli mukavaa, ja nyt oon taas uusin voimin töissä. Mies on vielä tän viikon lomalla, ja sit Otso menee taas päiväkotiin.

Otsolla on aivan mahdoton puheripulikausi, selostaa koko ajan kaikkea mitä ympärillä tapahtuu. Eilen oltiin poimimassa mustikoita, niin poika sanoi varmaan 30 kertaa: "mukkuttaa poimitaan, pieneen ämppäriin". En tiedä mihin pojan mustikat hävisivät, ilmeisesti kaatui pienen ämpärinsä kanssa niin monta kertaa, että marjat kaatuivat mättäälle, tai sitten ne menivät parempiin suihin :p :LOL: Mutta mukavaa oli :wave:
 
Höh sanse, paranimisia lapsille!

Mulla oli lauantaina polttarit, oli oikein hauskaa. Käytiin mäkiautoilemassa ja sitten Flowparkissa, semmonen köysiratapuisto. Se oli ihan kauheen pelottavaa kulkea siellä yläilmoissa vaijeria pitkin tasapainoillen ja mitä kaikkea. Sain itteni ihan mustelmillekin kun vaijeriliuku päättyi aina ikävästi täysillä päin puuta, en vissiin ihan osannut sitä lopetusta.
Miehellä oli onneks samana päivänä polttarit. Mun sisko oli järjestänyt mummin lastenvahdiks.
On vaan jotenkin vieläkin ihan väsynyt olo kun ei tullu nukuttua juuri ollenkaan la-su yönä. Ja lisäks on kaikki lihakset tosi kipeet tosta Flowparkista, siin sai koko jännittää lihaksia varsinkin ku pelotti niin paljon :|
 
voi sanse, nyt sais kyllä jo loppua nuo vastoinkäymiset! paranemista lapsille ja jaksuja! :hug:

tänään saatiin viime tiistaina tilatut phil&tedsin sportit (tilattiin englannista nettikaupasta kun tuli monta sataa halvemmaks kuin suomesta ostettaessa), kasailin ne äsken ja ne on kyllä ihan huiput! Vilho tykästyi niihin heti, vaati istumaan ja ei ois halunnut pois, ois pitänyt välipalakin niissä syödä ja heti lähtee pihalle. innostui myös siitä sadesuojasta (mitä eka mietin että tulee kummiskin huuto kun joutuu semmosen läpinäkyvän muovisen täyssuojan alle), ilmoitti olevansa autossa ja oli tosi hauskaa :LOL:

mut eipä nyt muuta, sen verran oon mieheltä saanut kuulla laiskottelusta tänään että ehkä hyökkään ton tiskivuoren kimppuun... :ashamed: |O
 
Hiljaiselo palstalla vaan jatkuu.

Meillä kävi yks päivä pieni vahinko ku grillailtiin ja hetkeks käänsi selkänsä ni Lumi oli tunkenu kätensä sinne grilliin :( Kaasugrilli kansi kiinni tosin, et ei mitenkään tosi pahasti käynyt. Mut kolmeen sormeen tuli isot vesikellot. Hirvee huuto tietysti pienellä :(

Nyt hän tosin vaan ylpeenä esittelee kaikille pipejään ja pyytää kaikkia puhaltamaan niihin, jopa koiraa..

Häävalmisteluja täällä pääosin ja ens viikolla päiväkotiin tutustumista. On käyty siin pihalla leikkii jo vähän iltaisin.

Mites sanse jakselee?

Kylläpä maikin Otso puhuu jo hienosti, lauseita :) Lumi on vähän alkanu noita kaks sanasia pätkiä höpöttää. Ja uusia sanoja tulee urakalla, myös koko ajan pälpättää mut paljon on vielä sitä omaa kieltänsä.

