20-25vuotiaana naisena lapsettomuushoidoissa/tutkimuksissa olleet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"utelias"

Vieras
mielenkiinnosta kyselen, mistä ongelma johtui? Selvisikö?
Mitä hoitoja jouduttiin tekemään vai jouduttiinko mitään? Minkä ikäinen miehesi oli?
Käyttekö tällä hetkellä vai onko se aika jo takana?
Mikä klinikka?

Lapsettomuus selvisi kun olin n. 22v. Autoimmuunisairauksia mulla. Mies on 7vuotta vanhempi. Nyt olen 27v ja edelleenkään ei ole lasta, keskenmenoja on ollut, lähes aina tosi varhaisessa vaiheessa. Tutkimukset jatkuu, mutta yksityisellä, koska julkisella ei todellisuudessa tutkita kaikkea. Naimisissa ollaan oltu jo joitain vuosia.

Niin ja siis oli vuosien väli tutkimuksissa, koska meille kerrottiin, että kaikki oli muka tutkittu = suora vale. Hoidoissa ei olla oltu, kun ei ole hedelmöitysongelmaa.

Miten itselläsi sitten, tai miksi kiinnostaa, jos saan udella?

Olin 25, mies 27, syyksi löytyi multa endometrioosi ja mieheltä hitaat ja määrältään vähäiset siittiöt. TAYS:ssa tehtiin kaks koeputkihedelmöitystä, joista toisen tuloksena kaksoset :) Hoitojen alkamisesta nyt kolme vuotta aikaa.

-Aluksi mulle määrättiin kilpirauhaslääkkeet koska tsh23, eli vajaatoiminta ja katsottiin tulenko raskaaksi, en tullut ja selvisi että nuijapäissä vika. Mua ei ehditty tutkia, kun tulinkin raskaaksi juuri ennen icsi-hoitoja ja tämä raskaus jatkui normaalisti ja poika syntyi.

-Mies oli 25v tai 26v en ole varma...

-Nyt olemme taas menossa takaisin sinne, koska neljäs keskenmeno enkä jaksa enää uusia, eikä miehenikään. Toivottavasti selviämme muutamalla tabletilla...

-Felicitas

Smile ja tiiru, olkaa onnellisia noista lapsistanne! On kai aika harvinaista totaalinen lapsettomuus jos nuorena jo havahtuu asiaan, mutta meikäläinen on yksi esimerkki siitä. :´(

22v. olin, mies 28v. ja meilläpäin miehellä vikaa. Siittiöitä hyvin vähän ja liikkuvia vielä vähemmän. Ensimmäisellä ICSI-hoidolla ja alkion tuoresiirrolla tärppäsi, mistä olen kovinkin onnellinen. Pian häämöttää raskauden puoli väli. :)

Tayssissa hoidot tehtiin.

oltiin molemmat 25v, vauva oli ollut vuoden toiveissa, joten hakeuduttiin tutkimuksiin. Varsinaista selvää syytä ei ollut. Inseminaatioita oli muistaakseni 5 ja koeputkihoitoja ehdittiin tekemään yksi. Siinä selvisi, että munarakkulat on huonorakenteisia, eivät jakaudu hyvin. Muistaakseni 20 munasolua saatiin punktiossa, mutta vain yksi hedelmöittyi. Tämä hoito ei tuottanut tulosta, mutta raskaaksi tulin hoidon jälkeen luomuna. Siitä syntyi tyttö. Sen jälkeen useita keskenmenoja, mutta nyt vihdoin meillä on toinenkin vauva. Enempää emme todennäköisesti edes halua yrittää, vaikka joskus isosta perheestä haaveiltiinkin. Ei jakseta enää keskenmenoja.

Yhteistyössä