20-vuotias mies "leikkii" pikkulasten kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mitä mieltä olette sellaisesta tapauksesta, kun tässä lähistöllä asuva 20-vuotias mies "leikkii" ulkona pienten, lähistöllä asuvien alle 10-vuotiaiden poikien kanssa? Tällä miehellä ei ole vuosikausiin ollut ainoatakaan omanikäistään kaveria, ei poikia eikä tyttöjä. Hänellä on jo vuosikausien ajan ollut kavereina pelkästään kymmenen ikävuoden molemmin puolin olevia pikkupoikia kavereina. Kaikki nämä hänen "kaverinsa" ovat aina olleet poikia, ainnuttakaan pikkutyttöä ei vuosien varrella ole koskaan ollut tässä joukossa. Ja sitten sen jälkeen, kun pojat ovat kasvaneet tuonne about yläasteikään, niin kaverisuhteet ovat laimenneet tai jopa loppuneet ja mies ottanut uusia sopivanikäisiä "kaveripiiriinsä" mukaan.

Tämä mies on jopa mennyt pyytämään naapuruston lapsia ulos. Hän on mennyt ovelle soittamaan ovikelloa. Miten hänellä riittää pokkaa siihen? Uskomatonta kyllä, näiden lasten vanhemmat ovat päästäneet lapsensa ulos tämän miehen kanssa. Kerran kesällä oli tapaus, jossa lapset hinkuivat päästä rannalle. Naapuruston vanhemmat sanoivat näille lapsilleen, että yksin ette rannalle pääse, mutta pääsette rannalle, jos tämä mies lähtee mukaan. Sanoivat, että tämän miehen seurassa uskaltavat päästää lapset rannalle.

Tästä miehestä en paljoa tiedä, mutta sen verran tiedän, että hänellä ei ole rikosrekisteriä. Koulussa oli aikanaan ollut oppilas kilteimmästä päästä, ei ollut jäänyt jälki-istuntoon koskaan.

Pitäisikö näiden pikkupoikien puolesta olla huolissaan? Vai onko kyseessä vain henkisesti jälkeenjäänyt ja/tai lapsirakas mies? Näiden lasten vanhemmat ovat kaikki tunteneet tämän miehen jo monien vuosien ajan eikä mitään ongelmia ole koskaan ilmennyt eikä mitään ole koskaan sattunut. Näiden lasten vanhemmat ovat joskus jopa kysyneet tätä miestä vahtimaan hetken lapsiaan, jos heidän on tarvinnut tehdä jotakin tai mennä johonkin. Ainakin lapset ovat näyttäneet pitävän hänestä.

No jos olisi nainen, se olisi normaalia. Oma mieheni on niin lapsirakas että kysyi mua aina pyytämään lapsia kylään. Hän oli 24v minä 21v
Me rakastettiin niin kovasti lasten tuomaa iloa, jota emme itse voineet saada, kiva tietää että naapurin omahyväset mammat ajatteli meistä noin...että jälkeenjääneet...

Ja mekin pyydettiin pikkupoikia kun poikalapsien kanssa on jotenkin helpomi olla :D

Yläasteikäisenä loppunee tottakai, en minäkään osaa hengailla eikä kiinnosta yläasteikäisen murkun kanssa. :D Lapset ovat ihania.

en näe ongelmaasi? luonnollista että yläasteiässä suhteet katkeavat, ei silloin enää leikitä. odotatko nyt että ihmiset tulisivat kauhistelemaan että PEDOFIILI! ? miksi teidän kyylien täyty jatkuvasti puuttua toisten elämiin?

Muistan tuontyyppisen miehen naapurustosta kun olin itse lapsi.Musitan, että soitti sellaista äh puh musiikkia lapsille ulkona ja kaikkia nauratti. Tais olla muutakin kuin puhtaita jauhoja sillä miehellä pussissa.

Se mies on lapsirakas. Tuskin tuossa mitään huolestuttavaa on, jos kerran vanhemmat ovat tunteneet tuon miehen jo vuosikausia ja todenneet luotettavaksi ja kerran kun ei ole rikosrekisteriäkään (tosin tuo "ei rikosrekisteriä" ei välttämättä ole mitenkään kovin hyvä perustelu).

En ainakaan tuon perusteella löydä mitään huolestuttavaa. Onhan noita ennenkin nähty, ja ihan puhtaat on olleet jauhot siellä säkissä. Jotkut vaan pitää lapsista paljon, ja jaksaa leikkiä vielä vanhemmallakin iällä.

No jos kundi on lasten vanhemmille tuttu ja on poikien kanssa pihalla/rannalla tms yleisillä paikoilla,niin mikäs siinä huolestuttaa? Uskoisin että n 10-vuotiaat kyllä puhuis jos olis jotain "outoa" tapahtunu tai kundi puhuis ns ihme juttuja..

Mun veli on tuollainen, mutta on tykännyt enemmän leikkiä pienten tyttöjen kanssa. On todella lapsirakas, ja lasten vanhemmat ovat kyllä luottaneet häneen. Ulkopuoliset sitten ovat soitelleet hänestä poliiseille, ja nämä ovat käyneet tarkastamassa tilannetta, eivätkä ole löytäneet mitään huomautettavaa.

en ymmärrä mikä tossa on ongelma, kuten mainittu, jospa mies on vaan lapsirakas kun vanhemmatkin luottavat häneen ja ovat yhdessä julkisilla paikoilla. meidän naapurissa asuu n.40v. mies, jolla on hienot pelikoneet yms. ja meidän 5v. ja 9v. sekä naapurin 6v. pojat käyvät usein hänen luonaan pelaamassa. Tunnemme kuitenkin miehen, asunut naapurissa useita vuosia ja lapset haluavat itse hänen luokseen mennä. minä en näe siinä ongelmaa. jospa tässä vähän samansuuntainen tapaus.

No ei tuossa luulis mitään pahaa olevan, jos kerran vanhemmat tuntee miehen ja hyväksyy lasten kanssa leikkimisen. Ja jos tätä on jo kauan jatkanut monien lasten kanssa ja osa jo kasvanut murrosikään niin luulis, että olis jo tullut ilmi jos jotain hämärää ois tapahtunu

Mä en ymmärrä mikä tossa on ongelma. Mäkin usein leikin kavereiden lasten kanssa. Moni isä leikkii omien lastensa kanssa tai yksin lasten leluilla. Jos kyseessä olis nainen, tuskin nostaisit meteliä. Voihan olla että mies on henkisesti taantunut tai muuten vaan lapsettaa. Jos jotain taka-ajatuksia olis, niin tuskin leikkis julkisilla paikoilla.

Yhteistyössä