Jahas, äiti huuto kuului, moikka!
 
heippa pitkästä aikaa:)
meillä Leevi juoksee ja on pieni (iso) ärripurri 15kg ja 91cm joka tuhoaa kaiken, toisaalta tykkää kuunnella pitkiäkin satuja ja kelliä vaan sylissä :heart:

mä oon vaihtanut perhepäivähoitajan työstä lähihoitajan hommiin ja oon niin tyytyväinen päätökseeni!!! Liisa ja Leevi ei ole hoidossa vaan kotona minä,isi tai mummu hoitaa kuka sitten onkin kotona:) saan siis kotihoidon tukeakin...

kolmatta meillä on juhannuksen jälkeen alettu yrittelemään ja toivottavasti pian tärppää :heart: on menossa just ne piinapäivät kun ootan tuleeko ne menkat vai ei...

oon taas alkanu roikkuu useemminki tääl ko kolmatta haaveilen ni vois mutkin tohon listaan lisätä:D kiva kuulla tein kuulumisia!

LUMINKA: en ihan tarkkaan tiedä mitä teillä on tapahtunut mutta viimisimmät kirjoitukset luin joten voimia ja halauksia täältäkin!

:hug:

-äiti88-Liisa06 ja Leevi08-(kolmonen haaveissa)
 
Tässähän tämä menee, päiviä laskiessa hautajaisiin (7.8), soitellessa ympäriinsä äitin asioita ja omat lapset + kodin hoitaen, kuin myös vkl työt ja muut asiat. Eli kiireisenä pitää. Hautajaisten jälkeen varmaan ite pystyy alkaa enemmän käsittelemään asiaa.

Kaveri piristi mua tänään, laittoi tukan ja meikkasi. Sit sisko ja 3 ystävää vuoronperään kävi moikkaa. Ihana päivä :)

Tässä muutama kuva poitsuista



Pyry 2kk1vko


vauvattaa :D






varmaan n.kk vanha kuva
 
:hug: sanselle voimia, hirvittäviä juttuja sulle käyny. Osanotto täältä.

Eipä meille mitään kummosta kuulu, tatu on pitkä jätkä ja koittaa puhella kaikkea, ei vielä lauseita tuu, mutta asiansa saa selvitettyä kyllä :D Paljon ollaan mökkeilty ja välillä pyörähdetty himassa ja sitten taas seuraavaan reissuun. Ihana kesä ollut :heart:

ps. kuiskaan teille: me yritetään vauvaa :LOL: minä, joka sanoi ei koskaan on nyt niin kuumeissaan vauvasta, että ei rajaa :D yrityskerta 2 on nyt käynnisä =)


Niin ja toinen mihin sanoin ei koskaan on kestovaipat ja nyt ollaan n.1v. kestoiltu jo :LOL: Että en enää ikinä sano etten ikinä :LOL:
 
Moni teistä jo lisää lapsia tekee, onnea yrityksiin =)
Tai no jo ja jo, itellä aikoinaan oli esikoinen vasta 1v4kk kun toinen syntyi :heart:
Olikos täällä vielä muita raskaana olevia kuin Noonie? Joko RD on vauvansa saanut?

Ihana kun ilmat viilenneet, ihan hullun kuumaa olikin!

maitooo: ulkona on rattaissa, tai takapihalla terassilla. Lasta on toistaiseksi 24h, vaipanvaihdon ja suihkun ajaks voi ottaa pois.
On kyllä sellainen homma ettei toivois kellekään toiselle!
 
Sanse: Voimia sinulle & Sinun perheellesi! :hug: Onneksi saat kotiin apua!

Pitää käydä lukemassa tämä pino läpi. Mie oon pitäny palstailutaukoa aika kauan. Jokin aika sitten vasta rupesin elokuisten odotuspinossa kirjoittelee.

Kesä on mennyt hujauksessa, että ensi viikolla jo jatkuu neitien päiväkoti :eek: . Esikoinen menee esikouluryhmään ja Suvi-Tuuli jää toiselle puolelle.
Onneksi ei päiväkotipaikkojen takia jouduttu tappelee, vaikka eka meinas siltä näyttää.

Tää on nyt ihan omanapaista kirjoittelua, koska haluan ajan kanssa lukea teidän rupattelut & tulla väliin kommentoimaan :D.

Milka kasvaa hurjaa vauhtia ja kun tammikuussa oppi kävelee, niin vauhtia on riittänyt. Tutti lähti 3-4 kk:tta sitten ja viikko sitten siirtyi tyttöjen huoneeseen nukkumaan isojen tyttöjen sänkyyn. Ihmeen hyvin on mennyt.

Raskaus on sujunut hyvin. Laskettuaika on 18.8.2010 eli meidän hääpäivä + päivä, jolloin aloitimme seurustelemaan. 10 vuotta tulee yhteiseloa täyteen.

Kyllähän sitä pikku hiljaa alkaa toivomaan, että alkaisi vain syntymään, ku maha kasvaa.. Kivaa, ku mitää painoarviota ei ole tehty ku rakenneultrassa viimeksi. Ja emme tiedä kumpi o tulossa. Sykkeet o ollu 130-140. Pitäisikö miun ottaa masukuva, että työ saatte ennustaa kumpi o mahassa tulossa :).?

Mutta nyt iltapalan antamiseen.

Aurinkoista kesää kaikille!

RD & Pörriäinen 37+6 :heart:
 
Sadepäivämoi! Yöllä oli valtava ukonilma täällä, Wilmakin pelästyi ja heräsi pariin otteeseen! Miehen kanssa myös herättiin ja ihmeteltiin aikamme täällä alhaalla sitä sateen määrää. Aika hienoa, mä tykkään sateesta! Pienempi kaksikko taas ei pidä; joutuvat nyt olemaan sisällä (kuravaatteet siivottu tehokkaasti niin että niitä ei nyt löydy!!! |O ) ja tapetit alkaa kohta kuoriutumaan seiniltä. Välillä keksivät kaikkea hauskaa keskenään, mutta sitten pitää vähän tapella. Mies ja isommat pojat ovat kaupassa hakemassa koulutarviketta. Tuleva ekaluokkalainen on täpinöissään kun saa uuden repun, ja tokaluokkalaista pännii kun joutuu vanhalla pärjäämään. :LOL: Elämä on. Suunnittelin tänään retkeä Ahlmannin kotitalousoppilaitokselle, siellä saa käydä katsomassa kotieläimiä ja sit siellä on pieni puoti jossa myydään kaikkea hyvää. Mutta eipä tuohon sateeseen kannata lähteä...

Mulla on ollut hirveä sisustusbuumi menossa, ja Ikea on saanut hyvät tulot meidän perheeltä! Oon ostanut olkkariin uudet verhot ja maton, ruokailutilan seinälle koristetarroja ja pienempien huoneen oon laittanut sänkyjä ja lipastoa lukuunottamatta uusiksi. Nyt on lelua ja aktiviteettia että viihtyvät sielläkin. Isommat pojat saivat uuden maton myös. Vielä pitäsi eteiseen ja keittiöön keksiä matot. Huh, shoppailu on rankkaa. Mutta harvoinpa siitä pääsee nauttimaan.

Mä pääsen työhaastatteluun, wow! aika hölmöä tosiaan kun oon 5 vuotta ollut osastolla töissä niin ne haluaa vielä haastatella... Jos nyt niin hyvä säkä kävisi että paikan saisin niin sitten täysi työelämä kutsuisi tätä äitiä. Apua.

Miehen kanssa tässä yksi ilta juteltiin pitkät pätkät kaikkea, pidettiin ns. parisuhteen päivittämiskeskustelu, mikä kyllä helpotti jälleen hurjasti. Meillä on jo pitkään ollut aika vaisua mutta nyt jälleen aurinko paistaa. Hän keskustelun lomassa jopa totesi että jos ei olisi sterilisaatiota tehty niin hän ois ollut valmis ottamaan viidennen lapsen vastaan... :eek: Olin vähän äimänä. Mutta todettiin että meillä on vaan maailman ihanimmat lapset :heart:

Tälläistä tänne. Voin yrittää teille ottaa pikkuisten uudistetusta huoneesta vaikka kuvia tässä joskus, mä taidan olla enemmän innoissani huoneesta kun asianomaiset itse :LOL:

Ihanaa sateista elokuuta!

HM

PS. RD, ihana kuulla sinustakin! Viettäkää hieno hääpäivä, meillä on samana päivänä 8v hääpäivä ja jotain mukavaa pitäs keksiä :saint:
 
Luminka: Tässä nyt kun on jonkin matkaa pinoa lueskellut, niin tuo sinun teksti sai kyllä hiljentymään. Itse en todellakaan voi ymmärtää, miten voi tosiaan lääkärit olla huomaamatta mitään :/. Voimia! Mutta hyvä, että olette jo päässeet kotio.

noonie: Onnittelut sinullekin! Siulla on paria kk:tta myöhemin laskettuaika kuin minulla :D. Onko odotus sujunut miten?

maarias: Kiva, kun minua kaivataan, vaikka olen ajatellut, että tuskin minua nyt kukaan muistaakaan, ku oon sen verran kauan palstalta pois ollutkin. Ihan tippa tuli linssiin.. Hiukan alkaa hormonit myllertää ylös - ja - alas :).

Sansen Onni kyllä puhuu jo paljon =) . Meidän Milka ei kyllä hirveästi sanoja tuu. Vajaa 10 ja ne on kyllä yksittäisiä. Eniten kutsuu Äitiä :D. Joka on kyllä suloista.

Meidän pottaharjoitukset: Neljä kuukautta harjoiteltiin, ettei päivisin ollut vaippaa, ainoastaan päivä- ja yöunilla.. Muuten meni hyvin, mutta pissit oli lattialla.. Kakat teki kyllä pottaan, mutta pissat aina lattialle.. Joten annoin periksi, koska en viitsinyt neitiä koko päivää potalla istuttaa enkä kyllä jaksanut koko ajan olla lattioita luuttuamassakaan. Kokeilen tässä jossain vaiheessa uudestaan.

Tutti on ollut jo kolmisen - nelisen kuukautta poissa. Ja hirmu hyvin meni poisotto. Ei ole kaivannut. Anoppi on sitä mieltä, että kun vauveliini syntyy, ni kyl se sitten käy nappaamassa toiselta sen. Mutta miksi? Tuskin välttämättä menee niin tekemään. Ja en oo ees vauveliinille tuttia heti tarjoamassa, jos sitä ei tarvitse. Anopilla näyttää olevan hirveä pakkomielle, että tutti pitää olla ja saahan nyt toisella olla.. Itse esikoiselleen syöttänyt tuttia viel 4 vuotiaana :eek: . Ei me.

Dara: Onnittelut opiskelupaikan johdosta! :flower:

Meillä ei sen erikoisempaa ole kesään kuulunut. Ollaan oltu kotona. Tytöt menivät pieksämäelle juhannusviikoksi mummon kyydillä. Eli mummolaan, ku mummo päätti vihdoin ja viimein muuttaa miehensä luokse Pieksämäelle. Me mentii sitten torstaina sinne ja lauantaina tultii takas. Juhannus oltii siis pieksämäellä.

Tytöt olivat kesäkuun + heinäkuun muutamat alkupäivät kesäkerhossa. Maanantaista perjantaihin klo 12.30-15.00 leikkipuistossa. Tykkäsivät kovasti.

Sitten ollaan oltu mökillä & neideillä heinäkuussa viikon mittainen uimakoulu. Uimassa ei olla ku kerran käyty, vaikka tällaiset helteet on ollutkin. Noiden kanssa on sellaista lähteä rannalle, että huh huh. Eivät meinaa totella mitää, ni päätin, että siinäpähän ovat sitten suihkussa XD.

Mitä on tänä kesänä tapahtunut, niin esikoinen sai uuden, isomman pyörän, että on mukavampi ajaa ilman apurenkaita. Oppi viime kesänä ajamaan ilman apupyöriä, mutta nyt vasta kunnolla. Ja Suvi-Tuulilla oli 30 min apurenkaat ja otettiin sen jälkeen pois, ni neitihän menee hurjaa vauhtia eteenpäin ilman apurenkaita. Neiti on vaan luonteeltaan sellainen, että häneltä ei löydy kärsivällisyyttä, ni heti oli: En mä opi ajamaan. Ja oli periksi antamassa.. Mutta kuinkas kävikään: Monen tunnin harjoittelun jälkeen, niin eihän neitiä meinaa saada pyörän selästä pois. Mökilläkin kun ollaan, ni saattaa päivän aikana jopa 4-6h ajaa pyörällä :eek: . Ja se tie ei kovinkaan pitkä ole, jota menee ylös ja alas

äiti88: Jospa tärppäis pian! :hug:

tatskattu: Koskaan ei pitäisi sanoa ei ;). Tsempit! :hug:

Luminka: En oo vielä poksahtanut, vaikka toisaalta toivois, mutta sitten taas toisaalta en.. Sain eilen tosiaan ommeltua ensisängyn verhouksen ja ihan nätti tuli, vaikka itse sanonkin. Nyt on katos & verhous samaa sarjaa: Nalle Puh.

Mistähän sais ostettua vaahtomuovia?

HM: Niin mie muistelinkin, että meillä on samana päivänä hääpäivä :D. Mitäs oot jo suunnitellu hääpäiväksi? Meillä olisi suunnitelmissa, että jos käytäis sit syömässä tai jotain, ku vauveliini on syntynyt. Ja ehkä leffassa. Tai mä ainakin otan ruuan yhteydessä yhden lonkun tai pari. Mutta mitä isännälle lahjaksi, ku on keramiikkahääpäivä :eek:

RD & Pörriäinen 38+0
 
Tässä olisi pari kuvaa tältä päivältä masusta, joten arvailuja kehiin vaan, että tyttö/poika :D

RV 38+0 (edestä )


RV 38+0 (sivusta)


Sitten lapsukaisista muutama kuva:

Emma & Milka:



Milka kerrossängyssä.
Isommat neidit sai kerrossängyn ja ei mennyt kauaa, kun huusivat: "Milka on ylhäällä!!!" Meidän piti ottaa alimmainen askelma pois.. Mutta sehän ei riittänyt, vaan neiti kiipesi siitä huolimatta. Joten 2 askelmaa puuttuu ja nyt ei ole neiti kiivennyt. Onneksi ei oo tuolia hakenut avukseen.



Milka nukahtanut sohvalle
. Näin rajuksi käy leikit, ku pittää sohvalle nukahtaa kesken kaiken.


Milka syömässä. Iso haarukka & iso annos ruokaa. Ei ole riemulla rajaa :D


Näin meillä hoidetaan aresti:

Ei vaineskaan.. Suvi-Tuuli halusi mennä kokeilemaan, miltä tuntuu olla Luppa.

Sitten kuvaa kesäkassi 2010 -vaihdon kassista, jonka tein parilleni. Kesällä järjesti kesäkassi 2010 -vaihdon & 60 osallistujaa.


Pari kuvaa päiväkotitätien muistamisesta, kun loppui päiväkoti. Minttusuklaamuffinssien kuiva-aineet purkissa ja ohjeet purkin kyljessä, mitä pitää tehdä & lisätä.


 
ihania kuvia rd ja sanse!
odotus on sujunut aika hyvin, paremmin kuin Vilhosta,lonkkakivut ei oo kuin öisin vaivana ja nekään ei mitään kovia. nyt muutamana päivänä on alkanut tuntuun vähän menkkamaisia jomotuksia ja enemmän niitä kivuttomia supistuksia mutta en nyt vielä oo huolissani.

saatiin hieno herätys tänään... vilho jotain itkahteli sängyssä ja kohta sit tepsuttikin meidän sängyn viereen ja kiipes väliimme ja eipä mennyt kauaakaan kun oksensi oikeen kunnon lastin meidän sänkyyn! ihan surkeena oli pikkupoika ja väsynyt ja kohta sit nukahtikin mun viereen uusiks ja lopulta nukku 10 asti!! sit aamupäivä vietettiinkin hissukseen sohvalla lukien kirjoja ja suostui jopa katsomaan toy storya, vaikkei normaalisti jaksa keskittyä teeveeseen viittä minuuttia kauempaa.
muutaman kerran tuli vielä isot oksennukset, mut sit kun päikkärit oli nukkunut (3 tuntia!) olikin jo ihan virkee ja terveen olonen poika! en tiedä sit että mikä ton aiheutti, toivottavasti ei uusiudu... epäilen vähän että oisko voinut joku ruoka tms. aiheuttaa tai jos oli illalla napsinut roskia tms. suuhunsa meidän näkemättä (sitäkin välillä vielä tapahtuu)

mä en muista oonko kertonut että vilho osaa jo pari kahden sanan lausetta: "lisää maitoo" (tai siis sanoo sen "isää aitoo", "ei tuu" "paa pois"=vaippa pois ja joskus on sanonut myös "isi/äiti lisää maitoo", sanoja oppii hurjaa vauhtia ja tykkää matkia kaikkea
suosikkisanat tällä hetkellä: pois, ei, (m)aitoo, mopo (sanoo popo), piipaa

syömisen kanssa on edelleen aika kranttu vaikka koitetaan tarjota ja maistattaa vaikka mitä... nyt ei onneks suosi enää purkkiruokia, eikä haluta niitä antaakaan kuin hätätilanteessa, suosikkiruokia on jugurtit, päärynä, leipä, omena ja rusinat, perunamuusi ja makkara! :LOL: (eli isäänsä tullut muuten paitsi että mies ei jugurttia syö)

saiskohan vaahtomuovia ostettua rautakaupoista? semmonen fiilinki ois mutta en nyt satavarma ole...
 
noonie: Pitää käydä kahtelee rautakaupasta :D Hyvä, että odotus on sujunut hyvin. Minulla on nyt kolmisen viikkoo ollu lonkkakivut. Kyljen kääntäminen tekee vaikiaa ja jotain ihme pistelyä toisella puolella nivusista aina. Ei tunnu kivalta. ja itselläkin taitaa noita harjoitussuppareita olla pari/päivä, mutta ei sen kummempia ja jotain ihme puukoniskuja alas myös. Mitä ne on..
Toivottavasti on noin helpolla mennyt ohi, ettei ainakaan uusiudu.

Mutta nyt jatkamaan! :wave:
 
HM: peukut työpaikan saannista nousee täällä pystyyn :)

RD: Ei meillä ainakaan esikoinen mennyt vauvan tuttia ottamaan. Vaikka oli hänellä yökäytösä siihen aikaan vielä. Kyllä ne tajuaa kun sanoo että ei saa vauvalta ottaa =)

Meillä tytön lempparisanoihin kuuluu ehdottomasti TÄITI :D Sillä aloitetaan aamu, kun menen hakemaan sängystä... Kaupassa huutelee täitii, täitii, vilkuilee mua et onhan se varmasti siellä rattaiden takana. Sekä isin kanssa ollessa huutaa täiti kun näkee minut jostain hyllyn takaa =)

Tyttö tykkää muuten väitellä! Siskonsa kanssa esim. autossa. Pienempi huutaa EI ja isompi KYLLÄ! Sitä ratkuttavat vaikka kuinka kauan... Ja samalla tyylillä minun kanssani, tyttö sanoo "täiti", ja minä tytön nimen...

Pöydässä pyytää "LISSÄÄ"- savolaisittain :D
Jos tippuu jotain lattialle, kuuluu "OHO". Pöydästä noustessa syönnin jälkeen sanon että "mitäs nyt sanotaan", neiti vastaa "TIITTI", ja nykyään varmuuden vuoksi myös "OHO" :LOL:
Kaikki ötökät ovat "TITIKOITA".. Ne kun pistelivät kesäkuussa jalan turvoksiin saakka. Selittää vieläkin titikka-juttua ja osoittelee jalkaansa.

Osaa sanoa kaikkien meidän nimet (tai siis minä oon se täiti, isi on tiskä ). Myös siskon nimi saa yhden lisäkirjaimen eteen samoin kuten omansa =) Hassua...
Tätien nimet tulevat ihan oikein, mummokin, mutta ukkia ei muistaakseeni osaa.

+ iso kasa muitakin sanoja.

Kahden sanan lauseista tulee "EI OO", "EI TUU" "EI NÄÄ"...

Pääsin tänään shoppailee ihan yksin kaupungille. Löytyi tytöille syksylle ja talvelle sukahousuja, legginsejä, sukkia, paitoja... Itselleni aivan ihanat valkoiset korkkarit, vähän koruja. On miehen työpaikan jokavuotiset bileet tulossa, minäkin pääsen nyt mukaan kun en ole enää raskaana tai ole täysin äidissä roikkuvaa lasta ;)

Juu, ja tilasin Ellokselta pienimmälle vk-haalarin, samanlainen taisi olla Sansen Onnilla? 92cm otin, 86cm lähtee takaisin kun ei hajuakaan kumpi olisi parempi. Hassua, esikoiselle ostin kaupasta alesta Lassien 92cm vk-puvun, joka on hälle vielä liian suuri! Melkoisia koko eroja eri vaatteissa...
Aivan ihana se puku, musta oli tosi kivan värinen =) Oikein odotan että tulis viileät ilmat ja pääsis laittaa sen päälle ;)

Nyt pitäs lähtee nukkumaan, kaikki muut on jo petissä...
Ja kauhee nälkä, juuri silloin kun päättää että vois jokuse kilon hilata taas alaspäin :kieh:
 
heh, meillä on toi "ohhoh" kans aika paljon käytössä,tosin käyttää myös silloin kun tahallaan heittää tai tiputtaa jotain,silmät pyöreinä vaan että "ohhoh" ja sit mun pitäis nostaa ;)

meillä taas tiputetaan usein se eka kirjain pois, esim. lisää-sana on "isäääääää" ja itikat on kaikki, oli sitten kyse ampiaisista, muurahaisista tai hyttysistä "ytty"jä :heart:

nyt näyttäs vilholla olevan vielä maha sekaisin kun kakka muuttunut löysäksi,höh.no onneks ei enää oksenna.tosin tän päivän nukkumiset verottaa nukkumaanmenemistä, poika vasta nyt on sängyssä koittamassa nukahtaa....huoh
 
Onni on muutaman kerran lupsuttanu Pyryn tuttia, varmaan vaan kiusatakseen mua :D ja kerran maistanu pullosta, tais olla pahaa irvistyksen määrästä nähden :D
Tietää kyl mikä on hänen pullo ja tutti, aina kiikuttamassa Pyrylle sen omia.

Eilen koitti syöttää omenaa sille et täytyy näköjää olla vähä tarkkaavaisempi ettei se tunge suuhun mitää =D

Meillä Onni käyttää 92 ja jotku jopa 98 kokosii vaatteita, Pyryllä menossa 62 joista moni jo jääny pieneks :D Pappi kävi eilen juttelemassa siunauksesta niin luuli Pyryy 4kk ikäseks, tokaisin vaan että ei viel ees 2.5kk :D
 
moikka

RD: vaahtomuvia saa ainakin etolasta ja JYSKistä.
Kiva kuulla sinunkin kuulumisia välillä.

Tänne ei ihmeitä kuulu, miehen kanssa tuossa mahatauti saatiin tiistaina ja nyt olen jo töissä parantuneena. Pitää vaan toivoa ettei lapset saa tautia. Tälläisillä helteillä ei ole mukava sairastaa.
Saan tänään illalla uudenvanhan auton :)
Pävittäin käyn täällä lueskelemassa mutta tuntuu ettei kiireiltään jaksa kirjoittaa mitään.

Leevilläkin tulee savolaisittain LISSÄÄ ja MÄNNÄÄN :D

Ihania kuvia olette laittaneet :)

Nyt pitää jatkaa työn tekoa.
 
keiju: Eli jysk:istä pittää kyllä käydä eka kahtelemassa tässä jokin päivä. Kunhan nyt ennättää.

Niin ja jos Milka satuttaa itseään tai kaatuu, ni sanoo: "Oi Oi" Ja sitten, kun Äiti sanoo, ni se sanoo sen monta kertaa peräkkäin ja ihaninta se on kuulla, kun herää. Ja mahottoman leveä hymy perään.

Pitäis ruveta tekee viikkosiivous, mutta nyt on ollu pari päivää niin tylsiä, ettei oo kiinnostanu tehdä mittään.

RD & Pörriäinen 38+1 :heart:
 
Huomenta!

Täälä on menossa ihan mahdoton aamu, joka ikisestä asiasta nyt kiljutaan ja huudetaan ja mulla särkee jo nyt päätä. Naapurit varmaan kiittelee... Kiva päivä tulossa. Oikeesti, joskus tarttis sen vapaapäivän. Edes yhden päivän.

Huudosta huolimatta aurinko paistaa, jospa sitä tänään pääsisi ulkoilemaan oikein kunnolla. Mies on yön töissä niin tarvii yrittää olla pois kotoa, ei täällä voi nukkua jos kaikki on kotona. Eteiseen ja keittiöön tarttis vielä ne matot, pitäiskö lähteä niitä etsimään...

Joo, kahvia nyt mulle. Asiaahan ei sen kummempaa ollut, piti vaan tulla kertomaan että nyt ei jaksa. Pitäsi saada päälle sellanen "Äiti on vähän väsynyt" - paita :LOL: Toivottavasti teillä on hieman paremmat aamut menossa!

HM
 
huomenta

järkky yö takana...molemmat pojat tuli viereen niin ahdastahan se tuli sitten ja kuuma. Leevi yski hieman alku yöstä ja jotain kitisi mutta kun pääs meidän viereen niin tyytyväisenä nukkui aamuun asti. Oon nukkunu n. 3h viime yönä ja nyt yritän sit seliytyä tästä työpäivästä, päätäsärkee.
Nyt tosiaan olis paikalla "äiti on vähän väsynyt"-paita.

meni nyt vähä valittamiseksi tää...
 
Hei kivaa kun palstalle on tullut pitkästä aikaa juttua! Kivaa kuulla RD:sta! Sulla on ihan kohta siellä pieni käärö!

Meillä Otso on käytännössä yksityishoidossa päiväkodissa. Koko viikon on ollut kahdestaan yhden toisen lapsen kanssa (ja 2-3 hoitajaa), tänään se toinenkin lapsi on vapaalla, ja Otso yksin kahden hoitajan kanssa :LOL: Ensi viikolla pitäis alkaa tulla lisää lapsia lomilta... No, kerrankin näin, yleensä kai valitetaan kun päiväkodit pursuilee.

RD: Mä oon ostanut vaahtomuovia Etolasta. Leikkaavat sellaisella sähköleikkurilla juuri sopivan palan, kun otat mitat mukaan. Saksilla ei oikein saa samanlaista siistiä reunaa.

Haalareista onkin jo juteltu. Otson viime talven/kevään haalarit on kaikki auttamatta pieniä, kiristävät takapuolesta ja hihat on lyhyet (86 cm välkausihaalari ja toppahaalari). Poika on kasvaa hurahtanut ihan silmissä!

Mä ostin kans Ellokselta fleecesisustaisen välikausihaalarin, samanlaisen kuin Sansen Onnilla on, mutta 98 cm. Se näyttää vähän reilulta, mutta ei liian suurelta. Ostin huutiksesta myös Lassien suprafill-välikausihaalarin (92 cm), kun tuo Elloksen haalari tuntui oikeasti melkein toppahaalarilta. Luulen että Elloksen haalarilla menee pitkälti talveen villahaalarilla terästettynä. Ja sitten vielä ostin lisäksi huutiksesta (8 eurolla) varsinaisen toppahaalarin 98 cm. Luulis noilla pärjäävän :LOL: Ostin myös Pikku Auringosta kankaita, aion ommella väreihin sopivan talvihatun ja villahaalarin.

Meillä kävi asunnonvälittäjä tekemässä hinta-arvion meidän kämpästä. Periaatteessa mahdutaan tähän kolmioon, mutta toisaalta työhuone olis tarpeen, kun molemmilla on opiskelu- ja kotityöhommia varsinaisen työn lisäksi. Ja meille on kai tulossa 2 vuoden sisään putkiremontti :kieh: Yhtä rivaria meinasin tänään mennä katsomaan, mutta se oli jo eilen illalla myyty :headwall: Kovin perukoille ei haluta muuttaa, kun miehellä ei oo ajokorttia, mutta eipä noita rivareita kauheasti keskustassa ole. Tosi ärsyttävää, kun periaatteessa pitäis ensin myydä tää nykyinen alta pois ja sitten katsella uutta kämppää, mutta siinä on niin kauhea homma ja kuitenkin tykätään tästä asunnosta sijaintinsa puolesta. No, viimeistään sitten pakko herätä todellisuuteen, kun putkiremonttimiehet astelee purkamaan vessaa :eek:

Otso puhuu jo melkein kokonaisia lauseita, mutta puhe tulee kuin jostain tietokoneen puhesimulaattorista, sana kerrallaan ja korostetusti tavuttaen. Esimerkiksi sanoo: "Iskä menee töihin pyörällä" tai "Kakka tuli pottaan". Omistusliitteet ei vielä oikein suju: Kun kysyy, että "Otatko maitoa", poika vastaa: "Otat!".
 

Yhteistyössä